anouksanne
door anouksanne Apr 14, 2013 om 20:14
Computers & telefonie

Hoe een foto volledig vrijstaand maken

Ik gebruik de volledige versie van Adobe Photoshop Elements. Ik heb een foto van iemand waar ik de achtergrond bij weg wil halen. Tot zover lukt het allemaal. Het probleem waar ik nu steeds tegenaan loop is dat iedere keer wanneer ik de afbeelding opsla (als .jpeg) er een witte achtergrond wordt ingevoegd. Dat wil ik juist niet, ik wil de uitsnede van de persoon zonder achtergrond zodat ik die ergens op kan plakken. Op een selectie maken en dan kopieren resulteert in een witte achtergrond. Iemand enig idee hoe ik van die achtergrond afkom?

4723 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2013 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je 'm niet als jpg opslaan, maar in het eigen formaat van Photoshop.

anouksanne
door anouksanne - Apr 14, 2013 om 20:20
38 Antwoorden / 27 Vragen

Maar hoe kan ik het dan als afbeelding invoegen in een powerpoint presentatie?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 14, 2013 om 20:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Door de gewenste achtergrond + foto in Photoshop te creëren

freya
door freya - Apr 14, 2013 om 20:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo anouksanne,

Volgens mij ondersteunt .jpg geen 'transparante' achtergronden....
Kortom, creëer een nieuwe afbeelding met transparante achtergrond, plak daar het gewenste object in en sla het op als .png bestand. En als ik mij niet vergis ondersteunt .gif ook transparante achtergronden, dus dat kun je ook nog even proberen.

m.vr.gr. Freya

jo
door jorisw - Apr 14, 2013 om 21:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

GIF ondersteunt inderdaad ook transparantie, maar is beperkt tot 256 kleuren. Als dat een probleem is is PNG de beste optie. Mijn ervaring is dat PNG sowieso het beste werkt i.c.m. Microsoft Office. Dat gaat eigenljik altijd goed, in tegenstelling tot andere formaten.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 15, 2013 om 08:40
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo anouksanne,
Als ik een vrijstaande foto in een powerpointpresentatie wil hebben dan gebruik ik het knipprogramma.
Vr. gr. sjoppie.