Li
door Lipkje Linda Sep 18, 2019 om 18:08
Computers & telefonie

Hoe kom ik van het betaalprobleem met hollandsnieuwe af?

Wie herkent het volgende en heeft een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb een telefoonabbonnement afgesloten bij hollandsnieuwe. Elke maand kost het mij minimaal een uur om de rekening te kunnen betalen. Automatisch incasso blijkt namelijk niet mogelijk. Niemand snapt hoe dat kan. Het maandelijks laten toesturen van betaalgegevens blijkt al net zo onmogelijk te zijn. Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom. Vervolgens krijg ik een medewerker aan de lijn die er niks van begrijpt. Lukt het mij niet om op tijd te betalen omdat de betaling geweigerd wordt, dan wordt mijn tel.nr. geblokkeerd en krijg ik een boete terwijl het toch eigenlijk niet mijn probleem moet zijn? Ik heb immers toestemming verleend voor een automatisch incasso? Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

5962 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2019 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neem eens contact op met je bank, misschien zit er een blokkade op ofzo.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 18, 2019 om 18:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Linda,

Ik neem aan,dat je een klantnummer en bankrekeningnummer van ze hebt.

Ik zou dan het maandelijkse bedrag persoonlijk overmaken.

Probeer ze eens een brief te sturen en vragen om de automatische incasso in orde te brengen.

justmeagain
door justmeagain Apr 10, 2020 om 00:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is geen goed idee. Dan komt de betaling zonder juist kenmerk binnen en zal deze in de administratie niet aan de klant te koppelen zijn. Klant ontvangt herinneringen of erger, dat gaat een onmogelijke situatie opleveren dus niet doen.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2019 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat er wel geld op uw rekening? Ga anders eens langs een telefoonwinkel.

va
door vanlotjegetikt - Sep 18, 2019 om 18:30
809 Antwoorden / Vragen

Staat er wel voldoende saldo op de betaalrekening.

aurora1
door aurora1 - Sep 18, 2019 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onderstaande staat op de website van Hollands Nieuwe:

“Een abonnement betaalt u iedere maand via automatische incasso. U kunt online bestellingen (toestel), openstaande facturen, of het opwaarderen van tegoeden met iDeal betalen”.

Dus met voldoende saldo op uw rekening moet het goed gaan, anders staat er niet genoeg op uw rekening.
U hoeft ze ook niet te bellen want u kunt alles via inloggen te weet komen en ook uw facturen inzien.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2019 om 23:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is het meest plausibele: niet voldoende saldo. Nooit gehoord dat het iemand een uur kost om een rekening te betalen. Bij mij, na inloggen (wat nu even meer tijd kost vanwege de nieuwe scanner - even wennen -) is het na 3 seconden gedaan. ;-)

Donuts
door Donuts Sep 19, 2019 om 10:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u nou eens zou lezen wat TS schrijft,  begrijpt u wellicht waarom zij er een uur mee bezig is. En Aurora met facturen inzien, wordt een factuur niet betaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 18, 2019 om 19:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk kunt u hier iets mee, zij het dat er wel een probleem lijkt te zijn omdat incassobetalingen wel degelijk mogelijk zijn bij Hollands Nieuwe. Zie ook: https://directsales.hollandsnieuwe.nl/ing_so  Zie ook dit https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/  en/of ook https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/rechten-en-plichten-providers

diumenge
door diumenge Sep 18, 2019 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat kan TS hier dan mogelijk mee?

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2019 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet de Ts met een ING voucher?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 10:09
16774 Antwoorden / 202 Vragen

In de eerste aanwijzing (ook al was er een link met ing) staat helder hetgeen ik aangaf: betalen via auto incasso is altijd mogelijk. (De inhoud niet gelezen? Dan nu toch maar een kopie van hetgeen in deze link staat.  M.a.w. eerst verder kijken met scherpe tijgerin ogen alvorens met dit soort reacties te komen).

over het abonnement

        )

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en daar dan die voucher voor gebruiken? Lees voortaan  zelf uw linken eerst voordat u ze plaatst.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 11:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het zijn de voorwaarden die bij die provider gelden, of je nu wel of niet toevallig ook een voucher van die provider voor benut. Is de hobbij ook 'zoeken van spijgers (spijkers/tijgers) op laag water'?

Ps. Als het alleen met een ing voucher mogelijk zou zijn om via automatische incasso te betalen ...... kwestie ????

hutch
door hutch - Sep 18, 2019 om 23:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ervan uitgaande dat u een consument bent: klacht indienen bij Hollandsnieuwe, zie art. 20 AV.

Komt u er dan nog niet uit, dan naar de Geschillencommissie stappen.

marita5
door marita5 - Sep 19, 2019 om 10:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lipkje linda ,

Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom.

Hoe kan ik mijn abonnementskosten betalen?

Je abonnement betaal je elke maand vooruit via automatische incasso.

Is de automatische incasso mislukt? Dan proberen we het nog een keer. Lukt de incasso wederom niet? Dan stellen wij je per e-mail of sms op de hoogte.

Bekijk en betaal je openstaande betaling in mijn hollandsnieuwe

Donuts
door Donuts - Sep 19, 2019 om 10:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat er hier mensen zijn die niet verder komen dan: er zal niet voldoende saldo zijn.

Het heeft niets te maken met onvoldoende saldo op de rekening. Ik heb datzelfde probleem ooit eens gehad met KPN, keer op keer mislukte de incasso. Uiteindelijk bleek dat het fout zat aan de kant van KPN. De oude opdracht moest door hun volledig verwijderd worden en opnieuw worden ingevoerd. Probleem was toen opgelost.

Bij NPO Start Plus lukte het ook niet. Na 3 maanden heb ik het abonnement maar beëindigd.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2019 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2019 om 21:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kom ik van het betaalprobleem met hollandsnieuwe af?

Als er geen oplossing komt dan maar overstappen naar een andere provider☺

pino123
door pino123 Sep 20, 2019 om 09:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

En worden de openstaande rekening opeens wel voldaan? Onzinnig antwoord

gerbera
door gerbera Sep 20, 2019 om 11:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Eerder een onzinnige reactie, de TS probeert netjes te betalen maar heeft problemen met de automatische incasso. En als dat gedonder blijft is overstappen de enige oplossing. Dus volgende keer nog maar eens goede het topic lezen.

Donuts
door Donuts Sep 20, 2019 om 11:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Alsof het mislukken van a.i.'s een reden is om kosteloos je contract voortijdig te beëindigen. De volgende keer maar eens goed nadenken voordat u een vraag beantwoordt.

gerbera
door gerbera Sep 20, 2019 om 11:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waar schrijf ik dat er vroegtijdig het contract opgezegd moet worden. Denk dat de TS verstandig genoeg is om dat in de gaten te houden. Volgende keer maar ff goed lezen wat ik schrijf.

Donuts
door Donuts Sep 20, 2019 om 11:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U geeft dus adviezen waar iemand 1 of 2 jaar later pas wat aan heeft. Ik zal proberen dergelijke topadviezen te onthouden... Gegroet.

gerbera
door gerbera Sep 20, 2019 om 13:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens u moet de TS dan maar aan blijven klooien met die "haringboer" En u heeft een glazen bol waarin u kan zien hoe lang het abbo van de TS (nog) loopt. Maar als u een beter advies heeft vermeld dit dan, uw vergelijk met KPN helpt de TS niet echt.

va
door vanlotjegetikt - Sep 20, 2019 om 09:39
809 Antwoorden / Vragen

Waarom kunt u niet betalen met een opdracht automatische Incasso. Wat geeft Hollandse Nieuwe als antwoord als u deze vraag stelt?

gerbera
door gerbera - Sep 21, 2019 om 15:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Op het gevaar af dat er commentaar komt, van de vaste commentatoren, een vraag. Staat per abuis mogelijk het nummer van de "haringkar", door wat voor oorzaak dan ook, geblokkeerd bij uw internetbankieren?.

marita5
door marita5 Sep 21, 2019 om 16:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Beter een vraag stellen dan het onderlinge gehakketak waar een vraagsteller geen bal aan heeft . Lijkt hier de halve tijd een kleuterklas
Zie ook deze link , was in 2014 https://www.klacht.nl/automatische-incasso-lukt-niet-schuld-wordt-naar-mij-geschoven/

Pa
door Paullie - Apr 9, 2020 om 20:43
1 Antwoorden / Vragen

Dit is een moeilijk probleem. Ik zit met hetzelfde. Vele mensen denken dat het aan ons ligt. Dat we niet genoeg saldo hebben of dat het aan de bank ligt.
Het zit zo. Hollandsnieuwe gaat ineens over op een andere bankrekening. Informeert de klant niet. Stuurt vervolgens de klant een mail dat hij in gebreke is gebleven en bij niet tijdig betaling wordt afgesloten. Als je dit dan probeert op te lossen lukt dit niet. Hollandsnieuwe legt voortdurend de schuld bij jou. Het enige wat je dan nog kunt is opzeggen.

Thijs12
door Thijs12 Apr 10, 2020 om 00:37
522 Antwoorden / Vragen

Je schrijft dat Hollands nieuwe overgaat naar een andere bankrekening? Maar als je een bedrijf toestemming geeft voor automatische incasso hoef je toch alleen maar je eigen rekeningnummer op te geven. Gaat dit over een normale grootbank of N24 of knab?

va
door vanlotjegetikt Apr 10, 2020 om 08:49
809 Antwoorden / Vragen

Bij een nieuw rekeningnummer waar een incasso opdracht op zit krijgt de klant een schrijven dat de ontvangende partij een nieuw rek nr heeft en dat er verder geen acties nodig zijn.
Wat wel moet worden aangepast als de betalende partij met een PO betaalt, maar dan is nog steeds de betalende partij zelf verantwoordelijk voor de aanpassing.

Pa
door Paullie Apr 12, 2020 om 00:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik betaal al jaren probleemloos via automatische incasso voor 2 telefoons. En opeens gaat dit niet meer voor beide telefoons  zonder dat ik iets veranderd heb. Zij doen een wijziging en vervolgens ben ik voor HollNieuwe een wanbetaler. Een oplossing is dan niet mogelijk. Wat een eigenwijze halsstarrige telefoniste's. Niet mee te praten.

va
door vanlotjegetikt Apr 12, 2020 om 09:26
809 Antwoorden / Vragen

Als dit probleem zich voordoet bij elk klant  dan is deze provider snel failliet want er kom geen geld binnen.
Waarom kan er niet meer geincasseerd worden buiten het welbekende probleem van onvoldoende saldo??

diumenge
door diumenge Apr 12, 2020 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zit ook bij HN en heb het eens even opgezocht. Tot en met vorige jaar werd er vanaf een ABN AMRO nummer geïncasseerd en sinds eind vorig jaar vanaf een ING nummer. Die rekeningnummerwijziging had ik niet opgemerkt en is dus ook zonder problemen verlopen. Speelt dat probleem sinds december 2019?

Pa
door Paullie Apr 12, 2020 om 23:47
1 Antwoorden / Vragen

Ja dit probleem speelt sinds december 2019. De ene telefoniste zegt; het ligt bij uw bank. De rabobank. Niet dus. De ander telefoniste zegt; wij lossen dit op. Niet dus. De volgende telefoniste zegt; het probleem ligt bij mij. Enz.