jipenjanneke
door jipenjanneke Oct 11, 2013 om 18:15
Computers & telefonie

Hele rare startpagina niet te verwijderen

Hallo,

Ik heb een driver voor de printer gedownload, wat prima gelukt is, maar daarbij kreeg ik ook wat dingen ongevraagde software, die ik meteen ook weer verwijderd heb. Alleen krijg ik nu telkens de volgende startpagina
waarbij http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=adks&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=adks&uid=MAXTORXSTM3160813AS_9SY1V5DAXXXX9SY1V5DA&ts=1381488791 alle seinen op rood staan ter waarschuwing. Ik had Google als startpagina, en wat ik probeer: a.) het opnieuw instellen van Google als startpagina of b) het instellen va Google als ENIGSTE startpagina, telkens opnieuw krijg ik die rare startpagina weer. Verwijderen lukt op geen manier, en in de config. software staat het niet bij. Hoe kom ik er vanaf ??

m.vr.gr.
Marjan

2742 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2013 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jipenjanneke,

Dat is een lastige!
Typ maar eens qv06 in in het zoekveld rechtsboven.

Ik zou ADWcleaner er eens op los laten.

En ook eens met MBAM scannen (klik onder FREE)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2013 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hé, er verschijnt opeens een vraag van Kassa ipv ADWcleaner.

ADWcleaner: klik hier.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 11, 2013 om 19:14
143 Antwoorden / 78 Vragen

Hallo Edrick,

Als ik op die ADWcleaner klik, en dan op download kom ik bij 7nog-iets en dat is nu
exact de pleak waarvan ik de driver gedownload heb en het juist heb opgelopen!!!!!
MBAM had ik al laten draaien: resultaat 17 besmette zaken verwijderd!! Maar die startpagina niet.
Daarna dus nog Emsi-soft: die vond nog 3 versleutelde besmette zaken, waaronder de toolbar.
Die 3 heb ik in quarantaine gezet. Toch komt het weer terug!
Help?

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2013 om 19:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of deze link goed werkt voor Adw via BleepingComputer: klik hier.
Mbam moet je na installatie eerst updaten.
Lukt het nog steeds niet probeer het scannen dan eens in veilige modus en losgekoppeld van internet.
Je kunt verwijderen via het configuratiescherm in veilige modus eerst nog proberen.

gsm
door gsm - Oct 11, 2013 om 19:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je bent niet de eerste. Deze vraag is hier nog niet lang geleden ook al aan de orde geweest (klik HIER).
Ik herhaal mijn antwoord van toen hier nogmaals:

Dit is heel lastige malware.

Open het Configuratiescherm en Programma's.
Verwijder alle programma's waarvan je weet dat ze er niet horen.
QVO installeert namelijk diverse malware programma's op de PC.

Download Malware Byte Anti Malware (MBAM).
Installeer dit (niet de probeerversie! hokje uitvinken) en zorg dat de update uitgevoerd wordt.
Koppel de computer los van het internet of zet de Wi-Fi uit.
Doe een snelle scan met MBAM en repareer de resultaten.
Gebruik de Zoekfunctie in Windows om te zoeken naar alle bestanden met de naam internet
Klik met rechts op alle gevonden snelkoppelingen voor de Internet Explorer.
Deze bestanden herken je aan het kromme pijltje in het logo.
Klik met rechts op de snelkoppeling en open Eigenschappen.
Controleer of de programmaregel achter Doel eindigt op exe" of dat er nog een QVO webpagina achter staat.
Haal alles van QVO, dat achter exe staat, weg.
Herhaal dit voor alle snelkoppelingen naar IE en eventuele andere internetbrowsers.
In het Startmenu, met rechts op de Internet Explorer klikken.
Klik Eigenschappen
Verwijder de startpagina.
Doe dit ook bij andere browsers, zie ook deze LINK

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 11, 2013 om 19:43
143 Antwoorden / 78 Vragen

@ Aurora1
Als ik dat doe (BleepingComputer) krijg ik weer iets met allemaal knalrode waarschuwing,
en bovenin staat dan een lange naam, waarin ik het woord seven ook weer terug zie. De plek
dus waa ik het opgelopen heb.
Mbam heb ik er altijd opzitten, en is up-to-date. Heeft ook veel verwijderd maar niet die rare
browser.
Emsisoft heb ik eerst ge-update en toen laten scannen, die vond 3 meer waaronder die
toolbar. Die staat dus in quarantaine!!! Hoe kan hij dan toch telkens weer komen?
Ik heb op advies van Edrick rechtsboven (het google-hoekje) qv06 opgezocht, nou daar
schrok ik wel van.
Emsisoft verwijderd normaal gesproken alles wat niet deugt, zelfs de kleinste traces.
Nu wordt het gevonden maar dus niet verwijderd.
Alles wat ik erop heb staan van scanners is toch verbonden met internet? Hoe moet ik dat
dan opstarten losgekoppeld van internet???

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2013 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie het advies van @gsm.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 12, 2013 om 00:26
143 Antwoorden / 78 Vragen

@gsm
Ik heb nu alles gedaan wat u voorstelt: geen resultaat. De enigste 2 die ik vond achter
het woord exe. waren:
onder de kop internet browser selecteren: Windows\System32\browser choice.exe/launch
en onder Doorverwijzen naar meer internetproviders: Wizard\icw smartboot new/skipintro
Bij al het andere stond geen exe. bij of er stond niets na exe.

Ook niets via het startmenu, rechts op internetexplorer.
Alles wat er ook maar iets mee te maken zou "kunnen"hebben, heb ik verwijderd, zowel in onlangs geinstalleerde programma's via het startmenu, als in het config. menu software.

Nogmaals, off-line, gescand met MBAM (snel) : nu 117 infecties gevonden en verwijderd. Daarna
nog eens met Emsisoft (lange deep scan): niets meer gevonden.

Maar, om hopeloos van te worden: ALWEER die akelige startpagina.

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2013 om 11:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier voor nog een site om het te verwijderen. Kijk anders of je Adw met een andere pc op een stick kunt zetten en dan op de besmette computer installeren als je nog steeds niet via Bleeping computer kunt downloaden.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 12, 2013 om 11:17
143 Antwoorden / 78 Vragen

@allemaal en speciaal @ Aurora

Hartelijk dank: ik ben het nu kwijt!!!! De allerlaatste link van Aurora is prima, je komt dan op een site waar bij de antwoorden een link staat naar de ADWcleaner. Als je daarop klikt kom je ook weer
op Bleeping Computer maar in dit geval krijg je de keuze tussen downloaden van Bleeping Comp
OF rechtstreeks van de author's site. Dat laatste moet je dan doen (op de grote groene pijl, NIET op
mirror-pijl klikken). Binnen een mum van tijd verwijderde het heel veel rotzooi, INCLUSIEF de
vreselijke startpagina. Ik heb daarna nog gescand met MBAM en Emsisoft: niets meer gevonden.
EN ik heb mooi mijn Google weer terug.
Dus hartelijk dank!!!

m.vr.gr.
Marjan

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2013 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Marjan: niet vervelend bedoeld, maar als er zoveel rotzooi zit op je p.c. toch eens wat beter op gaan letten waar je mee bezig bent.

Waarom je drivers voor je printer niet gewoon download van de site van de fabrikant, is mij een raadsel.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2013 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Mooi dat het gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden.
En voortaan uitkijken met iets downloaden. ;-)!

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 12, 2013 om 13:11
143 Antwoorden / 78 Vragen

Ik zal voortaan wel heel erg uitkijken voor ik iets download!!!!!

@ Carola, ik ben normaal gesproken ook voorzichtig met zoiets. Maar ik kon de download niet stopzetten, ging maar door. En het WOT-symbooltje bij de fabrikant stond op oranje,
wat ik op zich al raar vind, want je denkt dat Epson wel veilig is. Vandaar dat ik een andere
probeerde, waar WOT op groen stond, maar eenmaal met de download bezig werd het knalrood.
En ik kreeg ooit complimenten van computerdeskundige dat onze pc zo schoon was, alle
rotzooi die ik bedoelde is wat ik door die download gratis en bijzonder ongevraagd erbij kreeg.

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2013 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd dat je ervan af bent, graag gedaan en dank voor het melden. Nu opletten dat je niet per ongeluk een keer systeemherstel wilt gaan doen. Als de pc goed en probleemloos blijft werken zou je zelf een herstelpunt kunnen maken en vervolgens via schijfopruiming alle oude herstelpunten kunnen verwijderen en het laatste kunnen laten staan.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Oct 22, 2013 om 10:08
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Aurora

Sorry voor late reaktie (weggeweest en lees het nu dus pas). Bedankt voor deze tip! Daar
had ik niet aan gedacht en ik ga dit meteen doen!

groetjes,
Marjan

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2013 om 14:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jipenjanneke schreef op zaterdag 12 okt 2013, 13:11]Ik zal voortaan wel heel erg uitkijken voor ik iets download!!!!!

@ Carola, ik ben normaal gesproken ook voorzichtig met zoiets. Maar ik kon de download niet stopzetten, ging maar door. En het WOT-symbooltje bij de fabrikant stond op oranje,
wat ik op zich al raar vind, want je denkt dat Epson wel veilig is. Vandaar dat ik een andere
probeerde, waar WOT op groen stond, maar eenmaal met de download bezig werd het knalrood.
En ik kreeg ooit complimenten van computerdeskundige dat onze pc zo schoon was, alle
rotzooi die ik bedoelde is wat ik door die download gratis en bijzonder ongevraagd erbij kreeg.

Epson is ook veilig. Je hebt het waarschijnlijk toch niet van de Epson site gedownload, maar van een andere site. Toevallig gegoogeld en toen een link in een advertentie gevolgd?

da
door daniekdaniek - Nov 8, 2013 om 01:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

Handmatig qvo6 verwijderen zie link, maar ik zou gewoon per definitie niet telkens die dingen willen hebben. dus niets downloaden want je niet kent.