kl
door klijnsma Jul 28, 2016 om 10:21
Computers & telefonie
Hoge telefoonrekening onbekend data verbruik Vodafone binnenland

Deze week  krijg ik ineens een sms van Vodafone dat ik contact met ze op moet nemen. Het bleek dat mijn telefoonrekening (welke normaal 80 a 90 euro is) ineens 550 euro is ivm het verbruiken van 25GB aan data in paar dagen tijd!
Ik gebruik op mijn Samsung S6 enkel whatsapp en email en kom daarmee nooit over de 1GB heen. Daarnaast krijg ik altijd een sms wanneer mijn limiet bijna bereikt is maar deze heb ik niet eens ontvangen.

Uiteraard wilde ik hier een specificatie van want ik wil een verklaring voor dit onmogelijke verbuik. Dit blijkt niet mogelijk te zijn ivm privacy policy. Uiteindelijk heb ik 6 verschillende mensen gesproken van verschillende afdelingen en werd telkens weer doorverwezen maar niemand die me wil helpen of een verdere uitleg kan geven dan "het zal wel aan een app liggen". Ik weet niet meer wat ik verder moet doen maar ik weet wel dat het onmogelijk is dat ik in een paar dagen 25GB aan data verbruikt heb.

Wat ik bijzonder vind is dat ik op internet enorm veel berichten tegenkom van Vodafone klanten met hetzelfde probleem waardoor het mij lijkt dat dit een bekend probleem is bij Vodafone en dat er hier gewoon iets niet klopt.

Het kan toch niet zo zijn dat ik echt 550 euro moet betalen voor data die ik niet verbruikt heb zonder dat ik een specificatie krijg waarvoor ik dit dan gebuikt zou moeten hebben?

Ik baal enorm van de situatie en vind het vervelend dat Vodafone me niet verder wil helpen en me van het kastje naar de muur stuurt. Had ik nou 2 maanden terug maar opgezegd toen het kon. (Mocht kosteloos overstappen ivm het slechte bereik en de netwerkproblemen van Vodafone, maar omdat Vodafone ook aan gaf hier aan te werken heb ik besloten het nog even aan te kijken.)

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik hoop dat u me wat verder kunt helpen.

MVG K.KLijnsma

120930 59 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2016 om 10:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zeggen de gegevens in uw telefoon over het verbruik?

Edit.

Als het plaatje wat hier staat, het verbruik aangeeft van uw telefoon, dan hebt u het verbruikt. Mijns inziens draaien er blijkbaar op de achtergrond een heleboel programma's.

En Vodafone mag inderdaad niets zeggen over welke sites er bezocht zijn.

da
door datzoekikop - Jul 28, 2016 om 10:55
251 Antwoorden / Vragen

Schakel eens terug naar de vabriekinstellingen, kijk eens wat er dan gebruikt wordt. Of schakel stuk voor stuk de apps uit, dan weet u ook wie de boosdoender is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 28, 2016 om 13:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U denkt onrecht dat alleen WhatsApp en email uw data verbruiken.  Alleen al de playstore heeft soms 5 updates van programma's per dag.  Verder zijn er nog veel meer dataslurpers op een S6 te vinden. Stel uw toestel zo in dat grotere bestanden uitsluitend via WiFi worden gedownload /geüpdatet.
Diewilik

reflecs
door reflecs - Jul 28, 2016 om 13:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Welke verklaring geeft Vodafone ervoor dat u geen sms heeft ontvangen?
Zie ook:https://www.vodafone.nl/support/internet/internetblokkade-nederland.shtml

fl
door flessebon Aug 4, 2016 om 16:30
418 Antwoorden / 7 Vragen

Op zulke vragen geeft een provider zelden antwoord. Heb laatst ook een paar smsjes niet ontvangen. Wat dan helpt is de telefoon uit en daarna weer aanzetten. Die tip werkt bij eenvoudige en met smartphones, ligt dus gewoon aan de provider.

Cookies
door Cookies Aug 4, 2016 om 16:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@flessebon: en ik ben benieuwd naar een update van TS. Daar horen we tot nu toe niks meer van.

fl
door flessebon Aug 4, 2016 om 16:42
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat zie je vaker.
Maar heb het deze week zelf ook meegemaakt dat ik geen smsjes over mijn gebruik ontving en andere ook niet. Heel vervelend natuurlijk.
Op twitter vonden enkele mensen de antwoorden de vanochtend gegeven werden stom, wellicht is dat de reden.

jo
door jorisw - Jul 28, 2016 om 13:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toevallig Pokemon Go via een onbetrouwbare bron geinstalleerd (of iemand anders die toegang heeft tot jouw telefoon). Heb al van meerdere mensen gehoord dat die vreselijk in de problemen zijn geraakt daardoor.

marita5
door marita5 - Jul 28, 2016 om 14:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klijnsma ,

Hier kunt u lezen hoe u het verbruik onder controle kunt houden , voorkom een hoge rekening ( is nu wel te laat )  , klik op de rode regel .

https://www.vodafone.nl/support/internet/bereken-je-mbs.shtml

ha
door hannah_54 Aug 8, 2016 om 16:54
1 Antwoorden / Vragen

Dit is een goede tip, als je er vanuit gaat dat Vodafone gelijk heeft. Het lijkt er sterk op, dat het systeem van Vodafone niet klopt.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt zelf er veel aan doen met de instellingen op uw telefoon om overmatig datagebruik te voorkomen.
Lees bijvoorbeeld eens hier: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android
U kunt ook per app instellen dat u geen meldingen wilt e.d., in Google Play het updaten van apps uitzetten, en bijv. kiezen voor updaten alleen via wifi, automatisch synchroniseren uitzetten etc.
Gezien het plaatje kunt u ook achtergrondgegevens beperken aanzetten.
Verder ad-blocks e.d. installeren, en eventueel de browser Ghostery installeren.

Topantwoord

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 28, 2016 om 17:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk kunt u de geschiedenis van FF nog inzien, best ongebruikelijk (vrijwel onmogelijk) dat je daarmee op één dag 22 gb verbruikt. Persoonlijk zou ik dat met een gerust voor de rechter durven laten komen, aangezien Vodafone dan wel met ip's op de proppen moet komen om het verbruik te rechtvaardigen.
Iets zegt mij dat Vodafone daar never nooit niet aan gaat beginnen. Note: dan zult u wel uw nummer verliezen en een incassobureau op uw dak krijgen, an sich beide niet zo heel ernstig.

Sowieso heel veel sterkte gewenst met de 'klantenservice' van Vodafone..

kl
door klijnsma Jul 28, 2016 om 18:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk precies hetzelfde en ga het ook echt niet betalen...

da
door datzoekikop Jul 28, 2016 om 23:17
251 Antwoorden / Vragen

ga het ook echt niet betalen...

Bedenk wel dat er een preventel lijst bestaat die als je erop komt door niet betalen, je daar voorlopig niet vanaf komt. En dan is elk abo (mogelijk) een probleem.

he
door henk5044 Jul 31, 2016 om 18:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als een rechter je gelijk geeft en je niets hoeft te betalen, word je ook niet geregistreerd bij preventel. Als de rechter in jouw nadeel beslist, moet je betalen. Dan kom je dus ook niet op de lijst.

25 gig in een paar dagen is echt heel erg veel. 1 divx film = ongeveer 250 MB ofzo, dat zou dan betekenen dat je 100 films hebt gedownload. Als je het hebt over mp3.  1 mp3 is ongeveer 3 MB, dan praat je over meer dan 8500 liedjes. Een rechter kijkt altijd naar redelijkheid en billijkheid. Naar de rechter stappen is dan ook in mijn ogen een redelijke mogelijkheid zeker omdat je een SMS had moeten krijgen vanuit Vodafone (zeker als dat in het contract of overeenkomst staat?). Succes ermee!

Pi
door Pisicator Dec 28, 2016 om 10:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is of door niet te betalen het probleem "verdwijnt". Want het probleem is nog niet helder. Er is teveel verbruikt via de browser en dan lijkt het me logisch om eens te kijken naar de geschiedenis. Wat heb je bezocht en  hoe lang?
Bij mijn Samsung S4 hoef ik daarvoor alleen maar rechtsboven op die drie vlakkies te klikken en vervolgens voor geschiedenis te kiezen. Mogelijk kun je daar een dubieuze site uit af lezen.
Dat is een stap die voorafgaat aan een mogelijke rechtszaak met Vodafone.

kl
door klijnsma - Jul 28, 2016 om 18:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zie reacties waarin staat dat ik het gebruikt heb, dit is uiterraard absoluut niet het geval. Er is niets gedownload of dergelijks, verder geeft de telefoon niet aan welke site er bezocht zou zijn in de historie, daar staat niks.
Vodafone zou dat wel kunnen zien , maar claimt dat t niet mag!
Hoe kunnen duizenden mensen ditzelfde probleem hebben...??

muis1972
door muis1972 Jul 29, 2016 om 12:53
24 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij geeft mijn telefoon bij data verbruik altijd aan wat er volgens mijn telefoon verbruikt is en dat het kan verschillen met het data verbruik van de provider. Ik lees daaruit dat de data dus met mijn telefoon daadwerkelijk zijn gebruikt. Ook staat er een lijstje onder welke app het meeste heeft verbruikt. Bij mij staat er facebook 44,32 MB en bij u staat volgens telefoon (dus niet alleen provider) geregistreerd Firefox 22,59 GB. Is het mogelijk dat u uw internet (van de telefoon) niet goed beveiligd heeft, dat er iemand ingelogd heeft op uw internet?

reflecs
door reflecs Jul 29, 2016 om 14:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Vodafone webcare heeft een antwoord gegeven.

marita5
door marita5 - Jul 28, 2016 om 18:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Klijnsma,

Vraag eens inlichtingen bij het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2016 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit het plaatje blijkt toch overduidelijk dat door Firefox, dus door het toestel, dus door u, bijna 23GB is gebruikt. Dit soort vragen komen regelmatig voorbij, vaak is het dan onduidelijk, maar dat is hier niet het geval. Dan kan @akkerdistel wel het topantwoord krijgen omdat het gebruik ongebruikelijk of onmogelijk lijkt, maar een feit is dat zowel Vodafone als het toestel zelf het gebruik geregistreerd hebben.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 1, 2016 om 18:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt. Maar het is Vodafone en aangezien de zaakjes daar steeds slechter gaan..

js
door jsn - Jul 28, 2016 om 19:46
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook, net als DIUMENGE, bang dat deze data echt wel door Firefox verbruikt is.
Echter, als ik dan zoek naar mogelijke oorzaken, dan kom ik o.a. uit bij een pagina (van Mozilla zelf, de makers van Firefox) waar men het heeft over een 'excessive data use'-bug.
Het blijkt dat, onder bepaalde omstandigheden, Firefox veel data kan verbruiken met pagina's op de achtergrond (op andere tabbladen).

Het (vrij technische en engelse) bugreport is hier te vinden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1022569
Ook in dit rapport wordt er min of meer over gesproken: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=761731

Maar ik durf niet te zeggen of je hier veel aan zal hebben bij Vodafone.
Het probleem is dat deze data door de telefoon is gegenereerd en over Vodafone verbinding is gegaan.
Terwijl, mogelijk en ook wel waarschijnlijk, de bug in Firefox dit buiten uw weten om heeft veroorzaakt.
En 25gb is best wel behoorlijk veel voor normaal gebruik via een webbrowser (tenzij het om radio-, spraak- of een videostream gaat).
Ik weet niet hoe Vodafone hiermee om gaat. Ik vermoed dat zij technisch gezien in hun recht staan, omdat de applicaties onder eigen verantwoordelijkheid vallen. Maar uit coulance zouden ze dit eigenlijk weg moeten strepen denk ik, hoewel er helaas veel meer van deze voorbeelden bestaan (het wordt tijd voor betaalbaar flatfee internet via 4G.. en waar is fair-use gebleven..).

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:15
237 Antwoorden / 3 Vragen

Maar het achterwegen blijven van een melding dat het limiet bereikt dreigt te worden is natuurlijk een zeer kwalijke zaak aan vodafone's kant. Sowieso dat hun systeem het gewoon toestaat dat dit soort excessen mogelijk zijn is kwalijk te noemen.

ph
door philip36 - Jul 28, 2016 om 19:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De app Dataman pro misschien iets voor u?

js
door jsn - Jul 28, 2016 om 19:56
10 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het voor deze situatie al te laat, maar toch nog een kort en vriendelijk advies.

Zet de "mobiele gegevenslimiet" aan bij Datagebruik onder Instellingen.
(Mogelijk dat het net even iets anders heet, ik werk n.l. met een naturel uitvoering van Android. Ik vermoed echter dat de S6 deze functie ook kent.)
Er verschijnen dan twee lijnen op de grafiek die je in hoogte kan verplaatsen.
Hiermee kan je de telefoon instellen dat het niet meer data verbruikt dan het opgegeven limiet,
komt het verbruik toch over de lijn, dan wordt de dataverbinding automatisch uit gezet.
Met de andere lijn geef je de waarde op wanneer je een waarschuwing wenst te krijgen.

Mvgr,
Jelte

akkerdistel
door akkerdistel Aug 1, 2016 om 18:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vanaf Android 6 kan het sowieso, werkt super makkelijk en goed (voor de rest valt ook deze versie tegen, overweeg toch maar eens in het rooten te duiken..). Data klopt ook nog, had nu 'n simkaart van de Hema met 'gratis' 250 mb (nieuwe telefoon even testen), kreeg smsje 50 procent verbruikt en de teller stond op 128 mb.

reflecs
door reflecs - Jul 28, 2016 om 21:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door klijnsma - 28 jul. 2016 om 18:15
1 Antwoorden / 1 Vragen
Zie reacties waarin staat dat ik het gebruikt heb, dit is uiterraard absoluut niet het geval. Er is niets gedownload of dergelijks, verder geeft de telefoon niet aan welke site er bezocht zou zijn in de historie, daar staat niks.
Vodafone zou dat wel kunnen zien , maar claimt dat t niet mag!

Ze claimen het niet alleen, ze mogen het ook echt niet: http://miss-legal.nl/onverklaarbaar-hoog-dataverbruik/

Pi
door Pisicator Dec 28, 2016 om 10:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je toevallig de telefoon gereset? Het is vreemd dat jouw historie niet zichtbaar is.
Het plaatje aan het begin van deze topic geeft helaas aan dat jouw mobiel wél actief is geweest.

ha
door halex - Jul 28, 2016 om 22:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals uit de afbeelding blijkt, heeft uw telefoon die data wel gebruikt. U levert zelf het bewijs. Vodafone heeft er toch niets mee te maken of u bewust of onbewust zoveel data gebruikt? Uw telefoon heeft die hoeveelheid data gebruikt en daar bent u verantwoordelijk voor.
Ik zie geen enkel steekhoudend argument waarom Vodafone zou moeten opdraaien voor het datagebruik van uw telefoon.
U kunt dit oplossen door 1) uw telefoon zo in te stellen dat deze niet onbeperkt data kan gebruiken en 2) door de rekening aan Vodafone te voldoen. Doet u het eerste niet, loopt u risico op herhaling. Doet u het tweede niet, dan komt u verder in de problemen. Want Vodafone zal hoe dan ook geld willen zien voor de door hen geleverde dienst.

na
door nadielent - Jul 29, 2016 om 13:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat u naar stichting Con Tel dan gaan ze u daar verder helpen.Bij Vodafone zitten een stel oplichters die zelf je MB opmaken.Ik hen ook ooit zo een rekening gehad van plaatsen waarin nog nooit ben geweest,maar ze hebben voor mij wel een specificatie gestuurd. Maar ze hebben daar boter op hun kop vandaar dat ze geen specificaties willen op sturen.

N
mvg

jo
door jorisw Jul 29, 2016 om 15:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Pas maar op met die beschuldigingen. Wat je zegt is strafbaar. Tenzij je natuurlijk bewijzen (en namen) hebt van dat Vodafone jouw data opmaakt. Maar ik denk dat je dat niet hebt.

he
door henk5044 Jul 31, 2016 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij zal het op zijn hoogst moeten rectificeren. Verder valt er voor Vodafone erg weinig aan te doen. Juridisch gezien.

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:19
237 Antwoorden / 3 Vragen

Joris W. » De gedachten politie op z'n best.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 29, 2016 om 13:58
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer/mevrouw Klijnsma,

Begrijpelijk dat je schrikt van zo'n mededeling. Zoals een aantal medegebruikers van dit forum al aangeeft; Vodafone mag het dataverbruik niet inhoudelijk inzien. Uit het geplaatste screenshot is wel duidelijk op te maken dat het verbruik (voornamelijk) door de Firefox app gegenereerd is. Wanneer in de geschiedenis van de app geen verder informatie terug te vinden is, kan ik je daar helaas ook niet aan helpen. Een goede tip is - zoals hier ook al aangegeven - om zelf een waarschuwing of limiet in Android in te stellen.

Wat ik wel graag wil controleren, is of er daadwerkelijk geen sms verzonden is met betrekking tot de datalimiet en wat precies de afspraken daarover zijn bij jouw abonnement. Zou je hiervoor een e-mail willen sturen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp 'Kassa - Klijnsma - 28 juli 2016'? Vermeld daarin dan je 06-nummer, adres, geboortedatum, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan zoek ik dat voor je uit.

Met vriendelijke groet,
Sido
Vodafone 24/7 Web Crew

akkerdistel
door akkerdistel Aug 1, 2016 om 18:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

één belletje door justitie en dan opeens ligt alle data wel op tafel, van de afgelopen 10 jaar.. Daarnaast zou het natuurlijk vreemd zijn als Vodafone deze data niet zelf gebruikt, is goud waard. En tenslotte is er toch niemand die daar op let.

Di
door Dikkers - Jul 29, 2016 om 16:55
7 Antwoorden / Vragen

Je hebt recht op inzicht dataverbruik. Flauwekul over privacy. Als er ineens afwijkend gebruik dataverkeer is, moet je daar van Vodafone inzicht in krijgen. Het gaat niet om een klein bedrag. Poot stijf houden, schriftelijk verzoek dataverbruik, rekening vooralsnog niet betalen. Je verzoek goed onderbouwen en inzicht binnen 1 week eisen.

pi
door pieterwolters Aug 5, 2016 om 19:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Providers mogen niet bijhouden welke applicaties worden gebruikt. Zoek maar even op deep packet inspection. Als ze bij gaan houden wie welke apps gebruikt breekt de pleuris uit.

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

@Pieterwolters, hoe kom je erbij dat er gevraagd wordt om 'deep packet inspection' gegevens?

na
door nax - Jul 29, 2016 om 17:09
17 Antwoorden / 10 Vragen

Precies hetzelfde meegemaakt bij T-Mobile.Op hun advies data-teller van internet gedownload.Deze gaf steeds de helft(!!) minder aan
MB-gebruik!
Ook zij beroepen zich op geheimhoudingspilcht.Hoe kan dit rechtsgeldig zijn als jij voor de MB's moet betalen dan heb je recht te weten wie jouw MB's verbruikt!
Alsof je bij de bakker een brood koopt en tegelijk het brood van iemand anders moet afrekenen.
Zegt die bakker dan ook sorrry, geheimhoudingsplicht!?

ja
door jacob van schaijk - Jul 29, 2016 om 17:20
1 Antwoorden / Vragen

Misschien ben je in een botnet beland. Dan komen die 25GB niet van downloaden, maar uploaden.

El
door Ellamon1 - Jul 30, 2016 om 09:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb dat ook gehad bij Vodafone. Van normaal rond de 40 euro ging ik na het oversluiten van mijn abonnement ineens naar rond de 160 euro terwijl ik niet meer ben gaan bellen of verbruiken. Ze konden me ook niets vertellen toen ik daarmee terugging. Uiteindelijk heb ik mijn abonnement die ik met 50% korting op abonnementskosten had afgesloten opnieuw afgesloten en toen verviel mijn korting, echt absurd. Maar goed, zolang het abonnement liep heb ik nauwelijks gebeld omdat ik het vermoeden had dat ik de kosten voor bellen extra kreeg doorberekend. Geen idee of het zo is maar het is wel raar toch? Uiteraard heb ik mijn abonnement niet verlengd en ben overgestapt naar andere provider. Een bedrijf die niet eens kan vertellen wat er niet goed gegaan is heeft wat mij betreft zijn zaakjes niet op orde. Bij jou ook wel een exorbitante verhoging zeg. Maar ze geloven je nooit en ze doen niets om je te helpen. Want het zal wel waar zijn zie je ze denken. Succes met deze ellende.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jul 30, 2016 om 10:50
174 Antwoorden / 1 Vragen

Je had dit kunnen voorkomen door de optie beperkt internet. Dan wordt aan het eind van je bundel de snelheid verlaagd naar 64Kb. Mocht je weer sneller willen internetten dan kun je internetblox aanzetten

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:27
237 Antwoorden / 3 Vragen

Idioot dat dit niet standaard geweoon het geval is.

po
door postduif54 - Aug 3, 2016 om 14:55
51 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat er een hacker actief is in uw buurt en deze u gehackt heeft, als u gebruik maakt van de draadlose variant. Maar ik denk dat VODAFONE,
bij wet verplicht is in uw specificatie te laten zien waar uit blijkt waar dat hoge gebruik van komt. Is eigenlijk al crimineel en je zou eigenlijk de politie moeten inschakelen of de Waakhond waar de telefoon aanbieders allemaal onder vallen. Heeft u een rechtsbijstandverzekereing, ga eens praten of zij u een prodeo advocaat op de zaak willen zetten. Nationale Ombudsman is ook een mogelijkheid. Sterkte Succes.

diumenge
door diumenge Aug 3, 2016 om 17:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je wel eens een mobieltje mét bedraad internet gezien? Wat een hoop onzin in één reactie zeg.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2016 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: + 10.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge: + 10

Pro deo advocaat van een rechtsbijstandverzekering? :-)) Nationale Ombudsman voir ern telefoonrekening?:-))  Welja.

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:34
237 Antwoorden / 3 Vragen

Alsof mobiel dataverkeer niet ook gewoon onder de noemer 'draadloze variant' internet verbindingen valt. Lullig hoor om over zoiets te struikelen en dan ook nog eens op basis daarvan al het andere ook maar meteen als onzin te labelen.

fl
door flessebon - Aug 4, 2016 om 16:33
418 Antwoorden / 7 Vragen

Ben benieuwd naar het antwoord van Vodafone. Want het gebruik is bijzonder net als de in rekening gebrachte tarieven, lijken wel gouden gigabytes.

pi
door pieterwolters Aug 5, 2016 om 19:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moet Vodafone gaan verklaren waarom een app veel data gebruikt? In dit geval zou Mozilla het moeten verklaren.

fl
door flessebon Aug 7, 2016 om 09:44
418 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom moet TS zoveel betalen per GB? Het in rekening gebrachte tarief is dan veel hoger dan het prepaid tarief van Vodafone (10 euro per GB en online 2GB voor een tientje) .
Vodafone wil volgens TS geen specificatie laten zien, zou hetzelfde zijn als u bij de kassa geen bonnetje krijgt na een hoge rekening.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 5, 2016 om 16:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Er gaat geen inhoudelijke reactie van vodafone komen, zelfs TS gaat deze van de webcare niet krijgen. Lijkt wel of ze hun klanten daar haten bij vodafone, ow wacht eens eventjes dat is ook gewoon zo.

@H
door @HENK@ - Aug 6, 2016 om 16:33
159 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk vind je het antwoord wat je graag hoort het topantwoord, ik maak me dus ook geen illusie dat ik daar aan ga voldoen maar zover ik zie aan uw grafiekje wat door een programmaatje op uw telefoon zelf is vastgelegd en zeker niet door Vodafone dat u daadwerkelijk echt veel gebruikt hebt.

Vodafone maakt dat grafiekje niet en heeft daar ook geen invloed op.

Het betekend dus dat wanneer het verbruik in de grafiek overeenkomt met hetgeen Vodafone claimt u alleen aangeeft dat ze gelijk hebben!

fl
door flessebon - Aug 7, 2016 om 09:51
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vraag mij alleen af waarom u voor dit abonnement heet gekozen met zo`n dure telefoon. U gaat toch ook niet boodschappen doen in het dorp met een racewagen?

ha
door hannah_54 - Aug 8, 2016 om 16:49
1 Antwoorden / Vragen

Geachte redactie van Kassa, kunnen jullie Vodafone aub onder de loep nemen?
Er klopt zeker iets niet bij Vodafone! Ik ben in november 2014 voor 6 maanden naar het buitenland gegaan, heb daar enkele malen (minder dan 5 keer) geprobeerd mobiele data te gebruiken, wat nooit gelukt is. Daarnaast een paar keer een enkele minuut gebeld om te zeggen dat ik veilig aangekomen was. Toch gedurende 3 maanden onverklaarbaar hoge rekeningen! Ik heb deze betaald omdat telefonisch contact lastig was vanuit het buitenland en ik was blij dat mijn abonnement in februari 2015 afliep. Nu, juli 2016 krijg ik plotseling een - net zoals dhr./mw. Klijnsma niet gespecifeerd!!!! - bericht dat ik een betalingsachterstand heb. Dus gebeld. Op mijn vraag waarom ze daar nu pas achterkomen, waarom ze die destijds niet - net zoals de twee jaar ervoor - automatisch geincasseerd hebben en waarom het fatsoen ontbreekt om een dergelijke fout (als het al zou kloppen) te laten voor wat het is, kan men niet zeggen. Als iemand zegt dat ik geld verschuldigd ben, is het m.i. aan die persoon om aan te tonen dat dat zo is. NOOIT meer Vodafone voor mij!
Ik hoop ook dat Kassa hier iets aan kan doen.
mvg, Hannah

marita5
door marita5 Aug 8, 2016 om 17:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hanna-54 , wij kunnen hier niks aan doen , u bent op het forum van kassa , voor contact met kassa ( redactie ) klik op de rode regel http://kassa.vara.nl/pagina/contact

ha
door hannah_54 Aug 8, 2016 om 17:39
1 Antwoorden / Vragen

Dank voor de info.

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2016 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanna

Als u uw abonnement in februari 2015 volgens de regels hebt beeindigd, kunt u natuurlijk niet half 2016 nog een rekening krijgen.

Ik zou daar maar zelf een topic over openen, dan reageert Vodafone wel.

Cookies
door Cookies Aug 9, 2016 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt natuurlijk altijd contact zoeken met de redactie van @Kassa, maar zou er zeker niet teveel van verwachten c.q. op gaan zitten wachten.

kl
door klijnsma - Aug 9, 2016 om 14:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb vandaag onverwachts van Vodafone een telefoontje gehad, dat het hoge data verbruik gecrediteerd zal worden.
Erg vriendelijke man van de klachtenafdeling van Vodafone gaf aan dat Vodafone uit coulance de factuur zal crediteren.
Nu is wel de databegrenzer aangezet enz...

Dus mijn geschil is zover opgelost.

MVG K.KLijnsma

akkerdistel
door akkerdistel Aug 10, 2016 om 16:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat maakt het bij Vodafone nogal alleen maar meer verdachter, mijn eerdere reactie zou zomaar eens dus waar kunnen zijn.. Daarnaast treurig dat je eerst hier moet klagen voordat je überhaupt iets daar gedaan krijgt en ook nog eens met de belofte dat je hier moet zeggen dat het netjes afgehandeld is, nuff sa(i)d.

@H
door @HENK@ Aug 10, 2016 om 17:09
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ akkerdistel, Volgens mij was uw vorig antwoord:  "Er gaat geen inhoudelijke reactie van vodafone komen, zelfs TS gaat deze van de webcare niet krijgen..."   wat klopt daar dan van ??

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:53
237 Antwoorden / 3 Vragen

@Henk, inhoud blijft achterwegen met zo'n zogenaamde coulance actie. Kan goed dat juist een beveiligingslek in het vodafone netwerk voor dit probleen verantwoordelijk is. Stel bv dat Piet en Klijnsma op een terrasje zitten. Piet scant de omgeving naar vodafone gebruikers want hij is op de hoogte van een uitbuitbaar lek. Vervolgens legt hij zoiets als een vpn tunnel aan naar Klijnsma's vodafone verbinding en geniet zo van gratis mobiel internet. Om maar eens iets te noemen.

alexishoop
door alexishoop Sep 4, 2016 om 14:36
561 Antwoorden / 6 Vragen

leuk dat het probleem is opgelost, maar het feitelijke probleem is dat we massaal databundels blijven kopen, als niemand mobiel internet afneemt, zullen de providers andere vormen moeten verzinnen, bijv. snelheidsbundels waarbij de consument gewoon weet wat de prijs is net als bij vast internet.

La
door Laelia1955 Oct 24, 2016 om 14:43
21 Antwoorden / Vragen

Ik ben misschien heel erg ouderwets, maar gebruik mijn (androïd) mobieltje uitsluitend om te bellen als het nodig is
en (vaak en veel) te smsen. Soms maak ik een foto maar die hoeft dan niet op internet.
Geen Whats App voor mij en ik kan niets opzoeken op internet maar dat doe ik wel als ik thuis achter mijn laptop kruip.
Mijn rekening is elke maand heel laag en hopelijk blijft dat ook zo. Wel heb ik toen ik deze telefoon kocht allerlei zaken
verwijderd die er standaard op zaten. Sindsdien hoef ik nog maar 1 keer per week op te laden dus het stroomverbruik
is enorm gedaald, want voorheen echt bijna elke dag opladen. Alles wat ik verwijderd heb zijn dingen die ik niet nodig
heb en dus ook nooit gebruik. Misschien maak ik niet volledig gebruik van de mogelijkheden van mijn mobiel maar wat
ben ik blij dat ik dat gesodemieter niet heb met een provider!

vr1944
door vr1944 Dec 26, 2016 om 10:59
1210 Antwoorden / 5 Vragen

l

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2016 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

Ko
door Koalapossumwombat - Aug 10, 2016 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Het beroep van Vodafone op 'privacy' is lachwekkend en volstrekt misplaatst. Het gaat immers om UW EIGEN gebruik van UW telefoon. De opstelling van Vodafone is schandelijk.

ha
door halex Aug 20, 2016 om 00:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Uw dataverbruik is toch te zien in UW EIGEN telefoon, immers het is UW verbruik. Wees blij dat een provider dat soort gegevens niet verstrekt.

endemion
door endemion Aug 25, 2016 om 20:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

@Halex, wat probeer je nu te zeggen? Dat het maar goed is dat je je eigen registratie niet kunt vergelijken met die van je provider!? En dat het dus maar goed is dat je niet kunt nagaan of er fouten worden gemaakt!?

vr1944
door vr1944 Dec 26, 2016 om 11:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

t .

JI
door JIW - Aug 15, 2016 om 14:25
4 Antwoorden / 2 Vragen

Huh, Vodafone zou geen inzage (mogen) geven hoe het dataverbruik zo hoog is? Zijn ze helemaal gek geworden? Je wordt wel verplicht om te betalen - en alles is voor jouw risico - maar je mag niet weten waaraan? Ongekend, dit. Vodafone Klantenservice is niet meer wat het geweest is. De zachte g doet 't 'm niet meer.

ha
door halex Aug 20, 2016 om 00:06
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Tip: lees de eerder gegeven reacties door voor u reageert. Dan had u inmiddels geleerd dat het niet mag.

vr1944
door vr1944 - Aug 19, 2016 om 18:39
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zet bij instellingen de optie  "mobiele gegevens " uit
en gebruik  deze instelling alleen als het echt  nodig is.
Dat voorkomt ongewenst data verbruik via de provider.Verder
zou ik in jouw geval via de appstore een data manager installeren.

fl
door flessebon - Aug 21, 2016 om 09:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vodafone moet gewoon de snelheid verlagen als de bundel op is en verder geen kosten in rekening brengen. Wel zo klantvriendelijk.

me
door meijde - Aug 27, 2016 om 13:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

je telefoon is besmet met kwaadaardige software je telefoon resetten naar fabrieks instelingen . voor je het weet kijg je nog meer hoogere rekeningen en een tip een goede virus scanner er op . ze kunnen nu alles met je telefoon doen zelf bellen en SMSjes verstuuren gaat je veel kosten . en je provider kan daar niet veel aan doen . het is je eigen risico . dat is het nadeel van andoid er zitten in de play store veel foute apps

Vi
door Vickyv - Sep 24, 2016 om 11:38
3 Antwoorden / Vragen

Welk abonnement is er momenteel? Is er bekend dat er gebruik is van apps die op de telefoon staan!!!! Zonder dat je zelf iets doet, doen de apps hun werk. Ik heb dit gemerkt in buitenland. Zet internet uit als ik WiFi heb of niet wil internetten. Maar veel belangrijker is dat de apps niet automatisch bijgewerkt moeten worden, uitzetten dus. En verversen moet ook uit staan. Wat dat gaat ingemerkt anders geld kosten.  Anders abonnement nemen met stop op internet als het gebuikt is. Telfort is goede voor Nederland. Op is op. Of anders onbeperkt internet maar dan langzaam na een bepaald gebruik.  Ik heb er erg veel baat bij en gebruik niets teveel. Ik heb moeite om het op te maken.

gerbera
door gerbera Sep 24, 2016 om 11:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

de vraag is 2 maanden oud en als u de moeite had genomen de reacties te lezen had u geweten dat het op 9 aug. is opgelost.

Vi
door Vickyv Sep 24, 2016 om 20:01
3 Antwoorden / Vragen

Sorry voor dit misverstand, maar ik ben net nieuw.

gerbera
door gerbera Sep 24, 2016 om 22:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is u vergeven, welkom op het forum.

eclipse
door eclipse - Oct 28, 2016 om 00:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

in de  s6 heb je de mogelijkheid je data in te stellen, stel je hebt een bundel van 1  gig, stel je hem in op data verbruik via  vodafone op 950 mb, dan krijg  je een waarschuwing  van je mobiel zelf, ook vodafone moet aan de bel trekken bij U. gooi eerst de rommel eraf ( of  zet ze gedwongen stop) die update s  gaan maar door, en er zitten flinke bij hoor,  gooi alles wat je nooit gebruikt  maar ook niet kunt  verwijderen op gedwongen stoppen. dan staat er onder uitgeschakeltd, dan komen daar geen update s meer vandaan.en zet wifi aan en je simkaart UIT , zet hem op alleen updaten bij aansluiting  van wifi.  het scheelt  werkgeheugen en onnodige apss  die rekenkracht  eisen, let op de clouds, zet ze enkelt op synchroniseren bij verbinding  met wifi. dit ken bij de edge s6  en de edge S 7 , ook de gewone 6  en 7 . ...  zwaar K***e  dat dit je overkomt  , maar ik lees ook veel klachten zit  er nu al een uur te lezen, de optie die vodafone aandraagt   klik , ik had vanavond  eerder een bericht  over dataverbruik neergezet, welke aps  gebruiken. . gooi je simkaart uit , en ga lekker op wifi over, telefoon en mail komt  toch wel binnen, en gooi dat ellendige facebook eraf( excuses als je die niet hebt. ) gezien al de klachten verwacht ik wel coulance   van vodafone, zeker als je altijd  normale nota ` s  hebt. sterktte en sccs, p.s  kijk even in Uw  logboek van de telefoon zelf  of  U een sms  hebt  gehad van vodafone ( dus gewoon bij berichten, logboek open hier staan inkomende en uitgaande sms ,

marita5
door marita5 Oct 28, 2016 om 07:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eclipse , gezien al de klachten verwacht ik wel coulance van vodafone, probleem is al opgelost , zie reactie op 9 aug om 14.52

eclipse
door eclipse Oct 28, 2016 om 15:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Dankjewel marita 5, ik zie het nu, de oude valkuil staat nog open merk ik, onderwerp had al op slot  gemoeten  :-)  dankjewel

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2016 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valkuil? U had de reacties moeten lezen.

bl
door blitzer13 - Oct 29, 2016 om 10:54
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb hier ook last van gehad en ze helpen je niet.Ze zeiden tegen mij dat ik moest bewijzen dat ik het niet had verbruikt.Ik moest bijna 1600 euro betalen.Niemand kon mij helpen.Ik heb zelfs het juridisch loket er bij gehaald maar deze konden wel helpen met praten maar vodafoon bleef bij zijn stand punt en ik moest het betalen schandalig.Vodafoon zijn schoften en raad ook iedereen af om daar bij aan te sluiten.Geldwolven zonder verstand.Ja mensen in de problemen helpen.daar zijn ze goed in.Ik weet dat u hier niet veel aan heeft maar ik heb dit al 6 jaar geleden mee gemaakt.Dus vodafoon is al heel lang bezig met dit.

Klaver4
door Klaver4 - Nov 14, 2016 om 14:55
10 Antwoorden / 2 Vragen

Telefoon toevallig niet als Hotspot staan voor bv. TomTom of Tablet. Doe je dat in bv een drukke omgeving dan kan iedereen via je telefoon op internet zitten. Een 25 GB is veel, maar nadat ik per ongeluk tijdens het autorijden TomTom had gekoppeld via mijn telefoon hadden de kids op de achterbank op de Teblet een beetje veel op Youtube zitten kijken. Een 6 GB is dan in nog geen 2 uur echt verbruikt. Vooral op 4G met een gebruiker in de buurt die via jouw smartphone kan surfen is downloaden voor hem/haar gratis. Als ze dan een 10 GB aan MP3 naar binnen halen of wat filmpjes ben je de pisang.

Maakt niet uit of het WiFi of Bluetooth is. Bluetoothcode is in 999 van de 1000 gevallen gewoon 0000

willy boerdam
door willy boerdam - Dec 14, 2016 om 13:18
15 Antwoorden / Vragen

Als je alle reacties over Vodafone leest zegt het al genoeg volgens mij. Ikzelf ben niet bij die provider en ga uit van de reacties die geplaatst worden.

isah
door isah - Dec 21, 2016 om 21:17
11 Antwoorden / 2 Vragen

Als Vodafone zegt dat je het verbruikt hebt hoeft dit toch niet zo te zijn. Ze beweerde dat ik heel kort had gebeld vanuit het buitenland. Ik was idd op vakantie geweest. Maar ik had niet gebeld. Zij beweren van wel. Ik vraag dan naar welk nr heb ik gebeld. Bleek het nr niet te bestaan, zelfs een cijfer te veel had. Toen wist ie het ook niet meer... rara.. maar wel de kosten afgeschreven! Deze onverklaarbare dingen gebeuren voornamelijk snachts als de telefoon aan de oplader ligt.
Vreemd hè! Dus geloof zeker niet alles wat ze zeggen!

gr. Isah

lottesanne
door lottesanne - Dec 28, 2016 om 13:05
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf een abonnement bij Telfort. Toen ik een nieuwe telefoon kreeg, heb ik buiten een WI-FI verbinding om per abuis allerlei apps laten installeren. Was in een kwartier buiten mijn MB's om. Ik kreeg gelijk bericht van Telfort dat ik door mijn datalimiet heen was. Ook kon ik meteen niet zonder meer verder buiten WI-FI om op het internet of wat dan ook. Ofwel, het dataverbruik werd meteen geblokkeerd. vind ik persoonlijk een goede zet van Telfort. Wellicht hier een abonnement nemen (en dit zeg ik echt niet gauw).

reflecs
door reflecs - Dec 28, 2016 om 13:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is wel een interessant topic, maar klijnsma schreef:

kl
door klijnsma - 9 aug. 2016 om 14:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb vandaag onverwachts van Vodafone een telefoontje gehad, dat het hoge data verbruik gecrediteerd zal worden.
Erg vriendelijke man van de klachtenafdeling van Vodafone gaf aan dat Vodafone uit coulance de factuur zal crediteren.
Nu is wel de databegrenzer aangezet enz...

Dus mijn geschil is zover opgelost.

MVG K.KLijnsma

je
door jeroen huizinga - Jan 2, 2017 om 12:34
2 Antwoorden / Vragen

Het probleem lijkt mij duidelijk:

- Vodafone meldt u dat u aanzienlijk extra dataverkeer hebt verbruikt
- Uw telefoon bevestigd dat, met uw screenshot dat Firefox voor 25GB aan data heeft gedownload..

Kortom, 2 afzonderlijke bronnen (uw telecom operator en Firefox) bevestigen het hoge verbruik.  Dat maakt mijn inziens de factuur van Vodafone ook gewoon terecht. Het is niet een probleem van Vodafone dat uw telefoon op hol geslagen is. Ook had u hier zelf iets aan kunnen doen door een bandbreedte limiet in te stellen op uw telefoon of een abonnement te nemen met onbeperkt Internet (beschikbaar bij oa. T-Mobile en KPN, misschien ook wel bij Vodafone).

U moet de factuur dus gewoon betalen. Het is verder aan u om uit te zoeken waarom Firefox zoveel heeft gedownload. Zal vermoeddelijk toch een download zijn of iets dergelijks. Maar dit lijkt mij geenzins een probleem dat Vodafone moet oplossen.

marita5
door marita5 Jan 2, 2017 om 12:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Jeroen Huizinga  , U moet de factuur dus gewoon betalen. , lezen is ook een kunst , lees de reactie eens boven u .

G-
door G-Nuts - Jan 19, 2017 om 20:03
1 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je zowiezo al een poot hebt om op te staan omdat je GEEN sms hebt ontvangen dat je over je limiet bent gegaan. Wat er misschien gebeurt kant zijn is dat youtube of een andere media player in Firefox open is blijven staan waardoor hij automatisch nieuwe filmpjes af heeft gespeeld. Als je het geluid uit hebt staan merk je daar niks van (een andere verklaring zou ik niet weten). Je kunt overigens in dat instellingenmenu ook via je telefoon een limiet instellen, dus dat is een extra aanvuliing op de SMS (die in dit geval dus niet verstuurd is). Zou het in ieder geval niet betalen en afwachten wat Vodafone doet.

P.S. waarom betaalt je 80-90 euro voor je abonement met S6. Dat is echt absurd veel. Wat voor abonement heb je?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 20, 2017 om 00:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een slotje op dit topic is geen overbodige luxe. Probleem is allang opgelost.

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2017 om 12:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

G-NUTS, Als u even op 9 aug kijkt ziet u dat het al is opgelost. Ook de antwoorden die u geeft zijn al behandeld. Het is dus totaal overbodig nog te reageren op dit topic van juli 2016 ook al omdat u eerdere reacties blijkbaar niet gelezen heeft. Dit topic komt daardoor weer bovenaan te staan wat zeer hinderlijk is. Ben het met @tijger1 eens, opgeloste topic's zouden gesloten moeten worden.

wildrat
door wildrat - Feb 15, 2017 om 22:36
15 Antwoorden / 6 Vragen

Woon je in de buurt vd grens ? Of ben je 2 maand terug in buitenland geweest ? Download my Vodafone dan heb je inzicht in wanneer je in buitenland data gebruikte. My Vodafone gegevens zijn duidelijk en voor Vodafone ook rechtsgeldig. Roaming uitzetten bij de meeste toestellen kan dat via snelmenu/toetsen ad bovenkant.

marita5
door marita5 Feb 15, 2017 om 22:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@wildrat , lees eens de datum van dit topic , is 7 maanden geleden , probleem is allang opgelost .

gh
door ghost010 - Mar 30, 2017 om 16:31
5 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens in je downloads.

Ook mij lijkt het sterk dat je in 1 dag zoveel data hebt gebruikt, laat staan via een browser.

Zelfs een film downloaden is niet zo groot...

Ik heb mijn toestel regelmatig gebruikt voor data naar mijn laptop en zelfs daarmee raak ik nog geen 5GB(youtube, bestanden downloaden ect).

marita5
door marita5 Mar 30, 2017 om 18:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@ghost010 , kijk a.u.b. naar de datum van dit topic 28-7-2016 , uw antwoord heeft geen enkele nut , lezen is ook een kunst , probleem is allang opgelost .

John1313
door John1313 - Apr 7, 2017 om 12:33
34 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft een abonnement bij Vodafone.
Ik weet niet welk abonnement maar bij de meeste soorten is het mogelijk 'BloX Beperkt Internet' aan te zetten.Met BloX Beperkt Internet gaat je internetsnelheid omlaag zodra je data-tegoed op is en betaal je geen buiten bundelkosten.
BloX Beperkt Internet is gratis.

Mocht u desondanks na het opmaken van de bundel verder willen Internetten kunt u daarvoor tijdelijk een extra bundel aanschaffen, b.v. 1GB voor 5 euro. Deze bundel is maandelijks opzegbaar.

Deze tip helpt helaas niet voor het verleden.
Succes met de afhandeling daarvan!

Es
door Essmee.30 - Apr 19, 2017 om 14:19
1 Antwoorden / Vragen

Beste.
ik heb ook al bijna twee maanden problemen mei Vodafone.
met de mensen aan de telefoon kom je niet verder.
zij hebben een standaard praatje.

en begrip hebben ze ook niet voor de situatie.

probeer het hoger op , maar die krijg je bijna niet aan de lijn.
anders schriftelijk doen en aangetekend, misschien gaan ze dan iets voor je doen.

gr,

ha
door hanktan - May 16, 2017 om 16:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag krijgt mijn vrouw uit het niets een aanmaning / vordering tot betaling  van Vesting Finance ( onbekend ) -  Postbus 60036 AA Almere-Stad
Zij beweren dat zij een onbetaalde telefoon rekening bij KPN t.w. Eu. 212,65 terwijl zij helemaal geen abonnement heeft bij KPN .

Is dit ook een soort van malpraktijk ?

Zie bijlagen

Hank Tan
Haarlem

diumenge
door diumenge May 16, 2017 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Open hiervoor een eigen topic, je breekt nu in op de vraag van iemand anders. Haal die bijlage met de NAW-gegevens weg.

fa
door familyman May 16, 2017 om 17:20
888 Antwoorden / 1 Vragen

Los van de opmerking van @Diumenge, controleer eens het telefoonnummer van vesting finance en het tel nr van deze brief,  in de brief staat een 036 nummer, op internet staat een 035 nummer van de echte incasso bedrijf. Dus denk effe na. niet betalen. spam.

mamamama
door mamamama - May 24, 2017 om 16:35
67 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Kleinsma, Misschien heeft u niets aan mijn antwoord w.b. het bedrag u moet betalen, maar mijn vriendin heeft ook gemerkt dat vodafone te veel laat betalen voor data die nooit is verbruikt. Mijn vriendin internet niet met haar telefoon. Zij gebruikt daar alleen haar laptop voor. Toch moest zij data betalen. Gelukkig minder als u maar toch! Ze is meteen na een drijgbrief aan Vodafone gestuurd te hebben om haar geld terug te vorderen, over gestapt naar een andere provider.

Ik raad u ook aan dat te doen en wens u veel sterkte met het gevecht tegen Vodafone!!

marita5
door marita5 May 24, 2017 om 16:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Mamamama , kijk a.u.b. naar de datum van dit topic is van 28-7-2016 , het probleem van Ts is opgelost op 9-8-2016 , er is geen gevecht meer .

tijger1
door tijger1 May 25, 2017 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En uw vriendin kan dan wel niet internetten met haar mobiel, maar de apps updaten zich vanzelf. Dus zij had mobiele dat moeten uitzetten. Ook bij die andere provider.

mariodings
door mariodings - May 29, 2017 om 12:08
40 Antwoorden / 3 Vragen

Te zien aan het plaatje
- is Firefox voortdurend op de achtergrond bezig.
- staat achtergrondgegevens beperken uit !

kijk ook eens naar het voorgaande menu item. (Gegevensgebruik)
Limiet mobiele gegevens instellen. Aanvinken!

Mosterd na de maaltijd, ik weet het. Gelukkig zijn er  providers , waaronder Vodafone, die gewoon je internet snelheid afknijpen of uitzetten, zonder extra kosten. Voor mij mag het verplicht gesteld worden dat providers toestemming moeten krijgen om kosten te maken boven het abonnement. (Dus ook voor bellen en sms) Dat scheelt voor veel mensen heel veel ellende.

gerbera
door gerbera May 29, 2017 om 16:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mosterd na de maaltijd
Klopt helemaal, dit topic is van juni 2016 (tweeduizend zestien) en is al lang opgelost.