st
door stefandeb Jun 17, 2014 om 18:44
Computers & telefonie

Hoelang gaat vodafone nog door met deze praktijken

De afgelopen maanden heb ik door 2 onverklaarbaar hoge rekeningen (data). Bijna 900 euro aan vodafone moeten betalen. (Zie mijn vorige vraag, dat was nog maar het begin). Ik weet 100% zeker dat ik deze data niet heb verbruikt en een medewerker die ik telefonisch heb gesproken was het met me eens dat het niet overeen kwam met mijn verbruik van de voorgaande jaren.

Een waardeloos webcare team kwam me bij mijn vorige vraag zogenaamd helpen. Het antwoord: we kunnen niets doen, het is verbruikt, betalen.

Na eerst helemaal niet bereikbaar te zijn, uit wanhoop maar een betalingsregeling getroffen omdat ze anders dreigden met nog veel hogere kosten.

Die 5 maanden kon ik niet gebruik maken van mijn telefoon( gesprekken in en uitgaand niet, ook data niet) maar de abonnementskosten liepen WEL door, 5x 45 euro voor NIETS. Na een maand werd de inkomende oproepen blokkade opgeven, 30 EURO activatiekosten!!! Nu heb ik uit frustratie de laatste 2 termijnen maar in een keer betaald, en nu voor de uitgaande oproepen WEER 30 Euro activatie kosten!!! 60 dus in totaal plus de 5x 45 euro abonnementskosten is 285 euro voor NIKS.

Bovenstaande wil ik jullie niet onthouden! En een tip: ga niet met deze mensen in zee! Ze doen NIETS voor je!!
Inmiddels gaat mijn hele familie overstappen en met mij nog een aantal vrienden en collega's! Nog vele zullen mij volgen!

940 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 17, 2014 om 19:08
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom ben je niet naar de geschillencommissie gegaan? Of had je te weinig 'materiaal' om aannemelijk te maken dat je niet zoveel data had verbruikt? Had ik zelf zeker gedaan. En ik zie ook dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, kon die dan niets voor je betekenen?

Iedere keer als ik weer zo'n Vodafone-vraag zie, prijs ik mezelf gelukkig dat ik geen enkele relatie heb met dit bedrijf.

st
door stefandeb - Jun 17, 2014 om 19:13
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 17 jun 2014, 19:08]Waarom ben je niet naar de geschillencommissie gegaan? Of had je te weinig 'materiaal' om aannemelijk te maken dat je niet zoveel data had verbruikt? Had ik zelf zeker gedaan. En ik zie ook dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, kon die dan niets voor je betekenen?

Iedere keer als ik weer zo'n Vodafone-vraag zie, prijs ik mezelf gelukkig dat ik geen enkele relatie heb met dit bedrijf.

Bedankt voor je reactie, ik ben inderdaad bang dat ik niets kan beginnen! Heb er dan ook nog niets mee gedaan.
Schandalig hoe ze met klanten om gaan, in mijn geval ook nog iemand die al jaren klant is.
Van mij krijgen ze na aflopen abonnement in ieder geval nooit geen cent meer.
Alleen het woord vodafone maakt me al ontzettend boos. Bah.

forever-nl
door forever-nl - Jun 17, 2014 om 20:02
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk dat een deel van het probleem ook gezocht moet worden bij de toenemende internet snelheden. Het gaat hier om 10 GB buiten de bundel als ik het goed begrijp. En daar rekent Vodafone 450 euro voor. De maximum snelheid van 4G is 125 MB per seconde en 10 GB kan er dan in amper 1,5 minuut doorheen zijn. En ruim 300 euro per minuut, daar zijn zelfs medisch specialisten heel erg jaloers op ;-)

st
door stefandeb - Jun 17, 2014 om 20:05
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=forever-nl schreef op dinsdag 17 jun 2014, 20:02]Ik denk dat een deel van het probleem ook gezocht moet worden bij de toenemende internet snelheden. Het gaat hier om 10 GB buiten de bundel als ik het goed begrijp. En daar rekent Vodafone 450 euro voor. De maximum snelheid van 4G is 125 MB per seconde en 10 GB kan er dan in amper 1,5 minuut doorheen zijn. En ruim 300 euro per minuut, daar zijn zelfs medisch specialisten heel erg jaloers op ;-)

Ik heb geen 4G, woon in friesland, ik heb al jaren dit abonnement en zit altijd rond hetzelfde verbruik. Op 2 maanden na, waar bij het grootste gedeelte in 3/4 pieken van +/- 20 minuten. Terwijl ik toen op mijn werk was, waar ik wifi heb.
Er klopt gewoon iets niet maar ze verschuilen zich achter het woordje privacy en je hebt het verbruikt!

forever-nl
door forever-nl - Jun 17, 2014 om 20:18
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik wil het probleem niet bij u leggen en vooralsnog vooral bij Vodafone maar ik denk eerlijk gezegd dat het verbruik wel heeft plaatsgevonden. Simpelweg omdat fraude met dataverbruik of telefonieverkeer op dit punt nog nooit is aangetoond terwijl het vrij simpel is een verbruiksmeter op de telefoon te zetten als die er niet gewoon al standaard op zit.

Als u inderdaad 3G heeft zou ik daar blij mee zijn want met 4G was de schade mogelijk nog veel groter geweest. Het lijkt er ook wel op dat Vodafone verschillende opties heeft om dit soort problemen te voorkomen. Bijvoorbeeld automatisch de snelheid terug laten zetten zodra de bundel op is.

Ook dat u op werk was waar een WiFi netwerk is zegt niks. Mogelijk was er geen verbinding met het WiFi netwerk door een probleem met het signaal of de router was uitgevallen. Mogelijk dacht u op het WiFi netwerk te zitten en bent u vervolgens een film gaan downloaden of YouTube filmpjes gaan kijken.

Ik zeg niet dat ik weet hoe het allemaal precies zit want u gaat vast reageren dat het niet zo is allemaal, maar in theorie is het mogelijk. Het neemt alleen niet weg dat Vodafone coulance kan toepassen i.p.v. het 99,99% winsttarief te hanteren.

st
door stefandeb - Jun 17, 2014 om 20:24
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijpen antwoord forever-nl, ik heb echter met een medewerker in de winkel het verbruik van al mijn apps op de iphone opgeteld (sinds november 2013) en dit kwam zelfs niet boven het verbruik van de 2 bewuste maanden.
Maar er wordt gewoon niets mee gedaan verder. Het is ook allemaal al betaald dus ze gaan nu natuurlijk helemaal niets meer doen. Wat een bedrijf.

forever-nl
door forever-nl - Jun 17, 2014 om 20:29
400 Antwoorden / 11 Vragen

Dan zou ik weer naar die winkel gaan, een verklaring laten ondertekenen, die naar Vodafone sturen met de vraag hun beslissing of coulance mogelijk is nogmaals te heroverwegen en als ze dat niet doen het advies van zoekster gebruiken en naar de geschillencommissie stappen of uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

pi
door pieterwolters - Jun 17, 2014 om 23:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stefandeb schreef op dinsdag 17 jun 2014, 20:05]

Ik heb geen 4G, woon in friesland, ik heb al jaren dit abonnement en zit altijd rond hetzelfde verbruik. Op 2 maanden na, waar bij het grootste gedeelte in 3/4 pieken van +/- 20 minuten. Terwijl ik toen op mijn werk was, waar ik wifi heb.
Er klopt gewoon iets niet maar ze verschuilen zich achter het woordje privacy en je hebt het verbruikt!

a- Heb je zelf een overzicht van wat je gebruikt heb?
b- Dat er wifi is is geen garantie dat je dat ook echt gebruikt. Ik heb diverse telefoons gehad die op willekeurige momenten de wifi verbinding verliest (terwijl andere apparaten gewoon contact houden, dus het wifi netwerk doet 't) en dan op 3G verder gaat. Altijd controleren of je wel echt op wifi zit en als je het echt zeker wilt weten 3G/4G uitzetten als je wifi hebt.

st
door stefandeb - Jun 17, 2014 om 23:22
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 17 jun 2014, 23:13][quote=stefandeb schreef op dinsdag 17 jun 2014, 20:05]

Ik heb geen 4G, woon in friesland, ik heb al jaren dit abonnement en zit altijd rond hetzelfde verbruik. Op 2 maanden na, waar bij het grootste gedeelte in 3/4 pieken van +/- 20 minuten. Terwijl ik toen op mijn werk was, waar ik wifi heb.
Er klopt gewoon iets niet maar ze verschuilen zich achter het woordje privacy en je hebt het verbruikt!

a- Heb je zelf een overzicht van wat je gebruikt heb?
b- Dat er wifi is is geen garantie dat je dat ook echt gebruikt. Ik heb diverse telefoons gehad die op willekeurige momenten de wifi verbinding verliest (terwijl andere apparaten gewoon contact houden, dus het wifi netwerk doet 't) en dan op 3G verder gaat. Altijd controleren of je wel echt op wifi zit en als je het echt zeker wilt weten 3G/4G uitzetten als je wifi hebt.

Dat weet ik, ik gebruik verder tijdens werktijd natuurlijk mijn telefoon zo goed als niet. En ik werk al jaren op dezelfde plek. Ik kan er zelf geen logische verklaring voor vinden. En krijg van vodafone 0 meedewerking. Alleen maar op extra kosten jagen. Maar goed, het is zoals het is. Waardeloos bedrijf.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 15:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=stefandeb schreef op dinsdag 17 jun 2014, 23:22]Dat weet ik, ik gebruik verder tijdens werktijd natuurlijk mijn telefoon zo goed als niet.
Maar jouw telefoon gebruikt het internet wel gewoon. Veel mensen beseffen niet dat apps en het OS continu verbinding blijven maken met het internet.

Persoonlijk denk ik dat er iets misgaat in de proxyserver(s) van Vodafone. Jammer dat Vodafone niet de moeite wil nemen omdat uit te zoeken (blijkbaar nog klantjes genoeg). Het roepen uit 'privacy overwegingen' mogen wij dat niet doen, is natuurlijk wel heel erg makkelijk. Terwijl ze daar, door het gebruik van de proxy, precies kunnen nagaan, waar het verbruik aan opgegaan is. Intern monitoren ze dit echt wel, deze info is voor hun goud waard.

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2014 om 17:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 18 jun 2014, 15:43]Het roepen uit 'privacy overwegingen' mogen wij dat niet doen, is natuurlijk wel heel erg makkelijk.

Nee hoor. Vodafone zou maar wat graag al die details willen inzien maar dat mogen ze niet. En een customer care medewerker mag dat al helemaal niet. Zou wat zijn zeg, als iedere call center miep mag zien wat ik gedaan heb.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 17:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 18 jun 2014, 17:17]Nee hoor. Vodafone zou maar wat graag al die details willen inzien maar dat mogen ze niet.
Is er iemand die het ziet?

ac
door acoma - Jul 2, 2014 om 23:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, je eigen telefoon ;)

Ik gebruik zelf de volgende app: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.rgruet.android.g3watchdogpro&hl=nl_NL

Meteen een widget op mijn bureaublad zodat ik elke keer zie wat ik verbruik.
Ik wil gewoon dat risico niet lopen dat ik zo'n gigantische rekening krijg.
Daarom kijk ik zelfs regelmatig in de app van MyVodafone.
Want verbruikt = verbruikt, die nummers zuigen ze heus niet uit hun duim om klanten te pesten.

Zo heeft mijn broertje ontdekt dat hij regelmatig om 7 uur in de ochtend - als hij nog slaapt - plotseling 50MB verbruikt terwijl hij op WiFi zit.
Zijn data-verbruik app heeft hem zo gewaarschuwd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 3, 2014 om 18:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@acoma
Leuk zo'n app, je hebt er alleen helemaal niets aan, als Vodafone zegt dat jij zoveel verbruikt hebt zul je moeten dokken (althans dat vindt Vodafone). Overigens zeg je dit zelf ook al..
Kijkende hoe vaak een mobiel o.s. (ongevraagd) verbinding maakt met het internet en naar de services van providers, kun je naar mijn mening beter gaan Russisch Roulette, aangezien dat minder vaak fout gaat..