sp
door spanje Jan 14, 2005 om 11:06
Computers & telefonie

Hi Prepay

Ik stuurde diverse mailtjes naar Hi over onderstaande vraag:

Als ik in een ziekenhuis bijvoorbeeld een uurtje mijn gsm uit heb en er
is in die tussentijd een smsje naar mij gestuurd dan komt deze niet aan.

Ik vroeg ze waarom en kreeg steeds een automatisch antwoord. Eindelijk
stuurde men een mailte waarin ze vertelden dat het antwoord te
gecompliceerd is en of ik de klantenservice maar wil bellen á 0,35 cent
per minuut!

Kortom ik heb nog steeds geen antwoord, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

671 7 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 14, 2005 om 16:59
279 Antwoorden / 59 Vragen

spanje, als het goed is bewaart hi je sms-jes 48 uur als je mobiel uit staat, gaat hij aan kom(t)en ze op je mobiel binnen als nieuw bericht. Ik heb wel eens het idee dat je al snel een 0900- *** nummer moet draaien en dat is kassa voor KPN(hi)

NatureTravel
door NatureTravel - Jan 14, 2005 om 17:28
646 Antwoorden / 8 Vragen

Weet u wel zeker dat u in dat uur ook een SMS hoort te ontvangen?

In de regel bewaart de tussenliggende server uw bericht zolang als het bericht geldig is. De geldigheidsduur van een bericht wordt bepaald op het toestel van de verzender van het bericht.

Een korte uitleg: U zet om 12:00 uur uw toestel uit en zet het om 13.15 weer aan. Om 12:05 stuurde iemand u een bericht met een geldigheidsduur van 30 minuten. Omdat u 1 uur en 10 minuten later uw toestel weer aanzette, zult u het bericht nooit ontvangen. Het uiterste bezorgtijdstip is 12:35, en dat tijdstip is ruimschoots voorbij.

M

sa
door sallymarion - Jan 15, 2005 om 05:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien mijn tip, u moet uw tijdstip veranderen van uw mobiel van half uur naar hele dag of hele week, dus bijv. 24 tot 72 uur bereikbaar zijn. Want als u op 30 minuten drukt, mist u dit bericht misschien? Dat is mijn enige tip. Maar of goed doorkomt, weet ik het ook niet. Succes ermee!

Mvg sallymarion

la
door ladyjane - Jan 15, 2005 om 11:09
1 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb zelf ook Hi Prepay. Soms komt sms snel binnen nadat ik mijn gsm weer aanzet, soms duurt het lang (uur of langer). Laatst was ik in Londen en toen duurde het wel 24 uur voordat smsjes binnen kwamen, terwijl andere smsjes meteen binnen kwamen. Het lijkt ook te liggen aan de  provider. Van Hi naar Hi gaat snel, maar sms via Vodafone gaat soms traag. In londen heb ik provider gewijzigd (van Orange naar Vodafone)en dat hielp,smsjes kwamen toen binnen. Maar ze komen wel allemaal binnen uiteindelijk. Bij de ontvangen sms staat altijd het tijdstip en datum van verzenden. Zorg dat er voldoende ruimte is in je berichtengeheugen, dat scheelt ook.

an
door anitast - Jan 15, 2005 om 17:31
11 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas is Hi dus niet de enige. Mijn zoon is in het bezit van een abonnement van t-mobile en ik van telfort. De telefoons hebben bijde mms mogelijkheden en ik heb dus van de telefoon van mijn zoon een ringtone gestuurd via mms naar mijn telefoon. Ik heb nog niets ontvangen en hier zijn onderhand al 2 weken overheen gegaan. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat ik gebeld word, mijn telefoon gaat niet over (heb ik gewoon in mijn broekzak zitten) en pas als er een berichtje is dat er is gebeld zonder of met voicemail bericht heb ik in de gaten dat er gebeld is. Raar toch?

jcjoppe
door jcjoppe - Jan 15, 2005 om 17:43
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi anitast, telfort kan je beter direkt weggooien, totaal geen  bereik, zelfs niet midden in de randstad,waar heel veel mensen wonen. tijdens de aktie van de postbank(deze en vorige akties) werden geleverd met telfort. Na diverse mensen gesproken te hebben, moet je in huis altijd bij de raam gaan staan wil je bereik hebben. Het enige handige van telfort is dat de voicemail gratis af te luisteren is...

markie024
door markie024 - Jan 18, 2005 om 22:48
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dit probleem hoeft niet bij KPN/hi te liggen. Als bv iemand met een Vodafone aansluiting jou een sms stuurt, dan is Vodafone verantwoordelijk voor het afleveren van de sms op jou toestel! KPN/hi staat hier dan volkomen buiten. KPN is alleen de gene die JOU sms weer aflevert op het andere toestel indien jij zelf een sms verstuurd. Een andere mogelijkheid is, dat de gene die jou sms't, de maximale geldigheids duur van zijn sms niet op maximaal heeft staan.

Wat je kan doen, is iemand met een kpn toestel, jou een sms sturen, als deze ook niet aankomt, dan is er misschien een ander technisch probleem, wat dan met je 06 nummer registratie te maken heeft. In dat geval moet je wel contact opnemen met Hi,

Suc6