id
door ido435 Sep 18, 2010 om 21:33
Computers & telefonie

Hoe hou je heckers biuten

hoe hou je heckters tegen op je computer
want ik wordt regelmatig aangevallen door heckers

wat kan ik er aan doen?

613 3 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2010 om 21:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ze heten hackers, maar vertel eens waaraan jij merkt dat je wordt aangevallen.

hagaman
door hagaman - Sep 18, 2010 om 23:43
107 Antwoorden / 5 Vragen

Edwardus, je hebt inderdaad een goede vraag gesteld :)
In Nederland zijn standaard alle adsl abonnementen aangesloten met een ROUTER / Firewall / Modem dus daarmee ben je all 99% goed beveiligd mits je zelf de poorten open zet voor hackers etc... verder is er grote verschil tussen Hackers, crackers, scriptkidies etc... Hackers houden zich meestal bezig op hogere niveaus voor bedrijven etc... tenminste in perfecte wereld :) de andere twee doen van alles, crackers vooral met kraken van software, scriptkidies met verschillende lage nivau activiteiten en onder andere inbreken op je pc, maar in 99.9% van alle gevallen hacken ze jou niet, maar door foutiev gebruik van internet laat je ze zelf binnen, dus bijvoorbeeld door het bezoeken van besmette websites,met downloaden van besmette programma's , door niet goed beveiligen van je pc, vaak besparen mensen op antivirusen, en geven 3 keer zoveel uit aan maandelijkse pc reparaties bij de pc winkel om de hoek. Dus gebruik altijd een betaalde gelicenseerde antivirussoftware, en altijd de meest bekende, zoals Kaspersky, Mcafee, etc...
Heb je een kabel modem? van upc of ziggo etc.. dan is er grote kans dat je een oudere type hebt motorolla met 1 LAN port, deze zijn inderdaad niet beveiligd. In dit geval koop je een router en plaats je deze tussen modem en je pc. Linsys of andere merk werken goed.
Bezoek je vaak sites met erotische content ? illegale download pagina's en torrent's ? zorg er dan voor dat je een Internet Security product hebt, zoals Kaspersky Internetsecurity in dit paket zit ook 100% reclame banner blokade, dus maken de besmete sites geen kans tegen je.
veel sterkte.

PS : je kan je nooit 100% beveiligen. maar 99.9 kan je proberen. :)

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 19, 2010 om 06:22
226 Antwoorden / 8 Vragen

Langzaam krijg ik het idee, dat er een partij is, die er belang bij heeft om het Kassa-Forum belachelijk te maken. Is het soms PSMedia beheer, die zijn Tros-Radar-Forum wil spekken? Wat een Nonsens vraag is dit!