boppe1943
door boppe1943 Jan 15, 2013 om 17:13
Computers & telefonie

Hoe moet je een e-boek downloaden?

Ik heb een Kobo Glo e-reader gekocht en opgeladen. In de handleiding op internet heb ik geprobeerd uit te vinden hoe ik een e-boek moet downloaden, maar dat wordt niet duidelijk. Het lijkt de bedoeling te zijn om boeken uit de Kobo shop te kopen. Voorlopig wil ik eerst eens proberen gratis boeken van internet te downloaden. Daarvoor heb ik al een paar links gevonden. Helaas kan ik geen link vinden hoe ik daarbij stap voor stap te werk moet gaan. Moet ik eerst nog extra programma's op mijn PC downloaden? Weet iemand een link of kan iemand mij anderzijds verder helpen? Groet van een digibeet, Boppe.

38222 39 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 15, 2013 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boppe1943,

Je kunt in ieder geval Adobe Digital Editions downloaden, klik hier. voor wat info en klik hier voor de download.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Jan 15, 2013 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Op Stumpel staat een FAQ over hoe en wat.
Het is wel een commerciële site maar de FAQ kun je allicht gebruiken om je wat wegwijs te maken

Klik -> FAQ E-books en E-readers

En verder geeft Google duizend-en-één antwoorden.

Klik -> Hoe een -boek downloaden

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2013 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je Calibre op je computer downloadt, dan kan je dat programma al gebruiken op eventueel gedownloade boeken te bewaren.

boppe1943
door boppe1943 - Jan 16, 2013 om 10:44
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedankt voor de antwoorden en links. Als ik Adobe Digital Editions probeer te downloaden gebeurt er niks. Wellicht moet ik de instellingen van Google Chrome aanpassen? Alleen de optie "Een specifieke pagina of reeks pagina's openen (pagina's instellen)"staat aangeklikt. Groet, Boppe.

el
door elckzijn - Jan 16, 2013 om 13:22
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook chrome,als je iets (digital editions) wilt downloaden en je klikt dus op de link dan zie je onderin links een balkje verschijnen,klik daar op. En dan uitvoeren. Links van ebooks ,zie je ook weer zo'n balkje,dus op klikken en dan opslaan bijv in een speciale map ebooks.(dus niet openen je moet ze echt op je pc/laptop opslaan!) Via digital editions kun je zo'n ebook ophalen. Kijk ook eens op de website van libris,onder help. Kom je ook aanwijzingen tegen over Digital Editions

ra
door radriaensen - Jan 16, 2013 om 14:54
3 Antwoorden / 3 Vragen

Als het goed is sluit je , ouw e-reader aan op de computer en krijg je in mijn computer een linkje dat er een nieuwe schihf is verbonden bijv k schijf. Als dat zo is kun je boeken van je computer daar rechtstreeks naar toe schuiven. Ik heb een sony , en daar gaat dat zo bij, heb van anderen gehopord dat dit ook bij uw reader werkt

g.
door g.meents - Jan 16, 2013 om 15:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

kan iemand mij misschien helpen met waar ik een geode virus scanner kan vinden ik heb windows8 iederggeval bedankt bij voor baad groerjes evert

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2013 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@g.meents,

Het is niet de bedoeling dat je in andermans topic een nieuwe vraag stelt.
Je kunt beter zelf een (nieuwe) vraag stellen.
Maar om je een antwoord te geven: Avast is een hoede (gratis) scanner.

Met vr.gr.

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 17:01
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eerst naar www.torrentz.eu

Typ in de lege regel : e-books nl of ebook nl

Klik op Search.

Kies een E-book.

Kies een site waar te downloaden.

Klik daarop.
Utorrent of Bittorrent zal automatisch openen en downloaden maar.

En dat is GRATIS !!

Zo kan je honderden E-books downloaden.

Je zal wel eerst Utorrent of Bittorrent moeten downloaden en installeren.

Sucses.

do
door dolfin - Jan 16, 2013 om 18:52
4 Antwoorden / 4 Vragen

Kobo e-readers zijn beveiligd. Daarop kan je geen e-books lezen dan van hun zelf.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2013 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

http://www.ereaders.nl/kobo_touch_laat_boeken_niet_zien

Ga eens naar deze site. Daar worden ook uw vragen behandeld.

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 19:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een shit e-reader :-)
Een echte kopen dan maar !

ra
door radriaensen - Jan 16, 2013 om 19:27
3 Antwoorden / 3 Vragen

de meeste e-readers kunnen "ebup" aan Ik heb er vele geprobeerd, uiteindelijk heb ik een sony gekocht , die is handig dun kan alles lezen, en de accu gaat zeer lang mee. heb hem meegehad naar indonsie 3 weken en best veel en vaak gelezen , bij thuiskomst was de accu nog steeds NIET leeg. handig is als je wel Calibre op je computer hebt want dan kun je vele soorten boeken transformeren naar ebup
succes

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 19:33
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net op de site van Kobo dat EBUP ook ondersteunt word...dus geen probleem als men toch e-books download.
Dus probeer nou maar te downloaden van www.torrentz.eu !

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 19:54
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dolfin schreef op woensdag 16 jan 2013, 18:52]Kobo e-readers zijn beveiligd. Daarop kan je geen e-books lezen dan van hun zelf.

Ook geen Epub bestandjes?
Want ik lees net op de site van Kobo dat het wel kan.

jo
door jorisw - Jan 16, 2013 om 19:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je wilt weten hoe de de e-reader werkt zou ik gewoon eerst eens een ebook kopen op de reguliere wijze. Is overigens niks mis mee om gewoon voor een boek te betalen. Wel zo aardig voor de mensen die veel tijd en geld in de productie van zo'n boek hebben gestoken....

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 19:57
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:13]Ik heb een Kobo Glo e-reader gekocht en opgeladen. In de handleiding op internet heb ik geprobeerd uit te vinden hoe ik een e-boek moet downloaden, maar dat wordt niet duidelijk. Het lijkt de bedoeling te zijn om boeken uit de Kobo shop te kopen. Voorlopig wil ik eerst eens proberen gratis boeken van internet te downloaden. Daarvoor heb ik al een paar links gevonden. Helaas kan ik geen link vinden hoe ik daarbij stap voor stap te werk moet gaan. Moet ik eerst nog extra programma's op mijn PC downloaden? Weet iemand een link of kan iemand mij anderzijds verder helpen? Groet van een digibeet, Boppe.

Ga eerst naar www.torrentz.eu

Typ in de lege regel : e-books nl of ebook nl of gewoon een titel of schrijver van een boek.

Klik op Search.

Kies een E-book.

Kies een site waar te downloaden.

Klik daarop.
Utorrent of Bittorrent zal automatisch openen en downloaden maar.

En dat is GRATIS !!

Zo kan je honderden E-books downloaden.

Je zal wel eerst Utorrent of Bittorrent moeten downloaden en installeren.

En ik las ook op de site van Kobo dat ook Epub bestandjes geen probleem mag zijn !

Sucses.

sa
door sally6 - Jan 16, 2013 om 20:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:56]Als je wilt weten hoe de de e-reader werkt zou ik gewoon eerst eens een ebook kopen op de reguliere wijze. Is overigens niks mis mee om gewoon voor een boek te betalen. Wel zo aardig voor de mensen die veel tijd en geld in de productie van zo'n boek hebben gestoken....

Tijd en geld ja.......net als de Ipad serie.
En dan gaan de heren er miljoenen van verkopen en zijn plotsklaps multimiljonair.
Ook niet zo slim om in deze tijd van (crisis) producten te gaan kopen die notabene al van niet onbedeelde mensen afkomstig zijn als men deze gratis kan downloaden.
Of misschien deelt de crisis u geen klappen uit ,dat kan ook natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2013 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel veel mensen hebben honderden, zo niet duizenden boeken op hun computer staan, voor hun e-reader, dus eens rondvragen.

wepsie
door wepsie - Jan 16, 2013 om 20:51
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dolfin schreef op woensdag 16 jan 2013, 18:52]Kobo e-readers zijn beveiligd. Daarop kan je geen e-books lezen dan van hun zelf.

Dat klopt niet. Ik heb met kerst een Kobo Touch gekregen. Ik heb sindsdien vele boeken gedownload, zowel betalende boeken (van ECI) als gratis boeken van het Internet geplukt. Allemaal via Adobe Digital Editions op de e-reader gezet. Ook de kaften zijn allemaal te zien. Al vele uren lees plezier gehad.

Als ik een boek download dan open ik eerst Adobe Digital Editions. Dan ga ik het boek downloaden; ik klik op downloaden -> opslaan -> map openen. Ik zie het boek al staan met het adobe digital icoontje, ik sleep het naar Adobe Digital Editions en plaats het in de bibliotheek. Daarna sluit ik mijn e-reader aan en rechts zie je het icoontje van de e-reader verschijnen en dan zet ik het boek over naar de e-reader. Je kan op synchroniseren drukken op je e-reader of je klikt met de rechter knop van de muis op het boekt en klikt op kopieren naar e-reader. Dit werkt perfect voor mij.

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2013 om 21:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Als je door de bomen het bos niet meer ziet:
1. Adobe Digital Editions downloaden (zie m'n 1e antwoord)
HOE je dit kunt doen staat in het antwoord van elckzijn van 13.22 uur.
2, Boek(en) downloaden zoals omschreven door wepsie hierboven.

Suc6

ch
door chrisja - Jan 17, 2013 om 12:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ik heb al een half jaar een kobo e-reader en deze bevalt prima, ik heb een keer een boek gekocht via de site van kobo en voor de rest download ik de ilegale boeken van internet. Dit kan dus bijde, wel heb ik een mini kaartje gekocht zodat er meer boeken op kunnen. Eigenlijk is het simper je koopt of download de boeken dan sluit je je e-reader aan met het speciale kabeltje op je computer of laptop. je gaat naar naar het lijstje met je programma,s en je klikt op computer hier zie je je kobo e-reader bij staan en ook je extra mini kaartje vaak is het de f g of h. je coppieert je boek en je plakt hem op de goede data het is eigenlijk heel simpel. dan koppel je je e-reader weer los en zet hem aan dan zie je een kleine update op je schermpje en al je nieuwe boeken staan er op. Dus de mensen die zeggen dat je geen ilegale boeken kan downladen dat is onzin ik doe niet anders en mij bevalt hij prima en test van de kobo was een van de beste van allemaal daarom heb ik deze ook gekocht.Suc6

ma
door margreet1000 - Jan 17, 2013 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een Kobo en kan gewoon alle boeken downlowden die ik wil. Vraag ook maar eens aan kennisen die een e book bezitten. Kun je zo alles van overnemen.

jeanpaul
door jeanpaul - Jan 17, 2013 om 18:20
48 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sally6 schreef op woensdag 16 jan 2013, 17:01]
Zo kan je honderden E-books downloaden.
Je zal wel eerst Utorrent of Bittorrent moeten downloaden en installeren.
Sucses.

Tja, wat is de waarde dan nog van een auteursrechtelijk beschermd e-book? Natuurlijk fijn om e-books zo te downloaden maar besef dan wel dat sommige schrijvers/auteurs hier flink van balen.

jo
door jorisw - Jan 17, 2013 om 20:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sally6 schreef op woensdag 16 jan 2013, 20:08][quote=jorisw schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:56]Als je wilt weten hoe de de e-reader werkt zou ik gewoon eerst eens een ebook kopen op de reguliere wijze. Is overigens niks mis mee om gewoon voor een boek te betalen. Wel zo aardig voor de mensen die veel tijd en geld in de productie van zo'n boek hebben gestoken....

Tijd en geld ja.......net als de Ipad serie.
En dan gaan de heren er miljoenen van verkopen en zijn plotsklaps multimiljonair.
Ook niet zo slim om in deze tijd van (crisis) producten te gaan kopen die notabene al van niet onbedeelde mensen afkomstig zijn als men deze gratis kan downloaden.
Of misschien deelt de crisis u geen klappen uit ,dat kan ook natuurlijk.

Sorry hoor, maar nu klets je onzin: mensen kopen als gekken allerlei gadgets van miljardenbedrijven als Apple en Samsung om vervolgens schrijvers (die zeker in het Nederlands taalgebied geen megainkomen hebben) vreselijk te naaien door hun spullen niet meer te kopen.

Beetje krom, vind je zelf ook niet?

br
door brui0929 - Jan 17, 2013 om 21:29
634 Antwoorden / 10 Vragen

Hiervoor kun je Spotnet spotlite en Grabit gebruiken

boppe1943
door boppe1943 - Jan 18, 2013 om 17:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Geweldig, wat een reacties! Reuze bedankt! Ik schrok even van de opmerking van Dolfin, maar ik kon het me niet echt voorstellen. Kobo is namelijk als beste keuze uit meerdere tests gekomen. Ik ga er in het weekend mee aan de slag.
Met vriendelijke groet,
Boppe.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2013 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Dan horen we nog wel of - en hoe - het gelukt is.

Suc6

boppe1943
door boppe1943 - Jan 19, 2013 om 17:45
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het leek zo eenvoudig met al die hulp, maar ik blijf helaas steken in het downloaden van Adobe Digital Editions. De links die Edrick3 en Gompy2 me gestuurd hebben doen niks. En nee, er verschijnt geen balkje linksonder, met de naam van de download en het woord "openen" als die klaar is, zoals bij andere downloads (b.v. van powerpoints) wel gebeurt. Via Google ben ik bij andere sites terecht gekomen (Portalux, Solimba, Softonic) waarbij een ADE download wel lijkt te lukken, maar die durf ik niet aan, omdat je dan meteen vastzit aan een andere zoekmachine zoals b.v. dat irritante Babylon of herstelprogramma Reg Pro Cure. Weer een andere website wil dat ik akkoord ga met een licentie-overeenkomst, maar de voorwaarden worden maar voor een heel klein deel getoond. Kan iemand me verder helpen?

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2013 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Je moet dit soort zaken ook van een vertrouwde site downloaden.

Kijk nog eens hier voor uitgebreide info.
Op deze site kun je het bedoelde programma ook downloaden!

Suc6

boppe1943
door boppe1943 - Jan 20, 2013 om 16:06
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Edrick3, bedankt voor de verdere info.

Zoals ik in mijn topic al schreef, ik ben een digibeet. Toch, met schaamrood op de kaken, kom ik terug op het feit dat ik ADE niet kon downloaden via de toegestuurde links. Waarom niet? Omdat ik klikte op de woorden "download now", dan komt er een nieuwe pagina met dezelfde woorden. Nu ik heb doorgescrolld lees ik "download now Windows 5.61 MB". En als ik daarop klik dan heb ik de keuze uit "run" en "save". Welke moet ik kiezen? Ik download zelden een programma, ik wil niets verkeerds doen. Ik hoop dat ik het daarna met alle info red. Alvast weer bedankt voor het advies.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2013 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bope1943,

Klik op de link in mijn vorige antwoord.
Midden bovenaan staat: Volgende stappen.
Nu downloaden. Klik daarop.
Óf: onderaan de pagina. Idem/
Er komt een Engelse pagina.
Rechts bovenaan onder Next steppes: download now.
Run the installer
Klik op download Windows (5.61 Mb)
Klik op Bestand opslaan
Klik daarna op ADE_2_Installer.exe

Suc6

boppe1943
door boppe1943 - Jan 20, 2013 om 21:23
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Edrick3, uw link voert me naar een Engelstalige site, er staat geen NL tekst op. (Of wilde u de tekst voor me vertalen?). Aan de hand van uw antwoord leid ik af dat ik op zeker moment op "run" moet klikken, niet op "save". Na op "run" te hebben geklikt volgt er na een volgende klik waarin om toestemming wordt gevraagd en gegeven een venstertje met een licentie-overeenkomst die slechts ten dele zichtbaar is. Pas als je akkoord gaat met die overeenkomst kun je verdergaan. Ik heb eerder over dit venster geschreven op 19/1 om 17.45 uur. Nadat ik in het verleden vervelende ervaringen heb opgedaan met downloads waar ongewenste programma's aan hingen (die zich overigens heel lastig lieten verwijderen), ben ik HEEL voorzichtig geworden met ondoorzichtige zaken zoals zo'n gedeeltelijk zichtbare licentie-overeenkomst. Kijkt u even mee? Is dit te vertrouwen? Mvg Boppe.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2013 om 13:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Je kunt de door mij gegeven link prima gebruiken.
Je moet inderdaad op Uitvoeren klikken.
Je krijgt de licentieovereenkomst in het Nederlands.
Door middel van het pijltje v rechts naast het venstertje kun je scrollen en alles lezen.
Stelt niets voor.
Je kunt gewoon het hokje aanvinken en verder gaan.
Volgende
Installeren
Afsluiten
Hier hangen geen ongewenste programma's aan.

Suc6

boppe1943
door boppe1943 - Jan 21, 2013 om 15:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Edrick3, zoals ik schreef is de link die u stuurde is in het Engels. Deze taal is overigens geen probleem voor mij. Als ik ga downloaden verschijnt de tekst:
ADE_2.0_Install....exe, daarna klik ik op
openen en vervolgens op
uitvoeren, dan komt de vraag
wilt u toestaan dat dit programma wijzigingen aanbrengt aan de computer?
ja
Dan verschijnt het venstertje met de licentie-overeenkomst in het NL. De tekst is slechts gedeeltelijk leesbaar, die laat zich niet maximaliseren d.m.v. het 4-kantje rechtsboven tussen - en x in. Er kan ook niet gescrolld worden. Best mogelijk dat de overeenkomst betrouwbaar is en ik ermee akkoord kan gaan zonder die te lezen, maar na mijn slechte ervaringen wil ik toch graag weten waarmee ik precies akkoord ga.

Maar ik kan me voorstellen dat u de handdoek in de ring gooit. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb "student aan huis" aangevraagd. Dank voor alle moeite. Boppe.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2013 om 22:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Nou, zo gauw geven we het niet op hoor.
Blijkbaar klik je niet op de link in mijn antwoord van 19/1 17.55 uur.
Daarmee moet het lukken zoals eerder omschreven.
Heb het net nog even geprobeerd en gedownload op een computer .... geen problemen en geen 'wilt u toestaan enz. ...' en ook de licentie overeenkomst is helemaal te lezen door te scrollen.

Zou zeggen: probeer die link nog eens als je eerder een andere hebt gebruikt.

Suc6

An
door Anne Ponsen Fotografie - May 7, 2013 om 15:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op de kobo kun je wel alle ebooks downloaden. je koopt een boek en klikt op de downloadlink. Je komnt dan direct in adobe digital editions )wel eerst even downloaden, gratis). Er wordt dan gevraagd of het boek gekopieerd moet worden naar de bibliotheek. Klik op ja. Je ziet dan alle boeken. Klik erop en schuif naar kobo, dat zie je links staan. Klaar is kees! Succes ermee.

Wanneer je via Koboshop een boek koopt, moet je op kobo desktop je boek synchroniseren. Het staat dan direct op je ereader!

he
door hennie heijnen - Feb 12, 2014 om 12:21
8 Antwoorden / 4 Vragen

Dit geprobeerd, maar had meteen een virus van awesomehp op mijn pc....
Toeval? of is dit inderdaad niet veilig......

Ga eerst naar www.torrentz.eu

Typ in de lege regel : e-books nl of ebook nl of gewoon een titel of schrijver van een boek.

Klik op Search.

Kies een E-book.

Kies een site waar te downloaden.

Klik daarop.
Utorrent of Bittorrent zal automatisch openen en downloaden maar.

En dat is GRATIS !!

Zo kan je honderden E-books downloaden.

Je zal wel eerst Utorrent of Bittorrent moeten downloaden en installeren.

he
door hennie heijnen - Feb 12, 2014 om 12:23
8 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn er nog andere sites trouwens gratis ebooks?