simon55
door simon55 Apr 19, 2016 om 16:38
Computers & telefonie

Hoe kun je met windows 10 de vensterkleur aanpassen t is nu hopeloos wit

Met instellingen lukt t niet

14292 16 Rapporteer

gsm
door gsm - Apr 19, 2016 om 17:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Edge kun je via de instellingen een donker thema kiezen.
In Office365 kan dat via het Bestand menu en Accounts ook.
Er zijn wel tips op het internet te vinden. Die gaan over thema's die je moet downloaden en registerinstellingen die je moet aanpassen.
Via toegankelijkheid is er wellicht ook iets mogelijk, bijvoorbeeld om de verkenner wat minder wit te maken.

simon55
door simon55 - Apr 19, 2016 om 17:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ GSM
Bedankt voor je antwoord maar dat had ik ook al gedaan maar wordt er niet beter op

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2016 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, mooi wit, is niet lelijk toch?;-)

Via instellingen lukt het wel, hoor. Instellingen - persoonlijke instellingen - thema's - thema-instellingen . Daar onderaan zie je 'kleur' in het scherm staan, daar kun je een andere kleur kiezen.

simon55
door simon55 - Apr 20, 2016 om 11:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@carola83

Ook dat al gedaan maar t blijft wit de enige kleur die veranderd is van de taakbalk

koekeloer
door koekeloer - Apr 20, 2016 om 11:13
562 Antwoorden / 18 Vragen

Even opnieuw Windows vanaf het begin installeren.

simon55
door simon55 - Apr 20, 2016 om 11:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@koekeloer

Ik heb windows 10 met n schone installatie gedaan

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2016 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@simon55: wat voor kleur heeft je achtergrond? Gebruik je een thema? Of een foto?

capteam
door capteam - Apr 20, 2016 om 12:52
43 Antwoorden / 0 Vragen

Welke Windows versie heb je? Als je nog met 10240 zit (de versie die vorig jaar juli is uitgekomen) dan kun je de vensters inderdaad niet van kleur laten veranderen. Na de update van november jl. is dit wel mogelijk dit is versie 10586. Je kunt dit opvragen door WINDOWS+R te doen en dan winver te typen en dan op enter te drukken.

De meest recente versie is 10586.218.

Succes!

Ma
door Mat Matheij - Apr 20, 2016 om 13:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft mogelijk een upgrade gedaan vanaf een ander besturingssysteem en gaandeweg is er iets misgegaan. Wanneer recentelijk kunt U nog terug naar het vorige. In het algemeen betekent een wit scherm een niet geaccordeerde versie. Mvrgr.

Ma
door Mat Matheij - Apr 20, 2016 om 13:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Addendum Windows 10 is in principe gratis en bij reservering te verkrijgen bij upgrading van Windows 7 en 8 versies. Een schone gratis installatie lijkt derhalve niet mogelijk. Dan zal de betaalde versie moeten worden aangeschaft hetzij een geldige sleutel verwerven. Je kunt dus niet zonder kosten van XP/Vista naar 10. Bij installatie is het overigens slechts aan te bevelen de virusscanner te verwijderen en te herinstalleren. Mvrgr.

gsm
door gsm - Apr 20, 2016 om 15:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor de duidelijkheid:

Als het klopt wat ik denk en in de vraag lees, dan gaat het hier niet over de normale achtergrond van het Windows 10 bureaublad (kleur of afbeelding e.d.), maar om de achtergrond van een venster. Vermoedelijk gaat het met name om de witte achtergrond in het venster van de Windows Verkenner.

danath
door danath - Apr 20, 2016 om 16:37
88 Antwoorden / 1 Vragen

Als het wit te helder is; Ga naar cofiguratiescherm, energiebeheer, onderaan het venster zit een schuifbalk, die naar behoefte verplaatsen.
Zo heb ik het bij mij naar tevredenheid kunnen oplossen.

endemion
door endemion - Apr 20, 2016 om 16:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeet trouwens ook niet om de spionage practijken van microsoft aan te pakken.
https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw&feature=youtu.be

Naast de zaken die je dus handmatig uit kunt zetten blijft er toch nog een hoop spionage activiteit van toepassing. Daarvoor zijn dus tools ontwikkeld die daar een stop toe roepen.
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

Het voordeel van deze is dat die ook een functie heeft die steeds bij het opnieuw opstarten checkt of die spionage activiteiten nog steeds geblockt zijn. Het kan bv voorkomen dat na een update bepaalde zaken gereset worden. Met die checker functie hoef je dus niet steeds na te gaan of je nog beveiligd bent tegen Microsofts inmening in je privesfeer. Let wel dat je de installer versie gebruikt anders ontbreekt die checker functie alsnog.

simon55
door simon55 - Apr 20, 2016 om 17:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor t meedenken maar de oplossing van capteam is de juiste ik had de vorige versie erop staan en nu de juiste en werkt prima thank you

gsm
door gsm - Apr 20, 2016 om 20:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dus werd toch de bureaubladkleur bedoeld en niet de vensterkleur zoals in de vraag gesteld is.

Toelichting voor de volgende keer:
Het bureaublad beslaat altijd het hele beeldscherm.
Een venster (window) kan een deel van het bureaublad, of naar wens ook het volledige bureaublad bedekken.
Er zijn meerdere vensters (windows) per bureaublad mogelijk, vandaar ook dat de naam van het besturingssyteem Windows is.

Sinds Windows 10 zijn er ook meerdere bureaubladen mogelijk, ook al werkt dat nog lang niet zo mooi als bij linux waar dat al jaren heel gewoon is.