ma
door marjaa Sep 21, 2011 om 16:05
Computers & telefonie

Hoe tabbladen definitief verwijderen

hallo lezers,

hoe kan ik tabbladen die bijna boven in het scherm staan definitief verwijderen? Eigenlijk mag de hele regel wel weg, evenals de regel met favorieten, die daarboven staat. Het zal vast gemakkelijk en logisch zijn, maar ik kan niet vinden hoe het moet.

Alvast bedankt, groet Marjaa

28030 13 Rapporteer

dobby
door dobby - Sep 21, 2011 om 16:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjaa schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:05]hallo lezers,

hoe kan ik tabbladen die bijna boven in het scherm staan definitief verwijderen? Eigenlijk mag de hele regel wel weg, evenals de regel met favorieten, die daarboven staat. Het zal vast gemakkelijk en logisch zijn, maar ik kan niet vinden hoe het moet.

Alvast bedankt, groet Marjaa
Even uitgaande van IE9 (meest waarschijnlijke gok).

Korte oplossing: F11 gebruiken (dat is een toggle, weer indrukken om te herstellen). Echte oplossing:

Tabbed browsing: Tools/Internet Options (Extra/Instellingen) (Alt-T voor Tools, of de (linker) Alt toets indrukken en weer loslaten voor de menu bar)..

Dan op het eerste tabblad (General/Algemeen) bij Tabs de tabs uitzetten.

Verder de favbar: Als je met de alternatie muisknop (voor rechtshandigen normaliter de linker muisknop) op een leeg stukje bovenin klikt, kan je de losse taskbars/werkbalken aan en uit vinken, net zoals de keuze of de address bar een eigen regel moet hebben (zodat meerdere ingestelde zoekmachines toegankelijk zijn) of dat die shared met de rest mag zijn.

Succes.. als je een andere browser hebt, of nog meer uitleg wilt, dan graag wat meer details nog..

dobby
door dobby - Sep 21, 2011 om 16:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

erm... de alternatieve muisknop is default natuurlijk de rechter muisknop.. sorry.. (edit option anyone?)

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2011 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjaa,

Klik met de rechtermuisknop bovenin op een 'balk'.
Je kunt dan vinkjes weghalen (of er later weer bijzetten) bij de Menubalk, de Navigatiebalk en de Bladwijzerbalk.

Suc6

ma
door marjaa - Sep 21, 2011 om 23:01
152 Antwoorden / 44 Vragen

bedankt dobby en edrick3: de extra tabbladen heb ik weg gekregen, zodat die niet meer automatisch starten, evenals de extra balk voor zoekmachine. Onder de menubalk staat nog een balk (werkbalk?) met favorieten (staat ook al in menubalk) + site waarop ik momenteel sta. De site waarop ik sta staat ook onderin beeld, dus dat is dubbel. De balk bovenin zou ik dan ook weg willen hebben, maar dat is nog niet gelukt. Hoe kan ik zien welke IE versie ik heb?

groet, Marjaa

dobby
door dobby - Sep 21, 2011 om 23:25
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjaa schreef op woensdag 21 sep 2011, 23:01]bedankt dobby en edrick3: de extra tabbladen heb ik weg gekregen, zodat die niet meer automatisch starten, evenals de extra balk voor zoekmachine. Onder de menubalk staat nog een balk (werkbalk?) met favorieten (staat ook al in menubalk) + site waarop ik momenteel sta. De site waarop ik sta staat ook onderin beeld, dus dat is dubbel. De balk bovenin zou ik dan ook weg willen hebben, maar dat is nog niet gelukt. Hoe kan ik zien welke IE versie ik heb?

groet, Marjaa
Het laatste even eerste: Help/About (dan wel ?/Info) - meeste rechter keuze in de menubar (als je ALT ingedrukt hebt en losgelaten)

De rest kom ik zo op terug (of later, ik vergeet wel eens was)..,.. (even een rondje meds voor mn beesies)..

dobby
door dobby - Sep 21, 2011 om 23:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

(ok - e.e.a. moet toch op kamertemp komen LOL) - even denken wat je bedoelt.. het addres/de URL op 2 plaatsen zien: de address bar kan je denk ik niet uitzetten (behalve via F11); maar de status bar, onderaan, wel... als je die bedoelt? das ook een werkbalk die uit te zetten valt.. anders zou ik zo snel niet weten wat je bedoelt..

Anders even ergens een screen capture neerzetten? (live? skydrive? flicker? picasa? photobucket? twitpic? enz enz..??)

ma
door marjaa - Sep 21, 2011 om 23:30
152 Antwoorden / 44 Vragen

ik heb IE8 ....

dobby
door dobby - Sep 21, 2011 om 23:34
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjaa schreef op woensdag 21 sep 2011, 23:30]ik heb IE8 ....Ah ok - Thx... heb nog wel een virtual PC met XPMode en dus IE8... even kijken of me daar iets bekends voorkomt.. Overigens, zonder een browser war aan te wakkeren.. als je meer "screen estate: wilt (en windows Vista of Windows 7 hebt) - IE9 kan even wennen zijn, maar geeft wel meer scherm ruimte.. Ook genoeg andere browsers ook overigens, maar das toch een "culture shock" die ik iemand zonder meer, los van alle andere argumenten, niet zomaar aan wil doen..

birdies
door birdies - Sep 21, 2011 om 23:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......De balk bovenin zou ik dan ook weg willen hebben.........

Alle balken die je niet wilt, kun je uitzetten via Beeld- Werkbalken (vinkje weghalen)

ma
door marjaa - Sep 21, 2011 om 23:59
152 Antwoorden / 44 Vragen

@birdies: nee, de genoemde balk lukt daarmee niet
@dobby: "Anders even ergens een screen capture neerzetten" - geen idee hoe ik dat doe

birdies
door birdies - Sep 22, 2011 om 00:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......nee, de genoemde balk lukt daarmee niet......... Dan heb ik geen idee over welke werkbalk je het hebt. Kun je beetje omschrijven wat er dan allemaal staat?

dobby
door dobby - Sep 22, 2011 om 00:19
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjaa schreef op woensdag 21 sep 2011, 23:59]@birdies: nee, de genoemde balk lukt daarmee niet
@dobby: "Anders even ergens een screen capture neerzetten" - geen idee hoe ik dat doeScreenCap: als je internet explorere actief is (default: blauwe titlebar) dan op Alt-PrtScn drukken - die copieert het huidige scherm (nou ja - for all means and purposes) naar het klipboard, Daarna elk willekeurig grafische programma opstarten (Start/Run (Start/Uitvoeren, WIN+R) PBRUSH {ENTER}) en dan Control-V.. opslaan als (png/jpg/gif) en ergens uploaden zodat anderen erbij kunnen.. (skydrive (microsoft), picasa (google), photobucket, flickr.. dat zijn zo maar een paar populaire, gratis (in elk geval gedeeltelijk bij photobucket) foto diensten) ..

Heb je overigens nog Windows XP, of iets nieuwers? (start rechthoek, of cirkel, standaard links onder?) (dit gezien je IE8 versie)?

ma
door marjaa - Sep 22, 2011 om 17:00
152 Antwoorden / 44 Vragen

@birdies: er staat in: favorieten (vast) en daarnaast de sites die ik bezoek
@dobby: ik heb vista, ik zal IE9 binnenkort downloaden. Bedankt voor je uitleg van print screen, maar mij te ingewikkeld en voegt niet veel toe denk ik. Opsomming scherm: 1e (bovenste) regel = adresbalk, daaronder 2e regel = menubalk (bestand bewerken beeld favorieten enz.), daaronder 3e regel favorieten + bezochte sites

groet, marjaa