mjvanderwerf
door mjvanderwerf Nov 25, 2017 om 22:01
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik Bing ?

Hallo,
had altijd had ik Google via Firefox.
Nu krijg ik steeds Bing !
Hoe krijg ik Google terug ?
MJ

14410 13 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Nov 25, 2017 om 22:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

Instellen bij voorkeuren voor zoeken...hoe moeilijk kan het zijn? https://support.mozilla.org/nl/kb/instellingen-standaardzoekmachines-wijzigen-fx

simon55
door simon55 Nov 25, 2017 om 22:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Makkelijker kan u t niet maken.

Yv
door Yvonne_909 Nov 27, 2017 om 12:30
42 Antwoorden / 2 Vragen

@Newmikey: Niet iedereen is hier handig mee op de computer, waarom zo'n negatieve houding in je antwoord er achteraanplakken?
Als je niet tegen zulke vragen kunt is het beter om helemaal geen antwoord te geven. Niemand zit er op te wachten afgekraakt of voor dom uitgemaakt te worden.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2017 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook bijv. voor DuckDuckGo kiezen. En er zijn meer veiliger zoekmachines dan Google.Instellen volgens de gegeven link.

jo
door jorisw Nov 26, 2017 om 08:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar daar vraagt TS niet om. Google is meer dan een zoekmachine, dus om zomaar een traditionele search engine voor te stellen heeft weinig zin.

latevogel
door latevogel Nov 27, 2017 om 17:00
86 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wel een goede tip er zo tussen!

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2017 om 01:03
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Dan typt u toch gewoon in: als het nu weg is en u doet dat onthoud de computer het weer:  https://www.google.com

br
door brui0929 - Nov 26, 2017 om 01:20
627 Antwoorden / 10 Vragen

type www.google.nl klik op instellingen>opties> huidige pagina gebruiken.

jo
door jorisw Nov 26, 2017 om 08:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is alleen als je google als startpagina wilt instellen. De vraag gaat over de default search engine die gebruikt wordt.

panter22
door panter22 - Nov 26, 2017 om 09:21
6599 Antwoorden / Vragen
marita5
door marita5 Nov 26, 2017 om 09:27
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , Ts heeft Windows 7

tdmduc
door tdmduc Nov 26, 2017 om 10:24
703 Antwoorden / 2 Vragen

bovendien verwijder je dan programma's en niet een zoekmachine.

panter22
door panter22 Nov 26, 2017 om 12:31
6599 Antwoorden / Vragen

@maritas, Windows 7 of 10 een pot nat.
@tdmduc, Ik heb een keer ask als zoekmachine had, maar die kwam steeds weer terug. Alleen door het programme te verwijderen lukte het. Maar het kan ongetwijfeld ook anders,

marita5
door marita5 Nov 26, 2017 om 12:44
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , het lijkt mij dat Ts Bing als zoekmachine bedoeld , ik gebruik Google en Duckduckgo , die staan bij mij niet onder programma`s en onderdelen .

tdmduc
door tdmduc Nov 26, 2017 om 12:50
703 Antwoorden / 2 Vragen

als er "fois gras" zoekmachines ongevraagd ineens op je pc verschenen zijn dan heb je(meestal) op clickbait geklikt of een "foute" website bezocht.

Het recept om PUPS(o.a. ASK) en malware te verwijderen is adwcleaner.

wi
door wilhelmina59 - Nov 26, 2017 om 10:17
505 Antwoorden / 0 Vragen

Kan in de Instellingen Opties hoe de standdaard browser aangepast kan worden. Gebruik adware cleaner om de Bing(toolbar) te verwijderen maar het allerbelangrijkste: Kijk uit wat u binnenhaalt bij een update van een willekeurig programma als het woordje toolbar tevoorschijn komt. lees wat de voorwaarden zijn en haal het vinkje weg bij de vraag om iets "extra's" toe te voegen. Adware cleaner ruimt gelijk alle illegaal binnengekomen rommel op.

jo
door jorisw Nov 26, 2017 om 10:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit komt niet door adware en er is geen sprake van een Bing toolbar. Firefox stelt tegenwoordig Bing in als default search engine (nadat Microsoft ze daar veel voor heeft betaald). Strikt genomen zou je dus Firefox moeten verwijderen als je geen adware wilt...

wi
door wilhelmina59 Nov 26, 2017 om 12:35
505 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.redmijnbrowser.nl/adware-reclame/bing-vc-verwijderen-verwijder-instructie/

Cookies
door Cookies Nov 27, 2017 om 17:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wilhelmina, Bing is de zoekmachine van Microsoft! GEEN adware.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2017 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het enige goede antwoord, is allang door @Newmikey gegeven, de overige antwoorden slaan nergens op.

gsm
door gsm Nov 26, 2017 om 11:28
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Bemoeial.

Cookies
door Cookies Nov 26, 2017 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh jee, even vergeten: de waarheid mag op dit forum niet gezegd worden. Wat heeft een TS aan FOUTE antwoorden?

gsm
door gsm Nov 26, 2017 om 11:53
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Lijkt mij dat iedereen hier een bijdrage mag leveren, door te antwoorden op een vraag, ook als je niet haantje de voorste en dus geen puntenjager bent. Commentaar op deze bijdrages lijkt mij ongewenst en werkt voor mijn gevoel verstorend.

Cookies
door Cookies Nov 26, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, heb ik het al die tijd verkeerd begrepen. Ik dacht dat de opzet van V&B was om mensen te helpen met correcte antwoorden. En kap eens met die dooddoener van puntjes! Ik heb in het verleden al TIG x aan de redactie gevraagd te kappen met die kinderachtige, achterlijke puntjes. Ben geen klein kind die op puntjes van juf of meester zit te wachten.

panter22
door panter22 Nov 26, 2017 om 12:36
6599 Antwoorden / Vragen

@Carola83. Vaak zijn meerdere antwoorden mogelijk die net zo goed zijn.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2017 om 11:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Cookies
door Cookies Nov 26, 2017 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook dat is te vinden bij de link van @Newmikey.

gsm
door gsm - Nov 26, 2017 om 11:28
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Menu, Opties, Zoeken

Do
door DonQuicky - Nov 26, 2017 om 12:55
1 Antwoorden / Vragen

Beste MJVANDERWERF ,

Ik neem aan dat u nog steeds de browser Firefox gebruikt. U kunt dit veranderen via menu van Firefox (streepjesicoon rechts bovenin Firefox) en dan kiezen voor Opties. In Opties scherm kiest u in linker menu voor Zoeken en daar kunt u bepalen welke zoekmachine gebruikt moet worden in Firefox.

Ko
door Kosgr - Nov 27, 2017 om 12:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

G
Ga naar de menu boven
1. Extra
2. Opties
3. Standardzoekmachine
4.  Kies de standardzoekmachine die …… wilt gebruiken.
5. Open onder de window met de zoekmachines.
6. Kies je je zoekmachine. Klaar.

Succes.

marita5
door marita5 - Nov 27, 2017 om 12:59
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MjVanDerWerf ,

Is het gelukt ? na minimum zeker 6x hetzelfde antwoord ;-))

henkvanstots
door henkvanstots Nov 27, 2017 om 14:19
24 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een empatische bijdrage ;-)

marita5
door marita5 Nov 27, 2017 om 14:21
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , lezen is ook een kunst ;-))

henkvanstots
door henkvanstots - Nov 27, 2017 om 14:05
24 Antwoorden / 1 Vragen

Zo werkt het onder Ubuntu (linux) bij Windows kan het anders zijn:

Open Firefox.
A: Indien je daar het "venster met loep en het woord zoeken" ziet (als je dit niet ziet, eerst B: uitvoeren), klik  je met je muis het vergrootglas aan.
Selecteer zoekmachine wijzigen.
Indien je meer dan een zoekmachine wilt, kun je de volgorde "verslepen"
Zet "vinkjes" voor wat je niet wilt en haal ze weg bij wat je wel wilt en klik op verwijderen.

B: Linksklik de balk waar waar op het venster van je website verschijnt/staat op een vrije plaats :
Selecteer aanpassen en sleep dit naar de balk.