ba
door basusimdo Jan 28, 2020 om 01:35
Computers & telefonie

Hoe gebruik ik Hub to Hub

Hallo,

Ik wil mijn gegevens van de computer (windows 10 ) overzetten op de laptop met een hub to hub ( is mij aangeraden }
Hoe doe ik dat ? ik moet een usb in mijn pc doen en dan een andere snoertje in de usb poort van de hub doen en de andere kant in mijn laptop ?
Zo denk ik nu maar ik weet niet of dit klopt.
Ik ga ervan uit dat de usb kabel die in mijn pc zit  zich meld bij mijn pc ? en de andere usb snoer dan via de hub met een snoertje met usb in de
Laptop ? of zit ik helemaal fout hiermee ?
Als ik mijn bestanden dan op mijn pc in de gemelde usb sleep,hoe moet ik deze naar de laptop overbrengen  ?

3323 6 Rapporteer

ma
door malty - Jan 28, 2020 om 07:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens
https://www.consumentenbond.nl/laptop/gegevens-overzetten

Ik weet niet hoe groot de bestanden zijn die u over wilt zetten maar ik zou beginnen met een usb stick, een 32 Gb usb 3.0 al voor zo'n €15.

Wilt u een snelle schrijf usb stick dan usb 3.0, als tijd geen rol speelt kunt u ook een usb 2.0 stick nemen.
Een 128 gb Usb 2.0 stick nu voordelig (€13) bij de supermarkt die ook computers verkoopt.

ma
door malty Jan 28, 2020 om 10:38
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Via Bestanden delen kunt u ook bestanden overzetten.
https://www.consumentenbond.nl/laptop/bestanden-delen

tdmduc
door tdmduc - Jan 28, 2020 om 08:05
703 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij moet u dit niet zelf doen. Ik krijg het gevoel dat u niet weet waar u aan begint.

Vraag hulp aan een bekende of een bedrijf.(niet MediaMarkt)

We kunnen u volstorten met adviezen maar soms moet iemand gewoon hulp halen.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2020 om 08:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of dat met een USB kabel kan weet ik niet en betwijfel ik, met een crossover kabel kan het wel.

Maar beter kan je het advies hierboven volgen, en dan óók de USB-stick als back-up bewaren. Dan heb je twee back-ups.

ba
door basusimdo - Jan 28, 2020 om 11:00
14 Antwoorden / 10 Vragen

Hartelijk bedankt voor de hulp, ik had mijn bestanden al op een USB stick gekopieerd .
Er werd mij verteld dat ik het beter via hub to hub kon doen en tja dan ga je twijfelen en aangezien ik het nog nooit via hth had gedaan dacht ik, ik zal maar eens vragen.
dus ik doe het via mijn stick.
Nogmaals bedankt.

gerbera
door gerbera Jan 28, 2020 om 13:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding. suc6 met het overzetten.

mo
door mof - Jan 29, 2020 om 13:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe steek je de usb kabel van pc in de hub en een tweede van de laptop in dehub. Het ligt er dan aan of u drivers heeft in win 10 die dat detecteren en waarmee u data kunt overzetten.
echter, het zou dan ook moeten lukken om een usb kabel rechtstreekstussen de twee computers aan te sluiten.