xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 21:52
Computers & telefonie

Harddisk grub outside disk hdd0

computer geeft grub outside disk aan bij opstart.
de computer is in beslag genomen geweest voor politie onderzoek.
en doet het nu niet meer.

1628 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2019 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat verhaal kunt u beter bij die kwestie van uw mobiel zetten. Straks ook nog een topicover de harde schijven?

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:55
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ow u heeft ervaring met in beslag names? puinhoop dus.
op marktplaats dumpen en andere ervoor terug kopen probleem opgelost.

diumenge
door diumenge - Feb 17, 2019 om 21:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou met al je onderzochte hardware maar terug gaan naar de politie...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 17, 2019 om 21:55
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, eerst een vraag over een telefoon die niet meer werkt na een inbeslagname door politie en nu dan ook een PC?
Hoe dan ook, doe navraag bij de politie want daar dient men een werkende PC terug te leveren!

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2019 om 21:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen
xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:00
9 Antwoorden / 4 Vragen

nu zegt hij schrijf lezen buiten de schijf.
kernel eerst laden. weet niet wat ze met me pc gedaan hebben tijdens dat onderzoek.

Ge
door Genee Feb 17, 2019 om 22:18
1509 Antwoorden / 1 Vragen

e

Thijs12
door Thijs12 Feb 17, 2019 om 22:23
532 Antwoorden / Vragen

Vermoedelijk een Trojan.

costnix
door costnix Feb 17, 2019 om 22:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, Linux

costnix
door costnix - Feb 17, 2019 om 22:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar stond er een of andere vorm van Linux OS op de computer, of dit is door de politie gebruiker bij het onderzoek van uw computer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/GRUB

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:27
9 Antwoorden / 4 Vragen

ik draai al jaren op linux windows vista windows 7 en windows 10 zijn zo lek als een mandje wat voor mij een reden was om op linux te gaan draaien. blijkbaar weet de politie niet helemaal hoe je daar me om moet gaan.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:29
9 Antwoorden / 4 Vragen

schrijven lezen buiten berijk schijf.
dan weer kernel moet eerst geladen worden. dan vraagt hij om een ram disk allemaal leuk.
maar dat er wat goed fout is gegaan is mij duidelijk. als ze niet weten hoe het werkt laat ze dan met hun poten ervan af blijven.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

ze weten nog niet eens hoe hun eigen website werkt

403 Forbidden

You don't have permission to access /aangifte-of-melding-doen/meldformulier.html on this server.

Server at www.politie.nl Port 443

costnix
door costnix Feb 17, 2019 om 22:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat worde weer de boel herinstalleren.
Maar wanneer de politie u van iets verdenkt, mogen ze uw computer onderzoeken.
Bij dat onderzoek is war misgegaan. U kunt een klacht indienen tegen de politie. Dat kan bij de Nationale Ombudsman:
https://www.nationaleombudsman.nl/instanties/politie?gclid=CjwKCAiAqaTjBRAdEiwAOdx9xjYpFiskVOJ2GggDMT0icEzfeKPP5APRnzPuZboV3umLCIhdicgshhoCscQQAvD_BwE

Maar eerst een klacht bij de politie indienen, voordat u bij de ombudsman klaagt: https://www.politie.nl/contact/klachtformulier.html

Ge
door Genee - Feb 17, 2019 om 22:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou met de pc terug naar de politie gaan en het hun laten oplossen.
En maar meteen een klachtenformulier vragen.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:42
9 Antwoorden / 4 Vragen

ik hoor al 2 jaar niks anders dan klachten over de politie.
politie voor de verkeerde deur.
politie invals team bij een oud vrouwtje.
nu weer dit en het word als maar gekker.
ik ben niet de enige tussen 2010 en 2013 zouden ze het land van ooit weer opbouwen en open gooien.
maar omdat alle documentatie door een foute inval in beslag is genomen. hebben de mensen het daar maar bij gelaten.
curses centrums zouden open gaan ook wegens verkeerde inval documentatie zoek. omdat opnieuw beginnen te duur was hebben de mensen het daar maar bij gelaten. toen in 2012 de politie bij mij op de stoep stond omdat ze mij verdachten van zwart handel in weet ik het wat. terwijl ik als hobby een muziek studiotje had waar zo,n 25000 spaargeld inzat en veel overuren maken. namen ze dat maar mee. omdat ik dat zat was heb ik het daar ook maar bij gelaten. zo simpel is dat. en ik heb het er nog steeds bij gelaten want er zit nog steeds niks geen hobby muziek studio niks. het land van ooit is ook mooi geworden schijnt dat je de hond uit kan laten maar ik heb de ingang nooit gevonden alle poorten en toegangswegen zitten op slot.

aurora1
door aurora1 Feb 18, 2019 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar is die interpunctie toch gebleven?

Thijs12
door Thijs12 - Feb 17, 2019 om 22:44
532 Antwoorden / Vragen

Als de politie dat gedaan heeft krijgen ze het niet meer voor elkaar.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:46
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo niet?
ze schijnen een copytje gemaakt te hebben. linux en een copy maken dat is vragen om problemen daar zijn al die images en clone dingetjes voor.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 22:53
9 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me toch als ze ermee bezig zijn geweest dat ze weten hoe het werkt.
anders is het wel heel erg gesteld daar.

kan ik net zo goed weer een andere pc van marktplaats af halen en een harddisk en gewoon opnieuw beginnen.

simon55
door simon55 - Feb 17, 2019 om 23:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet t hele goede monteur die t in z n vrije tijd oplost

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 23:26
9 Antwoorden / 4 Vragen

Nou laat ik eerst dat de politie maar eens oplossen.
goede monteurs kende ik er genoeg.
Weet u wat ik daar mee heb gedaan dag gezegd opdonderen en niet meer terug komen.
De een zou even een kabeltje aan komen leggen had alleen een ding verkeerd begrepen. dat je daar voor opgelijd moet zijn dat een rol nieuwe kabel is om aan te sluiten dat nieuwe stopcontacten zijn om aan te sluiten. en wat van de muur al half los hangt is om los te maken. na zo,n 12 jaar is de politie nog steeds naar hem op zoek blijkbaar zijn familie ook. schijnt dat hij naar belgie is gevlucht maar dat vond ik net even te ver rijden om hem op te sporen.

xq
door xqcnbthz Feb 17, 2019 om 23:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

Die monteur werkt zeker overdag bij de politie en savonds lapt hij computertjes op voor een ander.

xq
door xqcnbthz - Feb 17, 2019 om 23:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

maar als ik me grub loader zo begrijp heben ze linux in linux proberen te plaatsen want warom zegt hij anders outside disk schijf buiten berijk. kan kernel niet laden.

windows in windows instaleren is al een kunst maar dit blijkbaar ook.

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2019 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent blijkbaar net zo kierewiet als uw computer. Maar het is zo weer maandag.

xq
door xqcnbthz Feb 18, 2019 om 17:09
9 Antwoorden / 4 Vragen

het is al maandag

edrick3
door edrick3 Feb 18, 2019 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vandaag wel, maar gisteren niet. ;-)

aurora1
door aurora1 Feb 18, 2019 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Morgen is het alweer dinsdag.

tdmduc
door tdmduc Feb 19, 2019 om 08:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon formatteren en een clean Windows install doen.

Moet je wel weer een Windows key hebben...of verder gaan met Linux.(gratis)

gerbera
door gerbera - Feb 18, 2019 om 09:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Evenals uw account van 2010 is ook uw telefoon en computer gehackt en alle daarbij behorende aparatuur voorzien van afluister en volg apparatuur. De politie kan nu dus precies volgen wat u allemaal aan het doen bent, dus mijn advies alles vernietigen en voorlopig geen nieuwe aanschaffen.

xq
door xqcnbthz Feb 18, 2019 om 17:19
9 Antwoorden / 4 Vragen

U weet er nog al veel vanaf dat dat account in 2010 gehackt is  klopt 2010 2012 deden ze het nog eens dunnetjes over.
omdat ik de politie een onderzoek had laten doen naar waar het vandaan kwam. dat gaat zomaar niet daar is namelijk meer voor nodig. daar was namelijk een rechter voor nodig juristen en providers en het netbeheer van internet. men hoopte daarme dat accountje pik en routertje hack te stoppen.
toen ging het niet om de hackers zelf maar de reden waarom en wat er achter zat.
nu staan daar straffen op. omdat het toen niet werkte.

zijn ze vergeten dat er een lock op mijn linux zat mogelijk is hij zoals hier onder vermeld in een windows systeem geweest ter controle met een scanner die ziet de lock als virus en maakt hem daar mee onklaar daarme valt alles in een read only modus.
vandaar dat me schijf structuur nu in de war is. vraag me af of een live stick en grub daar wel bij zal helpen.

bij veel dingen wel maar niet als de root kit locker aangevallen is door een windows virus scanner.

ik gebruik prepay op me telefoon data alleen tuis en bij vrienden waar ik op het netwerk kan.
en aan mij volgen hebben ze binnen een maand massas zooi aan data waar ze totaal niks aan hebben.
volg apparatuur plakken ze onder je outo.
stelt niks voor elke ochtend even goed checken anders even een flinke beurt bij de garage laten geven komen ze hem zeker tegen. rondje buiten wijken van de stad of even een brug plons tracker te water.
kunnen ze gelijk een duik ofening doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 18, 2019 om 10:05
7182 Antwoorden / 3 Vragen
xq
door xqcnbthz Feb 18, 2019 om 17:26
9 Antwoorden / 4 Vragen

zou wel eens een goede kunnen zijn. toch maar proberen verot is het toch al en om een backup bij te politie gaan vragen van hij doet het niet duurt weer 6 weken  voor die klachten afhandelingen verwerkt zijn zijn we 12 jaar verder.
ik zit namelijk nu nog te wachten op klachten afhandelingen van 2008 2009 2010 2011 2013 2014 2015 2016 daar stopte het tijdelijk. en als ik eens belde hoe het er voor stond is allemaal nog in onderzoek. tel uit plus minus 2 vrachtwagens vol bij elkaar ruimt heerlijk op dat wel. maal zo,n 1600 artikkelen van hardeschijf tot oudio tot slipjes van me ex tot jurken aantoe incl hooge hakjes en dat alles in zo,n 11 jaar durig onderzoek. goed werk heeft tijd nodig. de artikelen zijn intussen driljarden waard.
en als ik ergens schuldig aan was had ik hier niet gezeten want dan had ik allang een oproep gehad.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2019 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou voor de zekerheid een aluminium kapje gaan dragen. Je weet maar nooit wat ze allemaal met je computer en telefoon hebben uitgehaald. ;-)
Ter info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje

xq
door xqcnbthz Feb 18, 2019 om 17:08
9 Antwoorden / 4 Vragen

enkelde jaren terug kreeg ik er 1 terug na onderzoek daar zaten sporen van coke op.
en was me router gehackt bleek achteraf een fout te zijn hadden mijn router verwisseld met een die nog onderzocht moest worden.
maar toch leuk is dan weer anders

edrick3
door edrick3 Feb 18, 2019 om 17:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goh, het is toch wat met die politie tegenwoordig. ;-)

newmikey
door newmikey - Feb 18, 2019 om 13:15
830 Antwoorden / 0 Vragen

Start vanaf een Livecd of USB-stick op en herinstalleer grub met "grub-mkdevicemap grub-install /dev/sda update-grub"  of met een bootloader-installatie GUI.

gsm
door gsm - Feb 18, 2019 om 15:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een gevolg van een conflict op een harde schijf met Linux en Windows partities, op de verkeerde manier gecombineerd. Wat is de vraag?