bu
door bueno de mosqueo Aug 14, 2021 om 13:18
Computers & telefonie

Hoe een QR-Code scanner te gebruiken

Met de QR-Code scanner op mijn smartphone probeer ik de QR-Code op mijn ander smartpone te testen.
Het resultaat  blijkt rood-ongeldig terwijl de scanner op de papier-print wel groen-geldig geeft.
De QR-Code testen van mijn vriendin op haar smartphone geeft rode hetzelde resultaat
terwijl haar code op papier volgens dezelfde ook groen-geldig is.
De QR-Code op mijn smartphone lijkt dus onbruikbaar en dat is niet zo handig op vakantie.
Heeft ieman een idee waarom?

8419 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2021 om 14:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb er zelf geen verstand van maar lees net op de site Spanje vandaag dat men aanraadt een andere browser te gebruiken, meerdere personen dus hetzelfde advies. De persoon van de vraag antwoordde: bedankt: heb het eindelijk goed gekregen.

Donuts
door Donuts Aug 14, 2021 om 14:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Andere browser? Het gaat om een app!

tenormin
door tenormin Aug 14, 2021 om 14:33
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik herhaal alleen wat de beantwoorders schreven en de aanvrager bedankte. Ik begin met: heb er zelf geen verstand van. Dus niet gaan pikken op mijn ogen.

Donuts
door Donuts Aug 14, 2021 om 14:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik ergens geen verstand van heb, antwoord ik niet.

tenormin
door tenormin Aug 14, 2021 om 17:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Lees toch elders dat jouw antwoord ook niet je van het is. En jij hebt er wel verstand van.

Donuts
door Donuts Aug 14, 2021 om 18:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, helemaal verkeerd gelezen. Gewoon stom van me. Ik heb er inderdaad wel verstand van, want heb beide apps in gebruik.

marita5
door marita5 - Aug 14, 2021 om 14:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bueno de Mosqueo ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://coronacheck.nl/nl/faq/4-3-mijn-qr-code-is-gescand-maar-geeft-een-rood-scherm-wat-moet-ik-doen/

Veelgestelde Vragen ,

https://coronacheck.nl/nl/faq

Donuts
door Donuts - Aug 14, 2021 om 14:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees net op de Telegraaf (achter een betaalmuur) dat er nog steeds mensen zijn waar de Corona Check app niet goed werkt. Stukje uit de tekst:

De CoronaCheck-app werkt nog altijd niet optimaal. De grootste technische problemen zijn verholpen, maar nog altijd lukt het enkele tienduizenden mensen niet om een QR-code te genereren, terwijl ze die wel zouden moeten kunnen krijgen omdat ze bijvoorbeeld volledig gevaccineerd of negatief getest zijn.

Geen QR-code
„Het gaat hierbij om enkele tienduizenden mensen. Voor deze inschatting zijn we echter afhankelijk van de meldingen die mensen doen, we kunnen dit dus niet met zekerheid zeggen. Maar voor iedereen die wel moeite heeft om een QR-code te genereren, is dat natuurlijk vervelend. We zetten ons dan ook maximaal in om hen te helpen.”

Zo gaat het volgens een bron met kennis van zaken mis als iemand via de huisarts een herstelbewijs wil krijgen. Als iemand corona heeft gehad, is één prik voldoende. Alleen lukt het deze mensen vaak niet een QR-code te krijgen, omdat het CIMS-systeem van het RIVM geen coronabesmettingen kan registreren, maar alleen vaccinaties.

Helpdesk
Weer enkele tienduizenden kregen geen code, omdat zij xx bij hun geboortedatum hadden staan, omdat niet duidelijk is op welke dag ze precies zijn geboren. Die problemen zijn goeddeels opgelost, aldus het ministerie. „Voor mensen die toch nog last hebben van deze problemen, is de oproep om je te melden bij de CoronaCheck-helpdesk.”

rj
door rjw Aug 14, 2021 om 15:34
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk, maar niet relevant voor de vraag. TS heeft immers wel gewoon de QR code.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2021 om 15:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik dacht dat je geen antwoord gaf als je niet weet waar je het over had, zie je reactie onder tenormin.

Donuts
door Donuts Aug 14, 2021 om 18:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

TS heeft het over de niet werkende check app, daar gaat dit artikel o.a. over. Oh, sh*t, ik zie nu dat hij het heeft over de scanner niet over de check. Stomme fout van mij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 14, 2021 om 14:33
2039 Antwoorden / Vragen

Er is een kans dat u de gegevens moet vernieuwen, dus opnieuw ophalen bij het RIVM. Dat moest ik na mijn tweede vaccinatie ook doen. Ik heb toen even met die app zitten spelen, opnieuw DIGID aanmelden, en toen had ik twee vaccinaties en een geldige QR -code.

bu
door bueno de mosqueo - Aug 14, 2021 om 15:08
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ter toelichting: ik heb als volledig gevaccineerde een geldige QR-Code en die is dan ook te scannen op papier (groen-geldig)
maar scannen van dezelfde QR-Code via de CoronaCheck-app geeft een rood-ongeldige uitslag.
Het waarom is mij niet duidelijk.
Als mijn papieren QR-bewijs in het buitenland niet geaccepteerd zou worden kan dat heel vervelend zin.
Na meerdere keren en heel veel tijd en geduld vertelde de medewerker van de helpdesk dat hij het ook niet begreep, maar zou het doorgeven!

rj
door rjw Aug 14, 2021 om 15:35
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer het eens op een andere telefoon. Misschien is er iets met het display van je telefoon dat interfereert met de scanner app.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2021 om 15:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het kan zijn dat de geprinte qr code anders is dan de qr code op de telefoon omdat het anders wel heel makkelijk is om hem tientallen keren te printen. Tevens is het ookniet zo dat iedereen de qr code kan gaan lezen dat is juist bedoeld voor testen voor toegang met een speciale app.

bu
door bueno de mosqueo Aug 14, 2021 om 16:01
8 Antwoorden / 5 Vragen

De scanner is bedoeld voor het scannen van de QR-Code zowel van papier als van de smartphone.
Printen kan je inderdaad makkelijk meerdere keren doen, maar alleen bruikbaar met gegevens die overeenkomstig
zijn met het verplicht te vertonen legitimatiebewijs.
De app voor de scanner kan iedereen downloaden en gebruiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 14, 2021 om 16:52
2039 Antwoorden / Vragen

Uw geprinte qrcode is anders en ook op een andere manier gemaakt als de qrcode in de app, die u dan ook niet kunt printen. Ik heb hetzelfde fenomeen gehad en één oplossing die weinig moeite kost om uit te leggen is verwijderd de app en herinstalleer die. De code app natuurlijk niet de controle app.

sira
door sira Aug 15, 2021 om 16:17
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Zover ik mij kan herinneren heb ik geen QR-code hoeven te scannen.

Het lukt mij eerst ook niet, toen heb ik het rond 0.00 uur geprobeerd, dat lukt. De app haalde zelf de QR-code naar boven.

panter22
door panter22 - Aug 14, 2021 om 17:14
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de corona check scanner gedownload? Je krijgt dan ook z'n blauwe code op je scherm. Volg de aanwijzingen en je kunt de qr code scannen.
https://coronacheck.nl/nl/scanner/

bu
door bueno de mosqueo Aug 15, 2021 om 10:24
8 Antwoorden / 5 Vragen

Uiteraard heb ik de coronascanner gedownload en die geeft een groen V geldig bij het scannen van de geprinte QR-Code,
maar een rood X ongeldig bij het scannen van de QR-Code op app van m'n smartphone.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 15, 2021 om 07:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke mobiel?

Mijn oude  13Mp camera van  Honor 7S had een matige lens en veel problemen met goede foto's.
De later gekocht maar 8Mp Camera met  Jena lens  is perfecte...

Ook iets schuin houden of   uit de zon  kan helpen.

Vele QR scanners hebben moeite met lezen.
Bij de Lidl app  ook  gewoon er vlak voor houden... anders verkeerde afstand en door langzaam te bewegen vind deze hem wel.

Het scannen niet stil houden maar langzaam er naartoe voor scherp stellen....
Maar papier  is altijd goed en  ze kunnen zien of dezelfde of andere op telefoon en papier staan.

ma
door malty - Aug 15, 2021 om 11:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ligt het aan die ene smartphone van u.
Zoals ik lees heeft u met die van uw vriendin mee, 3 smartphones.
Vraag uw vriendin om de Corona check scanner op haar smartphone de downloaden en daarmee uw Corona qr code te scannen.
Ook kunt u op uw 2 smartphones de Corona check en de Corona check scanner downloaden en kijken of met de scanner op de andere smartphone van u het wel lukt.
Als het allemaal niet lukt kunt ook de gratis helpdesk bellen op werkdagen tel. 08001421

Ag
door Agamemnon - Aug 15, 2021 om 13:11
82 Antwoorden / 7 Vragen

Ik snap het ook niet, maar controleer voor de zekerheid de datum/tijd van uw telefoon. Ik weet dat een onjuist ingestelde datum het resultaat positief of negatief kan beinvloeden.

Ka
door Kaatje 62 - Aug 16, 2021 om 13:34
2 Antwoorden / Vragen

Heb je de QR code wel op Nederland staan?

gerbera
door gerbera Aug 16, 2021 om 13:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Moet dat dan, ook als die op internationaal staat werkt het, je moet alleen wel de CoronaCheck Scanner op je toestel hebben want alleen daarmee kun je de QR code controleren.

bu
door bueno de mosqueo Aug 16, 2021 om 16:39
8 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe kan je de QRcode controleren met de CoronaCheck Scanner op hetzelfde toestel?.
Daar heb je toch 'n tweede toestel voor nodig lijkt me.
en voor de internationale QRcode heb je een andere app nodig om die te scannen.

gerbera
door gerbera Aug 16, 2021 om 22:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@bueno de mosqueo, de klok en de klepel,
En dat je een 2e toestel nodig hebt snapt de TS zelfs, dat schrijft die dus ook.

CoronaCheck-app nu ook te gebruiken voor reizen in de EU als Corona Certificaat

Ga je binnenkort op reis nu het weer kan? Weet dan dat je vanaf vandaag (1 juli) de
CoronaCheck-app ook kunt gebruiken om veilig en gemakkelijker te reizen binnen de EU.

ma
door malty Aug 16, 2021 om 22:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera kijk eens wie de TS is.

gerbera
door gerbera Aug 16, 2021 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@MALTY, Had ik gezien, maar de TS weet zelf al niet meer wat die geschreven heeft. Met de QR-Code scanner op mijn smartphone probeer ik de QR-Code op mijn ander smartpone te testen.