Zi
door Zinaida31 Jul 11, 2019 om 14:14
Computers & telefonie

Hoe misleiding Sociale Controle BV stoppen

Net er achtergekomen dat mijn vader van 89 een abonnement heeft afgesloten bij Sociale Controle BV te Alkmaar voor 2 jaar voor een 'kale dienst' dat slechts een alarmknop beschikbaar stelt. Een 'service' wat hij ook zonder abonnement gewoon had kunnen krijgen zonder abonnement a € 720,-. Voor iemand met een klein pensoen een behoorlijk bedrag.

Ik wil graag andere kwestbare burgers waarschuwen voor dit bedrijf omdat ze zich ook van 'verkooptechnieken' bedienen die echt niet acceptabel zijn.

- Sociale-controle BV lijkt haar potentiele 'klanten' te volgen

- Ze stellen zich van te voren op de hoogte te zijn van de thuissituatie van het 'slachtoffer'.

- Hiermee wekken ze de indruk dat ze de 'klant' kennen.

- Ze buiten de kwestbare positie van de doelgroep uit door hun kwetsbaarheid uit te vergroten.

- Sociale-controle BV belangrijkste product is angst, daar leven ze van.

- De naam Sociale- Controle, wekt valse verwachtingen van sociaal en betrokken.

- Sociale controle BV claimt onterecht dat ze hardware en software voor hun dienst hebben ontwikkeld.

- Sociale-controle BV claimt ook te beschikken over een eigen meldkamer, wat niet waar blijkt.

- De website tootn aan dat het een drijf is dat alles doet om te misleiden. Het staat vol claims die niet waar zijn of waar geen onderbouwing voor wordt geleverd
- Het misleidende komt ook tot uitdrukking in adresvoering, adres op contract en KvK blijkt verschillend

- Veel, zo niet alles, op de website blijkt geknipt en geplakt, foto's en tekst.

Kortom de website is een spinnenweb om de bezoeker te overtuigen dat het een groot, professioneel en betrouwbaar bedrijf betreft. Sociale controle BV speelt zo handig in op de angsten van een steeds groter wordende kwestbare groep senioren. Ze bieden een alarmknop aan, waar ze zelf niets aan waarde aan toevoegen. Voor deze  loze 'service' wordt wordt wel flink geld mee verdiend door de klant te binden voor een contract van 2 jaar. Voor alle service wordt extra aparte kosten in rekening gebracht dat snel in de papieren loopt, omdat ze dat aan huis doen en per uur € 25,- wordt gevraagd.

Ik vrees dat vele ouderen onvoldoende in staat zijn zich te weren tegen dit bedrijf. Het lijkt me belangrijk dat tegen dit soort bedrijven moet worden gewaarschuwd.
Wat is daar tegen te doen?

15736 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 11, 2019 om 14:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Zinaida31 ,

Het barst van de klachten over dit bedrijf , klik op de rode regel .

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=XWG&ei=UiknXaO9A83UwAK_ub6IDQ&q=klacht+sociale+Controle+BV&oq=klacht+sociale+Controle+BV&gs_l=psy-ab.3...61227.61227..64648...0.0..0.58.58.1......0....1..gws-wiz.......0i71.u-jUI3KvJf0

Net er achtergekomen dat mijn vader van 89 een abonnement heeft afgesloten bij Sociale Controle BV te Alkmaar voor 2 jaar voor een 'kale dienst'

Wanneer heeft uw vader dit abonnement afgesloten ?

Ik zie nu dat u een klacht heeft geplaatst op klachtenkompas ,

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/sociale-controle.nl/klachten/immorele-verkoop-strategie-dat-de-zwakke-positie-van-ouderen-uitbuit.-/details?complaintId=ff106925-7c10-4af7-b87e-238cdb50b6b4

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2019 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom hebt u dan uw vader niet bij voorbaat gewaarschuwd? Het verhaal is compleet oud nieuws. Ook uitgebreid op tv geweest.

Kijk maar eens hier naar.

https://www.npo3.nl/rambam/08-02-2018/BV_101386315

Gr
door Grunn1 Jul 11, 2019 om 16:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je vooraf alles weet........dan was dit forum overbodig

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, het lijkt de Ts belangrijk dat er wordt gewaarschuwd. Maar die waarschuwingen hebben ze dan zelf ook gemist. Dus wat is het nut?

panter22
door panter22 - Jul 11, 2019 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou je eerst eens af kunnen vragen waarom je vader zich heeft laten verleiden om zo'n abonnement te nemen.
Als verkoper kun je van alles bedenken om zo'n abonnement te verkopen, maar het voornaamste lijkt mij: het niet willen lastigvallen van familieleden.
Als je duidelijke afspraken hebt, zoals elke dag op een bepaalde tijd bellen en de lopende zaken te bespreken, dan kan je vader in zo'n geval zich gemakkelijker weren, door te zeggen dat hij het morgen met zijn kinderen zal bespreken.
En mocht hij onverhoopt toch getekend hebben, dan is er een herroepingstermijn van 14 dagen.

marita5
door marita5 Jul 11, 2019 om 15:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , zie de link bij mij , Ts heeft een klacht geplaatst op klachtenkompas . Lijkt mij dat de 14 dagen voorbij zijn . De vader heeft uit schaamte en schuldbesef verzwegen dat hij een alarm had van Sociale Controle .

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er woont een dochter in.

panter22
door panter22 Jul 11, 2019 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een triestigheid.
Ik kan mij niet voorstellen dat Sociale Controle in dit geval het contract niet terug gaat draaien.
Dit kan echt niet, de vader die al een alarmknop heeft en samenwoont met een kind, thuis een tweede alarm verkopen.
Houdt Sociale Controle vast aan het contract, neem dan contact op met het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/
Mogelijk is er sprake van dwaling
http://www.wetrecht.nl/dwaling/

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2019 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

EN waarom zou vader zich moeten schamen en schuld besef moeten hebben?

En de Ts heeft op 8 juli direct antwoord gehad van SC, waarom dan. U nog hier posten?

En hoe gaat de betaling dan? Wordt de bankrekening niet gecontroleerd?

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2019 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem eens contact op met Meldpunt van Omroep Max.

https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv/meldpunt/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 11, 2019 om 18:36
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Net er achter gekomen??? U heeft uw ook klacht al op 8 juli kenbaar gemaakt. Kent u deze informatie: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/koop-aan-de-deur-colportage en is het nog geen 14 dagen geleden? Dan is het er vanaf komen nog heel simpel. Zo niet dan pogen om dit onder het aspect van misleiding ongedaan gemaakt te krijgen hetgeen lastig zal zijn. Let dan wel op hetgeen ik in de laatse zin stel.
Wat er tegen te doen: inderdaad waarschuwen maar dat betekent dan vooral dat kinderen hun ouders moeten waarschuwen dat zij 'daar biet moeten intrappen'. Dit fenomeen doet zich helaas veel vaker voor ondanks het feit dat er al tijden lang vanuit diverse kanten zoals o.a. seniorenorganisaties voor wordt gewaarschuwd. Zie ook de al gegeven reacties o.a. die m.b.t. RamBam.

Het zijn helaas wel de ouderen zelf zijn die handelingsbevoegd zijn en op ingaan zonder enige aandacht te hebben besteed aan de al regelmatig gegeven waarschuwingen.

ha
door harrybre - Jul 12, 2019 om 11:43
240 Antwoorden / Vragen

Als alles om te annuleren niet meer lukt: kan uw vader zich beroepen op dwaling  cq minder toerekeningsvatbaar zijn ?
Een concept dagvaarding naar een bedrijf wil wel eens helpen...

1paul
door 1paul - Jul 12, 2019 om 14:50
3132 Antwoorden / 0 Vragen

stuur ze een opzegging toe aangetekend met als reden misleiding...

zoek maar even op het web hieromtrent!!!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 12, 2019 om 15:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen :
Sociale Controle BV heeft dit abonnement verkocht.
Was het colportage, of werd het zelf besteld ?
Bij colportage is de bedenktijd 14 dagen, maarrrr als er bij de colportage niet gesproken is over een bedenktijd dan
is de bedenktijd 1 JAAR.
Reden dus om het contract te annuleren.
Een abonnement kost bij SC BV 23.95 of 29.90 per maand.
Dan worden er 3 telefoonnummers ingeprogrammeerd van bekenden die hulp moeten bieden.
De dienst zelf helpt niet.
Wat u met die 720 euro bedoelt is mij niet duidelijk.
Als uw vader eerder is gevallen dan kan de huisarts een alarmknop regelen.
Ook bij ernstige medische problemen.
De eigen bijdrage is dan ongeveer 15 euro per maand.
Verder geen kosten
.Bij deze alarmservice komen er mensen van de eigen dienst om te helpen, die hebben dan ook een sleutel.

mo
door mof - Jul 14, 2019 om 13:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De rechter, als u tenminste kunt hardmaken dat het een stelletje oplichters zijn. We leven in een vrij land, iedereen mag een alarmknop aanschaffen voor 720€. Als de afspraken helder zijn en ze worden nagekomen kunt uhooguit waarschuwen niet met het bedrijf in zee te gaan.

Ad
door Advocaat Patrick - Oct 12, 2019 om 17:28
1 Antwoorden / Vragen

Beste allen, hier is heel goed iets tegen te doen. Mijn voormalig buurvrouw is zo ook opgelicht. Is bewijs van. Ze gaf aan niet te kunnen lezen en het verhaal wat werd verteld kwam niet overeen met de overeenkomst. Neem contact met mij op voor vrijblijvend en kosteloos advies wat te doen. Laat je niet onder druk zetten.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2019 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u klantjes aan het werven? Hebt u de datum wel gezien?

Maar even gemeld.