sa
door sarash Apr 4, 2018 om 14:23
Computers & telefonie

Hoe stop ik reclame van producten die ik bekijk/koop op internet

Wanneer ik een product bekijk of koop op internet krijgen mijn vriend en ik van alle kanten dat artikel te zien op onze smartphone of laptop. Ook op de laptop of smartphone van mijn vriend dus terwijl ik dat bestel.
Nu koop ik altijd kadootjes voor bijv zijn verjaardag online en dan is het dus echt niet leuk als ik 's middags een kadootje voor hem koop en hij bijna meteen op dat moment kan zien wat ik voor hem koop. In een winkel zelf kopen kan ik door omstandigheden niet alleen , anders was het natuurlijk snel opgelost. Maar weet iemand hoe ik dit dus kan voorkomen. Heb met mijn a technische inteligentie al wel wat pogingen proberen te doen hahaha maar heb de oplossing nog nergens kunnen  vinden.
Dus zou blij zijn als iemand de oplossing hiervoor weet :-)

3941 14 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 4, 2018 om 14:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ad blokker installeren

sa
door sarash Apr 4, 2018 om 14:46
10 Antwoorden / 2 Vragen

Die heb ik er op zitten.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 6, 2018 om 15:09
509 Antwoorden / Vragen

Dan heb je alles gedaan wat mogelijk is,tenzij je een tijdje niet online gaat.

hansje klein
door hansje klein - Apr 4, 2018 om 14:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus?

Zo laat mogelijk bestellen en uw  apparaten tot op zijn verjaardag niet meer uit de hand geven ... extra spannend dan, via een vriendin bestellen, of dan tòch maar naar de winkel.

sa
door sarash Apr 4, 2018 om 14:47
10 Antwoorden / 2 Vragen

hahaha dan moet ik zijn laptop en smart ook afpakken.

hansje klein
door hansje klein Apr 4, 2018 om 15:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Yep, dat is mijn oplossing en daarmee zult u het wat mij betreft moeten doen ...  ;-))

dokun
door dokun Apr 6, 2018 om 18:06
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is geen oplossing maar slechts een onmogelijke (onzinnige)  suggestie!

Er is maar 1 oplossing en dat is al eerder vermeld :  Een Add blocker installeren en dagelijks uw browsergeschiedenis inclusief cache en cookies van uw computer verwijderen.

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 18:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Dokun ...

Iedere deelnemer antwoord naar zijn/haar eigen mogelijkheden.
Het is uiteindelijk een keuzemenu voor de topicstarter en misschien is de voor ú favoriete tip werkelijk de gouden tip.

Ik vind het eerder on-passend om andere reageerders hierop zo lomp aan te spreken.

Afwachten dus of @Sarash een oplossing binnen de antwoorden heeft gevonden en (hopelijk) nog een feedback post.

Franske1958
door Franske1958 - Apr 4, 2018 om 14:36
414 Antwoorden / 2 Vragen

De oplossing is simpel:  Ga nadat U het bewuste artikel hebt besteld hebt, kijken naar een ander website waar totaal andere dingen op staan,
Op deze manier krijgt U nog steeds advertenties, maar niet meer van hetgeen U heeft besteld, en blijft uw cadeau een verrassing.

sa
door sarash Apr 4, 2018 om 14:47
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je, ga ik eens proberen of dat helpt.

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2018 om 15:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Cookies en geschiedenis verwijderen wil ook nog wel eens helpen.

sa
door sarash Apr 4, 2018 om 15:44
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel. Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2018 om 17:48
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Cookies etc steeds verwijderen met bijv. ccleaner.

Als u een website bezoekt en er wordt gevraag of u accoord gaat met cookies wordt dat meteen vastgelegd en door enkele c.q. via enkele zoekmachines ook verder benut. Dat is een nadeel van 'gratis' zoals o.a. bij google. Ook 'google'heeft uiteraard een verdienmodel en dit is een onderdeel ervan., Er zijn nog kwalijker zoekmogelijkheden zoals o.a. mysearch123.

gerbera
door gerbera Apr 5, 2018 om 11:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit kan gewoon in de geschiedenis gedaan worden. Heeft u ccleaner niet voor nodig.

diumenge
door diumenge - Apr 4, 2018 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebruiken jullie soms één gezamenlijke Google account op die telefoons en laptops? Ik weet dat Google ver gaat in het koppelen van gegevens, maar ik heb nog niet eerder gelezen dat o.b.v. de zoekresultaten van een persoon er vervolgens advertenties op de partner van die persoon worden gericht.

jo
door jorisw - Apr 4, 2018 om 20:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uitloggen van je Google en Facebook account zodra je die niet meer gebruikt scheelt al heel veel. Browser op private mode zetten (als je browser dat ondersteunt). En bij Google kan je instellen dat je geen gepersonaliseerde advertenties wilt krijgen. Het stopt niet de reclames, maar er zit minder verband tussen wat je gedaan hebt en wat je te zien krijgt. Het zou kunnen dat je wel opeens Tena Lady ads krijgt te zien...

Ad blockers helpen maar beperkt omdat de bekendste ad-blockers tegen betaling bepaalde adverteerders niet blokkeren. Bovendien help je daar ook veel gratis websites niet mee. Voor die sites is reclame de enige inkomstenbron.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 5, 2018 om 00:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sticker plakken op de plaats van de advertenties. Snel,  goedkoop maar helaas wat minder handig  :-)

bm
door bmn - Apr 5, 2018 om 11:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de bestelling plaats in een incognito tabblad worden de cookies automatisch verwijderd. Ook is de aankoop dan, mist je in dat tabblad niet inlogt, niet te koppelen aan b.v. een Google account.

br
door brui0929 - Apr 6, 2018 om 18:29
629 Antwoorden / 10 Vragen

Voor Firefox opties>opties vink website niet volgen aan.

sira
door sira - Apr 7, 2018 om 19:09
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Behalve Kaspersky Total Security gebruik ik ook van hun Secure Connection.
Ideaal, ik word op geen enkele manier meer gevolgd en krijg dus ook geen hinderlijke reclames meer.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2018 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gebruik als zoekmachine bijv. DuckDuckGo en Startpage. Stel de uw browser in op met afsluiten cache legen/geschiedenis/wachtwoorden etc.verwijderen
Installeer gratis versies Disconnect en Ghostery.
Kijk voor dit alles op internet voor informatie in istalleren.
Altijd browser afsluiten voordat u iets gaat bestellen nadat u gezocht heeft en na het bestellen opnieuw afsluiten. Geen wachtwoorden bewaren.
Ik zou ook niet via Facebook iets kopen/bestellen/bekijken.