jansje
door jansje Oct 28, 2011 om 12:33
Computers & telefonie

Hoe kom ik aan smsjes af?

Goedendag allemaal,

beetje vreemde situatie leg ik u voor, ik heb een abonnement bij Vodofone, al 2 maanden lang ( zo ver op de rekeningen) staan er smsjes op DIE IK ECHT NIET HEB VERZONDEN, ! Betaalde smsjes dus. Ook blijkt dat ik regelmatig naar mijn eigen huisnummer bel, en dat is ineens een betaald service nummer, de ene keer wel en de andere niet. Ik snap er niets meer van, heb al met Vodafone gebeld en gemaild, ik krijg ook netjes van de vorige maand geld terug, maar nu net krijg ik weer de rekening binnen, en wederom hetzelfde, ik heb die smsjes naar die service nummers opgezocht op google. 1 ding weet ik absoluut zeker, ik heb geen smsjes gestuurd naar 7171 en naar 3131, Ik heb nou een sms blokkade gedaan via internet. Maar ik zou zo graag willen weten, hoe dit in kan gebeuren, en hoe komen ze erbij ( als ik al naar huis zou bellen ) dat dat een service nummer is.
Even voor de duidelijkheid, IK BEN DE HELE DAG THUIS!
dank u wel vast voor het meedenken

844 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tu
door tuimkabouter - Oct 28, 2011 om 13:02
32 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb je een gsm waarop je applicaties kunt draaien, zoals Android?
Dan zou je een virus kunnen hebben. Dan kun je een virusscanner op Androidmarket downloaden.
Ik veronderstel dat je betaalde sms'jes hebt geblokkeerd via www.smsdienstenfilter.nl
Het is verstandig om ook het bellen van betaalde servicenummers te (laten) blokkeren.
Wat bedoel je met 'ik regelmatig naar mijn eigen huisnummer bel'? Als dat een 'vast' nummer is kan dat toch niet veel kosten?
Wel zag ik via Google, dat je via 7171 info over huizen kunt opvragen. Kijk maar op http://www.youtube.com/watch?v=VeiQKCNJES8

jansje
door jansje - Oct 28, 2011 om 13:53
131 Antwoorden / 14 Vragen
0

Hallo Tuinkabouter

ik heb een nokia niets speciaals erop, ja ik heb via smsdiensterfilter de alle sms diensten laten blokkeren.
Ik heb een abonnement voor € 7,95 per mnd. dat is 75 smsjes, en 250 minuten bellen. Ik dacht ook dat dat niets zou kosten naar een vast nummer, Maar bij Vodafone op de rekening staat, en als ik naar huis zou bellen gewoon dat het dus niets kost, en de andere keer betaal ik ineens voor naar huis bellen, dat het een service nummer is. Vorige maand heeft me dat al ongeveer € 10,00 meer gekost.
En ik heb geen huizen of iets dergelijks opgevraagd. Ik heb allebei die diensten niet eens gesmst. ik zal idd die nummers ook nog even apart laten blokkeren, dat is in ieder geval een goede tip
dank je wel

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 28, 2011 om 14:23
59 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ook een kwestie mbt facturen met Vodafone gehad. Het is -helaas- een kwestie van de langste adem hebben. Ik adviseer u, blijf mailen en blijf al uw oude mails in de nieuwe mails kopiëren. Uiteindelijk valt het kwartje bij Vodafone ;-)

jansje
door jansje - Oct 30, 2011 om 07:42
131 Antwoorden / 14 Vragen
0

ik heb ze inmiddels een mail gestuurd, en wacht op antwoord, tot zo ver vast all bedankt. laat het nog wel even weten, hoe het afloopt

jansje
door jansje - Oct 31, 2011 om 10:14
131 Antwoorden / 14 Vragen
0

Beste Linda

ik heb al 3 keer nu een mail naar uw adres gestuurd webcare.nl@vodafone.com.
Helaas krijg ik ze steeds retour, dat het email adres niet goed is?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 31, 2011 om 16:17
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Jansje,

Het e-mailadres klopt. Wat voor melding krijg je precies?

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone Webcare Nederland

jansje
door jansje - Oct 31, 2011 om 17:53
131 Antwoorden / 14 Vragen
0

Beste Linda

of je voert het goed email adres in, O jeetje wat is dit lekker dom van mij. Inmiddels de mail verstuurt

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 2, 2011 om 17:36
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jansje,

Ik vind het erg vervelend dat je overlast hebt ondervonden van een betaalde sms-dienst. Ik wil graag je klacht verder onderzoeken.

Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens: je mobiele nummer, klantnummer, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Stuur dit naar webcare.nl[a]vodafone.com (vervang [a] door @).

Gebruik deze tips om te voorkomen dat je in de toekomst te maken krijgt met ongewenste sms-diensten:

- Laat je mobiele telefoonnummer niet achter op een website waarop staat dat je kans maakt om iets te winnen.
- Door “OK” te sturen naar een viercijferig nummer abonneer je je op een sms-dienst. Doe dit alleen als je dit sms-abonnement ook daadwerkelijk wilt.
- Zodra je kosten voor ongewenste sms-diensten op je rekening ontdekt, stuur dan direct “stop” naar de viercijferige code waar je berichten van ontvangt.
- Je kunt je mobiele nummer kosteloos laten blokkeren voor betaalde sms-diensten via de internetsite www.smsdienstenfilter.nl.

Ik neem je klacht verder in behandeling zodra ik alle informatie heb.

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone Webcare Nederland

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer