ro
door robgreet Oct 23, 2019 om 16:04
Computers & telefonie

Haperende laptop

ik heb steeds een haperende laptop, google chrome werkt niet staat er dan,scrollen lukt dan ook niet,pc is bijna een jaar oud  HP..(mijn telefoon en tablet werken fantastisch)heb google chrome verwijderd paar weken geleden en er weer opgezet...toen alles ok..nu weer hetzelfde probleem,wat kan ik nog meer doen, vr gr rob

12210 26 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2019 om 16:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ga eens na of er bij u een kleine pc deskundife is die dit probleem voor u kan oplossen.
Het enige dat ik kan bedenken is een uitvoeren van een schoonmaakactie omdat er mogelijk teveel cookies aanwezig zijn. Ccleaner is een mogelijkheid of de de cookie cookies via de verkenner zoeken en dan leegmaken.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 23, 2019 om 18:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Rob,

Je hebt nog een jaar garantie.
Ga ermee terug naar de winkel.

newmikey
door newmikey Oct 25, 2019 om 09:33
830 Antwoorden / 0 Vragen

Snap je zelf ook hoe idioot dat klinkt? Met een computer terug naar de leverancier vanwege andermans software die opspeelt? Er is niets mis met de computer zelf...

Magnum007
door Magnum007 Oct 25, 2019 om 11:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Newmickey,

Niet iedereen heeft jouw expertise over computers.

Vergelijk het met een auto,dus als ik de originele wielen vervang door andere,vervalt dan de garantie?

@H
door @HENK@ Oct 26, 2019 om 18:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

"Vergelijk het met een auto,dus als ik de originele wielen vervang door andere,vervalt dan de garantie?"

ja zeker, wanneer de auto daardoor niet meer goed functioneert en dat probleem echt terug te voeren is op die wielen heb je daar zeker geen garantie op!!!

ja
door jan24 Dec 25, 2019 om 10:23
109 Antwoorden / 4 Vragen

Informeren bij de leverancier sluit mogelijk hardwarefouten uit.
Ook mijn nieuwe PC haperde na 2 maanden. Meest vreemde toestanden, ook met Chrome.
Gelukkig heb ik enige bescheiden kijk op computers. Ik kon de PC afleveren bij de leverancier en kon hem, achteraf correct, informeren dat één van mijn geheugens defect was.
Kortom, sluit op voorhand niets uit!

ma
door malty - Oct 23, 2019 om 18:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen
edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2019 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

,pc is bijna een jaar oud
Nieuw gekocht?
Garantie!

ro
door robgreet Oct 24, 2019 om 16:26
35 Antwoorden / 21 Vragen

ja deze is nieuw gekocht

ro
door robgreet Oct 24, 2019 om 16:41
35 Antwoorden / 21 Vragen

model hp 250 G6 2.3 GHz i3-7020U 15,6 1366x768Pixels ziver notebook bij direct sale 06-12-2018

edrick3
door edrick3 Oct 24, 2019 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al contact met ze gehad?

Dagelijks van 09:00 tot 17:00 uur

ro
door robgreet Oct 24, 2019 om 18:16
35 Antwoorden / 21 Vragen

nee nog niet... ga dat morgen doen....bedankt voor de tip... je hoort nog van mij

jo
door jorisw Oct 24, 2019 om 22:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er na een jaar een hoop rommel op de PC staat valt dat uiteraard niet onder garantie. Ook als Chrome er niet standaard op stond is het maar de vraag of er sprake is van garantie. Je kunt HP moeilijk verantwoordelijk houden voor andermans software.

newmikey
door newmikey Oct 25, 2019 om 09:36
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord van JORISW is het enige juiste uiteraard! Waarom zou de leverancier of de fabrikant van de computer ook maar iets te maken hebben met het feit dat een bepaald stukje software niet of langzaam draait? Ik kan me de servicedesk van de leverancier ten tijde van zo'n telefoontje aardig voorstellen...allemaal serieuze werknemers die met de slappe lach over de grond rollen.

Magnum007
door Magnum007 Oct 25, 2019 om 11:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Niet iedereen heeft jouw expertise over computers Newmikey....

Als je online een laptop koopt, dan mis je het persoonlijk advies als in een winkel.

newmikey
door newmikey Oct 25, 2019 om 12:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

@MAGNUM007 "Als je online een laptop koopt, dan mis je het persoonlijk advies als in een winkel."

Daar kies je dan ook voor, meestal in ruil voor een voordeligere prijs. Ik kan je gerust stellen, de meeste winkels zullen ook niets doen aan een software probleem. Dat is meer iets voor student aan huis of een computerblad/forum en dvan die laatste zijn er best wel veel waar je uitstekende hulp kunt krijgen. Voor de wat ouderen heb je ook nog eens seniorweb dus keuze genoeg.

Klagen over de computer als de software het niet doet is meestal net zoiets als klagen bij de autofabrikant omdat de auto niet rijd met de verkeerde brandstof.

panter22
door panter22 - Oct 25, 2019 om 10:08
6599 Antwoorden / Vragen

Zit die laptop niet te vol? Je hebt maar een geheugen van 128 gb.
Ik heb regelmatig hetzelfde met mijn desktop. Als ik dan een aantal programma's verwijder, doet hij het weer,

audb
door audb Oct 25, 2019 om 14:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Geheugen of een ssd?

Bij een SSD kan die namelijk makkelijk vervangen worden door een grotere maar een laptop met flash geheugen is dat veel moeilijker dan wel onmogelijk.

ro
door ron503 - Oct 25, 2019 om 12:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

128 GB opslag is wel heel erg weinig en loopt als er veel data zoals foto, video en zomeer opgeslagen wordt zo vol. Daarbij betreft het een notebook en geen laptop en is als zodanig ook niet bedoeld. Het is wel mogelijk om middels een USB poort een extern opslag medium aan te sluiten zoals een USB stick van zeg128 GB en alle data bestanden naar die stick overhevelen zodat er voor het besturingsysteem en de programma's meer dan genoeg schijfruimte overblijft.
HP verleent bij deze note book een garantie van 1 jaar maar dan enkel op de hardware en niet op software die door de gebruiker zelf geinstalleerd is.

mo
door mof - Oct 25, 2019 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Firefox ...

ajmvl44
door ajmvl44 - Oct 25, 2019 om 12:29
34 Antwoorden / 0 Vragen

na 1 jaar heb je garantie bij HP even melden dan sturen ze jouw een doos die opgehaald wordt door PostNL en dan wordt het waarschijnlijk goed opgelost
en 128GB is niet veel  hang er een externe schijf aan voor opslag

@H
door @HENK@ Oct 26, 2019 om 18:52
159 Antwoorden / 1 Vragen

.........en betaal je een fikse rekening wanneer blijkt dat het niet aan de laptop maar aan de software ligt, bijvoorbeeld het niet goed werken van chrome hoeft niet aan chrome te liggen, was het maar zo simpel....

kl
door klaas.deuzeman@kpnmail.nl - Oct 25, 2019 om 13:55
2 Antwoorden / Vragen

Gewoon terug naar de winkel.

edrick3
door edrick3 Oct 25, 2019 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gewoon je gebruikersnaam even wijzigen.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

ho
door honza23 - Oct 25, 2019 om 14:01
261 Antwoorden / 3 Vragen

Aan iedereen die nu 'garantie' roept: je hebt garantie op het apparaat, niet op de software......

audb
door audb Oct 25, 2019 om 14:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Behalve als de software bugs bevat die niet oplosbaar zijn.

newmikey
door newmikey Oct 25, 2019 om 19:37
830 Antwoorden / 0 Vragen

@AUDB Nee, ook dan heb je geen garantie op het apparaat voor wat betreft software die het niet doet. Er zijn er al heel veel die garantie hebben geclaimd omdat 64-bits software niet op een 32-bits computer draaide of omdat de computer bommetje vol zat met (overbodige) software.

Software bugs kun je verhalen op de software leverancier, tenzij deze daar in de licentie anders over heeft bepaald. Bij de meeste browsers kun je helemaal niets claimen omdat ze bijv. onder een GPL open-source licentie gratis worden aangeboden "as-is", mèt alle eventuele bugs en gebreken. Chrome, waar deze poster over klaagt, is daar een prachtig voorbeeld van.

audb
door audb - Oct 25, 2019 om 14:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer deze eens https://privazer.com/nl/

Betalen hoeft niet het werkt gewoon het zelfde als de betaalde versie.(minimaal €9 maar is het waard)

Ev vergeet niet te defragmenteren of bij een ssd trimmen.

newmikey
door newmikey Oct 25, 2019 om 19:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, vooral een goed idee om nòg véél meer onnodige software te installeren die zich in het systeem nestelt, bij elke boot opgestart wordt, zich in de browser nestelt en slecht verwijderbaar is. Prima oplossing om de computer nog véél langzamer te krijgen.

PvBaak48
door PvBaak48 - Oct 25, 2019 om 15:20
65 Antwoorden / 1 Vragen

1 jaar oid is al oud.
Techniek en ook de software vraagt steeds meer van een pc dus is het de vraag of je wel een juiste gekocht hebt die geschikt is voor hetgene je er mee wilt doen.
Check ook eens je internet snelheid , ethernet geeft hogere snelheid dan wifi.
Kortom geef eens wat meer info dan alleen hij hapert want dat zegt nog weinig en als het mogelijk is zou ik een nieuwe installatie doen , dan is alles weer schoon.

jo
door jorisw Jan 3, 2020 om 14:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent 20 jaar blijven hangen in de tijd. Tegenwoordig gaan PC jaren mee.

L.
door L.c.visser - Oct 26, 2019 om 11:28
6 Antwoorden / Vragen

crome er een keer van afhalen kijk of je er dan nog last van hebt ! updates uit voeren en een goede virus scanner instaleren!

@H
door @HENK@ - Oct 26, 2019 om 18:44
159 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst eens beginnen met een schone pc, zet hem terug naar de fabrieksinstellingen en ga daarna stap voor stap opnieuw instaleren wat je echt nodig hebt.

Wanneer de pc terug in fabrieksinstelling nog steeds niet goed werkt kun je eens aan garantie gaan denken.

Gewoon wegbrengen en hopen op garantie kan je stiekem wel eens veel geld gaan kosten wanneer het niet aan de pc zelf blijkt te liggen!

Wo
door Woeler12c - Oct 28, 2019 om 13:31
2 Antwoorden / Vragen

Misschien ligt dat aan de bios, had je windows 10 erop van het begin , dan ligt het probleem dat je de pc regelmatig moet schoonmaken en als je toch doet maak ook meteen het register schoon.
CCleaner is daarvoor een geschikt programma en is gratis

gsm
door gsm - Oct 28, 2019 om 14:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Allereerst een keer de computer opnieuw opstarten, via Start, Aan/uit en de keuze Opnieuw opstarten in het Start menu.
Let op: Dus NIET: Afsluiten en daarna weer aanzetten.

Als Chrome dan nog steeds niet werkt...

Heb je soms extensies toegevoegd aan Chrome? Zo ja,
Verwijder Chrome dan via Instellingen, Apps en installeerChrome opnieuw na de computer eerst Opnieuw te hebben gestart (zie hier boven).
Installeer alleen de extensies die je echt nodig hebt.
Laat de tabbladen in Chrome niet onnodig open staan.

ro
door robgreet Nov 3, 2019 om 16:47
35 Antwoorden / 21 Vragen

ik ben nog bezig.heb kontakt gehad met hp.gaat nu een stuk beter,moet alleen bepaalde updates uitvoeren,wordt gedaan door een expert,schijnt ook dat g date beveiliging veel vergt!!iemand ook ervaring daarmee, en anders een andere nemen, vraagje wat is de beste?

ro
door robgreet Nov 3, 2019 om 16:49
35 Antwoorden / 21 Vragen

o ja de harde schijf is 100%,hp kon meekijken met me

gsm
door gsm Nov 4, 2019 om 13:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De in Windows 10 ingebouwde Windows beveiliging is voldoende.
Alle andere beveiliging zoals G-data eraf is naar mijn mening en met mij vele anderen het beste als je Windows 10 zonder problemen wil gebruiken.

ro
door robgreet Dec 12, 2019 om 16:24
35 Antwoorden / 21 Vragen

update.....  heb een expert mijn g- date eruit laten halen ,en updaten van div. drivers ,kreeg dit advies van HP,doet het nu weer goed!,ik bedank jullie allemaal voor het meedenken. vr.gr. robgreet

aurora1
door aurora1 Dec 12, 2019 om 18:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden (zouden meer mensen moeten doen...). Zaak is om niet allerhande programma’s die u niet nodig heeft op de pc te zetten. Die maken vaak problemen. Als browser kunt u bijv. DuckDuckGo installeren en/of Firefox ipv Chrome.
Bij problemen op termijn kunt u foutcontrole (met repair) laten lopen, eventueel in veilige modus. Op de site van Seniorweb en SchoonePC zijn vaak tips te vinden over allerhande, inclusief problemen. Verder zijn er vaak inloop dagen bij de openbare bibliotheek waar vrijwilligers gratis helpen met computerproblemen. Info is te vinden bij de OB in uw woonplaats.

br
door brui0929 - Dec 23, 2019 om 19:26
634 Antwoorden / 10 Vragen

Download CCleaner installeer dit programma en start het programma op. Download Malwarebytes ook installeer ook dit programma en start het op.

marita5
door marita5 - Dec 23, 2019 om 22:10
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Probleem opgelost ,

DOOR ROBGREET 12 DEC. 2019 OM 16:24
35 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

update.....  heb een expert mijn g- date eruit laten halen ,en updaten van div. drivers ,kreeg dit advies van HP,doet het nu weer goed!,ik bedank jullie allemaal voor het meedenken. vr.gr. robgreet

mi
door miennaamishaaz - Dec 23, 2019 om 22:31
725 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u mischien uw model nummer posten van de laptop.
https://support.hp.com/us-en/document/c00033108
Dit zou handig zijn voor meer specifiekere vragen MBT uw laptop

Met betrekking tot uw vraag van Google crome:

Crome is tevens niet aan te raden als webbrowser:
als voorbeeld: {IDLE= geen tabs open}}
Op een laptop met 8GB ram weet Crome 6GB te gebruiken in IDLE
Op een slechtere laptop met maar 4GB ram Gebruikt Crome 3GB in IDLE
Op een laptop met 16GB ram, gebruik crome maar 12 GB onde IDLE

Crome is dus een zeer slechte browser voor standaard gebruik, omdat het zoveel Ram geheugen gebruikt.
Mischien kunt u dus beter zoeken naar een lichtgewicht browser.

marita5
door marita5 Dec 23, 2019 om 22:34
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@miennaamishaaz , lees de reactie boven u , probleem is al opgelost op 12 december .

ki
door kieskeurig - Dec 25, 2019 om 12:15
25 Antwoorden / 0 Vragen

MOF raad hier Firefox aan, bij mij heb ik hem er af gegooid en Chrome er op gezet, juist omdat de laatste versie van Firefox bij mij zo tergend traag was.
Daarvoor gebruikte ik al vele jaren Firefox.

se
door senorsenior - Dec 25, 2019 om 15:21
1 Antwoorden / Vragen

ik heb zelf goede ervaringen met de mensen van https://ondersteuning.online, die helpen je op afstand als jer er niet meer uitkomt

gerbera
door gerbera Dec 25, 2019 om 22:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u de eerdere reacties niet heeft gelezen want dan had u gelezen dat het 12 dec al was opgelost.;-)

fe
door ferdy - Dec 25, 2019 om 18:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

Rechts boven drie... (verticaal)
Klik op Geschiedenis/Geschiedenis wissen

gerbera
door gerbera Dec 25, 2019 om 22:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u de eerdere reacties niet heeft gelezen want dan had u gelezen dat het 12 dec al was opgelost.;-)

aurora1
door aurora1 Dec 25, 2019 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, om gek van te worden....

Ed
door EdvanR - Dec 25, 2019 om 22:05
2 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat je gekeken hebt wat er allemaal op je laptop staat en of dit niet teveel van het goede is. Zoniet blijft er niet veel anders over dan terug te gaan naar fabrieksinstellingen nadat je eerst datgene wat je wilt behouden veilig gesteld hebt.

gerbera
door gerbera Dec 25, 2019 om 22:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u de eerdere reacties niet heeft gelezen want dan had u gelezen dat het 12 dec al was opgelost.;-)

herman65
door herman65 - Dec 27, 2019 om 14:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen, volledig terugzetten naar de originele fabrieksinstellingen, zonder behoud van naderhand toegevoegde software. Dingen die belangrijk zijn veilig stellen. (Foto's, video's enz.)

Th
door Thijs124 Dec 27, 2019 om 14:55
289 Antwoorden / Vragen

Waarom? Sinds 12 Dec. Opgelost!

ro
door robgreet Dec 27, 2019 om 16:21
35 Antwoorden / 21 Vragen

zie reactie aan gerbera

ro
door robgreet Dec 27, 2019 om 16:28
35 Antwoorden / 21 Vragen

gerbera heeft het juist,had al gemeld 12 dec 16.24 uur dat alles is opgelost met
hulp van HP en een expert hier,en tot op heden prima werkt,bedankt allemaal voor het meedenken
wens iedereen een fantastisch en gezond 2020

De
door DennisR - Dec 28, 2019 om 10:26
8 Antwoorden / 2 Vragen

Plug-ins controleren welke standaard per ongeluk zijn gedownload, verwijder onnodige plug-ins misschien dat 1 van de plugins een probleem veroorzaakt of is verouderd.

Controleer uw muis driver of touchpad driver van uw laptop of er een nieuwe is te downloaden bij de pc fabrikant

Wat gebeurt er als u de virusscanner tijdelijk pauzeert?

Staan er meldingen in het logboek van uw computer die mogelijk meer duidelijkheid geven?

marita5
door marita5 Dec 28, 2019 om 10:28
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Probleem is opgelost op 12 dec .

ca
door capenn65 - Jan 3, 2020 om 13:55
9 Antwoorden / 1 Vragen

"Een notebook of laptop (de termen betekenen tegenwoordig hetzelfde) is een draagbare computer" zegt de consumentebond!
Hebben jullie al een oplossing, Rob/Greet? Misschien kan ik helpen?

marita5
door marita5 Jan 3, 2020 om 14:01
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Probleem is opgelost op 12 dec , zie hier de reactie van Ts :

DOOR ROBGREET 12 DEC. 2019 OM 16:24
35 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

update.....  heb een expert mijn g- date eruit laten halen ,en updaten van div. drivers ,kreeg dit advies van HP,doet het nu weer goed!,ik bedank jullie allemaal voor het meedenken. vr.gr. robgreet