Hoe moet ik een klacht indienen bij Trined en is dat effectief?
Dit gaat over (glasvezel-)verbinding, ik weet niet of dit bij uw categorie computers hoort of elders.
Hoe moet ik een klacht indienen bij Trined? En helpt dat?
Trined is provider van mijn moeders internet, televisie en telefonie. In de gemeente MiddenDrenthe.
Acht dagen geleden heeft monteur van Trined bij haar geconstateerd dat niet in of bij huis maar verderop iets stuk is aan de glasvezelverbinding, kabel of in kastje bijv. De monteur zei dat het binnen enkele werkdagen in orde zou komen.
Deze melding, zegt Trined, is 'weggezet' bij de netwerkbeheerder en 'kan verder niks doen', aldus de klantenservice aan de telefoon (ik heb ze nu vier keer gebeld). Maar de netwerkbeheerder, KPN Netwerk oid, is niet door klanten te benaderen.
Trined heeft de leveringsverplichting, dus Trined zal toch de netwerkbeheerder moeten controleren of die wel bezig is met de nodige reparatie? Dan kunnen ze toch niet wegkomen met 'kan verder niks doen'?
Mijn moeder is 95 en zeer doof. Ze woont alleen, er zijn buren, er komt thuiszorg, er komen (van ver) kinderen op bezoek, Voor haar contacten met oa de zorgverleners maar ook de sociale contacten is ze afhankelijk van internet, ze e-mailt omdat telefoongesprekken niet meer mogelijk zijn. Ze mist onderdehand ook wel zeer de televisie.
Indien nodig kan ik de gegevens, adres e.d. leveren.
Als de kabel kapot is, dan kan reparatie even duren. Het klinkt makkelijk, even een gat graven en repareren, maar helaas mag en kan dat niet. KPN zal een vergunning moeten aanvragen en er moeten zaken geregeld worden voor al het verkeer dat daar last van heeft. Dat is niet even in een paar dagen rond. Ook zal een bedrijf ingeschakeld moeten worden die dit werk kan uitvoeren. In een tijd met meer werk dan werknemers zal niemand binnen een paar dagen tijd hebben. Oplossen kan dus nog een tijdje duren.
Wat uw moeder wel kan doen is vragen om een tijdje oplossing. Er zijn systemen die op 3G/4G werken en bellen kan met een mobile telefoon.
Ziue de al gegeven reactie met daarop de aanvulling dat ook de netwerkbeheerds momentreel veel last hebben van uitval door ziekte.
Toch is KPN wel degelijk te benaderen ook inzake netwerkklachtenn en mogelijk is dit van nut, zie https://forum.kpn.com/internet-9/klacht-over-onderaannemer-aanleg-glasvezel-540920 en zie eventueel ook deze: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder en bovendien kunt u ook de gratis service van de Consumentenbond benutten waar men uw probleem niet juridisch zal ondersteunen (tenzij u lid bent) maar de kkacht ook bij KPN resp. uw provider neerlegt en publiceert op hun forumsite, https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/consumentenbond/details? en indien het lang gaat duren kan ook dit een optie zijn https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/
Via de ether gratis naar NPO 1, 2 en 3 en een regionale zender kijken kan met DVB-T2. Dat is een signaal dat via zendmasten wordt verstuurd. Je moet hiervoor wel een antenne (vanaf zo'n 10 euro te koop) en een ontvanger hebben. Moderne tv's hebben zo'n ontvanger ingebouwd en kunnen het signaal oppikken. Heeft je tv niet zo'n ontvanger? Dan is een kastje, ook wel ontvanger, aanschaffen noodzakelijk. Digitenne van KPN is een bekende techniek die werkt met DVB-T2.
Misschien lukt het op deze manier toch nog tv te kijken. Alleen met de digitenne antenne moet het lukken.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/televisie-kijken-zonder-traditioneel-abonnement-dit-zijn-de-opties
Inderdaad, u (althans uw moeder) heeft een contract met Trined. Trined moet zorgen dat het netwerk zo snel mogelijk weer is hersteld. Echter, zij zijn afhankelijk van KPN Netwerk. U en uw moeder moeten toch wat geduld hebben. Internet is geen wettelijk recht. Afhankelijk van de schade kan dit wellicht niet meteen worden opgelost. Wat u wel kunt bedingen is een schadevergoeding voor de dagen dat u geen netwerk verbinding heeft. U heeft tenslotte wel betaald voor die dagen en dat geld kunt u terugvorderen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer