nzn
door nzn Oct 2, 2010 om 11:44
Computers & telefonie

Herinstallatie Qmotion pc

Bij mijn pc zat geen herinstallatie cd, weet iemand hoe het wel lukt? Zat geen programmaatje bij om zelf een cd te maken.

Vista Home Premium, Qmotion Goldline pc.

3982 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 2, 2010 om 12:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je zou de p.c. kunnen terug zetten naar fabrieksinstellingen. De p.c. is dan weer zoals hij was toen je deze kocht. Maak dus eerst een backup dan belangrijke documenten e.d. Ik neem aan dat in de gebruiksaanwijzing staat vermeld welke toetsencombinatie je daarvoor nodig hebt.

Wat is de reden van herinstallatie?

freya
door freya - Oct 2, 2010 om 12:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nzn,

Een herinstallatie-CD wordt tegenwoordig ook bijna niet meer meegeleverd. Vroeger deed men dat nog wel omdat de inhoud van de hele C: partitie op één CD of DVD paste. Tegenwoordig is er meestal een verborgen partitie op de harde schijf aanwezig en is er alleen nog maar een opstartprocedure nodig om de herinstallatie te starten. Deze procedure wordt dan meestal gestart door bij het opstarten van de computer op een bepaalde toets te drukken.

Start de computer dus opnieuw op en let op wat er allemaal op het scherm aan mededelingen langskomt. Mocht het allemaal te snel gaan, druk dan op de (pause/break) toets, rechtsboven op het toetsenbord om het opstarten op elk gewenst moment te pauzeren.

En zoals al aangegeven, zorg wel eerst voor een backup van al je belangrijke data.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Oct 2, 2010 om 13:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 2 okt 2010, 12:51]
Hallo nzn,

Een herinstallatie-CD wordt tegenwoordig ook bijna niet meer meegeleverd. Vroeger deed men dat nog wel omdat de inhoud van de hele C: partitie op één CD of DVD paste. Tegenwoordig is er meestal een verborgen partitie op de harde schijf aanwezig en is er alleen nog maar een opstartprocedure nodig om de herinstallatie te starten. Deze procedure wordt dan meestal gestart door bij het opstarten van de computer op een bepaalde toets te drukken.

Start de computer dus opnieuw op en let op wat er allemaal op het scherm aan mededelingen langskomt. Mocht het allemaal te snel gaan, druk dan op de (pause/break) toets, rechtsboven op het toetsenbord om het opstarten op elk gewenst moment te pauzeren.

En zoals al aangegeven, zorg wel eerst voor een backup van al je belangrijke data.

m.vr.gr. Freya

Ik heb gelezen en zelf ook wel meegemaakt dat bij de Q-motion fabrieksherstel niet werkt.
Wel werd bij de XP versies nog de Windows CD meegeleverd en kon het systeem dus weer draaiend gemaakt worden, wanneer de hardware nog in orde was. Bij Vista schijnt dat dus niet meer het geval te zijn.

Ik zit nog te studeren op een GigaByte moederbord 8S661FXM-RZ uit een Qmotion met Windows XP. Het moederbord start niet meer (geen beeps of wat dan ook). De condensatoren zien er nog prima uit en de ventilatoren draaien allemaal. Het schijnt bij dit type moederbord meer voor te komen. Na vervangen van het moederbord, processor en geheugen, bleek gelukkig dat de Windows XP productcode op het stickertje van de Q-motion nog wel te activeren en dus nog bruikbaar was!

freya
door freya - Oct 2, 2010 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb verder geen ervaring met Qmotion computers, maar als er helemaal niet voorzien is in een herstelprocedure, dan houdt het uiteraard op. De enige mogelijkheid om de boel weer aan de praat is dan om met een Windows-CD aan de gang te gaan.

Freya

nzn
door nzn - Oct 8, 2010 om 16:29
17 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt!!

freya
door freya - Oct 8, 2010 om 16:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=nzn schreef op vrijdag 8 okt 2010, 16:29: Bedankt!!

Het zou ook wel aardig zijn als je aangaf of je het probleem hebt kunnen oplossen en zoja, hoe heb je het dan opgelost?

Freya