bi
door bianca2008 Dec 12, 2010 om 22:33
Computers & telefonie

Hoe kan ik een filpje verkleinen zonder er voor hoeven te betalen?

Hallo,

Ik heb een filmpje gemaakt van een optreden van mijn michtje maar hij is te groot om het door te sturen.
Wie kan mij helpen?

2138 8 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Dec 12, 2010 om 22:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heel eenvoudig. Je kunt 'm online zetten, o.a. via box.net, youtube.com of een andere online dienst. Handig, want dan heb je ook meteen een extra backup online als bij-effect.

ga
door gandalfke - Dec 13, 2010 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Via https://wetransfer.com/ kan je gratis bestanden sturen 2 GB. Echt een aanrader in tegenstelling tot youtube houd je het wel privé.

edwardus
door edwardus - Dec 13, 2010 om 14:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe bedoel je: "in tegenstelling tot youtube ..."?
Heb je zelf ervaring dat een niet-publiek filmpje door een vreemde kon worden geopend ofzo?

jsampa
door jsampa - Dec 13, 2010 om 15:00
22 Antwoorden / 1 Vragen

Bianca lees dit maar eens.
http://www.gratissoftware.nu/gratis-grote-bestanden-versturen.php

jsampa
door jsampa - Dec 13, 2010 om 15:05
22 Antwoorden / 1 Vragen

dit lijkt mij een goede site gratis tot 2Gb.
https://www.wetransfer.com/

ja
door jank - Dec 13, 2010 om 16:07
168 Antwoorden / 8 Vragen

Mogelijk is het filmpje te converteren/omzetten, naar een ander en kleiner bestandsformaat, waardoor het wel te verzenden is.
Zelf maak ik gebruik van diensten als:
Sendspace en Megaupload.
Gratis account aanmaken en u kunt uw filmpjes en eventueel foto's en muziekbestanden uploaden naar een dergelijk server.
De link om te downloaden kunt u via de mail aan diegenen sturen, die het aangebodene mogen dowloaden
Wel moeten bestanden die u upload worden ingepakt, zg. Win- of Rarbestand. Veelal volstaat om met de muis rechts te klikken op het bestand, In het rolmenu komt dan een optie te staan, die verwijst naar de mogelijkheid, om uw bestand in te pakken. En voor de ontvanger om op dezelfde wijze het gedownloade bestand uit te pakken.

rijsdijk
door rijsdijk - Dec 13, 2010 om 18:44
48 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik voor het verkleinen van videos een gratis programma: Free Video to Flash Converter.

Je download 1 bestand en krijgt een serie aan gratis gratis converter programma's

abarth
door abarth - Dec 13, 2010 om 22:09
845 Antwoorden / 19 Vragen

Branden en DVDtje opsturen.