bu
door bueno de mosqueo Feb 22, 2021 om 15:20
Computers & telefonie

Hoe Google drive te verwijderen zonder Google Foto' s te verliezen?

Omdat ik Google Drive niet gebruik en om ruimte te besparen wil ik deze verwijderen van mijn laptop, maar ik ben bang dan ook de foto's op Google Foto's  kwijt te raken!
Is dat zo? en in dat geval: hoe te voorkomen?

4321 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 22, 2021 om 16:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als het goed is heeft u een map Google drive op uw laptop staan. Daarin bevinden zich alle bestanden die ook in Google drive staan. lees hier    U kunt de synchronisatie ook stoppen, lees hier    hoe dat werkt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 22, 2021 om 16:07
2010 Antwoorden / Vragen

Google-drive en Google-foto zijn al een tijd geleden al losgekoppeld. Ziet u uw foto's nog in Google-Drive?

bu
door bueno de mosqueo - Feb 22, 2021 om 16:46
8 Antwoorden / 5 Vragen

HENKDEZEVENDE
Ja in Google Drive staan foto's die ook in Google Foto's staan.
Dus ben ik bang dat met het verwijderen van Google Drive ook de foto's in Google Foto's zal verwijderen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 22, 2021 om 23:00
2010 Antwoorden / Vragen

Ik zou eigenlijk eerst eens willen weten hoe u ruimte gaat besparen door Google-drive te verwijderen. U doet er echt heel verstandig aan uw foto's op twee plekken te bewaren en één van die plekken is meestal op uw pc. Google-backup gebruikt ook ruimte maar dat is in de cloud dus ik begrijp niet waar de besparing zit. Google-foto is niet zo ideaal als backup omdat u of alleen op kunt slaan met kwaliteitsverlies of het loop vol en de gratis opslag gaat ook nog eens verdwijnen. Nogmaals drive en foto zijn gescheiden opslag maar ik vertrouw er niet volledig dat u gaat bereiken wat u wil.

gerbera
door gerbera Feb 23, 2021 om 15:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees dit eens mogelijk wordt u wijzer; klik hier

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 23, 2021 om 22:40
2010 Antwoorden / Vragen

Goed verhaal @gerbera, ik ben hopelijk vergeven dat ik dat niet allemaal heb op.geschreven.
Blijf ik dus zitten met het mysterie wat TS nou eigenlijk denkt te gaan doen en of dat ook nut heeft.
En met het idee dat de meeste mensen echt geen idee hebben waar dit over gaat, maar dat terzijde.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2021 om 16:58
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt de foto's toch op uw harde schijf of een externe schijf plaatsen (kopieren) voordat u Google drive  verwijderd?

rj
door rjw - Feb 22, 2021 om 17:54
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat je Google alleen gebruikt als backup/share service voor je foto's en dat je de foto's ook nog gewoon zelf ergens hebt opgeslagen.

Maar ik denk dat je binnenkort veel emails gaat krijgen met adviezen over geweldige fotoopslag opties.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 22, 2021 om 18:04
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte BX7PLUS,

Wat voor een laptop heeft u?

Foto's nemen niet veel ruimte in beslag.

U kunt eventueel een externe harde schijf aansluiten.

justmeagain
door justmeagain Feb 23, 2021 om 23:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry maar je slaat foto's op in de cloud"drive" van Google. Dat neem amper ruimtein op een laptop.

Mijn gewone overdag foto's zijn met mijn mobiel al tussen 20Mb en 39Mb groot. Dus foto's vreten tegenwoordig ooslag

mi
door miennaamishaaz - Feb 22, 2021 om 18:53
725 Antwoorden / 1 Vragen

om er zeker van te zijn dat u niets verliest volg de volgende stappen

1 Kopieer alle folders in de Google drive map over naar een externe usb stick.
2 deinstaleer Google drive
3 controleer of de bestanden nog op uw google drive staan

bu
door bueno de mosqueo - Feb 23, 2021 om 16:12
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ter verduidelijking: voor mijn bezigheden gebruik ik graag Google Foto's.
Dat ze ook elders opgeslagen kunnen worden is mij bekend.
Google Drive neemt nodeloos veel ruimte in beslag die ik voor Google foto's wens te gebruiken.
Daarom vraag ik mij af of Google Drive (die ik niet gebruik) te verwijderen is zonder ook ongewild de foto's uit Google Foto's te verwijderen.

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2021 om 21:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kopieer als naar een een  usb stick/externe schijf. Verwijder wat u wilt verwijderen en zie wat gebeurt. Is het niet wat u wilde dan kunt u de zaak van de stick/externe schijf weer terugzetten. Daarmee heeft u tevens antwoord op uw vraag.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 24, 2021 om 10:45
2010 Antwoorden / Vragen

Ok, je wilt dus Cloud ruimte besparen en geen schijfruimte. Het antwoord is ja, je kunt Drive bestanden weggooien, dat heeft geen invloed op Google Foto.