ma
door mar1na Jul 16, 2019 om 18:14
Computers & telefonie

Hoe schakel ik automatisch aanvullen uit

Hoe schakel ik automatisch aanvullen uit.

Ben vorig jaar verhuisd  en als ik nu iets wil bestellen op internet of ergens mijn adres moet achterlaten komt nog steeds mijn oude adres naar voren en tot voor kort is dat geen probleem geweest maar nu in een keer wel .

Verkeerde postkode en huisnummer met allen gevolgen van dien.

Ben al aan het zoeken geweest en dacht dat ik het gevonden had maar  maar hij doet het nog steeds.

Groetjes  Marina

10698 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2019 om 18:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En op welk apparaat et welk besturingssysteem gebeurt dat automatisch aanvullen?

marita5
door marita5 - Jul 16, 2019 om 18:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mar1na ,

Welke browser gebruikt u ?

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2019 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Was handig geweest om even te vermelden welke browser je gebruikt.

Autoaanvullen in- en uitschakelen

De Internet Explorer mag zich graag (te) behulpzaam opstellen. Webadressen, formulieren en gebruikersnamen worden al dan niet gewenst automatisch aangevuld. Tik je www.go in, dan zal de browser de adressen van alle bezochte websites tonen die met deze letters beginnen zoals google.com en goed.nl. Een klik op de juiste url volstaat om deze site op te vragen.
Om dit autoaanvullen te bereiken worden alle bezochte sites vastgelegd. Niet iedereen is hier echter gecharmeerd van. Veel mensen vinden de opfloepende webadressen storend of houden er niet van dat de urls's van recent bezochte websites ongevraagd op het scherm verschijnen.
Het automatisch aanvullen kan je uitzetten door in de browser te kiezen voor:
Extra
Internetopties
Inhoud
Autoaanvullen.
Je kan hier los van elkaar het autoaanvullen van websiteadressen, formulieren en gebruikersnamen aan en uitvinken. Om de adressen van de bezochte websites uit het geheugen te verwijderen kan je de geschiedenis verwijderen in het algemene tabblad van de Internet Opties.

Bron: seniorennet

ma
door mar1na - Jul 16, 2019 om 18:42
32 Antwoorden / 25 Vragen

Ik weet niet zeker maar denk Internet Explorer.

edrick3
door edrick3 Jul 16, 2019 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan zou ik bovenstaand antwoord even uitproberen.

Druk op "Start", linksonder op het scherm. Dan staat er meestal bovenaan welke browser standaard is op de PC. De meest gebruikte zijn Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera en Google Chrome. Minder populair zijn Flock, Camino, Konqueror, ChromePlus, Lunascape en Seamonkey.

tenormin
door tenormin Jul 16, 2019 om 19:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, even O.T. Dank je wel, weer wat geleerd. Ik weet wel dat ik met FF werk maar wist niet dat je het op de startknop ook kon zien. Iedere dag een beetje meer. Scanner van ING installeren was ook al een flinke sprong voor me, maar hij doet het. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2019 om 18:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ma
door mar1na - Jul 16, 2019 om 19:07
32 Antwoorden / 25 Vragen

Dan is het  Microsoft Edge HTML?

Maar dan staat er Brouwser gegevens wissen

Maar ik weet  "durf"  niet zomaar alles aan te vinken en dan te wissen.

Welke kan ik zonder dat er teveel  gewist word wel  aanvinken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2019 om 19:39
7181 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt browsegeschiedenis wissen bij afsluiten computer aanvinken, hebt u alleen maar gemak van.
Klik maar eens op de toetscombinatie ctrl en h dan krijgt u de websites te zien die u in de loop der tijd hebt bezocht, die kunt u zonder risico wissen.

marita5
door marita5 - Jul 16, 2019 om 20:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@mar1na ,

Klik in Edge op de 3 puntjes rechtsbovenaan > Instellingen > wachtwoorden en automatisch invullen
Onder automatisch invullen staat : formulier gegevens opslaan > zet dit op UIT .

We
door Wesley1982 - Jul 16, 2019 om 21:15
1 Antwoorden / Vragen

Op je telefoon bij chrome is dat: de 3 puntjes rechts bovenin indrukken. Dan naar instellingen. En dan naar adressen en meer.

Op je telefoon bij internet Explorer. Naar de drie streepjes rechts onderin. Dan naar instellingen. Dan naar privacy en beveiliging. Daar vind je automatisch invullen.

Op de computer weet ik het niet uit mijn hoofd. Zal ook bij instellingen zijn.

Groet

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 17, 2019 om 08:58
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij toch dat het decmeest eenvoudige maniet is om zoals u zelf al aangeeft alles te wissen en bij volgend gebruik uw gegevens weer in te vullen.

Dit zeg ik terwijl ik uw probleem niet helemaal niet begrijp. Als bij het invullen van gegecevens vooraf bekende gegevens verschijnen zoals o.a. bij i.e kunt u die op basis van mijn ervaring zelf aanpassen door het niet meer juiste 'weg te halen ('schilderen'/overtypen). Deze methode pas is ik in ieder geval toe bij het wijzigen van mijn telefoonummer.

tdmduc
door tdmduc - Jul 17, 2019 om 18:09
703 Antwoorden / 2 Vragen

Die adressen worden bij Chrome(die browser van Google) gewoon opgeslagen en je kan ze ook "beheren"

chrome://settings/addresses

gsm
door gsm - Jul 17, 2019 om 22:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Suggesties voor autoaanvullen worden opgeslagen in een verborgen geheugen.
Bij de meeste programma's kun je een fout adres meteen verwijderen, op het moment dat dit via automatisch aanvullen verschijnt.
Wijs het foute adres aan en klik op het kruisje, achteraan op dezelfde regel of druk op Delete.