HappyHenny
door HappyHenny May 24, 2018 om 13:37
Computers & telefonie

Hoe wis ik fout emailadres dat zich automatisch BLIJFT aanvullen

Een óóit fout gebruikt emailadres (of een adres dat gewijzigd is) BLIJFT zich maar steeds automatisch aanvullen.

Ook als ik het in het adresboek al wel vervangen heb door het correcte adres
HOE kan ik daar invloed op uitoefenen?

36707 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2018 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
edrick3
door edrick3 - May 24, 2018 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor Outlook:

Als je in Outlook een e-mailadres een keer hebt gebruikt, vult Outlook het e-mailadres automatisch aan op het moment dat je deze persoon weer mailt.

Dit is handig, maar kan ook heel vervelend zijn wanneer iemand een ander e-mailadres heeft gekregen. De e-mailadressen die automatisch wordt aangevuld in Outlook kun je als volgt verwijderen:

  • Start met een nieuwe mail
  • Vul het e-mailadres in wat je wilt verwijderen
  • Zodra Outlook het e-mailadres aanvult gebruik pijltjestoets naar beneden om adres te selecteren
  • Druk op delete toets en e-mailadres is verwijderd

(Bron)

marita5
door marita5 May 24, 2018 om 14:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3, bij de vorige vragen van Ts lees ik dat hij / zij het mail programma ( app Outlook) in Windows 10 gebruikt .

edrick3
door edrick3 May 24, 2018 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5: dan zou het met bovenstaande dus moeten lukken lijkt me. ;-)

ja
door januitgroningen May 27, 2018 om 01:40
53 Antwoorden / 2 Vragen

Voor outlook; Helemaal correct edrick3. Met je cursor naar het kruisje en vervolgens delete op je toetsenbord.

HappyHenny
door HappyHenny - May 24, 2018 om 19:32
199 Antwoorden / 73 Vragen

Het gaat om Mail, het standaard programma van Windows 10

Ge
door Genee - May 24, 2018 om 19:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen
edrick3
door edrick3 - May 25, 2018 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Standaard in Windows Mail wordt er bij het invullen van een e-mailadres in het veld "Aan" bij een nieuw bericht het e-mailadres automatisch aangevuld waardoor het adres snel is in te vullen. Het uitschakelen van deze optie kan via de opties van Windows Mail. Ga hiervoor bovenin naar Extra en klik op Opties. Klik in het venster dat opent op het tabblad "Verzenden". Verwijder hier dan het vinkje voor "E-mailadressen automatisch aanvullen bij het typen" en klik op OK.

Adressen automatisch aanvullen uitschakelen

HappyHenny
door HappyHenny - May 25, 2018 om 13:52
199 Antwoorden / 73 Vragen

Bedankt voor die suggestie, maar dat is wel een heel drastische oplossing. Want ik neem aan dat ik zo de optie 'aanvullen' helemáál uitschakel...
Ik ben dan wel van dat foute adres(sen) af maar er wordt ook verder niets meer aangevuld.

Of mis ik nu iets?

pe
door pebk - May 25, 2018 om 23:22
579 Antwoorden / 0 Vragen

Bij outlook verschijnt een lijstje waarin het foute adres staat. Er is ook een kruisje achter de naam. Daarmee kan een suggestie verwerkt worden. Dit zou ook zo kunnen zijn in Windows Mail... het is tenslotte dezelfde fabrikant.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2018 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien al u achter elkaar een paar keer het juiste mailadres kiest, wordt dat wellicht preferent?

HappyHenny
door HappyHenny - May 26, 2018 om 22:08
199 Antwoorden / 73 Vragen

Dat laatste zal ik éérst uitproberen... Dank voor ook DIE suggestie.

marita5
door marita5 - May 27, 2018 om 19:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HappyH ,

Probeer eens of u het e-maladres kunt verwijderen via outlook webmail , klik op de rode regel ( klik dan op aanmelden niet op premium )
Links bovenaan klik op het vierkante witte blokje daar staat contactpersonen> agenda e.d. .

https://outlook.live.com/owa/

Ps : persoonlijk vind ik de webmail outlook fijner werken dan de app mail .

HappyHenny
door HappyHenny - Jun 22, 2018 om 14:51
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Tijger1:   Helaas, ik heb dat gespreid over enige tijd geprobeerd, maar dat helpt niet.....

Beste EDRICK3 :  Helaas is het helemaal uitschakelen van die verder wel handige aanvul-functie me toch te drastisch; tja, en dan blijf ik dus zitten met die erfenis van ooit-een-foutgetypt-of-gewijzigd-emailadres-en-altijd-héél-alert-zijn.....
Maar bedankt

edrick3
door edrick3 Jun 22, 2018 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat is dan een keus.
Bedankt voor het terugmelden.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2018 om 08:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@happyh ,

Probeer dit eens :

Open IE , klik op Extra > Internetopties > Inhoud > Automatisch aanvullen > Instellingen , haal vinkje weg bij gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren
Ook vinkje weghalen bij vragen voordat wachtwoorden worden opgeslagen , klik dan op OK , start uw laptop opnieuw op .

Verwijder nu het foutieve e-mailadres , als u dit heeft gedaan , doe dan weer het bovenstaande zet de vinkjes terug , misschien helpt dit .