pe
door peentje Sep 24, 2014 om 14:35
Computers & telefonie

Hoe kan ik internetten op mijn tablet zonder wifi in de buurt.

Ik heb een tablet die ik wel eens mee zou willen nemen naar een plek waar geen internetaansluiting voorhanden is. (mijn moeder van 97!) Dus geen wifi of hoe dat allemaal heet.Wat kan ik doen om daar toch te kunnen internetten. Met andere woorden, is er iets wat ik er op aan kan sluiten zodat ik gewoon kan internetten op mijn tablet?

27681 27 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 15:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is alleen mogelijk als er ook een simkaart in je tablet kan worden gestopt.

Veel tablets bieden die mogelijkheid niet. En dan is er alleen internetbereik via Wifi mogelijk.

drevil
door drevil - Sep 24, 2014 om 15:40
222 Antwoorden / 14 Vragen

Indien u een android smartphone heeft, met een internet abonnement, kunt u zelf een wifi accespoint maken. De tablet maakt dan gebruik van de internetverbinding (3G / 4G etc) van de telefoon. De tablet en telefoon zijn dan met elkaar verbonden via een wifi signaal.

Ga naar Instellingen -> Netwerkverbindingen - > Meer netwerken - >Tethering en draagbare hotspot.

Het Dataverbruik gaat uiteraard van de databundel van uw mobiele abonement af. Hoe dichter de apparaten bij elkaar liggen, hoe beter de verbinding.

Hoe eea werkt met Apple weet ik niet.

ge
door gerboe - Sep 24, 2014 om 15:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw provider WiFi spots aan u ter beschikking stelt kunt u die gratis gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met Apple werkt dat ook en hetzelfde.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2014 om 18:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer je de tip van drevil volgt; vergeet dan niet dat het dataverbruik op 'n tablet aanzienlijk harder gaat. 1 gb stelt dan helemaal niets voor.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Of je nu ern mail leest of verstuurt, via je tablet of je telefoon, dat maakt echt geen verschil.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 24 sep 2014, 15:42]Als uw provider WiFi spots aan u ter beschikking stelt kunt u die gratis gebruiken.

De moeder van de Ts heeft geen internet, dus daar kan ook geen wifi hotspot zijn.

macwouter
door macwouter - Sep 24, 2014 om 18:37
825 Antwoorden / 9 Vragen

Als u thuis ziggo heeft kunt u gebruik maken van ziggo hotspots en kunt u internetten via ziggoklanten die bij uw moeder in de buurt wonen. Wel eerst thuis ziggo hotspot instellen.

pe
door peentje - Sep 24, 2014 om 19:25
15 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is me wel duidelijk dat het niet gaat lukken. Ik heb geen smartphone en ben ook geen klant van Ziggo dus: helaas pindakaas! Nogmaals erg bedankt ik heb nu in elk geval duidelijkheid.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 19:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=peentje schreef op woensdag 24 sep 2014, 19:25]Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is me wel duidelijk dat het niet gaat lukken. Ik heb geen smartphone en ben ook geen klant van Ziggo dus: helaas pindakaas! Nogmaals erg bedankt ik heb nu in elk geval duidelijkheid.
UPC heeft ook hotspots.

En anders is het inderdaad helaas pindakaas. Krijgt uw moeder ook niet de schok van de 21 ste eeuw ;-)
(elk nadeel heb zijn voordeel)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2014 om 19:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 24 sep 2014, 19:36]Krijgt uw moeder ook niet de schok van de 21 ste eeuw ;-)
(elk nadeel heb zijn voordeel)
Inderdaad mensendieopleeftijdzijn-pr0n moet je niet willen! ;-)

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2014 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=f.weele schreef op woensdag 24 sep 2014, 21:18]...
3) Indien de tablet over een 3G mogelijkheid beschikt, dan kun je een wifi-dongel(usb) aanschaffen met een simkaart.
m.vr.gr.
Als de tablet daarover beschikt hebt je natuurlijk helemaal geen dongle nodig, alleen een simkaart met internet in de tablet stoppen volstaat dan.

f.weele
door f.weele - Sep 24, 2014 om 21:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ tijger1, voor zover ik heb kunnen nagaan is er alleen een apk-bestand beschikbaar (android dus). Voor Apple ben ik zoiets nog niet tegen gekomen.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Sep 24, 2014 om 21:37
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@diumenge. neen, dat is niet waar. De tablet kan beschikken over een mogelijkheid tot het toepassen van een sim-kaart, of en dat is wat ik bedoelde, heeft de mogelijkheid (terug te vinden in de instellingen) om een 3G dongle met sim-kaart te gebruiken met een aansluiting via een OTG kabel (zit vaak standaard bij iedere tablet). Helaas zijn er niet zoveel android-tablets die deze mogelijkheid hebben.
m.vr.gr.

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2014 om 21:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je dat duidelijker opschrijven. Normaliter wordt met een tablet met 3G een tablet met ingebouwde 3G ondersteuning bedoeld, niet via een aparte dongle.

f.weele
door f.weele - Sep 24, 2014 om 21:59
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@diumenge; inderdaad 3G ondersteuning zowel met sim-kaart als met dongle.
Overigens was de 3G ondersteuning met dongle er veel eerder dan de mogelijkheid voor het plaatsen van een sim-kaart.
m.vr.gr.

macwouter
door macwouter - Sep 25, 2014 om 00:29
825 Antwoorden / 9 Vragen

In het verleden heb ik een Mifi in gebruik gehad via Vodafone en dat ging voortreffelijk goed. Ik gebruik nu mijn iPhone en Ziggo hotspot.

door 1953 - Sep 25, 2014 om 04:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Simpel Wi-Fi op de laptop (interim) uitschakelen middels de geëigende knop daarvoor.

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2014 om 06:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 25 sep 2014, 04:09]Simpel Wi-Fi op de laptop (interim) uitschakelen middels de geëigende knop daarvoor.En weer een antwoord wat voor 100% de plank misslaat.

ge
door gerboe - Sep 25, 2014 om 08:00
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 18:31][quote=gerboe schreef op woensdag 24 sep 2014, 15:42]Als uw provider WiFi spots aan u ter beschikking stelt kunt u die gratis gebruiken.

De moeder van de Ts heeft geen internet, dus daar kan ook geen wifi hotspot zijn.

WiFi hotspots zijn WiFi verbindingen van iedereen die in de buurt van moeder woont en die dezelfde provider heeft als de vraagsteller. Als iemand klant is van bijvoorbeeld UPC of Ziggo dan kun diegen gebruik maken van de modems van klanten die in de omgeving wonen. Geheel gratis.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

Dat is mij bekend, maar zoals gezegd moet de Ts dat dus thuis hebben en dat zal niet, anders had zij geweten dat zij daar elders gebruik van kan maken.

ge
door gerboe - Sep 25, 2014 om 10:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 sep 2014, 09:39]@gerboe

Dat is mij bekend, maar zoals gezegd moet de Ts dat dus thuis hebben en dat zal niet, anders had zij geweten dat zij daar elders gebruik van kan maken.

Maar de vraagsteller heeft toch een tablet. Dan heb je toch ook een internetaansluiting ;)

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien via Canal Digitaal? ;-)

pe
door peentje - Sep 25, 2014 om 11:31
15 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo allemaal, het is me inmiddels duidelijk geworden hoe het zit. Hartelijk bedankt voor alle reacties. Altijd fijn als mensen met je meedenken.

f.weele
door f.weele - Sep 25, 2014 om 15:42
1085 Antwoorden / 27 Vragen

er zijn toch nog wel mogelijkheden aanwezig;
[edit - redactie]

2) Is er een goede buur die zijn wifi signaal wil delen.
3) Indien de tablet over een 3G mogelijkheid beschikt, dan kun je een wifi-dongel(usb) aanschaffen met een simkaart.
m.vr.gr.

pi
door pieterwolters - Sep 25, 2014 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Neem moeders mee naar de plaatselijke Starbucks of McDonalds: daar heb je gratis wifi.

gk
door gkantelberg - Sep 26, 2014 om 14:38
8 Antwoorden / 0 Vragen

- Wifi spot van een telefoon die wel internet heeft vrijgeven (wel met wachtwoord) en hier op inloggen.
- In sommige tablets kan je een simkaartje stoppen, dan kan je gewoon een internet abonnement afsluiten en zo internetten.
- Gratis Wifi spots gebruiken van bijvoorbeeld Ziggo (als je ziggoklant bent)
- Dongel kopen en deze erin steken (ik weet niet wat voor poort je dan gebruikt of nodig hebt, zou je even moeten kijken)