Ya
door Yassin Al Bakrouni Jul 29, 2016 om 21:19
Computers & telefonie

Hoe verplaats je programma's van de lokale schijf naar de externe harde schijf ?

Hoe kan je programma's van de lokale harde schijf naar de externe harde schijf brengen? Want mijn lokale schijf staat nu vol en mijn externe schijf is nog leeg en ik zou graag mijn programma's en/of Spelletjes naar mijn externe harde schijf verplaatsen maar weet niet hoe ik dat doe..

11842 4 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 29, 2016 om 21:35
251 Antwoorden / Vragen

Ga naar "mijn computer"
selecteer de gewenste data,
klik op rechts met je muis op kopieren,
ga naar de doelschijf,
klik daarop,
zet je cursor op dat gebied,
klik op recht van je muis, plakken,
klaar.

gsm
door gsm - Jul 29, 2016 om 22:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De externe schijf is niet bedoeld voor actief gebruik, hoewel het wel mogelijk is. De externe schijf is vooral geschikt voor back-up gegevens.
Veel beter kun je een extra lokale harde schijf gebruiken (als daar plek voor is in de computer), of anders de lokale harde schijf laten vervangen door een veel grotere. Programma's kun je in principe niet verplaatsen. Je zal ze bijna altijd opnieuw moeten installeren, omdat ze na handmatig verplaatsen niet meer goed werken.
Data kan wel eenvoudig verplaatst worden.

Verplaatsen van databestanden, met als voorbeeld de map Afbeeldingen:

Maak eventueel tevoren al zelf een nieuwe map Afbeeldingen op de schijf waarheen de afbeeldingen moeten worden verplaatst.

1) Klik met de rechter muisknop op de oude map Afbeeldingen van de lokale harde schijf.
2) Klik op Eigenschappen
3) Klik op het tabblad met de titel Locatie
4) Vul de nieuwe doel locatie in (schijfletter en naam van de map, bijvoorbeeld E:\Afbeeldingen)
5) Klik op Verplaatsen

newmikey
door newmikey - Jul 30, 2016 om 09:31
830 Antwoorden / 0 Vragen

Programma's kan je alleen naar een externe harde schijf kopieren als ze geheel zelfstandig vanuit een eigen map kunnen draaien zonder geinstalleerd te zijn. Dat zijn er helaas maar héél weinig (meestal alleen zeer simpele en kleine spelletjes).

Het antwoord is dus met enig voorbehoud dat dit niet kan. Je kunt wel datamappen en bestanden controleren maar géén programma's. (Je kunt het wel, maar het resulteert vervolgens in een onbruikbaar programma of een niet meer startende Windows installatie).

Soms heeft een spelletje een aparte datamap en kan je die verplaatsen naar een andere schijf maar dan zal meestal het spel niet meer opstarten.

ph
door philip36 - Jul 30, 2016 om 09:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Staat de harde schijf wel helemaal vol?
Meestal zijn er meerder partities op een harde schijf, b.v. C en D.
Programma's worden standaard op de C partitie geinstalleerd of je moet aangeven dat het op de D partitie geinstalleerd moet worden.
Het kan dus zijn dan de C partitie vol zit maar er nog genoeg ruimte op de D partitie is.

Start de verkenner eens en kijk wat voor harde schijf stations er worden weergegeven en de vrije ruimte daarop.

Zomaar mappen van spellen of programma's verplaatsen naar een externe HD gaat niet werken, dan kloppen de verwijzingen in het register en de snelkoppelingen op het bureaublad niet meer.
Als u graag de spellen op de externe HD heeft zult u deze opnieuw moeten installeren waarbij u met aangepaste installatie de externe HD kunt kiezen om het programma op te installeren.
Als het spel zich laat installeren op de externe HD is de USB snelheid misschien niet voldoende om het spel vloeiend te spelen.

Bedenk wel dat je de externe HD niet op een andere computer kunt gebruiken om die spellen te spelen.
Er staan namelijk ook benodigde gegevens van deze programma's in Windows op de C partitie.

Zoals al aangegeven is het beter om alleen databestanden van de interne HD naar de externe HD te verplaatsen.
Ook kunt u de interne HD eens laten 'opschonen' om ruimte vrij te maken.
https://www.schoonepc.nl/optim/delete.html

Als u een desktop PC heeft kunt u misschien ook een tweede interne HD monteren, kijk in dat geval wel welk type HD u dan moet hebben.

Nu de interne HD vol staat met programma's en spellen is het beter om de externe HD te gebruiken om daar een Image backup van de interne HD op te zetten.
Mocht er wat gebeuren met de interne HD kunt u de Image backup terug zetten op de interne HD en is het niet nodig om alle spellen enzo opnieuw te installeren.
Een gratis programma om zo'n image backup te maken is Macrium Reflect Free.
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx