bu
door bubbleblower Oct 22, 2019 om 17:10
Computers & telefonie

Heb ik recht op cashback?

Onlangs heb ik deelgenomen aan deze cashback actie: https://promotion.asus.com/nl/bnl/amdcashback
althans ik heb "een deelnemend ASUS moederbord tussen 16 september en 27 oktober 2019 bij een participerend verkooppunt" gekocht.
Asus kan dat echter niet op tijd leveren, dus vóór 10 november en zegt nu, nadat ze me eerst 5 dagen van het kastje naar de muur stuurden, dat ik dan geen recht heb op die cashback. Als je het moederbord wilt kopen krijg je deze tekst;




Op dit product geldt een cashback actie!
Actie loopt van 16-09-2019 t/m 27-10-2019

Instructies:
Koop tussen 16 september en 27 oktober 2019 dit ASUS moederbord en profiteer van € 25,= cashback!

Cashback bedrag: € 25.00
Link: http://bit.ly/AMDcashback-NL




Op de actiepagina staat dit:

HOE HET WERKT:


  1. Koop een deelnemend ASUS moederbord tussen 16 september en 27 oktober 2019 bij een participerend verkooppunt.

  2. Verzilver je ASUS code door te registreren en je informatie en factuur te uploaden – tussen 30 september en 10 november 2019.

  3. Na een korte controle zullen wij het cashbackbedrag aan je overmaken.



Punt 1 is dus gelukt, maar ik kom niet voorbij punt 2, want daar moet je ook het serienummer opgeven.
Heb ik recht op die cashback of mag Asus zeggen bekijk het maar zonder je serienummer?

6229 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2019 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zou ik maar annuleren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2019 om 17:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen
2

De instructie die men van ASUS geeft lijkt mij duidelijk en ik neem toch aan det het 'serienummer' dat u noemt aan u is verstrekt na bevestiging of dergelijke van uw deelname. Is het geenngoed idee dat u ASUS zelf benaders met deze vraag? https://www.asus.com/nl/support/  Ik zie inmiddels een snellere reactie: ik zou nog maar niet annuleren maar eerst informeren. Als u de bestelling heeft gedaan is het zelfs niet uit te sluiten dat u de koop zonder meer ongedaan kunt maken.

(M.i. is er dan wel de wettelijke optie indien een en ander on-liine is gegaan u binnen 14 dagen het bestelde terugzend waarbij u geen reden behoeft op te geven met alsdan recht op terugbetaling).

Tr
door Trostomaat Oct 23, 2019 om 23:54
239 Antwoorden / Vragen

Het product kan nog niet geleverd worden. Dus het staat niet vast welk exemplaar van dit product door vraagsteller uiteindelijk zal worden ontvangen. Dus een serienummer is nog niet bekend. Dat is nou net het probleem.

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2019 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Uiteraard kunnen ze dat serienummer eisen, het is tenslotte hun actie, dus gelden hun voorwaarden. Kunnen ze het moederbord niet tijdig leveren, dan heb je pech. Uiteraard wel een goede reden om te annuleren.

panter22
door panter22 - Oct 22, 2019 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen
1

Als je kijkt in de promotievoorwaarden, dan heb je geen recht op cashback:
Een afleveringsbewijs, ontvangstbewijs of een orderbevestiging van een verkoopplatform (merk dit op bij aankopen op internet) zijn geen voldoende aankoopbewijs.
https://promotion.asus.com/en/bnl/amdcashback/tac

bu
door bubbleblower - Oct 22, 2019 om 20:19
31 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hmmm, het is dus legale oplichting. 
Slimme actie, nu cancel ik de order en bestel nooit meer iets van ze.

justmeagain
door justmeagain Oct 23, 2019 om 00:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dan koop je toch een moederbord van een prutmerk! Die zijn sowieso goedkoper.

panter22
door panter22 Oct 23, 2019 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe bedoel je oplichting. ASUS wil die oude winkelvoorraden kwijt en bedenkt daar een aktie voor.

bu
door bubbleblower Oct 23, 2019 om 09:43
31 Antwoorden / 10 Vragen

Het probleem is juist dat er geen winkelvoorraad is en Asus niet kan leveren.
Dat maakt het oplichting.

panter22
door panter22 Oct 23, 2019 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

Dan zijn ze die spullen al kwijt. Misschien hebben de Belgen alles opgekocht, je weet het niet. Voortaan eerst de voorwaarden lezen voordat je gaat bestellen.

bu
door bubbleblower - Oct 23, 2019 om 09:40
31 Antwoorden / 10 Vragen
3

Toch vraag ik me af of hier geen sprake is van misleidende reclame.
Asus wist tevoren al dat ze niet alle producten vóór 10 november konden leveren.

De klant weet echter van niets en koopt die producten in het volste vertrouwen dat ze op tijd worden geleverd.
"Inclusief ASUS AMD Cashback Code (inwisselbaar tot 10.11.2019)-tegoedbon" zoals er expliciet bijstaat.
Maar vervolgens krijgen ze die geadverteerde tegoedbon niet.

Als Asus te vertrouwen was hadden ze wel een oplossing bedacht voor die gevallen waarin ze niet op tijd kunnen leveren.
Dit is gewoon oplichting, wat hun kleine lettertjes ook zeggen.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2019 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nou dan maar een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Misschien zeggen die wel : "Foei, niet meer doen zo".

bu
door bubbleblower Oct 23, 2019 om 09:55
31 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, dat is echt een tandeloze tijger.

ma
door malty - Oct 23, 2019 om 10:12
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kijk eens bij een andere deelnemende winkel, zie b.v. bij alternate het duurdere moederbord,met €65 cashback, morgen in huis, maar ook goedkopere zijn volgens de site op voorraad.

bu
door bubbleblower Oct 23, 2019 om 10:38
31 Antwoorden / 10 Vragen

Daar heb ik mijn bord al besteld, maar dan de Impact, die ze dus voorlopig niet kunnen leveren.
Interessant overigens dat er niets meer over de cashback actie bijstaat, dat stond er eerst wel en bij de concurrenten staat het er nog steeds.

mo
door mof - Oct 23, 2019 om 11:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Asus mag de regels bepalen. Het is hun actie. Adh van het serienummer kunnen ze controleren dat je daadwerkelijk het product hebt. Misschien kun je beter naar het participerend verkooppunt gaan om een serienummer los te peuteren. Daar heeft u besteld, en dus een koopovereenkomst, zij zijn verantwoordelijk  voor tijdige levering, niet Asus.

PvBaak48
door PvBaak48 - Oct 23, 2019 om 12:17
65 Antwoorden / 1 Vragen
0

Leuke actie van Asus dus maar je kan er niks aan doen zonder bon

audb
door audb - Oct 23, 2019 om 12:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

De serie nummer staat op de doos onder de barcode evt kan je met een barcode reader op je telefoon deze uitlezen.

Ook staat het meestal op het moederboard zelf daar zou een stickertje op moeten zitten.

Maar 100% zeker is dat het gewoon op de fractuur staat immers moet de leverancier kunnen controlleren of een moederbord die retour is gestuurt niet een defecte is die stikum terug is gezonden.

bu
door bubbleblower - Oct 23, 2019 om 12:49
31 Antwoorden / 10 Vragen
0

Het is niet zo dat omdat het een actie van Asus is zij de regels bepalen, zij hebben zich te houden aan wettelijke randvoorwaarden.
Zo moet een product bv daadwerkelijk leverbaar zijn tijdens de actieperiode willen zij daarmee adverteren.

Ze kunnen ook op andere manieren controleren of het product gekocht is en dat doen ze ook.
Dat serienummer is slechts een extra slot op de deur (of een extra horde), dat niet langer redelijk is als zij niet op tijd kunnen leveren.

Als ze per sé dat nummer willen zouden ze erop kunnen wachten tot het product eindelijk geleverd is, mits het in de actieperiode is gekocht.
Dat lijkt mij niet meer dan logisch.

br
door brui0929 - Oct 23, 2019 om 20:08
629 Antwoorden / 10 Vragen
0

Stuur een kopie van de aankoop bon eventueel de originelen barcode mee. Als Asus u hierover een brief heeft gestuurd kunt u nog mee doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer