ni
door nitwitje Jun 14, 2016 om 10:03
Computers & telefonie

Hoe krijg ik het google icoon op het scherm

ik wil het google icoon op  mijn bureaublad plaatsen maar   dat lukt  niet . kan iemand deze nitwwit helpen.
met dank     nitwitje

36478 5 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 14, 2016 om 10:29
423 Antwoorden / 4 Vragen

Welke windows?

u wilt een snelkoppeling naar een app of naar de Google-pagina of wilt u gewoon de afbeelding van Google als bureablad
Bij een link naar Google pagina: welke browser (Internet Explorer, Firefox, Chrome)

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2016 om 10:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat je het hebt over een snelkoppeling op je bureaublad naar de Google search pagina? Waarom zou je dat willen? Je kunt vanuit iedere browser gewoon een zoekopdracht geven. Het nut daarvan ontgaat mij dus.

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2016 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De meeste browsers (waaronder Internet Explorer) kunnen een snelkoppeling naar een webpagina op het bureaublad plaatsen, simpelweg door het icoontje in de adresbalk (vlak voor het internetadres) met de muis naar het bureaublad te slepen. Helaas heeft Microsoft Edge (de standaard browser van Windows 10) deze optie niet. Wilt u toch een webpagina als snelkoppeling voor Edge op het bureaublad plaatsen, klik dan met rechts op het bureaublad, optie Nieuwe, Snelkoppeling, geef de locatie %windir%\explorer.exe microsoft-edge:http://www.schoonepc.nl op (vervang het websiteadres door die van de door u gewenste website) en geef in het volgende scherm de gewenste naam op. Het Verkennericoontje van de aangemaakte snelkoppeling is te wijzigen in die van Edge door er met rechts op te klikken, optie Eigenschappen, knop Ander pictogram en de bestandsnaam %windir%\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge.exe op te geven. Edge kan webpagina’s overigens wel eenvoudig als snelkoppeling toevoegen aan de werkbalk Favorieten (knop met de ster) of aan Start (knop Meer acties, optie Deze pagina aan Start vastmaken).

(Bron:schoonepc)

pi
door pieterwolters - Jun 14, 2016 om 20:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of wil je een shortcut naar Google Chrome?