ag
door agnesnico Nov 22, 2007 om 10:54
Computers & telefonie

Hoeveel foto's kan ik branden op een dvd en met welk programma

ik heb 350 foto's gemaakt  nu wil ik die op 1 dvd zetten. is dit mogelijk? zo ja welk programma moet ik dan gebruiken?

Ik brand nu met nero, maar daar kunnen er maar 100 op dus moet ik 4 dvd maken. Ik vind dit niet zo lekker kijken. weet iemand een andere mogelijkheid?

alvast bedankt

9206 13 Rapporteer

freya
door freya - Nov 22, 2007 om 11:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo agnesnico,

Op een DVD past ongeveer 4,5 Gigabyte aan data. Je zult dus even moeten controleren hoeveel ruimte die 350 foto's in beslag nemen. Als er daadwerkelijk maar 100 foto's op één DVD passen, dan zouden de foto's zo'n 45 Megabyte groot moeten zijn. Dat lijkt me eigenlijk wel wat veel, dus kijk dat eerst eens even na.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 15:09
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt voor het maken een diashow ook Windows Movie Maker gebruiken of anders het Media Center van Windows Vista Home Premium of  van de Windows XP Media Center versie.
Ik weet niet wat de limiet (is bij Nero max 100) in dat geval is.

Met Picasa2 kun je ook eenvoudig een zogenaamde Cadeau-CD of DVD maken, echter zonder geluid erbij. Afspelen van de door Picasa gebrande CD/DVD op een PC gaat prima, op de huiskamer DVD-speler is het echter minder fraai.

GSM

aajee
door aajee - Nov 22, 2007 om 15:31
118 Antwoorden / 5 Vragen

Een DVD kan 4.5 Gb aan gegevens bevatten. 1Gb=1024Mb. Stel dat 1 foto 2 Mb is, dan kunnen in 1 Gb 512 foto's en op een DVD dus 4,5 x 512 foto's. M.a.w. zo'n 2300 foto's van 2 Mb.

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 15:35
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Als het er alleen om gaat om de foto's te bewaren, dan moet het ook met Nero mogelijk zijn om veel meer dan 100 foto's op een Data DVD (of ISO DVD) te branden.

Om foto's veilig op een DVD te bewaren moeten minstens twee DVD's gebrand worden, dus 1 reserve DVD. Ook moeten de DVD's elke twee jaar op fouten gecontroleerd worden of op een nieuwe DVD gekopiëerd worden.

Op een USB-stick (kost tegenwoordig €10 per 2GB) kunnen bestanden langer (tot wel 10 jaar) veilig bewaard worden.

GSM

varabas
door varabas - Nov 22, 2007 om 16:01
450 Antwoorden / 35 Vragen

Hoeveel foto's op één DVD is inmiddels wel beantwoord. Maar ik wil je toch ook de tip meegeven even op onderstaande link te klikken. het betreft hier Photo Story 3 van Microsoft. Het dit gratis programma van Microsoft maak je in een P en een S  (Poep en een Scheet) een "diashow" met of zonder muziek, met of zonder tekst.

Kijk maar en klik op: Photostory

Bassie (vriendje van dia(driaan)

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 17:09
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb voor testdoeleinden Photo Story 3 even geïnstalleerd.

Helaas werkt op mijn PC de Import knop in dit programma totaal niet!

Er verschijnt geen Browser venster om foto's te kunnen importeren.
De systemfout die optreedt heeft eventnummer 7023 en is gerelateerd aan netevent.dll.
Bij Picture it, Moviemaker en alle andere programma's werkt het wel en opent de bestandsbrowser correct.

GSM

duif2
door duif2 - Nov 22, 2007 om 17:33
371 Antwoorden / 116 Vragen

@ varabas

Ik heb dat programma even geinstalleerd en uitgeprobeerd.

Echt fantastisch, bedankt voor de tip.

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 17:38
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Photo Story 3 is inderdaad een heel mooi programma. Ik dacht echter dat er wel een limiet van 150 foto's per diashow was.

Echter op een van mijn PC's (XP Home) kan ik niet importeren! De browser wordt niet gestart. Op twee andere PC's werkt het wel.

De enige reden die ik tot dit moment kan verzinnen is dat ik op deze PC de folder mijn documenten heb omgezet van de C: partitie naar de D: partitie. Ik zoek het nog verder uit.

GSM

duif2
door duif2 - Nov 22, 2007 om 17:42
371 Antwoorden / 116 Vragen

Het limiet is 300 foto's per verhaal.

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 19:43
5939 Antwoorden / 47 Vragen

De limiet is inderdaad 300 foto's.
Het is een instelling van deze software in het register HKCU, die eventueel aangepast kan worden.

GSM

gsm
door gsm - Nov 22, 2007 om 21:21
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Waaazziiig programma: Photo story 3 conflict met Picture It 9!

De browser van Photo Story kon niet worden geopend omdat ik Picture It Photo Standard 9 op de PC had staan. Dit programma is tegenwoordig door Microsoft afgedankt, maar is wel min of meer standaard opgenomen in Windows Vista.

Photo Story 3 zocht naar de mappen:
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Picture It!\1033
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Picture It!\1043

Op mijn PC stond wel een dergelijke map, maar dan met het
nummer 2057.
Na deze map kopiëren en op die manier een map 1033 en 1043 erbij te maken kon Photo Story weer browsen!!

Ik had even moeite om dit te vinden doordat tegelijkertijd mijn harde schijf een defecte sector vertoonde, waardoor een fout 7023 werd gelogd. Even op een vals spoor gezet dus.

@Varabas: Bedankt voor de tip!

GSM

varabas
door varabas - Nov 23, 2007 om 11:02
450 Antwoorden / 35 Vragen

gsm,

Petje af dat je zoiets kunt oplossen, bij dit soort problemen moet ik vaak afhaken en mij richten op tips o.a. in deze rubriek.

Bassie (pruikie af voor gsm)

pi
door pietvv - Nov 23, 2007 om 19:21
98 Antwoorden / 2 Vragen

Om weer terug te gaan naar het bewaren van foto's. IK zou gaan voor een of twee exta harde schijven. Voor €125 heb je al een externe schijf van 500G. Dan kun je al je foto's,enkele tienduizenden, dubbel bewaren.
Overigens kan een bestandsgrootte van 45Mb per foto wel voorkomen, maar dan zijn de foto's opgeslagen als Photoshop bestanden. Dat moet je alleen doen als je er nog mee aan het werk bent.