pavoordf
door pavoordf Jan 12, 2011 om 10:29
Computers & telefonie

Hollands Nieuwe beter dan Simpel?

Ik heb eeb contract bij Simpel dat in April afloopt. Volgende maand ga ik over naar het netwerk van T-Mobile. Tot nog toe was ik niet ontevreden over Simpel. Wel is hun reactie nogal traag wanneer je vragen hebt, maar dat heeft geen problemen opgeleverd.
Ik bel weinig ( < 50 min/mnd) sms nauwelijks, gebruik mijn telefoon nog wel eens in het buitenland

Gezien de klachten over het T-Mobile netwerk, vraag ik me af of het verstandig is naar Hollandsnieuwe over te stappen. Geeft het Vodafone netwerk een betere dekking dan dat van T-mobile? Dat is voor mij het belangrijste. Daarnaast lijken de bundels voor mij aantrekkelijker. SMS en belminuten uitwisselbaar en belminuten blijven 3 maanden geldig.

Wat ze met afronden doen weet ik niet. Simpel rond naar boven af (naar een hele minuut). Wat HN doet wordt niet op de site aangegeven. Data wordt bij HN op 100 kB afgerond, en dat lijkt me nogal fors

34231 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2011 om 10:39
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Als je contract afloopt, zeg op tijd aangetekend met bewijs van ontvangst op. Volgens veel bedrijven komt (het lijkt wel of de tnt een scanner heeft die opzeggingen herkent en niet bezorgt) je brief niet aan.

Anderzijds, als je zo weinig belt, waarom neem je geen pre paid nummer. Dan bepaal jezelf hoeveel je belkosten je op je kaart zet. Ik heb (tot op heden) goede ervaringen met lebara. Ik bel ook niet veel en Ik zet er niet teveel op omdat de geldigheidstermijn maar 6 maanden is. De dekking is goed. Afronden per minuut. Maar kijk op de site als je daar meer over wil weten.

Succes, mg.

pavoordf
door pavoordf - Jan 12, 2011 om 10:42
519 Antwoorden / 73 Vragen

ik ben afgestapt van prepaid vanwege het gedoe met opwaarderen. Ik was nu voor EUR 75,= voor twee jaar klaar. Hoefde nergens meer naar om te kijken

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2011 om 11:00
11522 Antwoorden / 51 Vragen

HN (afkorting) rekent € 4,50 (24 mnd) of € 5,00 (12 mnd) per maand.
Dus per 2 jaar = € 108,00 (24 mnd) of € 120,00 (2 x 12 mnd) aan kosten.
Ze zijn dus duurder als simpel.
Ze zijn wel aangesloten bij een Geschillencommissie.
Maak je eigen keuze. Succes, mg.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 11:45
787 Antwoorden / 5 Vragen

Die Hollandse Nieuwe zit op Vodafone netwerk maar of Vodafone ook eigenaar is weet ik niet.
Ik zou liever even wachten hoe deze nieuwe firma is want juist nieuw op de markt krijgen meestal veel problemen omdat de verkoop hoger is dan klantenservice.

Dit was bij diverse nieuwe bedrijven zoals de stroom en gas bedrijven enkele jaren terug en ook nieuwe internet aanbieders waarvan vele verdwenen....

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 13:36
24 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de meeste providers ben je je beltegoed na 2 maanden kwijt,
bij T-Mobile behoudt je je beltegoed. 1e belminuut en daarna in seconden,
en onbeperkt internet. Hebben de meeste providers niet.
Netwerk van T-Mobile vindt ik goed, maar is afhankelijk van plaats.

Maar U belt veel in het buitenland, is het dan niet handiger een
buitenlandse kaart in Uw telefoon te stoppen. Want anders hebt U extra
verbindingskosten U betaald namelijk ook gedeeltelijk voor degene die U belt
en dit voorkomt U met een buitenlandse simkaart.

Verder moet U oppassen want bij mij zit bellen naar het buitenland niet in de bundel, en moet hier dus apart voor betalen..

isah
door isah - Jan 28, 2011 om 11:12
11 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring is dat Vodafone wereldwijd een goed netwerk bereik heeft. Ze hebben ook goede 'scherp' aanbiedingen. Vooral handig voor als je zelf wilt kiezen hoeveel minuten of smsjes je wilt.
Verder wordt er (volgens de site, dacht ik) naar boven afgerond, wat bellen betreft.

Gr, Isah

rj
door rjw - Jan 28, 2011 om 11:38
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=invalide schreef op woensdag 12 jan 2011, 11:45]Die Hollandse Nieuwe zit op Vodafone netwerk maar of Vodafone ook eigenaar is weet ik niet.
Ik zou liever even wachten hoe deze nieuwe firma is want juist nieuw op de markt krijgen meestal veel problemen omdat de verkoop hoger is dan klantenservice.

Dit was bij diverse nieuwe bedrijven zoals de stroom en gas bedrijven enkele jaren terug en ook nieuwe internet aanbieders waarvan vele verdwenen....

Hollandse Nieuwe is een nieuwe merknaam van Vodafone (zoals Hi of Telfort bij KPN). Het is dus gewoon 100% onderdeel van Vodafone, en geen nieuw bedrijf.

bo
door bosje44 - Jan 31, 2011 om 14:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou even wachten met overstappen, heb nu 3 weken een abonnement bij HN, afgelopen zaterdag had ik de halve dag geen netwerk, dus niet bellen of gebeld worden, stuur je een mail daar over naar HN krijg je als als antwoord"er is weer acriviteit geconstateerd op uw simkaart en beschouwen hier mee de klacht als opgelost"verder niets.
In de beginperiode viel het netwerk steeds weg, kwamen sms-jes dagen later binnen en werd het oude nummer een week later geporteerd dan beloofd was.
Buiten dat....als je je saldo wil bekijken op de website is dat dus niet mogelijk.
En als laatste, voor een klacht kun je alleen maar mailen, telefonisch is er niemand bereikbaar en in het weekend wordt niet gewerkt want e-mails worden pas na 2 "werk"dagen beantwoord.
Ik zeg: "Niet doen"

da
door danosi - Feb 2, 2011 om 21:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Begin daar absoluut niet aan! Mijn verhaal...23 januari jl. heb ik mezelf aangemeld voor een abonnement van Hollands Nieuwe....19 euro betaald en 2 dagen later lag de simkaart in de bus. Mooi briefje erbij....sim was tegelijk te gebruiken als je de sim in een simlockvrij toestel doet en een telefoontje mee pleegt of smsje meestuurt, vanaf dat moment zou hij geactiveerd zijn of 7 dagen na ontvangst van de sim. Toen ik de sim in het toestel deed deed hij het niet. Ik na de site van Hollands Nieuwe..nergens een nummer bekennen..hun reden was dan hoeven de klanten geen kosten te betalen..nee Hollands Nieuwe belt ons wel...dan maar een mailtje sturen....kreeg een mailtje terug..die natuurlijk automatisch verstuurd was...hadden langer de tijd nodig om mijn probleem op te lossen...welk probleem??? Was net nieuw duuuh...ff wachten dan maar.....na een paar dagen weer een mailtje gestuurd dat dit geen service en ik antwoord wil...en ook nog een belverzoek ingediend..hoppa weer een automatisch berichtje terug....vandaag kwam ik erachter dat ik niet meer kon inloggen op MIjn Hollands Nieuwe en dat die 19 euro terug was gestort....geen mailtje over het hoe en waarom..helemaal niks....met zo'n bedrijf wil je toch niet in zee gaan....Dus neem mijn advies aan......begin niet aan een abonnement bij Hollands Nieuwe......er is maar 1 Hollands Nieuwe en dat lig bij de visboer en geloof me de kwaliteit en service van de visboer is duizend keer beter als die zgn...nieuwe provider

elenay
door elenay - Feb 7, 2011 om 16:34
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Haha, danosi....ik moest wel lachen om je antwoord dat er maar één Hollandse nieuwe is. Bij toeval zat ik net op hun site alles door te lezen. En ja je kunt je beltegoed meenemen naar de volgende maand en het is drie maanden geldig. Maar daar heb ik zo te lezen niet veel aan als de HN zelf niet werkt. Dus ik weet weer genoeg en bedankt voor de reactie waar ik net naar op zoek was.

Groetjes Elena.

ob
door obscuur - Aug 26, 2014 om 18:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het 0900-nummer van hollandsnieuwe is: 0900 0324

pavoordf
door pavoordf - Aug 26, 2014 om 18:40
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=obscuur schreef op dinsdag 26 aug 2014, 18:36]Het 0900-nummer van hollandsnieuwe is: 0900 0324

Da's behoorlijk obscuur. Een onderwerp van ruim 3 jaar terug. Ik zit inmiddels al weer twee jaar bij Symio (op KPN netwerk)

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2014 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=obscuur schreef op dinsdag 26 aug 2014, 18:36]Het 0900-nummer van hollandsnieuwe is: 0900 0324

Daar zitten ze na ruim 3 1/2 jaar echt op te wachten. ;-)