empee
door empee Mar 13, 2018 om 21:48
Computers & telefonie

Hoe kan ik toetsenbord-instelling vastzetten?

Mijn nieuwe toetsenbord geeft steeds verkeerde tekens. Door op CTRL + Shift te drukken, is het probleem opgelost en komen de goede tekens. Maar als de pc uit is geweest, komen weer de verkeerde tekens op het scherm. Dan dus weer op Ctrl + Shift drukken.
De vraag is: kan ik die instelling ook ergens vastzetten, zodat de tekens na een herstart direct goed zijn?

15388 12 Rapporteer

empee
door empee - Mar 13, 2018 om 22:34
177 Antwoorden / 139 Vragen

Gerbera, dat heb ik nauwkeurig gedaan, maar dat Verenigde Staten blijft niet staan. Als ik weer kijk, is het weg en staat weer alleen Nederlands erop. Sterker nog > nu doet Ctrl samen met Shift ook niets meer.

gerbera
door gerbera Mar 14, 2018 om 09:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U moet bij Start, Instellingen de keuze Regio - Taal, vervolgens bij Land en Taal  Nederland instellen.  ff de link goed lezen, mogelijk dat u een "nieuw"toetsenbord moet toevoegen en het bestaande verwijderen..

gsm
door gsm Mar 14, 2018 om 17:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

En anders proberen via
Extra instellingen voor datum en tijd.
Taal: Invoermethode wijzigen.
Bij Nederlands op Opties klikken, of anders eerst een Taal toevoegen en Nederlands kiezen en dan Opties:
Verenigde staten Internationaal toetsenbord toevoegen.
Nederlands toetsenbord verwijderen.

tdmduc
door tdmduc - Mar 13, 2018 om 22:47
703 Antwoorden / 2 Vragen

Dit moet er rechtsonderin staan en dan is het goed.

marita5
door marita5 Mar 13, 2018 om 23:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

.@tdmduc , als je een andere taal toevoegd komt NLD op de taakbalk te staan , gebruik je alleen Nederlands word de invoerindicator automatisch uitgeschakeld , deze is dan niet te zien .Bij mij staat dit de invoerindicator ook niet op de taakbalk ..

gerbera
door gerbera Mar 14, 2018 om 09:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bij mij dus ook niet en kan het er met geen mogelijkheid opzetten.

marita5
door marita5 Mar 14, 2018 om 11:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , U krijgt de invoerindicator op de taakbalk te staan , alleen als u een taal toevoegd , anders niet . In het filmpje van @toonder word dit ook bevestigd

Cookies
door Cookies Mar 14, 2018 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij Windows 10: met rechtermuisknop klikken op de taakbalk, kies taakbalkinstellingen, kies syteempictogrammen in- of uitschakelen, zet invoerindicator aan.

marita5
door marita5 Mar 14, 2018 om 11:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 , ik heb in het filmpje van @toonder gezien , als de invoerindicator op aan staat , je dit alleen op de taakbalk te zien krijgt als je een taal / of een ander toetsenbord .toevoegd ., bij mij is het hetzelfde in Windows 8.1 . Als je alleen weergave taal Nederlands en Verenigde Staten internationaal gebruikt , krijg je de invoerindicator niet te zien.

Cookies
door Cookies Mar 14, 2018 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb echt maar 1 taalinstelling en door de invoerindicator in te schakelen wordt het zichtbaar op de taakbalk (gecheckt). Ik heb 'm trouwens altijd op 'uit' staan, want vind het niet nodig. Zal vanavond of morgen eens kijken op mijn oude laptop met Win 8.1

marita5
door marita5 Mar 14, 2018 om 11:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het getest , voeg ik een andere taal toe , dan zie ik de invoerindicator op de taakbalk . Verwijder ik de andere taal , dan word automatisch de invoerindicator uitgeschakeld .

Cookies
door Cookies Mar 14, 2018 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb het ook getest, zie mijn eerdere reactie. Zojuist even dat filmpje bekeken: is uit 2015 dus oude Win10 versie, blijkbaar daarna gewijzigd. Maar jij hebt Win 8.1 dus bij jou kan het anders zijn.

gerbera
door gerbera Mar 14, 2018 om 15:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83, u optie werkt staat nu NLD bij mij in de taakbalk.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2018 om 07:30
7181 Antwoorden / 3 Vragen

u kunt het beste het niet gebruikelijke toetsenbord verwijderen.
zie link @gerbera.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2018 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb u twee toetsenborden staan? Verwijder de verkeerde, zodat alleen 'Verenigde Staten (Internationaal) Qwerty' er nog staat. Hierdoor wisselt u namelijk niet meer per ongeluk van toetsenbordinstelling. U verwijdert een verkeerd toetsenbord door erop te klikken en vervolgens op Verwijderen te klikken.

(zie link gerbera)

empee
door empee - Mar 14, 2018 om 11:31
177 Antwoorden / 139 Vragen

TDMDUC bij die rode pijl staat niets bij mij. De speaker en de tijd-datum staan naast elkaar. Hoe krijg ik dat dan?

marita5
door marita5 Mar 14, 2018 om 11:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Empee , lees hier het antwoord van @carola.83 .

DOOR CAROLA.83 14 MRT. 2018 OM 11:16
12784 ANTWOORDEN / 34 VRAGEN

Bij Windows 10: met rechtermuisknop klikken op de taakbalk, kies taakbalkinstellingen, kies syteempictogrammen in- of uitschakelen, zet invoerindicator aan.

costnix
door costnix Mar 14, 2018 om 13:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die pijlen zijn door @tdmdud er bij getekend.

gsm
door gsm Mar 14, 2018 om 17:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Die taalindicator heb je niet nodig bij gebruik van één enkele taal en slechts één toetsenbord.

marita5
door marita5 - Mar 14, 2018 om 11:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Probeer dit eens :

Configuratiescherm --> Klok, taal en land/regio Invoermethoden wijzigen --> Klik bij Nederlands op Opties --> Verwijder *alle* invoermethodes behalve Verenigde Staten (internationaal) .
Verwijder ook alle talen behalve Nederlands.

Vervolgens links kiezen Geavanceerde instellingen en in het vervolgscherm aanklikken
'Taalinstellingen toepassen op het welkomstscherm, systeemaccounts en nieuwe gebruikersaccounts'

Bron : answers.microsoft.com

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2018 om 12:49
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@empee,
klik op start
klik op instellingen
klik op tijd en taal
klik op regio en taal (linkerkant)
klik op windows weergavetaal
klik op opties
dan moet  verenigde staten (internationaal) QWERTY tevoorschijn komen, zo niet dan toevoegen.

De andere digitale toetsenborden verwijderen. "voor zover aanwezig"
Wat u verwijderd is niet echt weg hoor maar u hebt er dan geen last meer van.
Succes.

empee
door empee - Mar 14, 2018 om 21:15
177 Antwoorden / 139 Vragen

Het is eindelijk gelukt om de tekens op het scherm te krijgen, die ook op de toetsen staan.
Bedankt allemaal en groetjes.

marita5
door marita5 - Mar 14, 2018 om 23:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Empee ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2018 om 10:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edrick3
door empee - 14 mrt. 2018 om 21:15
115 Antwoorden / 83 Vragen

Het is eindelijk gelukt om de tekens op het scherm te krijgen, die ook op de toetsen staan.
Bedankt allemaal en groetjes.

Mooi zo. En wat was nu de oplossing?