bu
door bubbleblower Mar 3, 2010 om 11:49
Computers & telefonie

Hoeft een supermarkt geen garantie te geven op mobiele telefoons?

Helaas heb ik een AH Mobiel aangeschaft. Kort daarna is Debitel failliet gegaan en in die telefoon zat kennelijk een sim kaart van dat bedrijf.
AH Mobiel bestaat nog wel en dat product had ik aangeschaft, maar dat ziet AH anders; Ik dien een nieuwe sim aan te schaffen en ben mijn beltegoed kwijt.

Dus heb ik maar een nieuwe simkaart gekocht, maar die blijk ik niet te kunnen gebruiken als ik een of ander extra wachtwoord niet weet. De telefoon is daardoor definitief waardeloos geworden.

Met de mobiel heb ik letterlijk nog geen handvol keren gebeld, totdat ie onbruikbaar is geworden en normaal gesproken zou dit ruimschoots binnen de garantietermijn vallen.
Heeft AH Mobiel een garantie verplichting of kunnen ze zich achter het faillissement van Debitel verschuilen?

701 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u de unlock code al opgevraagd bij AH mobiel.

Quote A.V. AH mobiel:
3.8 Een simlock mag alleen door AH Mobiel worden verwijderd.

Als u dus geen gebruik meer kunt maken van deze simkaart hoort m.i. AH Mobiel er zorg voor te dragen dat de unlock code geleverd wordt.

Kan dan niet dan hoort m.i. een andere telefoon geleverd worden met simkaart die u wel kunt gebruiken.
Ik heb ooit een nieuwe telefoon gekregen van primafoon omdat zij de oude niet konden "unlocken"

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bubbleblower

AH hoort er als verkoper voor te zorgen dat je het produkt probleemloos een aantal jaren kunt gebruiken. Nu vast staat dat dat niet kan, hoort AH je een vervangend toestel te geven met ongeveer dezelfde specificaties en uit ongeveer dezelfde prijsklasse.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals bij alle gekochte goederen heeft u garantie. Met de aankoopbon zou u uw recht kunnen afdwingen. Het apparaat werkt niet meer en dus dient de winkel waar u het gekocht heeft het te "repareren" of vervangen. De provider is het probleem van AH.
John

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas denkt AH daar anders over. Zij claimen dat ik het toestel via Debitel heb verkregen (??) en verwijzen mij naar hen.

Het blijkt dat Debitel is overgenomen door KPN en nog gewoon bestaat.
Dus heb ik ook contact opgenomen met klantvragen@debitel.nl, maar die reageren weer niet op mails. Het blijkt niet mogelijk ze op een ander e-mail adres of telefoonnummer te bereiken als je geen "mijndebitel" hebt, waarvoor je weer een abonnement nodig hebt.



Ps. die duimpjes naar beneden vind ik nogal lullig. Bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt hem bij AH gekocht met simkaart.
Lijkt mij dat zij dan ook verantwoordelijk zijn dat je ermee kan doen waarvoor je hem gekocht hebt.
Een nette oplossing zou zijn, gratis het lock verwijderen en je gratis een andere sim geven.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@bubbleblower

Als de AH mobiel niet werkende is te krijgen en je hebt de bon nog, zou AH je toch tegemoet moeten komen. [bon ah=geen debitel bon] Maar in principe gaat het over een te aktiveren simkaart/ met extra wachtwoord?

Bij mijn weten is Debitel overgenomen door KPN, maar bestaat alleen nog in naam dacht ik. [naamsbekendheid afbouw] Dus denk niet dat je daar nog terecht kunt. Pin me er niet aan vast, is wat ik ervan gehoord heb.

Is dat een wachtwoord wat van Debitel, nu de KPN moet komen? Probeer dan eens te mailen naar:
webcare@kpn.com

Anders misschien toch aan de unlock, zo te lezen mankeert het toestel zelf niets, je kan er alleen niks mee ........

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

xc
xce - Apr 22, 2024 om 16:23
Auto & vervoer

Distributie riem

wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer

ch
chantal@ - Apr 23, 2024 om 13:10
Geldzaken & recht

Telegraaf abonnement

DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer