Hoge rekening door SMSadvies
Geachte Kassamedewerkers,
Ik heb een Vodafone abbonnement en nu is er plots 19,705 euro extra van mijn rekening afgeschreven door SMSadvies waar ik niets van weet.(zie onderstaand)
12.12.2010 22:27:34 3030 www.smsadvies.nl 0,336
12.12.2010 22:29:40 3030 www.smsadvies.nl 0,336
12.12.2010 22:33:16 3030 www.smsadvies.nl 0,336
13.12.2010 22:44:23 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:44:31 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:44:37 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:45:16 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:45:22 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:45:27 6999 www.smsadvies.nl 2,521
13.12.2010 22:45:39 6999 www.smsadvies.nl 2,521
Subtotaal SMS-info en servicenummers 18,655
MMS
Datum Tijdstip Nummer Bedrag (€)
08.12.2010 12:36:02 31631780859 0,000 T
Subtotaal MMS 0,000
Subtotaal Berichten 19,705
Waar kan ik mijn geld terug krijgen en hoe kan ik dit voorkomen?
Met vriendelijke groet
John van Homoet
Hallo,
Afmelden.
Uw verlies nemen.
Zie ook:
consuwijzer sms diensten
Vr.gr. poltol
Beste John,
Ik begrijp dat je last hebt ondervonden van ongewenste sms-berichten van de verkorte nummers 3030 en 6999. Dit vind ik heel vervelend voor je. Graag wil ik een onderzoek voor je starten, hiervoor heb ik je klantgegevens nodig.
Kun je je 06-nummer en adresgegevens e-mailen naar vodafone.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @ ) ?
Kijk voor meer informatie over sms-diensten ook op www.smsgedragscode.nl
Blokkeer je nummer volledig voor betaalde sms-diensten door je aan te melden op www.smsdienstenfilter.nl. (Let op: Het sms-dienstenfilter blokkeert geen eenmalige- en internetdiensten).
Met vriendelijke groet,
Christianne
Vodafone Webcare Nederland
Beste Christianne,
Ik heb mijn gegevens naar je toegestuurd, maar kreeg onderstaande reactie terug van Vodafone.
Is dit een grapje? Of als het serieus is graag een geldig E-mail adres!!
Mvrgr,
John
Geachte heer/mevrouw,
Met ingang van 17 juni 2010 is dit e-mail adres niet meer in gebruik.
Uw e-mail zal niet worden doorgestuurd.
Voor vragen verzoeken wij u contact op te nemen met uw Vodafone Business Partner of met Vodafone via nummer 1200.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Nederland
Beste John,
Mijn excuses voor het ongemak. Ik zie al wat er is mis gegaan. In bovenstaand bericht staat het verkeerde e-mailadres.
Ons juiste e-mailadres is: webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @ ).
Wil je je gegevens alsjeblieft nogmaals toesturen?
Als ik je gegevens heb ontvangen, neem ik zo snel mogelijk contact met je op per e-mail.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Vodafone Webcare Nederland
Hallo Jeffrey,
ik lees het zelfde als wat mij is over komen.
probeer de sms dienst 6999 af te melden (hoe ben ik er eerst aan gekomen????)
maar dit lukt niet.
De shortcode is buiten gebruik.
Help!
Groetjes Barbar
Beste Barbara,
Ik adviseer je om je nummer volledig voor betaalde sms-diensten te blokkeren door je aan te melden op www.smsdienstenfilter.nl. Kijk voor meer informatie over sms-diensten ook op www.smsgedragscode.nl
Ik wil graag kijken of ik nog iets voor je kan betekenen. Kun je mij een e-mail sturen met je 06-nummer, naam en adresgegevens? Stuur je e-mail naar webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @) en vermeld in het onderwerpverld: Kassa/Barbara Croes.
Zodra ik je e-mail heb ontvangen, neem ik deze in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Christianne
Vodafone Webcare Nederland
Kennelijk zijn wij lang de enigen niet, die zo gemakkelijk via een telefoonprovider opgelicht kunnen worden.
Zie maar eens de waslijst op de site 'Meldpunt Telekomklachten.'
Sinds dec 2010 ontvangt mijn vriendin sms-jes met onzin tekstjes als: 1. Wat is de hoofdstad van NL? 2. U heeft nu 10 punten, 3. U kunt geld gaan verdienen....
Mijn vriendin heeft een Vodafone abo van 18,94 pmnd en zij ontdekte vorige week dat de afschriften sinds januari 2011 op zijn gaan lopen naar 98,14 (jan), 99,15(feb), 105,50(mrt). Dwz, zij is voor 236,97 de boot in gegaan! Ze heeft (na een tip) haar nummer meteen laten blokkeren.
Na enig speurwerk op het internet ontdekte ik wie er achter de shortcode van 2008 schuil gaan: Contritio (chat/dating), tel helpdesk
+1.50244349993. Met kantoor in Quatamala City, tarief 1,50 per sms.
Verder Trivia Game Demo (gratis) en Trivia Game (3,= per SMS beiden met kantoor in Belize City, tel. +31208932930
Voorts Micro Krediet in Zurich met tel. +31208932930. Hetzelfde helpnr dus als voor Trivia!
Plus nog Blingo kennis quiz a 1,50 per SMS. tel 020-8946191
Mijn vriendin bezweert dat ze nooit een 'OK' verstuurd heeft naar deze instantie(s). Behoeft een leverancier van betaalde SMS-diensten dan geen enkel bewijs van koopovereenkomst te laten zien? Is zijn woord tegen het onze, dan al voldoende? Zo ja, dan smeekt dat gewoon tot verdere oplichting.
Vodafoon en andere GSM-providers, hoe zit dat eigenlijk?
Ik vindt het verder buitengewoon unfair, dat zij -tot nu toe- op moet draaien voor een SMS-systeem dat kennelijk zo lek is als een mandje.
Geld wat ze, met een uitkering, absoluut niet missen kan.
Beste hdk,
Gebruik deze tips om te voorkomen dat je in de toekomst te maken krijgt met ongewenste sms-diensten:
- Laat je mobiele telefoonnummer niet achter op een website waarop staat dat je kans maakt om iets te winnen.
- Door “OK” te sturen naar een viercijferig nummer abonneer je je op een sms-dienst. Doe dit alleen als je dit sms-abonnement ook daadwerkelijk wenst.
- Zodra je kosten voor ongewenste sms-diensten op jouw rekening ontdekt, stuur dan direct “stop” naar de viercijferige code waar je berichten van ontvangt.
- Blokkeer je nummer volledig voor betaalde sms-diensten door je aan te melden op www.smsdienstenfilter.nl.
Ik wil graag het één en ander voor je vriendin onderzoeken. Kun je haar vragen om ons een e-mail te sturen met haar 06-nummer, naam, adresgegevens en een kopie van een geldig legitimatiebewijs? Ze kan e-mailen naar webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @) en vermeld in het onderwerpveld Kassa/hdk.
Zodra ik de e-mail heb ontvangen, neem ik deze in behandeling.
Met vriendelijke groet
Christianne
Vodafone Webcare Nederland
Het lijkt mij verstandig dat alle mensen die geen gebruik willen maken van smsdiensten dit laten blokkeren.
Te meer omdat ik bericht heb gehad van een andere provider dat de a.v. aangepast worden i.v.m. wetswijziging wat in April in gegaan is.
klik hier
Let dus op of ook andere providers de a.v. gaan aanvullen i.v.m. de nieuwe wetgeving.
Ik vind het niet zo geweldig dat een mobiele provider zich al indekt door de klant van te voren al toestemming te laten geven voor het incasseren voor dit soort diensten.
Beste hdk,
Ik heb je vriendin zojuist een e-mail gestuurd. De schriftelijke klachtenafdeling van Vodafone is haar tegemoetgekomen en heeft uit coulance de kosten voor de SMS-dienst gecrediteerd.
Met vriendelijke groet,
Christianne
Vodafone Webcare Nederland
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer