door willems123 May 7, 2011 om 13:39
Computers & telefonie

Hetzelfde IP-adres

Ziggo is mijn internetprovider. Laatste tijd, tijdens het surfen, verschijnt af en toe een ventertje op het scherm met de waarschuwing:
''Er is een IP-adresconflict gedecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact met netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossing van dit problem. Raadpleeg het systeemgebeurtenissenlogboek voor meer informatie.''
Is mijn IP-adres gehackt?

11160 6 Rapporteer

freya
door freya - May 7, 2011 om 14:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo willems123,

Zijn er op het moment dat je een dergelijke melding krijgt ook meerdere computers in huis actief? En zijn die bedraad aangesloten of werken ze draadloos? Gebruik je een router en deelt die router 'automatisch' een IP-adres uit aan de verschillende computers (DHCP is dan ingeschakeld)? Of werken de computers met vaste IP-adressen (DHCP is dan uitgeschakeld)?

En denk dan niet alléén aan computers, maar ook een iPod, iPad of iPhone enz. die draadloos verbonden is met het netwerk maakt gebruik van een (eigen) IP-adres.

m.vr.gr. Freya

pschaecker
door pschaecker - May 7, 2011 om 15:02
171 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willems 123,

Ik zit ook bij Ziggo en heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem, ben al de hele dag bezig om weer verbinding te krijgen. Ik ben bang dat het probleem bij Ziggo zit. Ziggo thuishelp wil ook niet opstarten.

freya
door freya - May 7, 2011 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pschaecker schreef op zaterdag 7 mei 2011, 15:02]Hallo Willems 123,

Ik zit ook bij Ziggo en heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem, ben al de hele dag bezig om weer verbinding te krijgen. Ik ben bang dat het probleem bij Ziggo zit. Ziggo thuishelp wil ook niet opstarten.
Ah, ziggo met een netwerkprobleempje. Dan zullen er ongetwijfeld nog veel meer mensen last hebben van dit probleem en zit er dus niets anders op dan af te wachten.

Freya

edwardus
door edwardus - May 7, 2011 om 16:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is me even niet duidelijk welk deel van het netwerk de melding nou betreft, het zou me toch erg sterk lijken dat het over het WAN IP adres gaat. LAN IP zou veel waarschijnlijker zijn. Misschien wordt het duidelijker met een beschrijving van het netwerk (wat voor modem, is er nog een router, andere computer/draadloos apparaat in huis).

Het zou allicht een begin kunnen zijn om het modem uit en weer aan te zetten, daarna de overige apparaten.

diumenge
door diumenge - May 7, 2011 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zit ook bij Ziggo en heb nergens last van. Lijkt me eerder dat het iets is met het eigen netwerk, zoals hierboven al staat is het mogelijk iets met vaste IP-adressen. Met mijn vorige router (Linksys) kreeg ik overigens ook wel eens deze melding (terwijl DHCP stond ingeschakeld). Heb nu een Sitecom router, melding sindsdien nooit meer gekregen.

valerius-2
door valerius-2 - May 8, 2011 om 00:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij werkt het ook normaal.