ma
door martijnklaas Apr 21, 2018 om 09:18
Computers & telefonie

Hotmail

ik moet bij hotmail ineens bewijzen dat ik volwassen ben. met en creditcard of door een kopie van mijn paspoort. klopt dit of is dit een hack?

20721 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 21, 2018 om 09:31
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Ga er maar vanuit dat het een nepmail betreft.
u kunt het bericht doorsturen.
https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/

marita5
door marita5 - Apr 21, 2018 om 09:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen
hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2018 om 09:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Martijnklaas ...

ff-checken is in ieder geval een goed idee geweest van u!

Binnen één uur hadden al méér dan 100 deelnemers uw bericht gelezen.

Nu nog even een melding maken bij Fraude-Helpdesk (zie de eerste post van @sjoppie).

diumenge
door diumenge - Apr 21, 2018 om 11:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de link hierboven is er een hele grote kans dat het inderdaad om phising gaat. Zonder de exacte tekst van de mail en de afzender is dat niet met 100% zekerheid te bepalen. Dat je door een creditcard óf een kopie paspoort zou kunnen aantonen dat je volwassen bent maakt het echter wel héél phishy.

Ik ga er hierbij wel vanuit dat je account niet geblokkeerd is en je dat via MS probeert op te lossen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 21, 2018 om 11:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is geen hack,  dan hoeven ze niet meer om uw gegevens re vragen,  die hacken ze namelijk.
Deze mail is puur om uw gegevens binnen te vissen.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2018 om 19:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het ook handig om voor de zekerheid uw wachtwoord te wijzigen.

Beps
door Beps - Apr 23, 2018 om 13:51
75 Antwoorden / Vragen

Hotmail is bijna zo oud als de weg naar Kralingen. Als jij die nog hebt, net als ik trouwens, dan ben je een van de eerste geweest om daar een account te hebben.

Dus eigenlijk vind ik je vragen naar een bekende weg, vooral omdat hotmail alleen bestaat met een inlog en tegenwoordig dus "outlook" heet en daarvoor "live" en zo had je dus best kunnen weten dat dit totaal overbodig is om te vragen of dit legitiem is. Nee natuurlijk hoef jij niets te tonen, als er al iets gevraagd wordt dan sturen ze naar een ander opgegeven e-mailadres of je telefoon een code en dat is wel tegenwoordig de gang van zaken, ik heb dit ook laatst gedaan. Even de code erin en je kunt weer door, geen paspoort of creditcard nodig.

ingjoy
door ingjoy - Apr 23, 2018 om 13:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt duidelijk op een 'hack' !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2018 om 14:44
16830 Antwoorden / 202 Vragen

email naar: valse-email@fraudehelpdesk.nl

En let op: 'men' wil dus graag een kopie van uw paspoort waar dan ook uw bsn op staat en geen enkele instatie m.u.v. overheid en /of werkgever mag een kopie vragen van uw id bewijs!

Een check kan ook nog zijn het nagaan van de afzender van het bericht. Dat zal niet microsoft zijn.

Els Boekhoven
door Els Boekhoven - Apr 23, 2018 om 14:53
1 Antwoorden / Vragen

NIET DOEN!!

he
door henkie.penkie - Apr 23, 2018 om 15:52
149 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit op zulke mails reageren zodra er gevraagd wordt om persoonlijke gegevens,creditcard en een kopie paspoort dan zijn zulke mails altijd vals en open dan
ook nooit de link die er bij geplaatst is . Gewoonweg niet lezen en deze per direct verwijderen, ook deze verwijderen indien je werkt met een prullenbak . Dan ook hier uit verwijderen. Dit  zijn gewoon weg valse mails. Er zal nooit en te nimmer hierom gevraagd worden. Trouwens Hotmail wordt niet meer onder steund. Het is dan ook raadzaam om een ander mail account aan te maken.

diumenge
door diumenge Apr 23, 2018 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hotmail wordt nog gewoon ondersteund hoor, je kan net zo makkelijk een hotmail adres gebruiken als een live of outlook adres.

simon55
door simon55 - Apr 23, 2018 om 17:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is n hakkie, goeie pot HAK

gossy
door gossy - Apr 23, 2018 om 23:22
35 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen hack maar klopt inderdaad.

Wij hebben gebeld met microsoft en het klopt inderdaad.
Kan wel tot 7 werkdagen duren voordst de aanvraag er doorheen is en de zoon of dochter weer gebruik kan maken van zijn mail account.

https://tweakers.net/nieuws/137723/microsoft-blokkeert-accounts-van-kinderen-en-ontgrendelt-ze-alleen-via-een-ouder.html

Microsoft blokkeert accounts van kinderen en ontgrendelt ze alleen via een ouder

Microsoft is begonnen met het blokkeren van Microsoft-accounts van kinderen, waardoor het voor kinderen niet mogelijk is gebruik te maken van bijvoorbeeld OneDrive of Outlook, tenzij een ouder officieel bevestigt dat de kinderen toestemming hebben

sc
door schippernaastmathilde - Apr 24, 2018 om 01:20
38 Antwoorden / Vragen

Ik zou me schamen om mijn vrienden en of werkgever te benaderen met een hotmailadres. Tokkies gebruiken het meestal in combinatie met incredimail hahahah.

He
door Henkboos Apr 26, 2018 om 15:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik mijn "tokkiemail" alleen voor "tokkiedoeleinden". Voor werkgever en officiële zaken heb ik mijn eigen webbrowser account

Cody K.
door Cody K. - Apr 24, 2018 om 20:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
dit is te repareren door eerst naar de microsoft website te gaan en in te loggen, wanneer hij het je vraag om ouders, klik op annuleer, hij zal gewoon inloggen en dan ga je naar Family, voeg daar een ander Microsoft account toe (evt als je geen extra hotmail account hebt 1 extra aanmaken) er zal een mail gestuurd worden naar dat e-mail adres om zich toe te voegen aan het 'gezin', vanuit het volwassen account kan dan het kind account worden omgezet naar een volwassen account

MVG. Cody

He
door Henkboos - Apr 26, 2018 om 15:36
1 Antwoorden / Vragen

Het gaat om de nieuwe AVG wet. Microsoft gooit alle mailadressen op slot van kinderen ( en volwassenen die een verkeerde geboortedatum gelogen hebben). Het is geen fishing, want ik heb  Microsoft zelf ingetoetst. Ik loop tegen de zestig en heb mijn account vijftien jaar. Mijn ouders zijn al lang dood dus die kan ik niet vragen om toestemming. Je moet een creditcardnummer doorgeven of een foto van je identiteitskaart. Om te communiceren moet je een nieuw account aanmaken (wat zonder verificatie kan!). Wel een geboortedatum intypen uit de vorige eeuw.
Microsoft gebruikt de nieuwe privacy wetgeving om meer gegevens binnen te halen . Al mijn bestanden staan op hun cloud en daar kom ik niet meer bij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2018 om 15:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerdere reactie lijkt nu ik nader nieuws heb gehoord niet geheel correct en kan er wel leeftijdscontrole plaats vinden. Echter, als u een id bewijs opzendt dan ALTIJD het bsn onleesbaar maken