lieflijke
door lieflijke Apr 10, 2013 om 20:20
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik google chrome

op een of andere manier is google chrome binnen gedrongen en ik wil er weer van af maar kan er niets over vinden, binnen de gewone programma's om te verwijderen behalve: chromeinstall-7u17.exe in Java. kan ik dat gewoon verwijderen, of wat is een manier, ik wil het er niet in hebben. ik werk met Windows 7. alvast bedankt voor een (eenvoudige) manier.

lieflijke

25162 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier iets aan: [url=http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/uninstall-or-change-a-program][u]Een programma verwijderen[/u][/url].

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lieflijke,

Heb je dat programma (Chrome) alleen gedownload of heb je het ook geïnstalleerd? Als je het alleen gedownload hebt, kun je volstaan met het verwijderen van het installatieprogramma dat je hebt gevonden.

Als je het ook hebt geïnstalleerd, zal je het geïnstalleerde programma moeten verwijderen via b.v. Configuratiescherm > Alle programma's en onderdelen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lieflijke,

Bedoel je dat je nu Google Chrome als browser hebt?
Dan kun je hier"> hier lezen hoe je die kunt verwijderen.

Gaat het alleen om het door jou genoemde bestandje (chromeinstall-7u17.exe ), dan kun je dit gewoon verwijderen.

Suc6

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lieflijke,

Weer eens geen preview gedaan.
Eerste 'hier' werkt niet, tweede wél!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

het wordt gebruikt wat ik merk bij CCleaner, tenminste dan moet dat gesloten worden, bij schoonmaken. maar nergens te vinden, in programma's oid. dit is een redelijk nieuwe laptop, het stond er niet op en is vast meegekomen helaas, met een en ander.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij gebruik ik gewoon I E, maar gaat chrome daar naast, al begrijp ik niet hoe?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lieflijke:

Heb je onlangs iets nieuws geïnstalleerd dan? Waaraan zie je dat Chrome geïnstalleerd is? Staat er een icoontje van Chrome op je bureaublad?

Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, onvindbaar, maar als ik CCleaner gebruik, zegt hij dat Chrome eerst gesloten moet worden, en dan gaan de internet mappen dicht. dat is wat ik zie, maar geen logo's, en nergens te vinden om te verwijderen

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op woensdag 10 apr 2013, 22:15: nee, onvindbaar, maar als ik CCleaner gebruik, zegt hij dat Chrome eerst gesloten moet worden, en dan gaan de internet mappen dicht. dat is wat ik zie, maar geen logo's, en nergens te vinden om te verwijderen

Vreemd. Ik zou dan eerst maar beginnen met het verwijderen van dat installatieprogramma dat je hebt gevonden. Wellicht is dat het enige....

Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, ga ik proberen, rechts aanklikken, en verwijderen he?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het verwijderd, maar bij het schoonmaken komt het nog steeds te voorschijn, als Applicatie, apart in C Cleaner

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op woensdag 10 apr 2013, 22:26: ok, ga ik proberen, rechts aanklikken, en verwijderen he?

Yep, of gewoon naar de prullenbak slepen. Leeg wel af en toe de prullenbak, anders is het nog niet 'echt' weg....

Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, mijn borwser is Comodo Dragon, ik vergis me.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

na verwijderen is het niet in de prullenbak gekomen, die was leeg??? heel vreemd

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op woensdag 10 apr 2013, 22:38: na verwijderen is het niet in de prullenbak gekomen, die was leeg??? heel vreemd

Je prullenbak kan dusdanig ingesteld staan, dat verwijderde items ook direct uit de prullenbak worden verwijderd. Moet je dus wel voorzichtig zijn met wat je weggooit.....

En, tja, als je verder niets meer van Chrome kunt vinden bij je programma's en snelkoppelingen, dan zou ik verder ook niet weten wat je er nog meer aan kunt doen.

Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

en de applicaties in C cleaner waar het in zit?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op woensdag 10 apr 2013, 22:44: en de applicaties in C cleaner waar het in zit?

Je bedoelt wat ccleaner heeft gevonden van Chrome? Als je dat nog kunt verwijderen is dat prima en anders het maar gewoon zo laten?

Freya

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

via CCleaner kan ik een hoop vinden, en Chrome ook uitschakelen, via gereedschap> opstarten.. maar liever verwijderen

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

en de prullebak is ok, heb ik gezien!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2013 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 10 apr 2013, 20:39: Hallo lieflijke,

Heb je dat programma (Chrome) alleen gedownload of heb je het ook geïnstalleerd? Als je het alleen gedownload hebt, kun je volstaan met het verwijderen van het installatieprogramma dat je hebt gevonden.

Als je het ook hebt geïnstalleerd, zal je het geïnstalleerde programma moeten verwijderen via b.v. Configuratiescherm > Alle programma's en onderdelen.

m.vr.gr. Freya

... ja en daarnaast ook nog een herstelpunt zoeken en uitvoeren van vlak voor de installatie van Google Chrome. Doe je dit niet, dan zullen je e-mails verstoord raken of zich niet openen (bijlage(n)).

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben bang, denk ik nu, dat het via Comodo Dragon binnen is gekomen. als App. ik kan het niet vinden dat je het moet aan of uitvinken bij dowloaden, maar daar zit het waarschijnlijk. en dan evt uitschakelen heeft dan niet veel zin.
wel de ww uitgeschakeld in C Cleaner, dat die dan in ieder geval ongemoeid blijven, dat is het irritantste. dat bij het schoonmaken en Chrome uitschakelen de ww verdwijnen en alles weg is.

dank je wel voor meedenken!! naar bed;-)

lieflijke

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Comodo Dragon is een zogenaamde Chromium-gebaseerde bladeraar. Dus, als de CCleaner zegt dat hij Chrome wil afsluiten dan bedoelt hij Comodo Dragon.

Ik heb Comodo Dragon zelf lang gehad en heb nu SRWare Iron. Ook bij Iron zegt de CCleaner dat hij Chrome wil afsluiten. Want ook Iron is Chromium-gebaseerd.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op woensdag 10 apr 2013, 22:59: via CCleaner kan ik een hoop vinden, en Chrome ook uitschakelen, via gereedschap> opstarten.. maar liever verwijderen

Dat sowieso altijd uitschakelen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 11 apr 2013, 00:40: Comodo Dragon is een zogenaamde Chromium-gebaseerde bladeraar. Dus, als de CCleaner zegt dat hij Chrome wil afsluiten dan bedoelt hij Comodo Dragon.

Ik heb Comodo Dragon zelf lang gehad en heb nu SRWare Iron. Ook bij Iron zegt de CCleaner dat hij Chrome wil afsluiten. Want ook Iron is Chromium-gebaseerd.

Als dat zo is, dan kan ik mij voorstellen dat het voor verwarring zorgt. In mijn ogen is Chrome toch iets anders dan Chromium.....

Los van dit 'probleem' en wellicht ten overvloede, een programma als ccleaner heb je normaal gesproken helemaal niet nodig. Je kunt iedere keer wel weer je best doen om alles zo schoon mogelijk te houden, maar na een dag staat er toch weer van alles op wat je dan weer op zou moeten ruimen. Je kan dan wel aan de gang blijven....
Ik reken mezelf toch tot een intensieve computergebruiker en dergelijke software gebruik ik echt nooit. En m'n computer werkt nog net zo goed als in het begin......

Freya

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 11 apr 2013, 00:40: Comodo Dragon is een zogenaamde Chromium-gebaseerde bladeraar. Dus, als de CCleaner zegt dat hij Chrome wil afsluiten dan bedoelt hij Comodo Dragon.

Ik heb Comodo Dragon zelf lang gehad en heb nu SRWare Iron. Ook bij Iron zegt de CCleaner dat hij Chrome wil afsluiten. Want ook Iron is Chromium-gebaseerd.

Klopt.
Chromium is een bij linux veel gebruikte internet browser (klik).
Google Chrome, SRWare Iron, Comodo Dragon en nog een aantal andere zijn internet browsers, die Chromium als basis hebben. In feite is het Chromium met een eigen schil en wat extra's eromheen. Ik gebruik nu zelf Opera, maar ook Opera heeft plannen om zijn browser op Chromium te gaan bouwen. Comodo Dragon gaf bij mij de laatste tijd problemen met het afspelen van flash inhoud.

Opera is een van de beste browsers en veel vernieuwingen bij andere browsers zijn afgekeken van Opera. Firefox (huidige versie 20) is trouwens ook nog steeds een zeer goede en betrouwbare internet browser.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

há, dan klopt het wat ik zie in CCleaner. dank jullie wel. het vervelendste is dat ik bij C Cleaner steeds de ww kwijt ben. ik hoop dat ik die nu veilig gesteld heb door het vinkje weg te halen bij CCleaner.
Chromium noemt zich dan wel Google Chrome. en ik laat dat chrome niet meer sluiten tijdens schoonmaken.
Comodo is lekker snel en bij IE barstte het van de reclame, dat is minder bij Comodo. dat Opera kan ik ook eens bekijken. FF heb ik jaren geleden ook gehad maar gaf weer andere problemen.

heel erg bedankt, kan ik nou die Ap[plicatie in C Cleaner afsluiten? per stuk, de onderdelen, of werkt Comodo dan gewoon niet meer?

IE staat ook nog in de lijst waar geschoond wordt... apart... draaien dus samen.

dank, Lieflijke

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wachtwoorden en formulierinvulinformatie kun je inderdaad probleemloos veilig stellen via de CCleaner.

En, de optie om cookies te bewaren werkt nergens zo goed als bij de CCleaner. Ik bedoel dan de cookies die inloggen en dergelijke vastleggen. Je verwijdert eerst alle cookies, dan log je ergens in en kijkt welk cookie er is verschenen. Vervolgens stel je dat veilig. Je moet dan wel bij eventuele browsergeschiedenisverwijdering de cookies daar weer uitvinken, anders zijn ze alsnog weg.

Ik zie geen reden waarom je de applicatie "Google Chrome" alias "Comodo Dragon" niet zou laten afsluiten. Dat doet hij toch om de "cache" leeg te maken? Internet Explorer wordt trouwens voor van alles en nog wat gebruikt, ook al open je het nooit.

De zienswijze van Freya vind ik zeer interessant. Maar, ik vind het schoonmaken van de computer gemakkelijker dan stofzuigen.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik het ook regelmatig en doet soms wonderen, zeker daar de pc gedeeld wordt met de kinderen;-)

ja, cache leegmaken klopt. al weet ik niet wat dat is. maar daar verdwenen de ww. en dat met die nuttige cookies ga ik eens bekijken!
geweldig, weer een hoop geleerd.
dank, allen, lieflijke

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op donderdag 11 apr 2013, 09:59:
... een programma als ccleaner heb je normaal gesproken helemaal niet nodig. Je kunt iedere keer wel weer je best doen om alles zo schoon mogelijk te houden, maar na een dag staat er toch weer van alles op wat je dan weer op zou moeten ruimen. Je kan dan wel aan de gang blijven....
Ik reken mezelf toch tot een intensieve computergebruiker en dergelijke software gebruik ik echt nooit. En m'n computer werkt nog net zo goed als in het begin......

Freya

Zoveelste keer...:
Ik begrijp die schoonmaakwoede ook niet. Soms kan CCleaner wel nuttig zijn bij het oplossen van problemen. In het algemeen kun je beter niet schoonmaken, zonder voldoende kennis van zaken te hebben. Beperk je tot het zo af en toe opruimen van de herstelpunten (met Schijfopruiming) en het verwijderen van temp bestanden (ATF-Cleaner kan dit heel goed). De inhoud van de temp mappen kan soms namelijk voor problemen zorgen bij het opnieuw installeren van software die je eerder verwijderd had of omdat er een virus tussen zit.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon Syssteemherstel doen,op de dag dat je het nog niet geinstaleerd had.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

interessant want ik heb ook een laptop met Comodo zónder Chrome, en nergens last van... de meest stabiele in huis...
lieflijke

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

...een laptop met Comodo zónder Chrome...

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

In Wikpedia staat het als volgt omschreven: "Comodo Dragon is een freeware-webbrowser ontwikkeld door beveiligingsbedrijf Comodo. De browser is gebaseerd op Chromium en maakt bijgevolg gebruik van de layout-engine WebKit. De interface en functies sterk lijken op die van Chromium en hiermee ook op Google Chrome".

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat als het goed is een uninstal file bij, maar je kunt hem beter op de achtergrond laten staan.
Je hebt hem nl wel eens nodig voor bepaalde sites die alleen met Chrome geopend kunnen worden.
Mijn ervaring na het verwijderen van Chrome was dat ik in Outlook geen hyperlinks meer kon openen, na het terug instaleren van Chrome werkte het weer wel.
PS ik werk zelf ook met IE,maar laat Chrome gewoon staan heb alleen de snelkoppelingen van m'n bureaublad en taakbalk verwijderd.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik verwijder alles met gebruik van een heel handig programma, het verwijderd niet alleen programma's maar ook de register bestanden die anders achter blijven(ook voor spellen), klik op deze link voor het gratis programma(het programma is maar klein maar kan nog veel meer)

http://www.innovative-sol.com/uninstaller-free/

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

comodo zonder chrome, hij zit er wel het langst op, de andere tops wel met chrome. en eigenlijk altijd instabiel, die ene niet.

dank voor het linkje, alleen niet duidelijk wat te kiezen.

dank!

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller, beantwoord svp deze vraag :
is Chrome volledig geinstalleerd, en ziet u het icoon op het bureaublad?
Als dat niet het geval is kunt u ook restanten verwijderen via het zoekvenster links onder aan het scherm : programma's en bestanden zoeken.
Daar hoeft u alleen maar chrome in te kloppen.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, ik heb het niet geïnstalleerd, het is blijkbaar basis/onderdeel van Comodo Dragon. derhalve niet terug te vinden, alleen als Applicatie te zien in C Cleaner. maar als ik die gebruik zie ik dat die er is. en dat blijkt te kloppen omdat Comodo er op gebouwd is. dus met of zonder Comodo Dragon verder.

en anders schoonmaken, of niet. en ww-den behouden en ook sommige cookies.

lieflijke

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Ccleaner download moet je het vinkje van Google Chrome installeren wel weg vinken, dit was bij mij destijds ook de boosdoener.
Als je Ccleaner op laat ruimen sla dan het logbestand op in een map zodat je met een simpele handeling weer terug kunt naar af.
Succes.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 04:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op woensdag 10 apr 2013, 23:42:
freya schreef op woensdag 10 apr 2013, 20:39: Hallo lieflijke,

Heb je dat programma (Chrome) alleen gedownload of heb je het ook geïnstalleerd? Als je het alleen gedownload hebt, kun je volstaan met het verwijderen van het installatieprogramma dat je hebt gevonden.

Als je het ook hebt geïnstalleerd, zal je het geïnstalleerde programma moeten verwijderen via b.v. Configuratiescherm > Alle programma's en onderdelen.

m.vr.gr. Freya

... ja en daarnaast ook nog een herstelpunt zoeken en uitvoeren van vlak voor de installatie van Google Chrome. Doe je dit niet, dan zullen je e-mails verstoord raken of zich niet openen (bijlage(n)).

Briljant idee systeemherstel.