Hetzelfde IP-adres
Ziggo is mijn internetprovider. Laatste tijd, tijdens het surfen, verschijnt af en toe een ventertje op het scherm met de waarschuwing:
''Er is een IP-adresconflict gedecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact met netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossing van dit problem. Raadpleeg het systeemgebeurtenissenlogboek voor meer informatie.''
Is mijn IP-adres gehackt?
Hallo willems123,
Zijn er op het moment dat je een dergelijke melding krijgt ook meerdere computers in huis actief? En zijn die bedraad aangesloten of werken ze draadloos? Gebruik je een router en deelt die router 'automatisch' een IP-adres uit aan de verschillende computers (DHCP is dan ingeschakeld)? Of werken de computers met vaste IP-adressen (DHCP is dan uitgeschakeld)?
En denk dan niet alléén aan computers, maar ook een iPod, iPad of iPhone enz. die draadloos verbonden is met het netwerk maakt gebruik van een (eigen) IP-adres.
m.vr.gr. Freya
Hallo Willems 123,
Ik zit ook bij Ziggo en heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem, ben al de hele dag bezig om weer verbinding te krijgen. Ik ben bang dat het probleem bij Ziggo zit. Ziggo thuishelp wil ook niet opstarten.
[quote=pschaecker schreef op zaterdag 7 mei 2011, 15:02]Hallo Willems 123,
Ik zit ook bij Ziggo en heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem, ben al de hele dag bezig om weer verbinding te krijgen. Ik ben bang dat het probleem bij Ziggo zit. Ziggo thuishelp wil ook niet opstarten.
Ah, ziggo met een netwerkprobleempje. Dan zullen er ongetwijfeld nog veel meer mensen last hebben van dit probleem en zit er dus niets anders op dan af te wachten.
Freya
Het is me even niet duidelijk welk deel van het netwerk de melding nou betreft, het zou me toch erg sterk lijken dat het over het WAN IP adres gaat. LAN IP zou veel waarschijnlijker zijn. Misschien wordt het duidelijker met een beschrijving van het netwerk (wat voor modem, is er nog een router, andere computer/draadloos apparaat in huis).
Het zou allicht een begin kunnen zijn om het modem uit en weer aan te zetten, daarna de overige apparaten.
Ik zit ook bij Ziggo en heb nergens last van. Lijkt me eerder dat het iets is met het eigen netwerk, zoals hierboven al staat is het mogelijk iets met vaste IP-adressen. Met mijn vorige router (Linksys) kreeg ik overigens ook wel eens deze melding (terwijl DHCP stond ingeschakeld). Heb nu een Sitecom router, melding sindsdien nooit meer gekregen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer