eu
door eukie May 28, 2008 om 19:12
Computers & telefonie

Help, ik wil een andere prepaid telefoonprovider

Ik heb een poos geleden in een opwelling van misplaatste zuinigheid bij het Kruidvat een prepaid telefoon, ORANGE, gekocht. Dat had ik beter niet kunnen doen, want als ik achter een boom sta, of ik zit in een vakantiebungalow op de Veluwe, dan valt de verbinding steeds weg. En ik ben nu te oud (74) om in die boom te klimmen, of op het dak van de bungalow. Dan doet-ie het waarschijnlijk wel. Het liefste ga ik terug naar HI of KPN, waar ik vroeger gebruik van maakte. Maar wat is nu weer T-Mobile, om er maar een te noemen. Ik wil gewoon een gsm met prepaid, die het in Nederland overal doet. Koop er dan een, zullen juliie zeggen, maar ik vetrouw die gladde verkopers onderdehand niet meer zo erg. En, oh ja, ik wil graag mij oude 06 nummer houden. Ik heb nog zestien euro beltegoed, maar die ben ik waarschijnlijk kwijt aan ORANGE

631 4 Rapporteer

holstein
door holstein - May 29, 2008 om 15:31
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hebt u ergens in de buurt niet een onafhankelijke gsm handelaar, dus niet eentje die bij een bekende keten is aangesloten?
Die halen vaak voor een tientje u sim lock er af en kunt u er een Hi simkaart in zetten of bv een Hi simkaart voor een sim only abonnement, alleen kaart, geen toestel en vaak dubbel zoveel bel/sms minuten als prepaid.
Laat u eens informeren en u nummer zal u helaas wel kwijt zijn.

fo
door fotter - Jun 2, 2008 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

T-Mobile is een goede provider met dekking in heel Nederland. Het beltegoed is onbeperkt houdbaar als je minimaal een keer per jaar belt of sms't.
Ga eens naar hun winkel en vraag daar informatie. Het is zelfs mogelijk om je huidige nummer mee te nemen.
Het huidige beltegoed ben je dan wel kwijt, maak dat voor je overstapt dan eerst even op natuurlijk.

edwardus
door edwardus - Jun 3, 2008 om 23:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

T-Mobile en Orange hebben beide een iets minder goede dekking dan bijv. KPN, vooral in minder dichtbevolkte gebieden. T-Mobile en Orange gaan wel samen ergens in de loop van dit jaar als ik het goed heb. Wie weet krijgen ze dan samen de resterende dekking wél voor elkaar (hopelijk)?

In een enkel geval kan de bereikbaarheid ook met het toestel zelf te maken hebben. Dit kun je uitproberen door de Orange simkaart in een ander (simlockvrij) toestel te plaatsen. Als die op diezelfde plek wél bereik heeft en het Kruidvat-toestel niet, dan is het duidelijk waar het aan ligt.

ti
door tibbenj - Jun 10, 2008 om 00:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil van de dekking ligt hem in de GSM900/GSM1800 netwerken. GSM900 betekend overal goede dekking maar een mindere kwaliteit, GSM1800 betekend dat de gesprekken bijvoorbeeld weg kunnen vallen in een tunnel maar als je bereik hebt dat het dan ook kwaliteitief gezien zeer sterk is. Te vergelijken met AM/FM.

Verder is beltegoed niet te behouden als het nummer over word gezet maar dat is ook logisch want een prepaid kaart zonder telefoonnummer is niet te gebruiken, inclusief het beltegoed.

De netwerken van T-Mobile en Orange gaan ergens dit jaar fuseren wat voor betere dekking gaat zorgen van beide providers.