orgelmuts
door orgelmuts Oct 24, 2014 om 16:24
Computers & telefonie

Hoe kom ik van Astromenda search af?

Elke keer als ik Google chrome opstart, opent er een extra tabblad met Astromenda Search.
Als ik vervolgens internetpagina's bezoek, komen er elke keer van die vervelende popups tevoorschijn met van die flikkerende boodschappen dat mijn pc op het punt van crashen staat, of dat ik de honderdduizendste bezoeker van een bepaalde site ben, ik wordt er een beetje simpel van.

2490 21 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Oct 24, 2014 om 16:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit maar even door, download die cleaner en start hem op.
Klik-> AdwCleaner

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2014 om 17:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Na het oplossen komt het voorkomen; blokkeer standaard, door middel van (een) extensie(s), alle scripts.
Kun je ook niet in de verleiding komen om overal 'ja' of 'ok' te klikken :-)

Maar goed bovenstaande is uiteraard off-topic, dat mag niet..

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 24, 2014 om 18:22
632 Antwoorden / 58 Vragen

@gompy2

AdwCleaner heeft niet geholpen helaas.
Ik vraag het van de week wel even aan mijn zwager, maar bedankt voor je reactie.

gompy2
door gompy2 - Oct 24, 2014 om 18:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Orgelmuts lees dit maar even door.

Klik-> Astromenda.com

Valt me toch weer tegen van dat AdwCleaner ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2014 om 18:33
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Orgelmuts,
Kijkt u eens in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen of u daar dat hinderlijke bestandje tegenkomt, zoja dan selecteren en verwijderen.
Succes, Vr. gr.

gompy2
door gompy2 - Oct 24, 2014 om 18:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

In dat verhaal op die site wordt Spyhunter aanbevolen, die zou ik maar niet nemen.
Probeer Malwarebytes maar eens.

gompy2
door gompy2 - Oct 24, 2014 om 18:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Google Chrome

Druk Alt+F en ga naar Hulpprogramma's --> Extensies.
Verwijder de naam van de besmetting en klik op Instellingen in het vak aan de linker kant.
Selecteer in de sectie “Bij Opstarten” een bepaalde pagina of set pagina's. Klik Instellen pagina's.
Verwijder de naam van de besmetting van de lijst, voeg een nieuwe homepagina toe en klik OK om de wijzigingen op te slaan.
Klik onder Zoeken op Beheer zoekmachines.
Verwijder de naam van de besmetting van de lijst en stel een andere standaard zoekmachine in.
Klik OK om de wijzigingen op te slaan en het menu te verlaten.

Dit is van die site die ik aangaf

komsja
door komsja - Oct 24, 2014 om 19:00
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@ orgelmuts
Heb dat probleem ook gehad en ben door vooral edrick3 goed geholpen en het probleem is toen door zijn/haar advies verholpen dus hoop voor u dat edrick3 uw vraag leest en dan is het snel opgelost.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 21:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, anderen die reageren heeft natuurlijk niemand ooit iets aan....

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2014 om 00:21
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:33]Hallo Orgelmuts,
Kijkt u eens in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen of u daar dat hinderlijke bestandje tegenkomt, zoja dan selecteren en verwijderen.
Succes, Vr. gr.

Hallo sjoppie,

Bij programma en onderdelen heb ik Astromenda al weggehaald en alle toebehoren, maar zodra ik Google chrome open, wordt toch nog steeds dat extra tabblad geopend.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2014 om 00:24
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:42]In dat verhaal op die site wordt Spyhunter aanbevolen, die zou ik maar niet nemen.
Probeer Malwarebytes maar eens.

Dat had ik vanmiddag inderdaad er op los gelaten, heeft ie mijn hele computer gescand, duurde een eeuwigheid, maar om alle bestanden te repareren/verwijderen, moest ik me registreren en dat was niet gratis. Heb ik dus niet gedaan.
In plaats dat ie voor het scannen aangeeft dat t wat gaat kosten, pfffffff

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2014 om 00:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:45]Google Chrome

Druk Alt+F en ga naar Hulpprogramma's --> Extensies.
Verwijder de naam van de besmetting en klik op Instellingen in het vak aan de linker kant.
Selecteer in de sectie “Bij Opstarten” een bepaalde pagina of set pagina's. Klik Instellen pagina's.
Verwijder de naam van de besmetting van de lijst, voeg een nieuwe homepagina toe en klik OK om de wijzigingen op te slaan.
Klik onder Zoeken op Beheer zoekmachines.
Verwijder de naam van de besmetting van de lijst en stel een andere standaard zoekmachine in.
Klik OK om de wijzigingen op te slaan en het menu te verlaten.

Dit is van die site die ik aangaf

@gompy2

Nou, ik heb t wel geprobeerd, maar ik kan het niet goed vinden.
Het lijkt er wel op dat die vervelende popups in elk geval niet steeds weer opduiken, alleen de site van Astromenda opent gelijk met Google Chrome.
Nou ja, ik vraag na t weekend wel of mijn zwager het kan oplossen, ik durf zelf niet teveel te rommelen op mijn pc.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 25, 2014 om 00:37
632 Antwoorden / 58 Vragen

@komsja

Inderdaad geeft Edrick3 vaak bruikbare antwoorden en heeft hij mij in het verleden ook goed geholpen, maar dat neemt niet weg dat ook anderen goede ideeën hebben ;-) dus Aurora1, als jij soms een oplossing hebt, dan houd ik me aanbevolen!
Ieder antwoord word door mij gelezen, dat sowieso.

Vr.gr. Wilma.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2014 om 01:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@wilma, of het de oplossing kan zijn weet ik niet maar je zou systeemherstel kunnen proberen naar een datum van toen dit probleem er nog niet was. Als het niets verandert kun je het herstel ongedaan maken.
Als het wel werkt dan kun je zodra een nieuw herstelpunt gemaakt wordt de oude herstelpunten verwijderen behalve het laatste.
Verder zou je in de browser nog AdBlockPlus kunnen installeren tegen reclame pop-ups: klik hier.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2014 om 02:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: als systeemherstel niet goed lukt zou je dat dan nog eens in veilige modus kunnen proberen.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2014 om 02:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog klik hier. Voor Chrome staat e.e.a. wat @gompy2 uitlegt nog met plaatjes ergens ongeveer halverwege de pagina.
In het filmpje komt Chrome na ruim 2 minuten aan bod, maar de plaatjes zijn eigenlijk wel vrij duidelijk.
Geen programma's van die pagina downloaden.

gompy2
door gompy2 - Oct 25, 2014 om 08:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Een goeie Aurora1.

Hier nog wat verwijderaars.
Eerst Malwarebytes.

Klik-> Malwarebytes-free
en
Klik-> Spybot - Search & Destroy
Spybot is gratis voor thuisgebruik.

komsja
door komsja - Oct 27, 2014 om 17:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@aurora1
Heb gezegd dat vooral(dus ook anderen)edrick3 me goed geholpen heeft omdat hij/zij, mij op dat moment een advies gaf wat voor mij op dat moment de makkelijkste uitleg was.

v
door v van gorkom - Oct 29, 2014 om 19:24
12 Antwoorden / 3 Vragen

ik had hem ook. ik heb bij firefox de add-on weggehaald. hij zat er gewoon tussen. ik gebruik ook explorer 9. De herstelpunten waren ineens weg. Dit ongemak zit in een temp map (users,mijn naam,appdata, local,temp) en veranderd elke keer van naam. Daarom kon ik hem niet vinden in het register Het heeft ook met gotsave of gosave te maken. Mijn computer is niet dezelfde meer. opnieuw windows erop als ik mij daartoe kan zetten. Spybot of andere progs werken niet. het is geen virus of malware. Er is een vink over het hoofd gezien bij iets instaleren.

mikail
door mikail - Nov 2, 2014 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkste is om malwarebytes te downloaden en te instaleren.
Haal de nieuwste updates op en vervolgens een scan uitvoeren.
Na de scan gevonden bedreigingen aanvinken en verwijderen.

je kan malwarbytes hier downloaden

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2014 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mikail,

Afgezien van het feit dat dat antwoord al gegeven is .... de link staat er ook niet.

Met vr.gr.