hehahi
door hehahi Feb 4, 2019 om 11:18
Computers & telefonie

Hoe kijk je Nederland 1 2 en 3 gratis?

Mijn analoge signaal van Ziggo stopt binnenkort (deze week). Op mijn slaapkamer keek ik altijd via dit signaal. Ter vervanging wil ik graag 'gratis' Nederland 1 2 en 3 kijken. Hoe sluit je dit aan?

40727 29 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 4, 2019 om 11:23
7182 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Feb 4, 2019 om 11:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, ik lees nergens dat de TS via tv op internet kijkt. Of zie ik (weer) iets over het hoofd?

Topantwoord

Thijs12
door Thijs12 - Feb 4, 2019 om 11:26
532 Antwoorden / Vragen

Met een free to air ontvanger voor digitenne bijvoorbeeld . XORO bijvoorbeeld. Ca € 30,00. Geen abonnement .

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2019 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stopt binnenkort.

Thijs12
door Thijs12 Feb 4, 2019 om 13:49
532 Antwoorden / Vragen

Mijn xoro ontvangt hevc. Dus blijft ontvangen. Nu Ned 1,2,3 en regionale TV. Plus veertig Duitse zenders vrij te ontvangen.

tdmduc
door tdmduc - Feb 4, 2019 om 11:27
703 Antwoorden / 2 Vragen

Een abbo kopen via KPN of een andere provider.

Voor zover ik kan nagaan is het analoge signaal na deze maand niet meer beschikbaar.

Volgens mij kan je hier ook kijken https://www.npostart.nl/live

Minder legale adviezen worden hier niet op prijs gesteld en dus ga ik die hier ook niet geven.

gerbera
door gerbera Feb 4, 2019 om 12:56
7359 Antwoorden / 14 Vragen

KPN is bezig met het veranderen van DIgitenne, hierop worden binnenkort alle zenders in HD ontvangen. Kosten zijn dan € 5,- per maand voor de huur van een andere ontvanger. Overige bestaande TV abo's zijn digitaal.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2019 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je de informatie wel gelezen die je van Ziggo hebt ontvangen? Je betaalt al jaren voor digitale doorgifte van 1, 2 en 3. Je kan gratis een simpele decoder krijgen van ZIggo voor de t.v. op je slaapkamer.

https://community.ziggo.nl/algemene-informatie-193

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2019 om 11:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als het analoge van het Ziggo kanaal via uw afstandsbediening, na kiezen van kanaal 14, (dan moeten we Ziggo voetbal kunnen zien); het niet doet, komt er een monteur langs om een kastje te plaatsen. Ik moet het morgen ook "proberen", lukt het niet dan 1200 bellen en dat "in de rij" voor het aan te sluiten kastje. Het kastje is gratis, werd me verteld. Dus het kijken ook.

ti
door titust Feb 4, 2019 om 14:01
15 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij werd het kastje vorige week (gratis) bezorgd. Humax 5500. Het (eerste) kastje is gratis (in bruikleen). Voorzien van zowel SCART als HDMI aansluiting en kabels. Coax uit TV in kastje pluggen, SCART (of HDMI indien mogelijk) in TV, via MENU op de afstandsbediening de instellingen ophalen, en dan kijken. Moet lukken.

tenormin
door tenormin Feb 9, 2019 om 14:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

De monteur is Donderdag j.l. geweest; had geen kastje nodig. Heeft alleen de oude aansluiting in woonkamer vervangen. En nu doet mijn huiskamer HD TV het niet meer, bevroren beeld, stokkende stemmen en knetterende geluiden. Zo blij mee. ☻

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2019 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar even bellen.

tenormin
door tenormin Feb 9, 2019 om 18:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard @tijger1, dinsdag aan de beurt. O.T. Toen ik wilde bellen lag heel Ziggo hier plat. Dus tel. t.v. wifi, pc. Merkte toen dat ik verslaafd was. ;-)

marita5
door marita5 - Feb 4, 2019 om 11:31
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hehahi ,

Als u al digitale tv heeft van Ziggo , lees dan hier .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/

billieboy
door billieboy - Feb 4, 2019 om 12:29
84 Antwoorden / 29 Vragen

Je kan gratis naar Ned 1,2 en 3 kijken via NPO start op je laptop , computer of mobel. Zo kan je ook gemiste programma,s bekjken.

Zo heb ik het gedaan sinds ik wist dat het analoge signaal van Ziggo zou verdwijnen.  ik heb toen Ziggo opgezegd omdat ik een Tele 2 internet abonnement heb. Daarmee bespaarde ik 18,70 per maand.

hcl swinkels
door hcl swinkels - Feb 4, 2019 om 13:04
1 Antwoorden / Vragen

mierlo

rebek
door rebek - Feb 4, 2019 om 13:11
228 Antwoorden / 97 Vragen

Aldus kpn: regel n oud boot of caran tv'tje met antene

holiday
door holiday Feb 4, 2019 om 20:03
102 Antwoorden / 12 Vragen

Jij bent zeker niet meer van deze tijd, analoge TV bestaat niet meer.

rebek
door rebek Feb 19, 2019 om 16:37
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik citeer KPN en daarbij. Waar haal je glasvezelkabel vandaan op 't water

hammond
door hammond - Feb 4, 2019 om 13:19
122 Antwoorden / 15 Vragen

Niets is gratis.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2019 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er van uitgaande dat je al een abo hebt bij Ziggo, dan staat in de mail die je hierover ontvangen hebt o.a.:

Kijk op alle tv’s haarscherp
Nadat het analoge tv-signaal stopt, kijkt u nog steeds gewoon tv via de kabel. Alles haarscherp, in digitale beeldkwaliteit. Mét 15 zenders erbij, inclusief Ziggo Sport. Uw abonnementskosten blijven hetzelfde.
We staan voor u klaar
Heeft u een vraag of hulp nodig? Of zegt u na deze verandering liever kosteloos op? Online zijn we dag en nacht open

Topantwoord

mo
door mof - Feb 4, 2019 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kastje met dvb-t2 en hevc (ook wel x.265) compressie versleuteling aanschaffen.

nu
door nuisje - Feb 4, 2019 om 14:16
6 Antwoorden / 2 Vragen

Via Ziggo is het mogelik een gratis kastje aan te vragen zodat je op de slaapkamer gewoon kan blijven kijken overgens maar voor een toestel bij midere toestellen kun je voor een paar centen per maand meerdere kastjes verkrijgen.

koekeloer
door koekeloer Feb 4, 2019 om 14:33
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo heeft geen gratis kastjes. 5 euro per maand is niet een paar centen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2019 om 14:30
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Naast de al gegeven antwoorden: een satelliet ontvanger waarmee niet alleen Ned. 1, 2 en 3 vriuj mee zijn te ontvangen maar ook BVN en vooral ook veel Duitse zenders die 'free to air' zijn. U heeft dan geen abonnement bij Canal Digitaal nodig. Dat komt eerst aan de orde als u de andere nl commerciële zenders wilt zien.  Ewen 'kampeer satellietset met schotel is niet zo duur maar ... u moet dan wel een schotel kunnen plaatsen met 'zicht op de satelliet'. sccam

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een satelliet ontvanger is al lang Ned1, 2 en 3 nietmeer gratis te bekijken.

koekeloer
door koekeloer - Feb 4, 2019 om 14:30
562 Antwoorden / 18 Vragen

Kijken via je PC / tablet / telefoon en dan streamen naar je TV.

Kees de Coo
door Kees de Coo - Feb 4, 2019 om 14:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

via een modum, met kaarje.

hehahi
door hehahi - Feb 4, 2019 om 15:23
57 Antwoorden / 70 Vragen

ik heb sinds een jaar Telfort glasvezel. Ziggo had het analoge signaal gewoon aan laten staan : ) Binnenkort dus niet meer. Zoals MOF meldt is een dvb-t2-kastje (wist niet dat het bestond) een optie. NPO 1 2 en 3 kun je dan gratis, minus aanschafprijs van de ontvanger, zien.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2019 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lekker handig om dat dan niet even te vermelden bij je vraag.

dokun
door dokun - Feb 4, 2019 om 15:28
152 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkst is om gewoon via de NPO Start App gratis NPO 1, 2 en 3 te casten met Chromecast naar je tv. Dan kun je gelijk de uitzendinggemist programma's ook bekijken en casten naar je tv..

Hajon
door Hajon - Feb 4, 2019 om 16:14
9 Antwoorden / Vragen

Met digitenne kunt u deze zenders gratis kijken. Als uw tv niet te oud is, is deze misschien al voorzien van een CI-slot. Dat is een gleuf van ca. 6 cm, waar een insteekkaart in past. Voor zo'n tv heeft u alleen maar een digitenne antenne nodig. Een insteekkaart is niet nodig, die is alleen voor de betaalde zenders. Bij tv's zonder CI-slot moet een externe decoder gebruikt worden.

Maar wel een waarschuwing. Momenteel is KPN bezig met met de uitrol naar een nieuw zendsysteem: DVB-T2, waardoor uitzendingen in Full HD mogelijk worden. De apparatuur voor de oude DVB-T wordt dan onbruikbaar. Ook voor de tv's met CI-slot moet dan een externe decoder gebruikt gaan worden. Voor betaaltelevisie is er slechts één decoder geschikt, die door Digitenne zelf wordt geleverd. Voor de gratis zenders is er vrije hardwarekeuze.
Via link hieronder kunt u zien wanneer uw regio aan de beurt is voor DVB-T2.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-rondt-uitrol-digitenne-naar-dvbt2-in-juli-af/

br
door brui0929 - Feb 4, 2019 om 17:11
634 Antwoorden / 10 Vragen

De publieke omroep is altijd te ontvangen zonder decoder of CI+ module.

jo
door jorisw - Feb 4, 2019 om 19:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon via de NPO app. Eventueel casten naar een Chromecast zodat je het op je TV kunt zien. Dat geeft een bijna oneindig beter beeld dan analoge TV in het verleden.

[edit] Ik zie dat dit antwoord al gegeven was. Toen ik het onderwerp 2 minuten geleden opende stonden er nog geen reacties... Een zoveelste glitch van deze site.

Pa
door Pannick - Feb 4, 2019 om 20:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Met een antenne van digitenne. NPO1, NPO2, NPO3, Lokale tv

gerbera
door gerbera Feb 4, 2019 om 21:34
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Is dat zo, de Digitene antenne heeft een voeding nodig en die komt vanuit de decoder. Dus het klopt ff niet wat u schrijft. Wel kunt u zonder insteekkaart NPO 1,2,3 tijdelijk nog ontvangen.

he
door henkie.penkie - Feb 6, 2019 om 09:37
149 Antwoorden / 0 Vragen

Hier begint het ge ouwe hoer weer, voor mensen die op dit moment Analoge tv kijken van Ziggo is niets aan de hand. Er wordt door ziggo  voor klanten een gratis decoder kastje aangeboden om de signalen digitaal over te zetten die je zonder smart-card kunt gebruiken om digitale televisie te kijken. Ook met tweede handse decoders die soms bij de kringloop winkels kunt kopen voor een appel en ei  is het mogelijk om digitale tv te kijken zonder smart-card. Alleen is het niet mogelijk om met een gekochte Media-box xl voorheen de "Horizon box" digitale tv te kijken die worden gelijk geblokkeerd of ze zijn al geblokkeerd omdat het abonnement en de huur hiervan zijn verlopen. Trouwens verkoop van de laatst genoemde box is strafbaar.

PvBaak48
door PvBaak48 - Feb 8, 2019 om 14:58
65 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder smartcard kun je gewoon NPO1,2 en 3 kijken , had nl dit aan de hand toen ik een nieuwe smartcard kreeg en was nog niet geactiveerd.

mo
door mof - Feb 8, 2019 om 19:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hi hehahi,

ja, dat is de vraag, via ziggo zou je een nieuwe tunerbox oeten aanvragen die dvb-t2 en verder hevc (ook wel h.265) compressie kan ontsleutelen. Die moet tussen je antenne of kabel en je tv of monitor worden aangesloten.

als je free to air wilt kijken zul je een aparte antenne daaraan moete. Koppelen.

zelf wacht ik af tot 12 februari, dan wordt bij ons het signaal omgeschakeld. Ik kijk via free t air met een usb stickje op de laptop en die aangesloten op een 27 inch computerscherm

ik moet ook op zoek naar een vervangende stick. Probeer het eerst bij bol.com: gewoon een paar bestellen en wat niet werkt terugsturwn. Tot ik er eentje heb die werkt.

ja
door januitgroningen - Feb 8, 2019 om 20:01
53 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan het ook doorlussen via je coaxkabel naar je slaapkamer. Begrijpt, dat je wel digitaal signaal hebt in je woonkamer. Dus doorlussen op het stukje kabel, dat na de decoder je televisie binnenkomt.

ja
door jan46 - Feb 9, 2019 om 14:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt de NOS 1, 2 en 3 live kijken via de internetsite van de NOS.
Eventueel kun je je laptop of pc koppelen met je tv als je een groter scherm wilt.
Voor alle andere mogelijkheden heb je een abonnement van een provider nodig.
Dat zal zo € 20 tot 30 per maand kosten.