Sk
door SketchFrenk 12 jul. 2019 om 18:29
Computers & telefonie

Hoe kan ik een onterecht vernieuwd t mobile internet contract opzeggen?

Begin mei dit jaar hebben mijn vriendin en ik een koophuis gekocht. Op dat moment woonde wij nog in ons huur appartement met een T mobile internet abbonement. Dat contract liep vorig jaar af, waarna ons abbonement maandelijks opzegbaar zou zijn.

Vervolgens hebben wij zeer betijds ons abbonemnt laten overzetglten naar het nieuwe adres. Dit omdat mijn vriendin vanuit huis werkt en daar internet voor nodig heeft. Ik heb de klantenservice gebeld omdat dit telefonisch moest gebeuren. Tijdens dit gesprek met de betreffende telefoniste is er geen woord gesproken over een nieuw contract dat automatisch word afgesloten bij verhuizing, gesproken.

Nadien heeft het door verbouwen een drie weken geduurd voordat wij het internet konden aansluiten. Toen bleek dat de aansluiting van het internet het niet. Er was geen signaal of verbinding. Mijn vriendin had het internet toen harstikke hard nodig voor haar werk. De vorige bewoners kregen internet via een coax kabel. T mobile boodt geen internet via de kabel. Wij hebben in die periode meerdere malen telefonisch contact en contact via social geprobeerd te zoeken maar er werd noet opgenomen of een bericht terug gestuurd vanwege een actie van T mobile waar de medewerkers het op dat moment ontzettend "druk" mee hadden. Wij konden ons abbonemnt dus niet annuleren of dergelijke.

Wij hebben er toen voor gekozen om een abbonement bij Ziggo af te sluiten. Maar een 2-3 weken later kreeg  ik plots een mail van t mobile met daarin het bericht dat mijn nieuwe abbonement is afgesloten. Contact opgenomen met de helpdesk en wat blijkt, bij verhuizing word je een nieuw contract aangesmeerd. Er is een monteur langs geweest om de aansluiting na te kijken. Er blijkt dat er een zwak signaal us en t mobile ziet dat als volwaardig. We kunnen het abbonemen opzeggen maar dan moeten we de gehele contract duur nog uitbetalen..endat is nog een vol jaar.

Is er een manier om hier alsnog onderuit te komen of hebben jullie tips?

Alvast dank.

2292 10 Rapporteer
door tijger1 - 12 jul. 2019 om 19:43
38583 Antwoorden / 21 Vragen
2

T mobile gaat via de kabel van de KPN. Toen het signaal het na weken niet bleek te doen, hebt u zelf besloten elders een abonnement re nemen, zonder overeenstemming met T mobile over het annuleren. 

Dus u zit helaas voor u aan die afkoopsom vast.

ne
door neodutchio - 12 jul. 2019 om 19:49
2797 Antwoorden / 11 Vragen
2

U gaat een nieuwe overeenkomst aan op een nieuw adres. Het is dus niet zo dat uw oude abonnement meegenomen wordt. Er wordt gekeken of de aansluiting mogelijk is op het nieuwe adres, en die is er ook. Als er een zwak signaal binnenkomt moet gekeken worden waardoor dat is. U kunt dan T-mobile in gebreke stellen. Pas als ze niet na afzienbare tijd geen juist werkend internet kunnen leveren kunt u ontbinden. Maar een zwak signaal is nogal relatief. Het gaat er om hoeveel mbit er binnen komt.

Sk
door SketchFrenk 12 jul. 2019 om 21:55
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. Het gaat er vooral om dat het niet gemeld is in het telefoongesprek dat ik een nieuw conteact zou krijgen. Daarnaast heb ik nooit een bevestiging van het nieuwe contract per mail of post ontvangen.

ne
door neodutchio 12 jul. 2019 om 22:53
2797 Antwoorden / 11 Vragen

De overeenkomst is telefonisch aangegaan en is terug te zien in de persoonlijke omgeving van T-mobile.

Sk
door SketchFrenk 12 jul. 2019 om 23:07
Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen overeenkomt aangegaan. Ik heb enkel mijn nieuwe adres doorgegeven. Er is geen woord gesproken over een nieuw contract. Nogmaals, ik heb nooit per mail of post een bevestiging van mijn contract ontvangen. Dus ik was nooit op de hoovte van een dergelijke overeenkomst.

door diumenge - 12 jul. 2019 om 19:58
10498 Antwoorden / 13 Vragen
1

Wat een onzin dat je bij een verhuizing een nieuwe overeenkomst aangaat. Lijkt mij niet correct.

[20:00 edit] Maar staat inderdaad wel op hun verhuispagina... https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/verhuizen/

Sk
door SketchFrenk 12 jul. 2019 om 21:57
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad heel raar. Er is het telefoon gesprek niet gewezen op het afsluiten van een nieuw contract, ik heb nooit een contract onder ogen gekregen, nooit iets ondertekend en geen bevestiging van het contract per post of mail ontvangen.

ja
door jadediary 13 jul. 2019 om 03:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben ze ook geen aanbod met nieuwe tarieven en eventueel nieuwe kortingen opgestuurd? Want het lijkt me alleen logisch dat als je gaat verhuizen je een volledig nieuwe aansluiting aanvraagt. Dat is denk ik niet goedkoop voor ze om aan te sluiten. Denk dat je sterkste kans is om aan te geven dat het je niet aan de telefoon is vertelt. (En ik hoop dat je geen nieuwe tarieven etc. hebt geaccepteerd.)

door gerbera - 12 jul. 2019 om 22:09
4965 Antwoorden / 6 Vragen
2

Dit staat op de site over verhuizing is dat ook gedaan?  Volgens u niet en dan vraag ik mij af of het abo wel geldig is.

STAP 2
Abonnement samenstellen

Als T-Mobile Thuis op jouw nieuwe adres beschikbaar is, dan nemen we de mogelijkheden voor jouw abonnement met je door en stellen we je nieuwe abonnement samen. Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. Je profiteert dus opnieuw van de korting voor de eerste zes maanden!


Sk
door SketchFrenk 12 jul. 2019 om 23:04
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dit is niet gedaan. Er is geen woord gesproken over een nieuw abbonement of mogelijkheden.

door aurora1 - 12 jul. 2019 om 22:42
13681 Antwoorden / 6 Vragen
1

U heeft om die verhuizing door te geven op de betreffende pagina bij t-mobile gekeken waar duidelijk staat dat u dan een nieuw contract aangaat.
Er is dus niets onterechts aan en u is niets “aangesmeerd”:

https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/verhuizen/

door gerbera 13 jul. 2019 om 09:30
4965 Antwoorden / 6 Vragen

Er staat o.a ook STAP 2, en daar heeft T-Mobile zich niet aan gehouden. Zie reactie van TS onder mijn bericht.

ja
door jadediary - 13 jul. 2019 om 04:12
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik u was zou ik Ziggo opzeggen als het nog kan binnen de 14 dagen WETTELIJKE bedenktijd. Ziggo is geloof ik ook de enige coax aanbieder (denk ik) de rest gaat over dsl of glasvezel. Ik ben een aantal keer al verhuisd dus heb al wel het een en ander meegemaakt. Met online.nl was het pas drama daar moest ik bij hun blijven als aansluiting mogelijk was op nieuwe adres. Met T-Mobile mocht ik tenminste kiezen of ik de diensten mee wilde nemen, heb uiteindelijk wel voor ze gekozen omdat ik ook mobiel had. De oplevering was bij mij ook niet echt soepel, maar had binnen een week een monteur en weer internet. Ach ja, techniek. De klantenservice had bij mij ook denk ik niet expliciet vertelt dat het een nieuw contract was maar ze vertelde mij wel dat ik nieuwe kortingen kreeg (20 euro eerste 6 maanden) dus het leek mij alleen logish dat het een nieuw contract en nieuwe aansluiting was. Wel vertelde ze mij over de bedenktijd. Misschien willen ze je tegemoetkomen ?

door gerbera - 13 jul. 2019 om 09:27
4965 Antwoorden / 6 Vragen
0

DOOR SKETCHFRENK 12 JUL. 2019 OM 23:04 
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Nee dit is niet gedaan. Er is geen woord gesproken over een nieuw abbonement of mogelijkheden.

Dan zou ik Tmobile er maar eens op aanspreken,zij hebben zich dan niet aan hun eigen regels gehouden.

door heremietkreeft - 13 jul. 2019 om 09:28
9852 Antwoorden / 159 Vragen
1

Citaat uit voorwaarden, deel stap2: 

STAP 2
Abonnement samenstellen

Als T-Mobile Thuis op jouw nieuwe adres beschikbaar is, dan nemen we de mogelijkheden voor jouw abonnement met je door en stellen we je nieuwe abonnement samen. Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. Je profiteert dus opnieuw van de korting voor de eerste zes maanden!

Dit lezend is er sprake van het aangaan van een nieuw contract en een contract is een tweezijdige zaak. Leverencier en contractant tekenen ervoor. Als daar bij u geen sprake van is resp. u heeft geen nieuwe overeenkomst getekend dan is de handelwijzen van T-Mobile naar mijn mening in strijd met de wetgeving/overeenkomstenrecht. Ik adviseer u om het volgende te benaderen: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ 

door gerbera 13 jul. 2019 om 16:14
4965 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vroeg ik mij ook af, u schrijft het wat duidelijker;-))

door panter22 13 jul. 2019 om 16:54
2901 Antwoorden / Vragen

Ts schrijft:
Dat contract liep vorig jaar af, waarna ons abbonement maandelijks opzegbaar zou zijn. 

Vervolgens hebben wij zeer betijds ons abbonemnt laten overzetglten naar het nieuwe adres. 

Duidelijk genoeg lijkt mij. ts laat zelf het abonnement overzetten naar het nieuwe adres.
Ts heeft niet van te voren geinformeerd of op het nieuwe adres snel(glasvezel) internet beschikbaar was.
Met een maand opzegtermijn had ts van het abonnement van t-mobile op het oude adres afgekund en een abonnement bij Ziggo op het nieuwe adres kunnen nemen.


door panter22 13 jul. 2019 om 16:56
2901 Antwoorden / Vragen
mo
door mof - 15 jul. 2019 om 15:45
1298 Antwoorden / 2 Vragen
0

Verhuizing isgeen reden om uw contract te vernieuwen. U kunt uw contract bij t mobile gewoon opzeggen per maand.

door 1paul - 16 jul. 2019 om 09:43
946 Antwoorden / 0 Vragen
0




kom net dit tegen>>> https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

aangezien men zegt, "u heeft een nieuw abbo afgesloten" zou  je zeggen, ik kan er van af!!!

 

 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
Hennes1972 - 22 aug. 2019 om 12:00
Geldzaken & recht

Uitkeren restant uitvaart na verwerping erfenis

Een jaar geleden is mijn moeder overleden. Zij had een uitvaartverzekering bij Dela. Ondanks dat we(mijn zus en ik) een complete, mooie en waardige uitvaart hebben geregeld is er nog een gedeelte van het te besteden bedrag overgebleven.
Dela wil dit restant bedrag naar ons overmaken. Moeder had schulden en stond onder bewind, waardoor wij de erfenis hebben verworpen. Kunnen wij aanspraak make ... Lees meer

ma
marco linschoten - 22 aug. 2019 om 12:56
Auto & vervoer
Fiets tegen brommobiel

Fiets tegen brommobiel

Goedemiddag,

onlangs is mijn broer, met zijn 45 km. auto (eigenlijk meer een brommer met een dakje) aangereden door een fietser. De fietser had handremmen die het volgens de bestuurder het niet deden. De schade aan zijn auto € 1.000,- volgens de dader zou hij niet verzekerd zijn. We hebben aangifte gedaan bij de politie maar die zeiden al meteen reken maar nergens op. Hoe kan ... Lees meer

ed
edosantos - 21 aug. 2019 om 09:57
Garantie & verzekeringen

Wie heeft ervaring met Dierenverzekering.nl?

Hallo,
Ik ben opzoek naar een zorgverzekering voor mijn hond. Nu kwam ik ook Dierenverzekering.nl (www.dierenverzekering.nl) tegen, zij bieden een voor mij interessante verzekering. Nu kan ik echter weinig vinden over dit bedrijf en vroeg mij af of mensen hier ervaringen hebben met deze verzekering. De website ziet goed en duidelijk uit, maar ze vertellen daarop ook weinig over henzelf. Lees meer