empee
door empee Jan 8, 2022 om 20:55
Computers & telefonie

Heeft Google.drive een tekstverwerker?

Ik heb gehoord, dat google.drive een eenvoudige versie van Word heeft. Wie weet of dat waar is? Zo ja: hoe kan ik die vinden / installeren?

6112 7 Rapporteer

rj
door rjw - Jan 8, 2022 om 21:16
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Even zoeken op Google Docs. Daar kan je inloggen met je google account, en dan heb je in je browser een tekstverwerker, spreadsheetprogramma, presentatieprogramma etc. Alle opties zie je na inloggen bij de negen puntjes rechtsboven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 8, 2022 om 22:31
2011 Antwoorden / Vragen

Open Google-drive in uw browser en klik aan de linker bovenkant op "+New" voor een nieuw document, u hoeft niets te installeren. Overigens heeft Microsoft een vergelijkbare optie voor Word, ook in de Browser.

va
door vanlotjegetikt Jan 9, 2022 om 10:52
809 Antwoorden / Vragen

.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2022 om 10:14
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info: Google Drive heeft een uitstekende online tekstverwerker voor het schrijven van een brief, rapport of een andere tekst. De documenten worden online bewaard, je kan ze eenvoudig downloaden en uitwisselen met andere programma's. Binnen hetzelfde programma kun je ook spreadsheets en presentaties aanmaken.

Gratis tekstverwerkers - Webwijzer

(via een zoekmachine met zoeknaam 'tekstverwerker google drive' snel te vinden.)

empee
door empee - Jan 9, 2022 om 16:59
177 Antwoorden / 138 Vragen

Bedankt allen voor de snelle en deskundige antwoorden. Ik heb gevonden wat ik zocht.

Topantwoord

janvink1947
door janvink1947 - Jan 10, 2022 om 11:56
5 Antwoorden / Vragen

waarom zo zoeken,open office.org,is een mooi makkelijk en gratis programma

koekeloer
door koekeloer - Jan 10, 2022 om 12:13
562 Antwoorden / 18 Vragen

Die kunt u vinden via onze vriend google

Topantwoord

Mikske10
door Mikske10 - Jan 10, 2022 om 12:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou voor open office.org gaan.
Ik heb hier zelf goede ervaringen mee en is gemakkelijk in het gebruik.
Werkt hetzelfde als Word en je kunt je documenten gewoon op je laptop of computer opslaan in de map documenten.

Succes met kiezen.

Er is meer keus:

7 Beste gratis tekstverwerkers (alternatieven voor Microsoft Word)

Open Office

Libre Office

Google Docs

Quip

LyX

AbiWord

WPS Office

th
door thieu Jan 10, 2022 om 14:19
146 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig wordt Libre-office meer gebruikt dan OpenOffice(.org).

In het begin was er Openoffice.org, voorgekomen uit Star office. OpenOffice werd voor het grootste deel door Sun ontwikkeld.
Toen Sun (hoofd-maintainer OpenOffice)) overgenomen werd door Oracle, werd de ontwikkeling ervan door Oracle gestaakt. Oracle zag in eerste instantie een bepaald verdienmodel, maar dat viel ze tegen. Door de ontwikkelaars werd een fork gemaakt van de broncode en dat werd Libre-Office. Het onderhoud van dat pakket wordt gedaan door de toen opgerichte Document foundation.
De broncode van het originele OpenOffice werd door Oracle uiteindelijk gedoneerd aan de Apache foundation.
Maar omdat er een tijd lang weinig tot niets aan OpenOffice gedaan werd ging de ontwikkeling van LibreOffice veel harder en verder.
Hoewel de naam 'OpenOffice' nog erg bekend is, is Libre-Office verder in ontwikkeling.