sj
door sjoerdb Oct 1, 2010 om 12:40
Computers & telefonie

HI.NL slechte klachtenafhandeling!!

Ik heb bij Hi.nl officieel een klacht ingediend. Tot mijn verbazing is de klachtenafhandeling zo slecht dat men niet eens bereid is om dieper op mijn probleem in te gaan, laat staan te onderzoeken wat er moet gebeuren om het recht te zetten.

Mijn klacht was de volgende:
Bij het begin beginnen. Maandag 27-9 een telefoon besteld, de samsung galaxy i9000.
Op de website stond, voor 17:00 besteld is de volgende dag in huis.

Daar ga je dan ook van uit, als klant zijnde. Ik ga 1 oktober op vakantie naar Amerika en mijn toestel ondersteund alleen dual band, dus moest even een quad band toestel hebben.

Helaas was 28-9 de status niet gewijzigd, maar volgens de telefoniste (na 13 minuten aan de lijn te hebben gehangen) zou mijn toestel de volgende dag worden afgeleverd, aangezien de status altijd later wordt bijgewerkt.

Daarentegen werd mijn toestel ook op 29-9 niet afgeleverd. Weer gebeld, hij zou nog binnen kunnen komen.
Vandaag is het 30-9, ik besloot maar weer eens te bellen, na de GEBRUIKELIJKE 13 minuten wachttijd, werd ik doodleuk doorverbonden met de pakketservice, die namen wel direct op. Zij vertelden mij contact op te nemen met KPN (0800-0105), aangezien zij geen bestelling kon zien. Wel had ze al bestellingen van 29-9 verwerkt, dus ook zij vond het raar. Na weer 13 minuten in de wacht te hebben gehangen bleek dat mijn toestel nog steeds in behandeling was. De meneer aan de telefoon zei doodgewoon geen garantie over de leveringsdatum te kunnen geven.

Het is niet erg dat het wat langer duurt, maar
1. Houd mij op de hoogte
2. Als je het op de website zet dien je je eraan te houden
Moet nu dus een ander toestel kopen (EXTRA!!!!!) omdat jullie zo traag zijn!

Ik zie de 120 euro van dit toestel dan ook graag op mijn rekening gestort worden! (wellicht wat onredelijk, maar wil gewoon dat ze er iets aan doen)

Vervolgens kreeg ik het volgende antwoord terug.

Beste , (beste??? Geachte heer!!!!)

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je een toestel hebt besteld welke helaas niet binnen de gestelde levertijd geleverd kon worden. Mijn excuses voor het ongemak. Je kunt de status van je levering nagaan via de Hi-site. (Die veranderd dus niet!!!)

Tevens wordt aangegeven dat je gebeld wordt zodra je bestelling geleverd wordt. Als je nog niet gebeld bent wordt de bestelling ook niet geleverd. Het is helaas niet mogelijk om kosten van een ander toestel te declareren.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Filomeen
Klantenservice Hi

Kan ik hier nog wat tegen ondernemen, het is al uitermate teleurstellend dat het zo gaat, maar dat er niet eens moeite wordt gedaan om mijn toestel nog dezelfde dag te versturen, begrijp ik niet!

6224 60 Rapporteer

hi-webcare
door hi-webcare - Oct 7, 2010 om 11:40
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi sjoerdb,

Uit je klacht op dit forum begrijp ik dat de levering van je mobiele telefoon lang heeft geduurd, langer dan afgesproken. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1496?

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent

Ik zal dan zo spoedig mogelijk je klacht in behandeling nemen.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

ca
door capt. insano - Oct 8, 2010 om 12:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde gezeur gehad.. naar het blijkt worden bestaande abonnees anders behandeld dan nieuwe abonnees.
Ze lokken een nieuwe abonnee met een zeer snelle levering terwijl een bestaande abonnee moet wachten tot na de eerste run op de toestellen.
Ik kreeg de melding dat mijn toestel niet op voorraad was terwijl een countertje op de hi site de precieze voorraad van het toestel aangaf. (200+ stuks ,vandaag besteld=morgen in huis) ,en als ik de klantenservice belde vertelde men dat het toestel niet voorradig was.
Ik heb er ook problemen mee dat de info op de site niet klopt.
Ik wil best wat langer op mijn toestel wachten als ik dat maar vantevoren weet en ik wil niet voorgelogen worden.

Dat getutoyeer van de klantenservice vind ik ook een beetje stuitend ,ik bedoel je kent mij niet en als ik netjes begin door de desbetreffende juffrouw ook daadwerkelijk als zodanig aan te spreken wil ik geen barrage aan jij's en jou's om mijn oren hebben. We staan verdorie niet in de kroeg!
Pas je aan degene aan die je aan de telefoon krijgt!

Het schijnt dat mijn toestel nu verstuurd is dus ik ben benieuwd of dat weer een zoethoudertje is of dat men nu eens de waarheid heeft verteld.

sj
door sjoerdb - Oct 8, 2010 om 13:57
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het volledig met u eens!
Ik heb nogmaals een klacht ingediend. Ook deze werd van de hand gedaan met: hij komt er aan..

Het boeide mij toen helemaal niet meer, wanneer hij werd geleverd. Ik wilde alleen oprechte excuses van HI en de vermelding dat ze er wat aan gaan doen. Als je een klacht binnen krijgt dient men deze serieus te nemen. Maar dat doen ze niet.

ca
door capt. insano - Oct 9, 2010 om 12:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik enkel problemen heb met de Hi webshop. Ik heb in het verleden al eens problemen met ze gehad ivm met (wederom) leveringstijden. Toen zat ik nog net binnen de 8 dagen grens om mijn koop op afstand ongedaan te maken.
Ik geef iedereen die wilt verlengen de tip om dat gewoon bij een winkel/Hi verkooppunt te doen want als je toestel dan stuk gaat zit je ook niet een paar weken zonder telefoon. De Hi webshop en Hi verkoop punten zijn namelijk 2 verschillende zaken en via internet besteld betekent helaas ook via TNT terugsturen en nog meer onduidelijkheid en rompslomp.
Soms heeft de webshop een aanbieding die een verkoop punt niet kan doen maar bij reguliere toestellen is dit vaak niet zo.

De kwaliteit van het netwerk en de ontvangst in het buitenland zijn subliem daarom ben ik 8+ jaren bij Hi dus ik wil de dienst niet afkraken ,het zijn alleen die boeven van de webshop die een nare smaak achterlaten.
Mijn toestel is gelukkig binnen (na een heleboel geklaag en gebel) maar ik moest wel een paar tientjes betalen aan de TNT bezorger wat niet de afspraak was.
Laatste keer webshop voor mij.

hi-webcare
door hi-webcare - Oct 12, 2010 om 11:22
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi capt. insano,

U geeft aan dat u ontevreden bent over de webshop. Tevens geeft u aan dat de informatie niet klopt en de levering van je telefoon langer heeft geduurd dan dat op de website werd aangegeven. Ik begrijp dat dit vervelend is. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Hi heeft ervoor gekozen om zijn klanten te tutoyeren. Wanneer u liever niet getutoyeerd wordt kunt u dit aangeven zodat wij er rekening mee kunnen houden. Dit is dan ook geen probleem. Er wordt alleen standaard gecommuniceerd met 'je'.

Wanneer u nog problemen ervaart of u nog vragen heeft kunt u een e-mail sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1499. Ik help u dan graag verder.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

ma
door mandykoomen - Oct 17, 2010 om 22:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt bij Hi/Kpn niet uit waarover de klacht gehaald. Het word dus sowieso slecht af gehandeld. Bij de winkels doen ze hun best, maar aangezien ze daar geen telefoon nummers hebben, niks (zeggen ze) kunnen ze niets. Klantenservice is helemaal een grote brok ellende!

hi-webcare
door hi-webcare - Oct 19, 2010 om 10:40
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi mandykoomen,

Je geeft aan dat je ontevreden bent over de Klantenservice van Hi. Kan ik je ergens mee helpen? Zo ja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1510? Ik help je dan graag verder.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

ma
door maaike1984 - Nov 7, 2010 om 19:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb eind juni ook een klacht over gedeeltelijk onterechte incasso bij hi telefonisch doorgegeven na nog diverse keren contact te hebben opgenomen (want hoewel ze zeggen terug te bellen, doen ze het niet) heb ik de klacht via di site van hi doorgegeven, in de hoop dat deze afhandeling beter zou gaan. Na diverse keren informeren over de stand van afhandeling kreeg ik uiteindelijk vorige week een mail dat de klacht was afgehandeld! Hoezo afgehandelt?! ik heb nog geen enkel antwoord op mijn vragen ontvangen. Voel me niet serieus genomen en ben nu al dik 4 maanden bezig om mijn eigen geld terug te krijgen!!! Dit vind ik niet normaal, en zeker geen klantenservice!

ma
door mandykoomen - Nov 7, 2010 om 22:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu uiteindelijk al mijn geld terug gekregen, Maar moest zelf constant bellen, ze hebben mij ook nooit terug gebeld (wat ze wel zouden doen) Ook moet je sowieso bij de klantenservice het nummertje intoetsen van 'ik heb al eerder gebeld over deze klacht' Anders krijg je alleen maar domme uitzendkrachten aan de telefoon die nergens wat van snappen, want als het probleem toevallig niet in hun protocool staat hebben ze geen idee wat ze moeten doen. En sturen ze je van het kastje naar de muur..

hi-webcare
door hi-webcare - Nov 9, 2010 om 10:51
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Maaike1984,

Je geeft aan dat je een klacht hebt die tot dusver nog niet is opgelost. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1553.

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent

Ik zal dan zo spoedig mogelijk je klacht in behandeling nemen.

@mandykoomen

Ik begrijp dat je klacht inmiddels is opgelost. Mocht je nog hulp nodig hebben of vragen hebben dan kun je altijd alsnog een e-mail versturen naar webcare@hi.nl

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

de
door devned - Nov 9, 2010 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies het zelfde probleem als Sjoerdb hierboven vermeld. Zelfde telefoon, mooi op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis.

Mooi niet dus. Na een aantal keer bellen hoe het nou allemaal zit (gewoon geen voorraad) ben ik er nu een beetje klaar mee. Ik snap niet dat op hi.nl nog gewoon een voorraad staat.

Lekker verkopen maar de levering blijft een groot vraagteken. Dit is toch gewoon misleiding?

hi-webcare
door hi-webcare - Nov 9, 2010 om 12:33
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Devned,

Je geeft aan dat je je mobiele telefoon niet binnen 24uur hebt geleverd. We doen ons uiterste best alle bestellingen binnen 24uur te leveren. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk willen zijn je ordernummer te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1555? Ik zal dan kijken waarom je bestelling nog niet is geleverd.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

ns
door nstemerdink - Nov 10, 2010 om 01:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb exact hetzelfde probleem.

Eerst al met de Nexus one, nu met de Desire HD. Goede levertijden worden aangeboden en vervolgens komt Hi ze niet na.

De Desire HD is besteld op 03-10-2010 en zou geleverd worden op de 14e volgens mij, maar de status is sindsdien niet gewijzigd (status: "voor inschrijving").

Wanneer je naar de klantenservice belt krijg je te horen dat de vermelde levertijd onder voorbehoud is of een ander slap excuus. Zo lust ik er nog wel een paar, goed excuus om maar gewoon iets op de website te knallen wat dus feitelijk pure onzin is, want over het algemeen kunnen ze het niet nakomen.
Ik heb nu (voor de Desire HD) 2 keer met de klantenservice gesproken over de levering, maar ben hier totaal niets meer opgeschoten.

Meeste frustratie komt voort uit het feit dat je totaal niet op de hoogte word gesteld wanneer een product niet op tijd geleverd kan worden, en dat Hi tegen beter weten in (blijkbaar) onrealistische levertijden op de website plaatst.

Jammer dat dit zo slecht geregeld is, ben namelijk over het netwerk zelf wel te spreken.

Groet,
Nick

de
door devned - Nov 10, 2010 om 10:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hi-webcare schreef op dinsdag 9 nov 2010, 12:33]Hi Devned,

Je geeft aan dat je je mobiele telefoon niet binnen 24uur hebt geleverd. We doen ons uiterste best alle bestellingen binnen 24uur te leveren. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk willen zijn je ordernummer te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1555? Ik zal dan kijken waarom je bestelling nog niet is geleverd.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

Dan vraag ik me alleen nog af waarom je op een publiekelijk forum binnen een half uur reageert, en op de gevraagde email gewoon niet. Is de mail überhaupt wel aangekomen?

hi-webcare
door hi-webcare - Nov 11, 2010 om 13:03
108 Antwoorden / 0 Vragen

@devned

Mijn excuses, ik ben helaas een dag afwezig geweest. Aangezien we het contact zo persoonlijk willen houden blijft in dit geval een case dan een dag staan. Ik heb je inmiddels een e-mail verzonden en ervoor gezorgd dat je bestelling zo spoedig mogelijk wordt afgeleverd.

@nstemerdink

Er zijn veel minder HTC geleverd dan afgesproken met HTC, de levering duurt tevens langer. We zijn helaas afhankelijk van de fabrikant in dit geval. We begrijpen dat dit zeer vervelend is maar kunnen dit proces helaas niet versnellen. De eerste levering gaat er deze week uit. Helaas hebben we te weinig telefoons waardoor we nog niet iedereen blij kunnen maken. De 2e levering staat voorlopig gepland per 18-11-2010. We hopen dat dit doorgaat!

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

de
door dennz - Nov 13, 2010 om 01:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn ook allemaal dezelfde emailtjes die je krijgt he...

Ik krijg ook steeds dezelfde. Ik heb zojuist een enorme klachtenbrief gestuurd naar webcare@hi.nl. Hopenlijk wordt deze serieus behandeld en niet afgedaan met een standaard database emailtje..

hi-webcare
door hi-webcare - Nov 16, 2010 om 12:01
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Dennz,

Je geeft aan dat je een e-mail hebt gestuurd. E-mails die wij ontvangen zonder referentienummer worden opgelost door het Email team van Hi. Ik wil je daarom vragen je e-mail nogmaals te sturen onder vermelding van referentienummer 1560.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

kr
door kri5tel - Dec 22, 2010 om 11:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende klacht mbt levering van telefoons door de HI webshop. Op de HI site staat aangegeven dat de iPhone 4G nog leverbaar is. Vandaag voor 17.00 uur besteld morgen in huis. Ik krijg meteen na mijn bestelling een sms dat de telefoon niet leverbaar is. Na bellen met de klantenservice van HI krijg ik te horen dat hij pas 5 januari weer leverbaar is! Er zijn nog ontzettend veel mensen voor mij die de telefoon in bestelling hebben staan werd mij ook medegedeeld. Als ik dit had geweten dan kon ik er nog even over nadenken. De informatie op de site is misleidend. We wachten het af tot 5 januari...

kr
door kri5tel - Dec 22, 2010 om 11:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben trouwens ook benieuwd of nieuwe klanten wel meteen de telefoon krijgen (zoals eerder geschreven werd). Google leert dat dit namelijk wel het geval is! Bestaande klanten kunnen gewoon wachten.

sj
door sjoerdb - Dec 22, 2010 om 11:25
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ongelofelijk dit!!!! Ondertussen zit je wel weer mooi aan die lui vast... wat een slechte organisatie!

hi-webcare
door hi-webcare - Dec 27, 2010 om 08:50
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Kri5tel,

Je geeft aan dat je de iPhone hebt besteld en had verwacht dat deze direct leverbaar zou zijn omdat dit vermeld stond op de website. We begrijpen dat het zeer vervelend is dat je iPhone later komt. We proberen de informatie op de website zo up to date mogelijk te houden. Wanneer dit niet lukt proberen we je op een andere manier te informeren. Dit maal per SMS zodat je alsnog weet waar je aan toe bent. Sorry voor het ongemak, we hopen dat we je iPhone zo spoedig mogelijk kunnen leveren.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 09:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je iets nu wilt hebben ga je naar de winkel toe, online is gewoonweg afhankelijk van veel factoren en inderdaad kan er bv net ten tijde van jou ook 3 anderen al besteld hebben.

Je kan daar ook geen rechten aan ontlenen.

ca
door capt. insano - Dec 27, 2010 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

De Hi webwinkel verdient geen schoonheidsprijzen met deze manier van klantcontact.
Het valt me trouwens op dat Lotte steeds hetzelfde standaard antwoordje geeft.
Volgens mij is Lotte geen persoon maar een programmaatje.
Hier komen de feiten over Hi.

De Hi webwinkel laat hun bestaande klanten wachten op hun telefoon zodat nieuwe klanten meteen binnengehaald kunnen worden.
Dit is policy van hun en niemand (zeker Lotte niet) zal zeggen dat het zo werkt.
Alleen een iets te loslippige medewerker kan dat vertellen als je de juiste vragen stelt.
Het is mij dus verteld door een medewerker. ;)

sy
door sylli - Dec 27, 2010 om 12:18
250 Antwoorden / 40 Vragen

Wauw, deze "Vraag & Beantwoord" topic lijkt wel een slow-chat tussen HI Webcare en ontevreden klanten...

Misschien heeft cat.insano gelijk en bestaat die Lotte van Hi Webcare niet eens, maar als de klachten grotendeels hetzelfde zijn, kun je mijns inziens niet veel anders dan telkens dezelfde reactie/standaard antwoord geven...

hi-webcare
door hi-webcare - Dec 27, 2010 om 12:23
108 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forumleden,

Graag wil ik benadrukken dat ik géén programmaatje ben, maar een medewerker van Hi Webcare. Klanten die een probleem hebben benader ik met de vraag naar hun gegevens. We geven de klanten de mogelijkheid dit per e-mail te doen zodat zij hun mobiele nummer, klantnummer etc. niet op dit forum hoeven te vermelden. Hierdoor vraag ik inderdaad vaak hetzelfde, namelijk gegevens. Problemen zijn vaak klant gerelateerd vandaar dat we klanten één op één verder helpen in een omgeving die afgeschermd is (email) om vertrouwelijk om te kunnen gaan met de gegevens.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

hi-webcare
door hi-webcare - Dec 27, 2010 om 13:08
108 Antwoorden / 0 Vragen

Om in te gaan op jullie klacht over de leveringen, de pakketten voor klanten die verlengen worden door een andere leverancier bezorgd dan pakketten voor klanten die een nieuw abonnement nemen. Dit komt omdat er andere legitimatie controles uitgevoerd worden bij nieuwe klanten dan bij klanten die verlengen, bijvoorbeeld het pinnen van een cent. Hierdoor kan het zijn dat het iets langer duurt voordat je een pakket ontvangt wanneer je verlengt. Hi probeert altijd de bestelling zo spoedig mogelijk af te leveren.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

kr
door kri5tel - Dec 27, 2010 om 13:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie hi-webcare. Ik vind het totaal niet erg om op een mobiele telefoon te wachten. Wat ik wel vervelend vind is dat ik verkeerd geinformeerd word via de HI site. Als je googled dan kom je erachter dat dit vaker gebeurd. En inderdaad, als je een nieuwe klant bent dan krijg je wel meteen een telefoon dat stoort me. Vandaar dat ik het hier meld.

Quantas, ik ben naar de HI winkel gegaan. De winkel had de telefoons niet op voorraad vandaar dat ik naar de site ben gegaan. Daarnaast zou ik in de winkel 20 euro meer moeten betalen! Ook omdat ik vaste klant ben??? Hij kreeg het me niet fatsoenlijk uitgelegd waarom dat dat was. Daarna ben ik naar de kpn winkel gegaan met dezelfde vraag. Hij legde uit dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen wat nieuwe klanten wel moesten betalen. Duidelijke uitleg maar als ik 20 euro meer moet betalen dan komt dat op hetzelfde neer.

kr
door kri5tel - Dec 27, 2010 om 13:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Lotte voor de uitleg over de verschillende soorten leveringen. We waren tegelijk aan het posten.

gl
door globetrottertje - Jan 17, 2011 om 08:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op 11-01-2011 de Samsung Galaxy S besteld, stond dat er nog enkelen op
voorraad waren. Kreeg ik later een orderbevestiging waarin stond dat ze out
of stock waren.

Op de site staat voor 17.00uur bestellen, de volgende dag in huis, maar dit klopt dus van geen kant!

Ten tijde van bestellen stond daadwerkelijk dat de telefoons op voorraad waren, en als ik nu in de webshop kijk zijn er ook nog enkele op voorraad. Waarom word er dan niet 1 naar mij verzonden??

Ik ga binnenkort op vakantie en had toch wel graag dat ik dan mijn nieuwe toestel mee kon nemen!

sj
door sjoerdb - Jan 17, 2011 om 11:18
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=globetrottertje schreef op maandag 17 jan 2011, 08:06]Op 11-01-2011 de Samsung Galaxy S besteld, stond dat er nog enkelen op
voorraad waren. Kreeg ik later een orderbevestiging waarin stond dat ze out
of stock waren.

Op de site staat voor 17.00uur bestellen, de volgende dag in huis, maar dit klopt dus van geen kant!

Ten tijde van bestellen stond daadwerkelijk dat de telefoons op voorraad waren, en als ik nu in de webshop kijk zijn er ook nog enkele op voorraad. Waarom word er dan niet 1 naar mij verzonden??

Ik ga binnenkort op vakantie en had toch wel graag dat ik dan mijn nieuwe toestel mee kon nemen!

Dit klinkt wel heel bekend in de oren ;) Alleen ik had een slechte 2e telefoon en moest dus een vervangende telefoon kopen voor mijn tijd in Amerika! Het is werkelijk een waardeloos bedrijf.

Ik verkoop zelf ook producten via mijn website, maar bij mij is werkelijk altijd te zien of er nog voorraad is en zo niet, wanneer het dan wordt geleverd.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? HI.nl !??!

hi-webcare
door hi-webcare - Jan 18, 2011 om 12:32
108 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forumleden,

Jullie geven aan dat de voorraad op de Hi site niet klopt met de daadwerkelijke voorraad. Dit komt omdat Hi tot voor kort werkte met 2 ordersystemen. Het ene ordersysteem is gelinkt aan de Hi website, het andere ordersysteem heeft bijna dezelfde voorraad maar het kan af en toe afwijken. We begrijpen dat dit vervelend is. Momenteel zijn we over gegaan naar een nieuw order systeem. Dit betekent dat de informatie voorziening op de Hi website op den duur helemaal gelijk moet lopen aan onze voorraad toestellen. Voor nu onze excuses voor dit ongemak.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

sa
door sarahx - Jan 21, 2011 om 22:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag is mijn oude abonnement afgelopen en ik vandaag kon ik ook een nieuwe telefoon bestellen. Ik heb gekozen voor de HTC desire Z. De hele week stond er bij de telefoon voor 17.00 besteld morgen in huis. Toen ik inlogd was en mijn abonnement wou verlengen stond er in een keer dat de levertijd 2 werkdagen was terwijl er nog 40 op vooraad waren. Na dit forum te hebben gelezen, heb ik me uitlogd op hi.nl en bij de HTC desire z stond plotseling weer voor 17.00 besteld=morgen in huis. Hi.nl wil dus gewoon nieuwe klanten lokken, maar bestaande klanten mogen 2 dagen langer wachten.

quantas
door quantas - Jan 21, 2011 om 23:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezeur om niks.

Wil je je telefoon meteen hebben en gebruiken ga je gewoonweg naar een HI winkel in elke stad zit er wel 1.

En jij kan ook in hun voorraad kijken he, dat de site niet 100% accuraat is kan jij niks aan doen dat klopt maar jij kan ook niet in hun magazijn kijken.

Dus kortom als je meteen gebruik wilt maken haal je hem in de winkel simpel zat.

Ik noem dit mekkeren om niks.

=sarahx schreef op vrijdag 21 jan 2011, 22:49: Vandaag is mijn oude abonnement afgelopen en ik vandaag kon ik ook een nieuwe telefoon bestellen. Ik heb gekozen voor de HTC desire Z. De hele week stond er bij de telefoon voor 17.00 besteld morgen in huis. Toen ik inlogd was en mijn abonnement wou verlengen stond er in een keer dat de levertijd 2 werkdagen was terwijl er nog 40 op vooraad waren. Na dit forum te hebben gelezen, heb ik me uitlogd op hi.nl en bij de HTC desire z stond plotseling weer voor 17.00 besteld=morgen in huis. Hi.nl wil dus gewoon nieuwe klanten lokken, maar bestaande klanten mogen 2 dagen langer wachten.

sj
door sjoerdb - Jan 22, 2011 om 01:58
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=quantas schreef op vrijdag 21 jan 2011, 23:12]Wat een gezeur om niks.

Wil je je telefoon meteen hebben en gebruiken ga je gewoonweg naar een HI winkel in elke stad zit er wel 1.

En jij kan ook in hun voorraad kijken he, dat de site niet 100% accuraat is kan jij niks aan doen dat klopt maar jij kan ook niet in hun magazijn kijken.

Dus kortom als je meteen gebruik wilt maken haal je hem in de winkel simpel zat.

Ik noem dit mekkeren om niks.

je had recht van spreken gehad, als je het hele topic had doorgelezen, maar dat heb je dus blijkbaar niet...

Als je niks beters te zeggen hebt, stop dan met het vervuilen van dit topic!

quantas
door quantas - Jan 22, 2011 om 07:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij ipv te zeuren nu eens naar mijn voorganger kijkt waar ik op reageer.

Dan zie je dat die reactie op haar slaat.

sa
door sarahx - Jan 22, 2011 om 08:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

@Quantas

Ik denk dat je even het hele forum moet doorlezen voordat je zo reageert op iemand. Het gaat hier om het feit dat Hi.nl bestaande klanten laat wachten, maar nieuwe klanten meteen helpt. Ik loop helemaal niet te zeuren, ik benadruk alleen het feit dat hi.nl inderdaad bestaande klanten laat wachten.

hi-webcare
door hi-webcare - Jan 24, 2011 om 11:07
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Sarahx,

Je geeft aan dat je toestel toch niet op voorraad was terwijl de website aangaf dat de telefoon wel op voorraad was. Ik begrijp dat dit vervelend is. In mijn berichtje boven jouw bericht heb ik uitgelegd hoe dit kan komen. Mijn excuses voor het ongemak. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd een e-mail sturen naar webcare@hi.nl. Zou je dan zo vriendelijk willen zijn in het onderwerp referentienummer 1659 te vermelden?

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

ma
door marian110 - Mar 4, 2011 om 09:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik heb een telefoon besteld 01-03-11 op het moment dat ik de samsung galaxy ace bestelde was deze op voorraad, ik kreeg na mijn bestelling een email met de mededeling dat de telefoon niet voorradig was! wat al vreemd was in mijn ogen omdat op de website stond dat deze wel op voorraad was! Maar goed ik geef ze de voordeel van de twijvel..

De dag daarna stond er idd vermeld op de site dat ze op waren en dat de levertijd 2 tot 5 dagen zou zijn..

Gister weer contact met de klanten service gehad, deze vertelde mij dat het toestel niet op voorraad was en dat ik maar moest wachten tot maandag of dinsdag!

Tot mijn verbazing zag ik net dat de toestellen weer op voorraad waren en direct gebeld met de klanten servcie en wat schets mijn verbazing de dame die mij hielp zie dood leuk dat het nog wel 2 weken kon duren voordat mijn toestel in mijn bezit was, maar of het nu 2 weken zou zijn kon ze ook niet met duidelijkheid zeggen (dus met andere woorden het kan ook nog wel langer duren)

WAT IS HET DAN VOOR LOKKERTJE OM OP DE SITE TE ZETTEN DAT ZE VOORRADIG ZIJN!!!

ik weet ondertussen dat ik voor 8dagen mijn bestellig kan anuleren maar tsja daar zit ik niet op te wachten omdat ik graag in het bezit van dit toestel wil komen, maar NIET OP DEZE MANIER!!!!!

hi-webcare
door hi-webcare - Mar 4, 2011 om 11:55
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Marian110,

Zoals ik in mijn bericht van 18 januari heb aangegeven kan het voorkomen dat onze voorraad op de website niet helemaal klopt. In dit bericht staat ook de reden uitgelegd. Ik wil graag je order bekijken. Zou je je ordernummer willen e-mailen naar webcare@hi.nl met als onderwerp 1708? Dan help ik je graag verder.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

pjotr8
door pjotr8 - Mar 17, 2011 om 22:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Na veel wikken en wegen een nieuwe telefoon (LG Optimus 2x) besteld bij Hi. Als prepaid klant van Telfort wilde ik wel eens een abo proberen en de prijs van Hi kwam goed uit de bus.
Echter zeer slechte ervaring als nieuwe klant bij Hi. Het blijkt dat je met de levertijd ronduit bedrogen wordt:

- Na 2 uur word je gebeld door een koerier?
- Levering binnen 24 uur?
- Telefonisch goed geholpen?

Triest. Wil graag contact met Lotte en zal hier ook vermelding maken van de afhandeling van mijn klacht door Hi.

Pjotr

quantas
door quantas - Mar 17, 2011 om 22:36
670 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom ga je niet naar de winkel dan kan je hem meteen meenemen indien hij op voorraad is.

Online ben je gewoon afhankelijk van diverse factoren.

In elke stad zit wel een telefoonwinkel van elke provider.

pjotr8
door pjotr8 - Mar 18, 2011 om 12:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 17 mrt 2011, 22:36]Waarom ga je niet naar de winkel dan kan je hem meteen meenemen indien hij op voorraad is.

Online ben je gewoon afhankelijk van diverse factoren.

In elke stad zit wel een telefoonwinkel van elke provider.

Helaas schijnen hi.nl en de hi winkel niet hetzelfde te zijn. Ze hanteren ook andere voorwaarden EN daar hadden ze hem niet op voorraad.

Verder blijft het zo dat je niet moet adverteren met levering binnen 24uur als je vantevoren al weet dat dat niet lukt.

Pjotr

kr
door kri5tel - Mar 18, 2011 om 12:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is al eerder geprobeerd uit te leggen aan quantas. quantas blijft er maar op hameren dat je naar de winkel moet gaan. Je moet toch gewoon je producten kunnen bestellen via het net. En erop kunnen vertrouwen dat de info juist is.

Als HI zijn telefoons aanbiedt via de website dan moeten ze ervoor zorgen dat wat ze aanbieden via het net klopt. De rede is ook al een keer door Lotte uitgelegd maar telkens komt er geen oplossing voor het probleem.

pino123
door pino123 - Mar 18, 2011 om 12:56
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 17 mrt 2011, 22:36]Waarom ga je niet naar de winkel dan kan je hem meteen meenemen indien hij op voorraad is.

Online ben je gewoon afhankelijk van diverse factoren.

In elke stad zit wel een telefoonwinkel van elke provider.

@Quantas,

Je bent er ook van op de hoogte dat er via HI.nl andere voorwaarde gelden als in de winkel?
Zo is een abonnement via internet niet 1 maand mee te nemen en hierdoor €2,50 goedkoper. Ook zijn er andere verschillen. Dus deze topic is geen onzin. Verder sluit ik mij aan bij Christel.

pjotr8
door pjotr8 - Mar 23, 2011 om 00:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Update:
Wacht nog op een reactie van Lotte

Pjotr

hi-webcare
door hi-webcare - Mar 24, 2011 om 09:57
108 Antwoorden / 0 Vragen

@pjotr8

Als je je persoonlijke verhaal (klacht) aan ons wilt vertellen kun je altijd een mail sturen. Mail dan even naar webcare@hi.nl en vermeld referentienummer 1732 dan luister ik graag naar je verhaal.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

pjotr8
door pjotr8 - Mar 31, 2011 om 18:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

UPDATE

Nou Lotte, ik heb onderstaande klacht naar webcare@hi.nl gestuurd

Lotte,

DE BESTELLING

Op 16/3 heb ik via hi.nl een lg optimus 2x speed telefoon + abonnement
besteld. Volgens de website zou ik binnen 2 uur door een koerier worden
gebeld. Ook zou de levering binnen 24 uur plaats vinden. Om 17.30 uur maar
eens gebeld naar Hi: de koeriersdienst kon nog tot 20.00 uur opbellen. Om
20.30 uur nogmaals gebeld: deze medewerker vertelde mij toen dat alle
beloftes pure marketing waren. Als ze niet op de website zouden vermelden
dat er binnen 24uur werd geleverd zou de klant misschien naar een andere
provider overstappen. De medewerker kon zich mijn boosheid voorstellen en
had dit al veel vaker meegemaakt. Ik heb dan ook gelijk mijn bestelling
geannuleerd.

DE KLACHTEN

- op de website word ik bewust voorgelogen over het binnen 2 uur
bellen van een koerier.
- op de website word ik bewust voorgelogen over de levering binnen
24 uur.
- door de medewerkster die ik om 17.30 uur sprak ben ik bewust
voorgelogen, omdat ook zij wist dat de koerier die dag niet zou bellen.

HET RESULTAAT

- ik ben door deze misleiding geen klant geworden van Hi.
- ik wacht nog steeds op teruggaaf van de betaalde 139,95.
- 2x bellen naar Hi met mijn (oude) mobiel en worstelen door alle
menu's heeft mij ruim 8 euro gekost - graag restitutie van dit bedrag.
- als ik van tevoren had geweten dat het 2 of 3 dagen zou duren was
er geen enkel probleem geweest.
- door dit alles heb ik nog steeds geen telefoon.

Overigens was de telefoon ook echt op voorraad en werd ik op 17/3 gebeld
door de koeriersdienst betreffende levering op 18/3.

Vol spanning wacht ik op je antwoord,

Met bedachtzame groet,
Pjotr

Het nietszeggende antwoord van Hi:

Beste Hi-klant,

De order is inderdaad inmiddels geannuleerd.
Er is een verzoek tot creditering ingediend bij de administratie.
Dit bedrag zal binnen twee weken worden teruggestort op je rekening.

Onze excuses voor de gang van zaken omtrent je bestelling.

Met vriendelijke groet,
Youri
HI Sales Team.

Als je al gefrusteerd bent door de afhandeling van je bestelling, dan word je nog eens extra gefrusteerd door zo'n antwoord.

Dus graag antwoord op het volgende:
- Waarom word ik zowel op de website als door een medewerkster bedrogen?
- Kan ik mijn 8 euro restitutie gelijk met de betaalde 139,95 ontvangen?
- Waarom moet dit 2 weken duren?
- Lotte, hoe zou jij zo'n reactie op jouw klacht bij een bedrijf vinden?

Pjotr

de motormuis
door de motormuis - Mar 31, 2011 om 19:12
598 Antwoorden / 13 Vragen

Ik kan niet begrijpen dat Hi.nl zo door blijft gaan met het behandelen van hun
(toekomstige) klanten. Als je ziet dat dit topic al zo lang loopt en er nog steeds klachten bijkomen en dat Hi.nl die nog niet goed en naar tevredenheid heeft opgelost, begrijp ik ook niet dat er nog mensen klant willen worden .
Ik zal mij er persoonlijk in ieder geval niet aan wagen om klant bij hen te worden.
Eerst moeten ze hun beleid en beloftes maar eens dusdanig verbeteren dat er geen klachten meer komen.En dat ze ook inderdaad hun beloftes waar maken.
Ik wens alle gedupeerden veel succes toe en hoop dat hun klachten worden opgelost.
Groeten.

pjotr8
door pjotr8 - Apr 10, 2011 om 12:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste update:

Het betaalde bedrag voor de telefoon is inmiddels teruggestort op mijn rekening. Geen restitutie van de telefoonkosten.

Resultaat (met dank aan Hi.nl):
- Een illusie armer
- 8 euro armer
- Een frustratie rijker
- Geen nieuwe telefoon

Zoals ik al had verwacht is er helaas geen reactie van Lotte op mijn klacht van do. 31 maart.

Pjotr

hi-webcare
door hi-webcare - Jun 28, 2011 om 18:46
108 Antwoorden / 0 Vragen

@Pjotr8

Allereerst wil ik me verontschuldigen voor de late reactie op jou vraag/klacht. Ik heb geprobeerd je klacht te achterhalen via ons data systeem, alleen ik kan de klacht die je hebt gestuurd naar webcare@hi.nl met je referentienummer niet achterhalen.

Je geeft aan op het forum dat je een bestelling had geplaatst en dat je binnen 2 uur gebeld zou worden voor een leverafspraak. Dat staat op de website aangegeven, als het toestel natuurlijk op voorraad is. Dat is in jouw geval niet gebeurd en heb je na aanleiding daarvan gebeld met de Telefonische Klantenservice. Een medewerker heeft je toen aangegeven dat het een marketing stunt is om zo klanten te trekken. Ik vind het heel erg jammer dat de afspraken zoals ze op de website staan niet zijn nagekomen. Ik kan me je reactie dan ook heel goed voorstellen.
Daarnaast vind ik het zeer spijtig dat een medewerker zulk soort verkeerde informatie meegeeft. Het is absoluut geen marketing stunt, we doen ons best om klanten zodra wij de bestelling binnen hebben voor 17:00 te bellen om een leverafspraak te maken. Het komt wel eens voor dat klanten later worden gebeld en anders wel binnen 24 uur om alsnog een leverafspraak te maken.

Ik vind het heel erg jammer dat je uiteindelijk geen klant bent geworden, maar kan het enigszins wel voorstellen. Ik wil toch nog even benadrukken dat je zeker niet bewust bent voorgelogen door de Hi website. Dit kunnen we zeker wel als verbeterpunt meenemen en hopen dat we dit niet meer gaan meemaken.

We streven ernaar om een foutloos provider te worden maar dat is niet mogelijk. Maar dit soort zaken kunnen we zeker wel meenemen als feedback en dus verbeterpunten.

Nogmaals onze excuses voor alle ongemakken.

Groeten van Hi,

Hi Webcare

..
door ... - Jun 28, 2011 om 18:49
104 Antwoorden / 2 Vragen

10 april tot 28 juni, geen wonder dat ze niets meer konden vinden.
Boze klanten die je zolang laat wachten lopen weg en komen nooit meer terug!

ma
door maaike1984 - Jun 29, 2011 om 00:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik alle reacties zo lees verandert er weinig.
Vind de service aan telefoon ook erg slecht, je wordt gewoon afgesnauwt en een klantbeleving is er al zeker niet. Zelf heb ik mijn abonnement laatst overgezet, na ja per 1 jan had dec gebelt. Echter werd er een bedrag met een kleine afwijking tov de aanbieding afgeschreven. Hierover gebelt, kreeg ik een heel verhaal over inflatiecorrectie en de vergelijking met prijsstijging van groente en fruit. Vind het absurd dat dit per directe ingang van het abonnement werd verhoogt terwijl de aanbieding nog liep, en dan zo'n kromme vergelijking daar sluit ik toch geen contract voor af. Ieder mens snapt toch dat dit niet normaal is. Na lang aanhouden en laten storneren van incasso's is dit uiteindelijk toch rechtgezet maar excuses voor het ongemak ho maar. En wel moeten betalen voor de klantenservice (hoezo service?!).

hi-webcare
door hi-webcare - Jun 30, 2011 om 11:52
108 Antwoorden / 0 Vragen

@Maaike1984

Wederom erg vervelend om te horen dat een klant niet op de juiste manier telefonisch wordt behandeld. Dus daarvoor mijn excuus. Wat betreft het abonnement en de aanbieding die je hebt afgesloten kan ik nu niet inzien. Maar elk jaar wordt op 1 oktober het abonnementsbedrag aangepast aan de hand van de inflatiecorrectie die wordt bepaald door de CBS Consumentenprijsindex. De aanpassing geldt voor klanten die op 1 oktober:
• langer dan 3 maanden klant zijn
• langer dan 3 maanden geleden hun contract hebben verlengd
• na 1 maart 2009 klant zijn geworden of hun contract hebben verlengd
In het contract staat vermeld dat je abonnementsbedrag naar inflatie wordt verhoogd. Dit staat tevens ook op de website. Dit heeft dus niets te maken met prijsstijging van groente en fruit, erg jammer dat dit soort informatie wordt meegegeven. Dat even over de inflatiecorrectie. Alleen kan ik dus nu niet zien wat het probleem in jou geval was met de afwijking en de aanbieding die je hebt gekregen. Ik ben wel blij dat het uiteindelijk is opgelost alleen wel erg jammer dat we jou als klant hierdoor zijn kwijt geraakt.
Nogmaals mijn excuus voor alle ongemakken.
Groeten van Hi,

Hi Webcare

ma
door maaike1984 - Jul 1, 2011 om 00:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hi-webcare,

Een duidelijk antwoord, maar algemeen. In mijn opmerking staat dat het om het aangaan van een nieuw contract per 1-1-11 gaat naar een actie op de site. Hier wordt dus per direct een inflatie correctie op los gelaten. Dit heeft dus niets te maken met oktober. Mijn mega grootte probleem met hi is dat als ik bel er totaal geen klantgericht én klantvriendelijk handelen is, geen meedenken niets.
Ook het feit dat u in uw reactie zet dat de uw inflatiecorrectie niets met dat van groente en fruit te maken heeft geeft wel aan de mijn eerdere reactie niet goed is gelezen. Het ging om het principe van doorvoeren van inflatiecorrectie, ik vond dit niet opgaan vanwege het feit dat je voor het één een contract afsluit en de ander niet. Als er een actie is op de site kun je hier geen inflatiecorrectie op uitoefenen zolang deze actie loopt (aanbod geldt namelijk nog, dus zou heel vreemd zijn om mensen die eerder hiervan gebruik te maken het tarief verhogen tov mensen die later van deze actie gebruik maken).
Waarom er uberhaupt een inflatiecorrectie op een 2-jarig contract zit vind ik niet kunnen, maar dat is een discussie apart.
Hoop dat dit het eea verduidelijkt.

gr Maaike

hi-webcare
door hi-webcare - Jul 8, 2011 om 17:26
108 Antwoorden / 0 Vragen

@maaike1984

Dit is inderdaad al een hele verduidelijking. Zou je me anders een mail kunnen sturen naar webcare@hi.nl met je gegevens zoals je mobiele nummer, postcode huisnummer en je klant of bankrekeningnummer en het verhaal, dan ga ik het voor je nakijken. Je kunt als onderwerp 7060 gebruiken.

Groeten van Hi,

Hi Webcare

qa
door qabian - Nov 14, 2011 om 11:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb zo'n soortgelijk probleem, op 21 oktober 2011 heb ik online een i-125 abo besteld met een iPhone 4S 64GB, deze werd verwacht op vrijdag 28 oktober geleverd te worden. Dit gebeurde helaas niet, na een telefoontje met hi.nl zeiden ze dat het langer kan duren omdat de 64GB versie nog niet te leveren was. Maar Maandag zouden ze meer weten. Na een aantal telefoontjes heen en weer gepleegd te hebben, werd ik afgelopen dinsdag 8 november gebeld door OPD (Online Pakket Dienst), en keurig een afspraak gemaakt om dit toestel op mijn werk te laten bezorgen op woensdag 9 november, deze kwam inderdaad, contract getekend, paspoort gescand, ben daarna het contract gaan checken, en blijkt dat nergens mijn nummerbehoud vermeld werd, ik weer gebeld met hi.nl deze man zei daar dat ik geen nummerbehoud had aangevraagd, nou weet zeker dat ik dat wel gedaan heb, maar oké... hoe lossen we dit dan op vroeg ik, toen zei hij stuur het toestel terug, dan maak ik een nieuwe order aan met nummer behoud. Dat schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat, waarom moet ik een toestel terugsturen om nummerbehoud te houden, het moet toch mogelijk zijn om alsnog nummerbehoud te krijgen? Dit was dus niet mogelijk. na een discussie hierover, zei hij plotseling prettige dag en hing op. Toen werd ik echt boos, gelijk heb ik weer teruggebeld, waarna ik wel een aardige vrouw aan de telefoon kreeg, zei probeerde nog voor mij te achterhalen wie van haar collega's onbeschoft de telefoon ophing, maar dat was helaas niet te achterhalen. Deze vrouw beloofde mij dat er gelijk een ander toestel de 10de november werd opgestuurd zodat de iPhone dan vrijdag de 11de bezorgd zal worden. Nou toen begon de ellende, donderdag naar hi.nl gebeld waarom ik nog niet door de OPD was gebeld, ik wist namelijk uit ervaring dat de OPD een dag van te voren zal bellen voor een afspraak, de vrouw van hi.nl zei dat ik vrijdag moet afwachten, want het toestel lag al bij de OPD. Vrijdagochtend belde ik naar de OPD en daar vermelde ze mij meteen dat het computersysteem eruit lag, en mij niet konden helpen, of ik later terug zou kunnen bellen, nadat ik een uur later terugbelde, kreeg ik te horen dat het ordernummer en postcode bij hun niet bekend was. Ik weer hi.nl gebeld, daar zeiden dat het wel bij de OPD lag. na 12 keer heen en weer gebeld te hebben, kreeg ik van hi.nl te horen dat het toestel toch nog bij hi.nl lag, en dat ik maandag af moet wachten. Je zou kunnen begrijpen dat de ergernis bij mij toesloeg. Net heb ik hi.nl gebeld en zeggen weer dat hij bij OPD moet liggen en dat hij eind deze week bij mij aankomt, toen zei ik eind deze week?? Waarom niet morgen, daar antwoordde zei op met dat het haar ervaring was dat leerde dat het langer duurde dan een dag. Raar is alleen dat OPD mij nog niet gebeld heeft.
Conclusie:
Waarom moet ik toch steeds overal achteraan bellen, kunnen zei bij hi.nl niet bellen of mailen? Als hi.nl zelf tegen klanten zegt waar ze aan toe zijn, dat scheelt een hoop ergernis bij de klant. Snap dat ze niet elke dag gaan bellen of mailen, maar enige juiste informatie is toch niet teveel gevraagd.

PS: ze hebben mij wel beloofd 10 euro korting te geven op de eerst volgende factuur voor de vele telefoontjes die ik moest plegen, dit is opzicht dan wel weer netjes.

qa
door qabian - Nov 14, 2011 om 11:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik lees het net terug en zie wel wat spelfouten staan... sorry, heb het even snel getypt...

qa
door qabian - Dec 20, 2011 om 00:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nou het verhaal is nog veel langer geworden, en heb mijn iPhone 2x moeten betalen aan hi.nl (2 x 450 euro) door een fout aan hun kant. Die heb ik voor de tweede keer op 9 november betaald, het is nu 20 december 2011 en heb ondanks een telefoontje of 35 en vele beloftes later nog steeds niet terug op mijn rekening. Om alle details te typen wat er bij mij bij hi.nl is misgegaan is teveel om op te noemen, heb het helemaal gehad met hi.nl! Wat een slechte service hebben zij! De telefonische servicedesk kunnen ze net zo goed opdoeken, ze kunnen toch niets voor de klanten doen! En hier op de kassa site is ook geen enkele reactie gekomen op mijn vorige verhaal. Oh ja ze hebben ook nog 42 euro van mijn rekening geschreven van een gecancelde order. krijg dus nu al dik 480 euro van hi.nl terug! Gelukkig heb ik nog wat reserves, anders had ik een armoedige kerst dankzij hi.nl! Bah!

ko
door koekjevanlu - Oct 10, 2012 om 14:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een oud topic, maar ik wil er toch nog de nodige informatie aan toevoegen omtrendt de voorraden van hi op de site.

Hi hanteert inderdaad verschillende voorraden. De voorraad die je op de site ziet, is de voorraad voor nieuwe klanten! Voor bestaande klanten heeft hi een aparte voorraad, dat wil zeggen ALS ze die hebben. Nieuwe klanten hebben bij hi namelijk voorrang op bestaande klanten.

Zo heb ik momenteel het toestel 'Xperia T' besteld bij hi. Voor nieuwe klanten liggen er meer dan 400 toestellen klaar in het magazijn van hi. Als bestaande klant krijg je doodleuk te horen "ja, dat klopt die zijn voor nieuwe klanten. U bent al klant, wanneer uw toestel binnenkomt weten we niet. U moet maar afwachten, de bestelstatus wordt wel een keer bijgewerkt, moet u maar even blijven kijken".

Ongelofelijk dat een bedrijf zo met haar bestaande klanten omgaat! Regelrecht schandalig. Zie je het voor je dat ieder bedrijf zo gaat werken? "Nee u staat al in ons klantenbestand. U krijgt uw bestelling wel een keer, moet u maar even kijken, komt wel een keertje"?!!!

ko
door koekjevanlu - Oct 11, 2012 om 09:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan ik mijn reactie niet wijzigen, maar ik wil er nog wat aan toevoegen.

Hi (Lotte) praat over mogelijke kleine voorraad verschillen door het gebruik van twee systemen (een verschil van enkele bestellingen binnen een paar minuten kan ik inkomen) en ontkent dat hi de voorraadstatus al marketing gebruikt.

Maar een voorraadverschil van meer dan 400 telefoons over meerdere dagen, een getal wijzigt dat ook nog eens dagelijks met een paar telefoons, noem ik geen voorraadverschilletje meer. Dit is óf regelrechte misleiding óf de voorraad klopt wel en hi levert gewoon niet uit aan bestaande of bepaalde klanten.

De mail naar de klantenservice (klachten) is overigens ook een regelrechte aanfluiting. Na 24 uur krijg je een automatische melding (door drukte kunnen wij uw vraag niet direct beantwoorden). Een tijdje later een zeer beknopte mail met het 'antwoord' op je vraag: "bel 1200".