we
door weggeweest Jun 14, 2011 om 18:52
Computers & telefonie

Hoe lang moet een printer mee gaan

ik heb een Canon Pixma MP620 ben nog bezig met mijn derde set cartridge's de printer is nog geen twee jaar oud was vandaag even wat aan het uit printen toen ik de fout melding kreeg B200 en dat was netspanning er af en kontakt met sevicecenter op nemen dus bij deze gedaan en nu blijkt het is een fout in het moederbord of procesor voor aansturing printkop kosten konden oplopen maar hij kon niet zeggen tot hoeveel dat moesten ze dan eerst bekijken en vielen ze dan voor mij tehoog moest ik gewoon 37 euro betalen voor onderzoekkosten

de printer staat in een computerkast en is alleen ingeschakelt als er geprint moet worden

16657 13 Rapporteer

picone
door picone - Jun 14, 2011 om 20:07
55 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook een Canon printer, ca. 9 jaar, echter ik heb nooit een probleem gehad (ik maak hem wel jaarlijks helemaal schoon). Mischien heb ik geluk gehad?

Loop gewoon even langs met de printer bij b.v. MyCom, misschien is het een vervuild contact bij de cartridge?

Reparatie is vaak duurder dan je denkt, je kunt overwegen om een nieuwe te kopen?

Euro 37,- is toch wel zonde als de reparatiekosten veel hoger blijken?

gsm
door gsm - Jun 14, 2011 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Haal de netspanning eraf en druk dan meerdere keren op de AAN-knop.
Sluit de netspanning weer aan en controleer de printer door deze AAN te zetten.

we
door weggeweest - Jun 14, 2011 om 21:26
3 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 14 jun 2011, 20:59]Haal de netspanning eraf en druk dan meerdere keren op de AAN-knop.
Sluit de netspanning weer aan en controleer de printer door deze AAN te zetten.had ik ook al gedaan hij is twee en half uur van de net spanning maar dat maakt geen verschil jammer genoeg want hij was niet goedkoop toen ik hem kocht maar wel bedankt voor de tip

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 14, 2011 om 21:31
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Weggeweest,

De Canon Pixma MP620 kostte indertijd ongeveer € 130,- tot € 150,-. Als de truc van gsm niet werkt of zelf nog wat anders proberen, is het verstandig om de printer in te leveren en een nieuwe te kopen. De totale kosten van reparatie (als dat nog kan) zullen de € 130,- zeker overtreffen.

Miscchien is er een opvolgend type van Canon, dat dezelfde cartidges gebruikt.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ikbenik
door ikbenik - Jun 14, 2011 om 21:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt het beste een nieuwe printer gaan kopen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat losse printplaten niet leverbaar zijn.
De kosten van een nieuwe printplaat weegt niet op tegen de kosten van een nieuwe printer.

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2011 om 21:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo weggeweest,

Repareren is duurder dan een nieuwe.
Kijk anders eens op Marktplaats of iets dergelijks voor eenzelfde type (als je nog cartridges hebt).

Suc6

we
door weggeweest - Jun 14, 2011 om 21:35
3 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=picone schreef op dinsdag 14 jun 2011, 20:07]Ik heb ook een Canon printer, ca. 9 jaar, echter ik heb nooit een probleem gehad (ik maak hem wel jaarlijks helemaal schoon). Mischien heb ik geluk gehad?

Loop gewoon even langs met de printer bij b.v. MyCom, misschien is het een vervuild contact bij de cartridge?

Reparatie is vaak duurder dan je denkt, je kunt overwegen om een nieuwe te kopen?

Euro 37,- is toch wel zonde als de reparatiekosten veel hoger blijken?
ja weet het hier voor had ik een Lexmark printer ook 10 jaar in gebruik geweest nooit een probleem mee gehad maar had deze met een losse scanner en door gezins uitbreiding nam dat teveel ruimte in en moest dat in een computerkast dus een all in one printer jammer
maar bedankt voor de tip

we
door weggeweest - Jun 14, 2011 om 21:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

weet niet of ik nog een Canon weer wil het vertrouwen ben ik nu wel kwijt

rj
door rjw - Jun 14, 2011 om 21:51
3259 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=weggeweest schreef op dinsdag 14 jun 2011, 21:40]weet niet of ik nog een Canon weer wil het vertrouwen ben ik nu wel kwijt

Kan ik me voorstellen, echter het is geen rationele gedachte.

Technische problemen kunnen bij ieder merk voorkomen. En aangezien apparaten als printer zo goedkoop zijn loont reparatie vrijwel nooit. De kwaliteit van alle bekende merken is vergelijkbaar.

rj
door rjw - Jun 14, 2011 om 21:53
3259 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=weggeweest schreef op dinsdag 14 jun 2011, 18:52]
de printer staat in een computerkast en is alleen ingeschakelt als er geprint moet worden

Je kunt elektronische apparaten beter aan laten staan. Van uit- en aanzetten gaat hij eerder kapot dan van aan laten staan.

pino123
door pino123 - Jun 14, 2011 om 22:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 14 jun 2011, 21:53][quote=weggeweest schreef op dinsdag 14 jun 2011, 18:52]
de printer staat in een computerkast en is alleen ingeschakelt als er geprint moet worden

Je kunt elektronische apparaten beter aan laten staan. Van uit- en aanzetten gaat hij eerder kapot dan van aan laten staan.

? Als dat het geval is, is er sprake van een ondeugdelijk product, zeker als er een aan- en uitknop op zit.

ma
door malhy2 - Jun 15, 2011 om 06:13
309 Antwoorden / 13 Vragen

Helaas al 2 keer met een canon hetzelfde meegemaakt en print nu met een EPSON al enkele jaren met tevredenheid.
Voor mij geen Canon meer helaas is een goed merk maar bij mij is het vertrouwen even weg.

..
door ... - Jun 15, 2011 om 11:12
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf de nieuwe HP, Canon en Epson printers weggegooid.
De Cartridge waren te klein en duur en moeilijk na te vullen.

De oude Brother met simpele en grote inkt dozen zijn net zo goed.
Deze lompe oude die vele lawaai maakt is dus weer van de rommel zolder gehaald.
Ik vul nu 45 ML inkt en kocht bij de weg gegooide tussen de 4½ en 7 ML per Cartridge.
Alleen helaas, ik had er 1 moeten houden want de Scanner is wel duidelijk minder.
Zolang deze leeft, maar als stuk gaat dan liever een goede 2e hands dan nieuwe.