Cookies
door Cookies Jul 9, 2017 om 14:53
Computers & telefonie
Hoe komt het toch dat veel mensen veel spam ontvangen?

Van https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts/gratis-bier-als-lokkertje-voor-uw-gegevens/

‘Kleine lettertjes’

Natuurlijk staat het iedereen vrij deel te nemen aan dit soort prijsvragen. Toch moet u er rekening mee houden dat u veel extra e-mails met reclame gaat ontvangen als u meedoet. Het staat de organisator namelijk vrij om uw gegevens aan derden te verstrekken voor ‘aanbiedingen’. Door deel te nemen gaat u namelijk zelf akkoord met deze voorwaarde.

2332 13 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 9, 2017 om 15:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe komt het toch dat veel mensen veel spam ontvangen?

Door het woord gratis , hier is er nog èèn .

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/laat-je-niet-misleiden-door-winactie-klm/

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2017 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goh, zondag, mooi weer, en dan een retorische vraag. ;-)

Cookies
door Cookies Jul 9, 2017 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor veel mensen zeker niet een retorische vraag.......Mompelt iets van mannen komen van Mars enz.

edrick3
door edrick3 Jul 9, 2017 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar jij stelt de vraag toch? En van jou is het dan een retorische vraag, want je weet het antwoord wel! ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2017 om 15:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, krijg geen spam. ☼

marita5
door marita5 Jul 9, 2017 om 15:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

1) ik drink niet , 2 ) ik blijf liever met beide benen op de grond ;-))

Cookies
door Cookies Jul 9, 2017 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, niet drinken, is echt niet gezond, hoor.;-))

tenormin
door tenormin Jul 9, 2017 om 15:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

1) ik drink wel, geen bier, 2) blijf toch met beide benen op de grond; ;-)) ☺

Cookies
door Cookies Jul 9, 2017 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1) ook ik drink wel, maar geen bier. 2) Vannacht nog lopen zweven door de straten (vlg mij ook in die straat waar al die 'probleem gevallen' wonen). Meteen maar even een jointje gescoord.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2017 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zolang u maar niet met de ramen open harde muziek draait.:-))

Cookies
door Cookies Jul 9, 2017 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik draai zowel met ramen open als dicht harde muziek. Daar zijn gelukkig draadloze headphones voor uitgevonden.

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2017 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook geen idee, ik ontvang ook nooit spam.

hansje klein
door hansje klein - Jul 9, 2017 om 16:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Verleiders ... eerst denken, dan doen!

Ik adviseer spam-ontvangers om naar de neuroloog te gaan, want er zit duidelijk iets fout tussen de oren ...

Vermoedelijk een frictie in het communiceren van het oog (het zien), met de rechterwijsvinger (het muisklikken) en de techniek naar de buitenwereld (internet).

costnix
door costnix Jul 9, 2017 om 18:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is dan sprake van een "interface error between keyboard and chair" :-D

hansje klein
door hansje klein Jul 9, 2017 om 18:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Precies ... Ik denk, dat TS tevreden kan zijn met deze conclusie!

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Jul 9, 2017 om 17:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe komt het toch dat veel mensen veel spam ontvangen?

1 Onwetendheid.
2 Luiheid.
3 Je e-mailadres staat samen met de rest van het adresboek van de afzender in de CC. Voor afzender zie 1 ;)

Nou is het niet zo erg als je niet je hoofd e-mailadres gebruikt, misschien wel ergerlijk, en ze niet opent.
Die spam zou ook phishing of malware kunnen bevatten.

Ik ontvang wel spam op een oud Hotmail adres, maar dat zie ik alleen als ik de webmail bekijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2017 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan ook nog maar mijn duit in het zakje. Krijg nooit spam.

rembrantd
door rembrantd - Jul 9, 2017 om 18:19
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ken deze gratis bierreclame niet maar ben zeker geïnteresseerd. Een vers getapt bier op een warm terras gaat er wel in. Carola83, hoe flik je dat?

tenormin
door tenormin Jul 9, 2017 om 18:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet dus @ janpatat ;-)) @carola.83 was zich kennelijk, na gebruik van de door haar genoemde joint, boven zichzelf uitgestegen. Of, kan ook, verveelde ze zich op de nu 'dode site'. ☻☺

costnix
door costnix - Jul 9, 2017 om 19:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Al die spam/oplichtingmail zijn te vinden in de app van Opgelicht?!
https://opgelicht.avrotros.nl/over/opgelicht-app/
Nihil sub sole novum

Gr
door Grunn1 - Jul 9, 2017 om 19:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is weer vakantie tijd.

tenormin
door tenormin Jul 9, 2017 om 19:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop dat je OP bedoelt met geen vraag maar statement over vakantietijd?

Gr
door Grunn1 Jul 10, 2017 om 01:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat laat ik geheel aan jouw over.

wi
door wilhelmina59 - Jul 9, 2017 om 19:54
512 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg al een tijdje ongevraagde rommel van Yahoo en ook nog op mijn gewone email adres.
Pislink kan ik hier over worden. Zeker omdat ik dit adres alleen gebruik voor communicatie met officiele instanties.
En meedoen met al dat soort vragenlijstjes voor een aanbieding of een gratis product?? nope.

tenormin
door tenormin Jul 9, 2017 om 20:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

"phishing" link kan je hier over worden @wilhelmina59? ☺

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2017 om 21:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

spam

Wat is dat? Nooit gezien!
Maar ja, bij het woordje gratis ben ik al snel weg.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 10, 2017 om 11:52
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik krijg ook nooit spam. Maar ik vul al die "verleidelijke" of in dit geval "verlijdenlijke" advertenties nooit in. Hoe het komt dat veel mensen wel spam krijgen, is de vraag? Zoals @Reflecs al schrijft: (voor een groot deel) onwetendheid. En volgens mij een grote mate van hebberigheid. Toch goed dat dit nog eens onder de aandacht van goedgelovigen wordt gebracht. Al is er maar één die hier lering uit trekt, dan is het al meegenomen.

tenormin
door tenormin Jul 10, 2017 om 12:03
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet de TS in ieder geval, die weet van wanten... ;-))