pi
door pieterdina Sep 5, 2020 om 12:29
Computers & telefonie

Hoe koppel ik mijn harde schijf aan mijn ipad

hoe koppel je een externe schijf aan een Ipad ( 5de generatie) ik ben al aan het googelen geweest, kom uit op de apple site, maar weet niet welke ik hebben moet
mijn bedoeling is om mijn foto's op mijn ipad rechtstreeks op de harde schijf met gewone usb te zetten, zonder tussenkomst van mijn laptop
graag antwoorden in begrijpelijke taal, aangezien ik niet zo technisch ben
bij voorbaat mijn dank

6685 6 Rapporteer

Tr
door Trostomaat - Sep 5, 2020 om 13:19
239 Antwoorden / Vragen

Antwoord: met de juiste kabel. Dat zal waarschijnlijk een zgn. Lightning-naar-USB-kabel zijn.
Check of de poort op de iPad inderdaad van het Lightningtype is.

Via de bestanden app van de Ipad zou je dan moeten kunnen zien wat op de externe harde schijf staat en kun je bestanden uitwisselen.

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2020 om 13:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier staat een artikel daarover: www.appletips.nl/externe-schijven-koppelen-ios/

Je zal inderdaad minimaal lightning naar USB kabel nodig hebben, zoals hierboven al opgemerkt.

pi
door pieterdina - Sep 6, 2020 om 14:22
38 Antwoorden / 33 Vragen

bedankt voor uw reactie, maar heeft de harde schijf dan geen eigen stroomvoorziening nodig? dit heb ik ook ergens gelezen nl

diumenge
door diumenge Sep 6, 2020 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt aan het type externe harde schijf. Als dat het geval is dan zou er een adapter voor de stroom bij moeten zitten of een dubbele USB aansluiting, moderne externe harde schijven volstaan vaak met de stroomvoorziening vanuit de USB poort. Dus dat zou bij lighting dan ook het geval moeten zijn.

pi
door pieterdina Sep 6, 2020 om 15:20
38 Antwoorden / 33 Vragen

er zit geen adapter bij voor stroom, ik zet hem nu met usb aan de laptop, maar hier wil ik dus vanaf, moet eigenlijk rechtstreeks via de ipad

diumenge
door diumenge Sep 6, 2020 om 15:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En er is inmiddels aangegeven hoe dat te doen...

Als de HDD via de laptop geen extra stroomvoorziening nodig heeft, dan zal dat via de iPad ook niet nodig zijn. Volgens dit artikel heeft lightning ook een stroomvoorziening: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lightning-connector

pi
door pieterdina Sep 6, 2020 om 15:32
38 Antwoorden / 33 Vragen

bedankt!

ma
door malty - Sep 6, 2020 om 20:16
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U zult een powerhub nodig hebben want de iPad zal niet genoeg vermogen geven.
Zie eens https://www.youtube.com/watch?v=B4EgoORn-Wg

john devries
door john devries - Sep 7, 2020 om 12:25
216 Antwoorden / Vragen

Dat lukt niet . Gebruik de laptop als tussenstap

diumenge
door diumenge Sep 7, 2020 om 13:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onderbouw eens waarom dat niet zou kunnen?

pi
door pieterdina Sep 7, 2020 om 14:55
38 Antwoorden / 33 Vragen

heb nu een lightning to usb camera adapter aangeschaft, maar dit wil dus niet, de ipad zegt dan, dit aangesloten accessoire is niet beschikbaar, gebruikt te veel stroom, dus dit gaat zo niet werken, helaas

john devries
door john devries Sep 7, 2020 om 19:29
216 Antwoorden / Vragen

DIUMENGE

Ik ben geen vragensteller en jij ook niet in dit geval dus waarom zou ik voor jouw onderbouwen waarom ik denk dat het niet rechtstreeks kan opeen USB ssick etc zonder een speciale adapter.Dus geef  jij maar antwoord op de vraag hoe het wel kan zonder adapter dan weet ik ook hoe het wel kan.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2020 om 19:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat we aan 'ik denk dat het niet kan' niets hebben.

john devries
door john devries Sep 7, 2020 om 21:25
216 Antwoorden / Vragen

DIUMENGE "Omdat we aan 'ik denk dat het niet kan' niets hebben".Hoezo we ? Nou het is beter dan helemaal geen antwoord geven ,tenzij jij het plaatsen van een nietszeggende link en door TS reeds is aangegeven , dat de door hem gekochte adapter niet werkt een goed antwoord vindt.Volgende keer beter mijn antwoord lezen ,dan kraam je naderhand met alle respect , geen onzin uit.Speciaal voor jouw dan nogmaals als antwoord ,EEn laptop gebruiken is de beste en goedkoopste methode.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2020 om 21:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"We", omdat deze vragen en de antwoorden ook door anderen worden gelezen.

"EEn laptop gebruiken is de beste en goedkoopste methode." Leuk... alleen geeft TS aan de laptop niet meer te willen gebruiken en niet opzoek te zijn naar de goedkoopste methode...

De adapter werkt daarnaast prima, alleen voor de stoomvoorziening is er nog een powerhub nodig.

Jij daarentegen beweert zéér stellig dat het niet lukt, terwijl het tegendeel waar is. Dat blijkt namelijk uit die, volgens jou, nietszeggende link.

Vervolgens geef je aan "Ik ben geen vragensteller en jij ook niet in dit geval dus waarom zou ik voor jouw onderbouwen waarom ik denk dat het niet rechtstreeks kan opeen USB ssick etc zonder een speciale adapter.Dus geef  jij maar antwoord op de vraag hoe het wel kan zonder adapter dan weet ik ook hoe het wel kan." Dat heb ik al aangegeven. Anderen hebben dat nog aangevuld met het de benodigde powerhub. Grappig is verder ook dat  nergens staat dat het rechtstreeks kan en/of het zonder adapter kan. Lezen kan je dus ook al niet.

tdmduc
door tdmduc - Sep 7, 2020 om 15:09
704 Antwoorden / 2 Vragen
pi
door pieterdina Sep 7, 2020 om 15:19
38 Antwoorden / 33 Vragen

maakt het nog uit welke powerhub je gebruikt, zoals ik al schreef heb er weinig verstand van

tdmduc
door tdmduc Sep 7, 2020 om 15:32