door 1984ramp Jul 17, 2019 om 18:01
Computers & telefonie

Hoe los ik foutmelding DLL bestand op

Ik heb foutmelding op pc. Tekst: kan toegangspunt van procedure BCryptDeriveKey PBKDF2 niet vinden in DLLbestand BCrypt.dll. Gg Melding blijft middenpositie scherm staan en computer loopt vast. Kan geen documenten of toepassingen meer openen.  Heb al gezocht op internet maar kan veel dingen vinden maar durf niet goed oplossingsprogramma s te downloaden omdat ik er weinig verstand van heb. Iemand een goeie tip of een ervaringsdekundige?

12470 8 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2019 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou ook systeemherstel kunnen proberen met een datum toen alles nog goed werkte.

W10?

  • Open het Configuratiescherm. Klik daarvoor onder in beeld op het pictogram van het vergrootglas.
  • Typ 'Configuratiescherm'.
  • Klik op Configuratiescherm Bureaublad-app.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Klik op Systeemherstel.

0502-systeemherstel-3.png

  • Klik eventueel op Volgende en op Meer herstelpunten weergeven.
  • Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt staat de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed.
  • Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door. Klik op Sluiten.
  • Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
  • Klik op Voltooien.

(Bron)

door 1984ramp - Jul 17, 2019 om 18:55
46 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor je antwoord maar ik heb een Vista die ik nog moet opschonen. Dat lukt nu niet. Dit is geen programma dat ik verwijderen kan dus de geboden opties van deze site lukken dan sws niet. Ik zoek verder of misschien heb je nog een ander idee?

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarom is het altijd handig en verstandig om bij dergelijke vragen ook maar even het besturingssysteem te vermelden. Dat scheelt reageerders veel tijd en werk....

ma
door malty - Jul 17, 2019 om 19:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens, gaat wel over windows 7 maar geboden oplossingen zullen ook voor Vista gelden.
https://www.solvusoft.com/nl/files/ontbreekt-bestand-niet-vinden-fout/dll/windows/microsoft/windows-7-home-premium/bcrypt-dll/

Probeer eens op te starten in de veilige mode, een van de F (f6 of 8?) toetsen indrukken tijdens starten, dan kunt u misschien een herstelpunt kiezen waarop alles nog werkte.

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2019 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u dit op Google intikt ziet u diverse mogelijkheden en vindt u o.a. instructiefilmpjes: dll file is missing error

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2019 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor Vista:

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

  • Klik op Starten > Alle programma's  > Bureau-accessoires  > Systeemwerkset > Systeemherstel > Doorgaan.
  • Klik op Volgende om de lijst te zien met aanwezige herstelpunten.
  • Klik op een herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Volgende  > Voltooien  > Ja.

Als Windows niet meer correct opstart, kunt u de veilige modus proberen. Het terugzetten van een herstelpunt gaat vervolgens zoals hierboven beschreven. De truc werkt voor alle Windows-versies hetzelfde.

  • Schakel de computer uit en weer in.
  • Druk vlak nadat u de aan/uit-knop hebt ingedrukt, maar in ieder geval voordat Windows opstart, op F8.
  • Gebruik de pijltjes toetsen om Veilige modus te selecteren en druk op de Enter-toets. Windows wordt nu minimalistisch opgestart.
  • Zodra Windows in veilige modus is opgestart, krijgt u de keuze om systeemherstel te gebruiken.

(Bron)

door 1984ramp - Jul 18, 2019 om 10:26
46 Antwoorden / 24 Vragen

Probleem is opgelost! Dankzij een kennis, die het volgende deed:
start  uitvoeren msconfig intikken vervolgens enkele willekeurige programma s aanvinken (geen microsoftprogramma s!) en deze tijdelijk uitschakelen en dan opstarten . De computer werkt weer!
Dank aan iedereen die geantwoord heeft!

sjjoppy
door sjjoppy Jul 18, 2019 om 10:52
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt @1984ramp voor de terugmelding en fijn dat u weer verder kunt.

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is altijd handig om programma’s die mee opstarten uit te schakelen. Als u die nodig heeft starten ze gewoon. Dat scheelt ook tijd met opstarten. U  kunt ook programma’s die u niet nodig heeft verwijderen op de juiste manier. Kijk anders ook nog eens op de website van Schoone pc, o.a. bij msconfiguratie, opstarten en opschonen. https://www.schoonepc.nl/windowsvista.html

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 14:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Jul 19, 2019 om 12:23
509 Antwoorden / Vragen

Als je kortgeleden een programma of app verwijderd hebt zou dat de oorzaak kunnen .Opnieuw dat programma installeren lost het probleem meestal wel op.