Op
door Oppi Jan 14, 2017 om 23:20
Computers & telefonie

Heeft er iemand ervaring met een WiFi deurbel

Ik overweeg de aanschaf van een deurbel die via WiFi werkt en vraag me af of het wel zo goed en praktisch is als het wordt voorgespiegeld.

22383 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2017 om 23:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik er zo over lees....wel handig: je hoeft er dus niet eens voor thuis te zijn.;-)

http://www.wifi-deurbel.nl

marita5
door marita5 - Jan 15, 2017 om 00:01
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Oppi ,

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( klik ook op blauw bekijk alle reviews )

https://tweakers.net/productreview/113274/skybell-20-wifi-video-deurbel.html

Ma
door Mat Matheij - Jan 15, 2017 om 01:02
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom wilt u een Wifi deurbel. Dat kan ook op normale draadloze wijze. ALLE via Wifi aangesloten externe apparaten kunnen uw netwerk (PC) schade toebrengen omdat deze op geen enkele wijze zijn beveiligd. Conclusie CB en ondergetekende)

jo
door jorisw Jan 15, 2017 om 10:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Jij hebt ALLE WIFI devices onderzocht? Dus ALLE printers, mediaplayers, WIFI deurbellen, smartphones, thermostaten, luidsprekers,alle IoT apparaten, tablets, laptops, WIFI-kaarten voor desktop-PCs.....

dokun
door dokun Jan 16, 2017 om 12:30
152 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die zulke nonsnense als waarheid verspreiden zijn veel gevaarlijker dan welk onbeveiligd WIFI netwerk!!  @Mat Matheij, heeft u enig bewijs dat uw stelling ook maar iets van waarheid in zich heeft...? Kom niet aan met de consumentenbond want dan heeft u de artikelen blijkbaar niet goed gelezen!

pe
door pebk Jan 16, 2017 om 16:48
581 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het geen nonsens. Het is heel simpel; Hoe meer dingen er op je netwerk verbonden zijn, hoe meer punten er zijn waar een gat in de beveiliging kan zitten. Het kan een ingangspunt zijn om je netwerk binnen te dringen, omdat de meeste van deze 'internet of things' apparaten weinig tot geen beveiliging hebben. Daarnaast is algemeen bekend dat wifi-netwerken goed te kraken zijn, door kwaadwillenden.Je brengt ook een fysieke ingang naar buiten toe.

Dit soort apparaten zou ik op dit moment niet op mijn netwerk willen hebben. Daarnaast; wat heb je er aan? We hebben het over een deurbel. Wil je dan per se op je PC zien dat er aangebeld wordt? Statistieken bijhouden van wanneer de bezorger aan de deur is geweest? Bovendien is bij een wifi-verbinding zo je batterij leeg of je moet hem aansluiten op de netspanning.

Maar goed, eigen risico. Het is niet alleen een gevaar voor uzelf, maar kan ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld DDoS aanvallen. Twee interessante links (de tweed is in het Engels).
https://tweakers.net/nieuws/117999/schneier-kopers-en-verkopers-geven-niets-om-kwetsbaarheden-in-iot-apparaten.html
en
http://www.techrepublic.com/article/here-are-the-biggest-iot-security-threats-facing-the-enterprise-in-2017/

Ma
door Mat Matheij Jan 17, 2017 om 19:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

@PEBK Bedankt voor uw terzake doende commentaar. Men is zich inderdaad niet bewust van de gevaren die dit soort apparaten met zich meebrengt. Jammer ook van de ongenuanceerde en onjuiste opmerkingen hiervoor.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2017 om 02:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Ik heb wel een draadloze deurbel gehad om ook een bel boven te hebben en te horen.
Een wifideurbel lijkt me dure overdreven onzin dat ook regelmatig kan falen.

costnix
door costnix - Jan 15, 2017 om 08:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen kan bij u belletjetrekken, zonder bij u voor de deur te staan. Een DDOS aanval op een WiFi bel is zelfs mogelijk.
Ook de "gewone" draadloze bellen hebben grote nadelen. Ik had er eentje bij mijn moeder geïnstalleerd. Helaas waren er nog meer met de zelfde bel en heeft het heel veel tweaking gevergd, om een vrij kanaal te vinden.

zi
door zippo46 - Jan 16, 2017 om 12:47
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n AEG-ding van 14,95 en die funktioneert probleemloos. Handig in de zomer, als we meestal achter het huis zitten. Maar wifi? Lijkt me ècht wat overbodigs.......

brainless
door brainless Jan 16, 2017 om 13:28
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik buiten ben (woon achteraf) is een wifi-bel ideaal.
Vroeger hadden we een extra bel buiten (zo'n toeter geval) maar daar werden de buren niet blij van 9als wij niet thuis waren en mensen 4 a 5 x op de bel gingen drukken.

Wij hebben een wifi-repeater bij de paardenstal (voor de wifi-camera), dus nu hoor ik als ik daar bezig ben of er iemand aan de deur staat.

pc
door pcmdejongh - Jan 16, 2017 om 13:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan moet je wel een smartfoon hebben. Iedereen gaat er maar van uit dat je zo'n ding hebt

brainless
door brainless Jan 16, 2017 om 13:26
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat degene die zo'n bel aanschaft er van op de hoogte is, dat hij/zij een smartfoon moet hebben.

ja
door jan bovee - Jan 16, 2017 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb laast een zo'n deurbel geplaatst-kosten totaal met deuropener was € 325,00 exclusief montagekosten
dat is veel geld, maar als je het niet nodig hebt zou ik het nooit doen. maar voor iemand die slecht ter been is b.v is het een goed alternatief.
die mevr.kan de bel op haar tablet en telefoon bedienen.
het mooie vond ik wel,als je b.v in het buitenland zit ,zou je de deur opener kunnen bedienen, maar telkens als er gebeld word kan er een foto of filmpje gemaakt worden. de camera onder heeft nachtzicht,maar mijn advies is plaats er ook een goede verlichting bij, anders is het moeilijk om een gezicht te herkennen.
verder werkt het prima.

Do
door Doutzen2 - Jan 16, 2017 om 14:11
1 Antwoorden / Vragen

Sinds kort ben ik in het bezit van een wifi deurbel.
Zowel op mijn tablet / telefoon heb ik de app geïnstalleerd.
Voordelen van deze wifi deurbel zijn : eenvoudige montage /installatie .
Altijd weten wie bij jou voor de deur staat enz.

Nadelen zijn : als de app op mijn tablet draait, dan komen de meldingen  niet binnen op mijn telefoon .
                         Als ik dan de deur uit ga moet ik de app afsluiten op mijn tablet en opstarten op mijn telefoon.

                      2 . Normaal gesproken doe ik meer dan 2 dagen met mijn opgeladen smartfoon . (Samsung s5 mini)
                           Facebook en messenger niet geïnstalleerd op mijn telefoon  .
                           Deze staan bekend als grootste batterij slurpers.
                          Als de wifi deurbel 1 dag op telefoon loopt is mijn batterij op het einde van de dag leeg .
                          Zonder dat ik andere apps gebruik of bel

Cookies
door Cookies Jan 16, 2017 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een gewone deurbel is ook eenvoudig te installeren en als ik thuis ben, zie ik zonder wifideurbel ook wel wie er voor de deur staat. En als ik niet thuis ben, hoef ik dat niet te weten.

costnix
door costnix Jan 18, 2017 om 01:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een keuker-, badkamer- en slaapkamerraam waar ik doorheen kan kijken, wie er voor de deur staat. Vanuit het badkamerraam, kan ik belletjetrekkers met een emmer water de deur wijzen :-)
Helemaal geen WiFi deurbel nodig!

Do
door Doutzen2 Jan 18, 2017 om 13:57
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mij was de vraag of er iemand ervaring met een wifi deurbel heefd ?
Volgens mij is dit forum bedoeld om vragen van anderen te beantwoorden?
Deze 2 bovenstaande( antwoorden ) zou ik verwachten  op Facebook niet in dit forum !

Een wifi deurbel is bedoeld voor de echte techniek liefhebber ,zoals ik .
Mijn voordeur bv kan ik ook wel openen/sluiten met een sleutel .
Maar als echte techniek liefhebber doe ik dat ook met mijn telefoon, gewoon om dat het kan

he
door herman moolenaar - Jan 16, 2017 om 15:50
1 Antwoorden / Vragen

Koop niet hetzelfde merk/type als je buurman!

pe
door pebk Jan 16, 2017 om 16:49
581 Antwoorden / 0 Vragen

Of zorg ervoor dat je andere kanalen kan selecteren.