co
door cornelis1953 Jun 3, 2019 om 12:51
Computers & telefonie

Hoe kom ik van Pretium af

Goedemiddag.
Wij zijn over op glasvezel alles van Caiway.
Maar nu weigert Pretium ons deze overstap.
Wil graag mijn oude nummer behouden.
Heb wel even een tijdelijk nummer van Caiway maar dat schiet niet op.
Krijg nog wel de rekening van Pretium aan het einde van de maand.
Die heb ik wel geblokkeerd.

wij zien u andtwoord graag tegemoet.



5031 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

no
door nokkie - Jun 3, 2019 om 13:01
14 Antwoorden / 0 Vragen
1

Is ook niet slim om eerst een nieuw contract aan te gaan voor uw het oude heeft opgezegd.

In het verleden zijn wij jarenlang klant geweest bij Pretium. Omdat wij over gingen op KPN opgezegd bij Pretium met een maand opzegtijd.

KPN adviseerde ons om bovenop de maand opzegtijd een maand extra af te nemen bij Pretium zodat KPN voldoende tijd had alles over te zetten.

Die overstap is daarop prima verlopen geen enkel probleem als je maar de juiste weg bewandeld!

panter22
door panter22 - Jun 3, 2019 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen
1

Heb je Pretium niet opgezegd?
https://www.pretium.nl/Contact/Contact
Ook al heb je opgezegd, dan nog krijg je een afrekening. Blokkeren kun je beter niet doen, want zolang het abonnement loopt moet je betalen. 
Als je je nummer niet mag behouden, dan zul je een ander telefoonnummer van Caiway moeten hebben.

marita5
door marita5 - Jun 3, 2019 om 13:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1
ne
door neodutchio - Jun 3, 2019 om 14:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Waarom wordt deze overstap geweigerd. Zonder juiste informatie is het gokken en zal niemand u goed kunnen beantwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2019 om 14:52
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

Als al gemeld: u bent klaarblijkelijk overgtestapt naar een andere aanbieder zonder dat u eerst de vorige heeft opgezegd.
Ik meen er dan tevens vanuit te mogenj gaan dat vanuit Caiway niet is aangegeven dat zij de overstap zullen regelen.

Normaliter wordt een overstap niet geweigerd maar er kan wel een contractuele reden zijn waarom men bij Pretium 'moeilijk doet'.
Kijk m.b.t. het nummerbehoud bij deze link: https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen naast de info die u al van @MARITA5 kreeg. In beginsel heeft u recht op nummerbehoud!

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2019 om 14:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Onverstandig om te betalen rekeningen te blokkeren. Daarmee maakt u voor uzelf extra kosten (aanmaningen etc.).
Is uw abonnement bij Pretium wel op de juiste wijze opgezegd (met bevestiging)?
Wat is de reden van het “weigeren van de overstap”?

ma
door malty Jun 3, 2019 om 18:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@cornelis1953     Wij zien uw antwoord ook graag tegemoet.

ed
door edosantos - Jun 3, 2019 om 18:21
16 Antwoorden / 1 Vragen
2

Voor nummerbehoud moet je volgens mij juist niet opzeggen bij je oude provider, want dan loop je kans je nummer voorgoed kwijt te raken. Je moet dan bij de nieuwe provider (Caiway dus) aangeven dat je nummer van je oude provider mee wilt nemen. De nieuwe provider regelt dan het nummerbehoud én de opzegging bij de oude provider.

gsm
door gsm Jun 5, 2019 om 20:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Naar mijn mening heel juist opgemerkt.

sira
door sira - Jun 3, 2019 om 18:39
2322 Antwoorden / 24 Vragen
0

Kan het zijn dat uw contract bij Pretium nog niet is afgelopen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer