ae
door aew Mar 27, 2006 om 21:07
Computers & telefonie

Hoe lang gaat een draadloze muis mee???

Hallo, ik heb nu iets meer dan 3 jaar een logitech draadloze muis met zo'n balletje. Tot voor kort geen enkel probleem, maar het is nu echt hopeloos. Het lijkt soms alsof het balletje zover afgesleten is dat ie te diep in de muis ligt en dus geen reactie meer van het pijltje op het scherm (ondanks de zwaartekracht, die het balletje toch op de ondergrond doet liggen??). De zijwieltjes in de muis hebben we helemaal schoongemaakt, we hebben er nieuwe batterijen ingedaan, de usb-aansluiting gecontroleerd, de afstand tot de ontvanger kleiner gemaakt, maar niets helpt. Heel soms kunnen we nog wel naar links en naar boven maar niet meer naar rechts of naar onder. Wie weet of dit ligt aan "ouderdom" van de muis of aan iets anders???

6637 4 Rapporteer

tr
door trappist - Mar 27, 2006 om 21:40
240 Antwoorden / 0 Vragen

Een muis heeft in principe een erg lange levensduur, echter, problemen worden vrijwel altijd veroorzaakt door vuil en stofophopingen op essentiele onderdelen. De bewegingen van uw muis worden aan de electronica doorgegeven via die "zijwieltjes", dus daarin moet toch de oorzaak worden gezocht, d.m.v. sensoren geven die de bewegingen van de bal door, en waarschijnlijk zijn deze sensoren toch nog niet geheel schoon of misschien wel defect door het schoonmaken. Een zgn. optiche muis heeft deze bewegende delen niet meer, misschien is dat een oplossing.

henson
door henson - Mar 27, 2006 om 21:53
338 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij zat er destijds vijf jaar garantie op de draadloze muizen van Logitech; heb je de kassabon nog?

ha
door hanszoet - Mar 28, 2006 om 10:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Trappist heeft helemaal gelijk: contactjes schoonmaken, maar ook het muisballetje. Hoe schoon het werkoppervlak ook lijkt, er komen altijd stofdeeltjes op de muisbal. Dus balletje eruit halen, goed afwassen in een schoon sopje en even laten drogen. En dat schoonmaken uiteraard periodiek doen...
Maar met een optisch muisje ben je van die rompslomp af en het werkt veel nauwkeuriger.

henson
door henson - Mar 28, 2006 om 10:43
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo AEW,

Natuurlijk is een optische muis een veel beter alternatief en als je overweegt er een aan te schaffen neem er dan een die met een laadstation; dan hoef je geen batterijen te kopen/verwisselen.

Maar dat was je vraag niet of wel? Ik heb het nog eens voor je nagezocht en inderdaad: op de Logitech MouseMan Wheel zit vijf jaar garantie! Probeer echter eerst zelf de storing te verhelpen, achter in de handleiding staan verschillende probleemoplossingen.

Een van de genoemde oorzaken kan zijn dat er storing met de radio ontvangst kan zijn door een groot metalen voorwerp of storing door de monitor etc.

Neem anders kontakt op met Logitech Benelux te Nijmegen of via www.logitech.com