marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 14:09
Computers & telefonie

Hoe verander ik de afschuwelijke gele achtergrond van deze site

voor alle mensen zoals ik moeite met lezen en pijn aan de ogen , gevolg hoofdpijn door deze afschuwelijke gele achtergrond .

2557 16 Rapporteer

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 14:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Alexishoop is zo vriendelijk geweest een toevoeging voor Firefox en Chrome te maken waardoor bij Vraag en Beantwoord op de Kassa-site de gele achtergrond van de vraag veranderd wordt in een lichtgrijze. https://userstyles.org/styles/121487/kassa-style1

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2015 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marita567,

Volgens mij vraag je nu naar de (een) bekende weg, toch?

Alexishoop en reflecs hebben daar de/een oplossing voor gegeven.

Dacht dat je die al toegepast had?

Kijk anders even hier.

Suc6

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 14:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3 ,

Ik heb deze vraag gesteld om andere mensen te helpen , als u kunt zien bij vorige vragen zijn er nog mensen die deze oplossing niet kennen .

Willen ze de oplossing zien moeten ze eerst gaan kijken onder mijn vraag  .

Nu met hulp van Reflecs ( waarvoor mijn dank )  is de oplossing meteen te zien , en dat was ook mijn bedoeling , de oplossing werkt .

DUS OPZET GESLAAGD .

edrick3
door edrick3 Dec 7, 2015 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OK, maar ik las het als een VRAAG van jou. ;-)

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3, Marita567 had het idee in een een andere reactie geopperd en Vroem daar was de vraag al ;)

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 14:43
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , dit is juist , maar ik krijg meldingen van reactie`s en als ik dan kijk in mijn lijstje bij mijn profiel is er niks te zien . Ik zie er geen enkel probleem in , missie is toch geslaagd .

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 14:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , Als ik uw antwoord nog eens lees moet ik ook nog lachen , hoe u de nadruk legt op Vroem , ik zie me nu over de site vliegen als Speedy Gonzales maar dat betekent wel dat ik sneller ben dan de site , dus dat werkt dan wel .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 14:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, hoe meer mensen dit te zien krijgen, hoe beter. Krijg trouwens ook niet overal meldingen van of soms met een enorme vertraging.

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 14:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En ik ben trager dan de andere gebruikers en de site :p. Dat valt wel op ;)

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 14:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik weet wel als ik IE gebruik ( dan wel met gele achtergrond ) gaat deze site sneller dan Chrome het ligt aan de browser en niet aan u .

eclipse
door eclipse Dec 7, 2015 om 17:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

help fff iemand plies........... ik heb dat proggie erop maar doet niks ? wat zijn de handelingen, "stylish" avd :-)

eclipse
door eclipse - Dec 7, 2015 om 14:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

nou dat stylish doet niks op deze site ????

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 14:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@eclipse ,

welke browser gebruikt uw ?

Werkt alleen met Crome en Firefox en niet met IE .

Ik werk met IE , alleen deze site open ik met Chrome en het werkt .

eclipse
door eclipse Dec 7, 2015 om 17:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

marita567 fire fox en google chrome, beiden geinstalleerd beiden ken ik de site niet bewerken of wat dan ook, heb me geel groene kanarie al de deur uitgeschopt, de parkiet ook....dus graag uitleg als je het weet :') gr han

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 17:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@eclipse , Hopelijk ziet reflecs uw reactie ik weet het niet meer uit mijn hoofd , ik heb het gewoon gedownload en dat was alles .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 21:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse, Ik had vandaag ook regelmatig dat de site (in FF) scriptfouten van de website gaf of dat ik niet kon reageren. Ga er van uit dat het aan de website zelf lag, want nu gaat het goed. In deze vraag https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/bekijk-de-vraag-zonder-gele-achtergrond?id=580306 heeft alexishoop die het gemaakt heeft gereageerd. Als het toch zo blijft zou u op zijn antwoord kunnen reageren, maar ik weet niet hoe vaak hij op de site aanwezig is, of notificaties heeft ingesteld.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 21:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb het geïnstalleerd op Chrome , maar dit probleem heb ik nog geen èèn keer gehad .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 21:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse, Het is eigenlijk eenvoudig te controleren. Ik heb (in FF) op de werkbalk het icoontje, de S, van Stylish staan. Als je daarop klikt, wanneer je op de Kassa-site bent, is te zien dat er een vinkje voor Kassa-style1 staat. Wanneer u dat weghaalt is hij niet actief. U kunt op deze manier zien of het daaraan ligt of toch de Kassa-website zelf.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 22:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , eclipse heeft het ook geprobeerd met Chrome en daar werkt het ook niet .

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 22:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs dit had ik niet eens gezien , maar dit staat bij mij ook in Chrome .

reflecs
door reflecs Dec 8, 2015 om 08:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

O, misschien zit het zo: ik schreef bij Vraag en Beantwoord, maar had moeten schrijven bij De Vraag zelf. Het zou fijn zijn als het overal zo was, maar dit scheelt al veel. Alexishoop heeft het heel snel, al op 5 dec, online gezet. Misschien volgt er nog wel meer, maar kan me voorstellen dat hij ook wel iets anders te doen heeft en hij wordt er niet voor betaald.

marita567
door marita567 Dec 8, 2015 om 12:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , Ik had styles ook geïnstalleerd bij mijn tweede laptop , en zie daar ik had hetzelfde probleem als eclipse, ik zag wel het icoon S maar ik klikte erop was niks aangevinkt . , ik zag zelfs het lijstje waar kassa- style1 staat aangevinkt niet , echter bij opstarten zag ik het wel . Misschien een tip voor eclipse , computer opnieuw opstarten en toen werkte het bij mij wel .

reflecs
door reflecs Dec 8, 2015 om 20:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, de computer opnieuw opstarten is inderdaad verbazend genoeg soms voldoende om een probleem op te lossen :)

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2015 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En anders als alternatief - voor Firefox - even op het boekje (=lezerweergave openen) klikken achterin de adresbalk.

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2015 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien handiger om er even TIP voor te zetten (als je nog kunt bewerken). Bovendien heb ik gelezen dat je dan niet meer kunt reageren. Dan heb je er toch niks aan?

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 15:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@carola.83 ,

Waarom moet ik er tip voor zetten ? Mensen zien nu toch dat de oplossing van alexishoop maar nu vermeld word door reflecs een top antwoord is .

Ik gebruik deze oplossing al een aantal dagen en ik kan gewoon reageren , geen enkel probleem .

Tussen lezen en uitproberen is een groot verschil .

Cookies
door Cookies Dec 7, 2015 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Omdat het een tip en geen vraag van je is?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2015 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laten we hopen dat de redactie de klachten over de kleur ter harte neem en dat wijzigt. Dan hoeft niet iedereen te gaan goochelen op zijn computer.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2015 om 15:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb geen verstand van scripts, enige wat ik wel weet, is dat ze lang niet allemaal veilig zijn. Dus hoe weet ik of dit script veilig is? Bovendien vind ik het bezopen dat je als bezoeker allerlei toeters en bellen zou moeten (gaan) bedenken. Dat is een taak van Kassa. Maar goed, da's mijn mening.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 16:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola83, Ik heb in de andere vraag ook script geschreven, maar had beter Style kunnen gebruiken om duidelijk te maken dat het echt alleen om de (vormgeving) kleuren gaat. Je kunt hem ook gewoon uitschakelen of verwijderen. Het zou niet in me opkomen iets aan te raden dat potentieel gevaarlijk is.

Dit is alles, witruimte verwijderd anders neemt het hier nog meer ruimte in:

Ik gebruik Firefox.

@-moz-document domain("vara.nl") {
header .top-image {height:0px;}
header .logo {position: inherit !important;visibility:hidden;height:0px!important;}
.container-header {height:0px !important;}
h1, h2, h3, h4, h5, p, body {
    font: normal 14px/1.5 '', tahoma;
    color: #222 !important;
}
.ask-question, .user-search {height:150px !important;}
.row {
    width: 90%;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    margin-top: 0;
    margin-bottom: 0;
    max-width: 75rem;
}
.scrolltoTop {
    background: #535353 !important;
}
.row.row-filters select {
    background: #333 !important; }
.item-thumb .type-fragment,
.item-thumb .type-aflevering {
    background-color: yellow !important;
    color: black !important; }
.item-thumb .type:after { border-color: #a3175c transparent transparent;}
.main-content .answer-wanted,
.answer-wanted:before,
.answer-wanted:after {background:#e6e6e6 !important;}
.main-content .answer-question-field,
.main-content .answer-question-field.question-open:before,
.main-content .answer-question-field.question-open:after  {background:#e2e2e2 !important;}
.main-content .answer-question .answer-question-wrapper { border-bottom: 1px solid black; }
.main-content .new {background: #f5f5f5; }
.main-content .answer-top-rated { background: #FFFCE3;}

....Bovendien vind ik het bezopen dat je als bezoeker allerlei toeters en bellen zou moeten (gaan) bedenken. Dat is een taak van Kassa. Maar goed, da's mijn mening.....

Ja, wie vindt dat eigenlijk niet? Maar als dit het verschil maakt tussen wel of niet de site gebruiken waarom zou je het dan niet doen?

eclipse
door eclipse Dec 7, 2015 om 17:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

??? wasdit ?

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 21:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo eclipse, carola83 vroeg zich in het antwoord hierboven af of het wel veilig zou zijn . Omdat op die site waar je het kunt installeren ook de tekst ervan staat, dacht ik; ik laat ik hem hier zien. B.v. f5f5f5 is de code van de kleur lichtgrijs en geel blijkt dan toevallig zo te kunnen worden gebruikt (yellow). https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleuren De lezers die het willen installeren hoeven daar verder niets mee te doen, dat gaat automatisch. Je hebt er verder geen omkijken meer naar. Alleen als je Vraag en beantwoord bezoekt verandert de achtergrond. Heb in een ander topic al gevraagd wat er mogelijk is in Internet Explorer. Maar nog geen antwoord gehad.

Topantwoord

re
door red1 - Dec 7, 2015 om 17:09
329 Antwoorden / 1 Vragen

achterlijke kleur !! zeker het idee van een idioot !!

costnix
door costnix - Dec 7, 2015 om 22:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het geen oplossing boor de iPad :-(

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 22:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al bij de link gekeken? Ik heb FF en Chrome vermeld omdat die veel gebruikt worden; het kan op meer browsers geïnstalleerd worden (maar niet Internet Explorer). Edit: ik heb even snel gezocht en bij iPad schijnt dit anders te werken. Ik hoop dat men inmiddels zelf tot het inzicht is gekomen is gekomen dat deze kleuren niet werken.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 8, 2015 om 08:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Om de afbeelding groter te zien:

klik op de afbeelding, klik met rechts en kies afbeelding bekijken.

Om weer terug te gaan naar de vraag: het pijltje bovenin de browser voor de vorige pagina.

De kleur wordt aangepast bij de vragen.

Topantwoord

me
door mein33 - Dec 8, 2015 om 14:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hier is vast en zeker iemand aan het ontwikkelen geweest die kleurenblind is en alles in "grijstinten" ziet.

De kleurenexplosie die hij/zij heeft ontwikkeld valt dus bij hem/haar helemaal niet op.

En nu maar hopen dat er iemand opstaat en dit kleurenspectakel aanpast in rustige werkbare kleuren waar je niet helemaal "kippig" van wordt als je er een tijdje mee aan de slag bent.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 8, 2015 om 20:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Redacteur schrijft  hier

....We zijn druk doende om problemen op te lossen. Hoog op de agenda staat de leesbaarheid verhogen. Uiteraard neemt dit tijd in beslag. De komende weken moet e.e.a. zeker merkbaar en zichtbaar zijn....

Ik hoop dat niet alleen de leesbaarheid, maar ook de kleuren worden aangepast. En dat de afhakers over een tijdje toch nog even kijken hoe het ermee staat.

marita567
door marita567 Dec 8, 2015 om 20:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , dat hoop ik ook , is nu echt een verschrikking ik krijg de vragen dubbel nou weet ik helemaal niet meer waar ik moet zijn . hebt u ook last van dubbel vragen ?

reflecs
door reflecs Dec 8, 2015 om 21:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De vragen? Bij actuele vragen zie ik er inderdaad één dubbel, maar zie dat u daar zelf de melding dubbelpost bij heeft geplaatst. Of bij notificaties? Daar zijn bij mij wel meldingen over dezelfde vraag, maar met een andere mededeling. Ik zie b.v. bij deze vraag een melding dat u iets geplust heeft en dat u een reactie heeft geplaatst. Als het bij u anders is, moet dat komen omdat ze steeds bezig zijn met veranderingen van de site.